Nieuws Microsoft koopt Activision-Blizzard

Ma nu echt het laatste dat ik er over kwijt wil ze djeez xD
Ik ga het hier bij laten,
Ik ga het hier op een goeie en hopelijk duidelijke noot afsluiten voor mezelf.
Hier hou ik het ook bij want dit is gewoon een dwaze discussie waar ik mezelf ingewerkt heb xD

..

Sure Buddy :')
Ah oeie, dat was de respectvolle en rustige manier sorry.
Geslachten kan ik nog steeds niet gokken aan de hand van ne foto van nen hond, dus mijn excuses...
Nochtans ne poedel.

Om het even over een andere boeg te gooien, wat is volgens de meerderheid hier Microsoft's grootste bijdrage aan gamen totnutoe?

Op de rand af zou ik serieus durven antwoorden met de controller layout sinds de 360. Maar over het algemeen zal het denk ik wel de online infrastructuur zijn voor consoles, en dan vooral vanaf het 360 tijdperk.

Dreamcast, PS2 en Xbox waren allen al wel functioneel online, maar godverdomme wat een miserie was me dat.
 
Xbox was de eerste met lan in console, en vervolgens was de online infrastructuur geweldig. Achievements hebben zij ook uitgevonden! De 360 controller was in die tijd de beste controller op de markt in mijn ogen. Ook zaken zoals de elite controller en design lap is awesome! De originele Xbox was ook de eerste console met ingebouwde hdd als ik me niet vergis. Wat een powerhouse was me dat 😄. Begin periode van de Xbox 360 waren ze echt King, zoveel vette games. Spijtig van de ring of death achteraf, anders hadden ze een zeer straffe periode gehad toen. Dus xbox heeft echt wel goede momenten gehad en een paar vette dingen toegebracht. Alleen is het voor mij persoonlijk de laatste jaren minder. Maar als we praten over games kijk ik wel enorm uit naar Starfield dit jaar!
 
Heb opgevangen dat alle oude cod´s naar gamepass komen en ook online te spelen zijn.
Of is dit zever ?
 
Om het even over een andere boeg te gooien, wat is volgens de meerderheid hier Microsoft's grootste bijdrage aan gamen totnutoe?
DirectX.

Dat, of het feit dat ze jarenlang afgeleid werden door het succes van de Xbox 360 en Valve zo met alle gemak Steam kon maken tot wat het nu is. Wat een nachtmerrie ging dit anders zijn had GFWL de norm geweest.
 
Je gaat me toch niet zeggen dat Xbox de laatste jaren 1 deftige shooter afgeleverd hebben, halo met alle respect was niet goed genoeg en same voor gears.

Niet dat Sony deftige shooters hebben.

Race game geef ik je helemaal gelijk in.
Ikzelf verkies gears boven COD bvb.
Ik vind de multiplayer gewoon vele beter.

Wat betreft andere gametypes; ja, sony staat daar mijlen verder in.
Ik wil ook wel een story driven game zoals uncharted op xbox.
Al vond ik dat MS toch wel de laatste tijd meer variatie heeft in games.
Bvb; Ori, hifi rush, …
zoals ik al zei, ik zal wel eens een ps kopen eens dat er een nieuwe naughty dog uitkomt.
Jammer genoeg boeien andere ps exclusives me minder; GOW, spiderman… niet voor mij. Al zullen dat natuurlijk goede games zijn.
Mijn tijd en zin in gaming is met de jaren serieus gedaald.
Dus liefst ook geen games meer zoals gta.
Eigenlijk is Nintendo het ideale voor de casual gamer.
In de ideale wereld hebben alle drie een evenredig marktaandeel.
Maar dat zal nooit gebeuren zeker? 😅
 
Die vrouw met de Multi Champion dwergpoedel, die ook van mij is, is wel fan van verschillende ps games
Top voor mij op ps was/is
Heavenly sword, heavy rain, beyound two souls, Detroit become human, god of war, horizon, moss, tlou, …
Vast en zeker dat ik er nog vergeten ben en er staan er ook tussen die ik nog moet spelen

Maar de Xbox was, desondanks dat ik al ouder ben, mijn eerste console en die werd me eigenlijk in GM Hasselt een beetje aangeraden
ssx tricky was mijn eerste spel erop samen met rayman hoodlum havoc

Nadien is de rest er gewoon bijgekomen, Nintendo en Sony

Ik kijk bijvoorbeeld echt uit naar een nieuwe game zoals Detroit en hoop op een nieuwe gears die opnieuw een leuke horde mode in huis heeft

Een nieuwe splinter cell of een remake ervan en als het mee zou zitten een guitar hero maar niet zoals de laatste en met echte instrumenten

Zoals je kan lezen kan ik bijna alles wel appreciëren, daarom dat ik ook elke console heb omdat ik niet wil kiezen tussen Gears en God of war en diegene die me kennen zoals @Bernie.be, weten dat

Want mijn favoriete mode van gamen is coop
 
Laatst bewerkt:
Om het even over een andere boeg te gooien, wat is volgens de meerderheid hier Microsoft's grootste bijdrage aan gamen totnutoe?
- Controller ( van de 360 dan, ik had toen in de tijd al geen "babypollen" maar de OG Xbox controller was niet comfortabel)

De stick layout heb ik altijd meer ergonomisch gevonden vergeleken met PS en voor de 360 die ik had in 2005 heb ik sinds 1997 op een PS controller gezeten maar die van de 360 was heel chill voor lange potjes.
Ook dat de triggers waren fijner in gebruik vergeleken met ps3

Al vind ik wel dat ze nu sinds de Xbox One controller uit 2013 wat "stilstaan"
Die van van de One X en nu van de Series S/X is in weze nog steeds dezelfde als uit 2013 qua rumble en triggers buiten dat er nu "antislip" op de triggers zit maar qua vibratie en triggers vind ik hem nu wel achterlopen op PS5.


-Online gaming op console, de reden dat ik na PS1 en 2 naar 360 ging was ook deels omdat mijn vrienden over gingen.
Party chat werkte uitstekend op de 360, idem met de friends list en Xbox live was heel stabiel qua verbinding en voice quality ( voor de tijd )
Het "blade" dashboard had ook geen zever en onnodige fluff aan boord, het was gebouwd voor de "core" zoals een deftige friends list, achievement overzicht en store.

En als laatste ook gewoon dat ze het hebben geflikt uit eigenlijk niets, op YouTube op het Xbox Channel staat een 6 part "docu" over hoe het idee van de 1ste Xbox ontstond binnen MS ( en verder ook over het succes van de 1ste halo en de 360 launch en een episode over de RROD van de 360 )

Maar de OG Xbox en de 360 hebben zeker Sony wel gepushed in de zin van online gaming ( vergelijk PS2 met PS3 online) en om het op sommige gebieden even goed of beter te doen.

Stel u voor dat de Xbox en Xbox live er nooit waren geweest en dat Nintendo Sony moest "pushen" qua online gaming, dan zaten we nu op consoles waarschijnlijk nog half in het stenen tijdperk als je praat over friends lists of voice chat of parties maken.
 
Terug
Bovenaan