Nieuws Microsoft koopt Activision-Blizzard

Mijn xbox staat nu mooi onder de ps5, maar ik blijf ps fanboy en uit nostalgie nintendo.
Mijn speeltijd zal 80% PS zijn 15% xbox en 5% nintendo
 
Dat is dan ook niet wat ik zeg eh...

Ik vind het gewoon funny dat het dezelfde mensen zijn die dit gesprek altijd weer aanwakkeren om dan te zeggen "ha die PS boys!!!"
Terwijl als je overal kijkt je enkel de Xbox peeps hier over bezig ziet of hoort met hier een daar een getriggerd PS speler.

Dat en het feit dat in de laatste jaren dit precies het hoogtepunt is van Xbox, kweet niet of dat iets is om trots op te zijn of eerder stof tot nadenken is.
Reden dat ik voor xbox kies;
Beste racegame en beste shooters.
Ja, ik mis de single player story driven games zoals uncharted.
Daarom dat ik wel eens een ps5 tweedehands zal kopen als er nieuwe naughty dog uitkomt.

Maar buiten deze games is gewoon 90% hetzelfde op xbox.
Dus ik snap niet waarom ps zoveel populairder is.
Waarschijnlijk omdat PS zowat synoniem is geworden voor gamen.
En ook onwetendheid van hun cliënteel.
Velen hebben nog nooit een Gears of forza gespeeld bvb.
Het merendeel koopt enkel een console voor fifa en fortnite en laat nu net die onwetende ouders de console kopen voor hun kleine
 
Reden dat ik voor xbox kies;
Beste racegame en beste shooters.
Ja, ik mis de single player story driven games zoals uncharted.
Daarom dat ik wel eens een ps5 tweedehands zal kopen als er nieuwe naughty dog uitkomt.

Maar buiten deze games is gewoon 90% hetzelfde op xbox.
Dus ik snap niet waarom ps zoveel populairder is.
Waarschijnlijk omdat PS zowat synoniem is geworden voor gamen.
En ook onwetendheid van hun cliënteel.
Velen hebben nog nooit een Gears of forza gespeeld bvb.
Het merendeel koopt enkel een console voor fifa en fortnite en laat nu net die onwetende ouders de console kopen voor hun kleine
Om eerlijk te zijn, daar gaat het bij mij zelf helemaal niet over.

Om te beginnen ik heb absoluut niks tegen Xbox, enige reden dat ik geen heb is omdat ik een PC heb en te weinig tijd om alles te spelen.
De nieuwe Forza Motorsport ga ik sowieso 100% zeker spelen als die uit komt. Maar zoals ik al zei daar gaat het mij niet over.

Dat "console wars" gedoe steekt gewoon zo tegen. Ieder zal wel zijn reden hebben om een voorkeur te hebben. Deze overname/rechtzaak is gewoon zo een lange trigger voor velen om hier maar over te blijven bekvechten en ik vraag me gewoon af why...

Heel die discussie over die rechtzaak, waar iedereen precies alles van weet alsof ze er elke keer bij zaten. Dat wordt zo opgeblazen door de media omdat dit easy clicks en views zijn. Mensen gaan hier ook zo hard in op om wie de beste is of eerder wie hier de grootste boeman is.

Zowel MS als Sony zijn gewoon bedrijven die willen geld verdienen en winst maken, volgens veel Xbox users is MS the good guy en Sony the big bad guy terwijl anderen dan het omgekeerde zullen beweren. Het enige juiste zijn die dat snappen dat ze beiden gewoon hetzelfde zijn, de ene gewoon met meer geld dan de andere. Maar dat durven de MS peeps niet te zien of toegeven, terwijl ik wel veel PS Ponies ken die dat wel durven inzien, maar daar niet altijd om geven want in the end willen die gewoon wat gamen en hun amuseren.

We zullen wel zien hoe deze overnamen nu echt zal uitdraaien binnen een paar jaar van nu, maar ik denk dat dit voor weinigen veel invloed zal hebben. Ben blij dat de Xbox mensen nu blij zijn met hun overwinning, maar wat heb je eigenlijk gewonnen? Games die altijd al multiplatform waren en je altijd al kon spelen hebben een andere eigenaar... en je kan ze nog altijd spelen. Als je blij bent dat sommige van deze games nu niet meer naar PS zouden komen, laat je dan nakijken want het zijn meestal de personen die het hardste roepen dat ze tegen exclusiviteit zijn dat dan ondertussen ook blij zijn dat ze iets van PS kunnen weg kapen.

Ik zie hier geen winnaars eerlijk gezegd, ofwel gaat alles gewoon blijven zoals het is, of we krijgen een deel verliezers. De enige kans op winnaars bestaat als MS effectief Blizzard nieuw en beter leven kan inblazen en we daar op elk platform van gaan kunnen genieten, indien niet dan was deze overname voor de gamers eigenlijk een verlies. Zo simpel is het.
 
.

Ik zie hier geen winnaars eerlijk gezegd, ofwel gaat alles gewoon blijven zoals het is, of we krijgen een deel verliezers. De enige kans op winnaars bestaat als MS effectief Blizzard nieuw en beter leven kan inblazen en we daar op elk platform van gaan kunnen genieten, indien niet dan was deze overname voor de gamers eigenlijk een verlies. Zo simpel is het.
MS boeit die hele console wars ook niet.
Die willen niks liever dat iedereen gewoon een pc koopt met gamepass.
Ik zie ze nog gamepass uitbrengen op bvb een Nintendo en PS en gewoon de consoles laat voor wat het is.
Als je weet dat op elke xbox ze meer dan €100 inschieten…
En mocht het cloudgamen nog verbeteren, dan zijn ze echt de netflix vh gamen
 
Dat is dan ook niet wat ik zeg eh...

Ik vind het gewoon funny dat het dezelfde mensen zijn die dit gesprek altijd weer aanwakkeren om dan te zeggen "ha die PS boys!!!"
Terwijl als je overal kijkt je enkel de Xbox peeps hier over bezig ziet of hoort met hier een daar een getriggerd PS speler.

Dat en het feit dat in de laatste jaren dit precies het hoogtepunt is van Xbox
, kweet niet of dat iets is om trots op te zijn of eerder stof tot nadenken is.
Wat is/was dan het hoogtepunt van Playstation in de laatste jaren?
 
Wat is/was dan het hoogtepunt van Playstation in de laatste jaren?
IMO niks, heb ik ook niet beweerd toch? PS doet gewoon al jaren hetzelfde nu met af en toe eens een minder en eens een beter jaar.
Ik zei dat ook niet met als betekenis dat PS beter is dan MS, ik zei dat met als boodschap dat ik veel Xbox spelers een rare mindset vind hebben.

Van alles een competitie maken, beter willen zijn, tonen hoe sterk ze bezig zijn en vaak met dingen waarvan ik denk, wilt ge echt daar mee stoefen? ( Uiteraard is niet iedereen zo ) Maar het valt gewoon op dat bij zo rare zaken er altijd mensen zijn die precies ergens toch de drang hebben om het te uiten hoeveel beter ze zijn. En ja er zijn veel PS users die dat ook doen, stoefen met hun games en exclusives, ook dat vind ik een beetje belachelijk, maar wel al meer begrijpbaar dan te stoefen met hoeveel geld een bedrijf op tafel gegooid heeft om iets te kopen.

Tgaat mij hier total niet over wie beter is, maar over hoe mensen doen en reageren rond dit alles.

Net zoals jij nu ook af komt met "Wat was dan PS hun hoogtepunt?", dat doet er eigenlijk niet toe want daar gaat het niet over.
 
Den enigsten die hier het vuurtje aanwakkert zijde gij bunker :biglaugh:
Als het op mijn opmerking sloeg, ik zie gewoon wat ik lees in de media en reageer daar wat sarcastisch op ;)

Ik heb alle consoles gehad van sony tot en met de ps4, dus ben zeker geen fanboy van microshice.
Al heb ik nu wel een xbox series x ipv een ps5.
Puur veranderd door het gamepass verhaal, zoals bij velen vermoed ik die niet beide toestellen aankopen.
 
IMO niks, heb ik ook niet beweerd toch? PS doet gewoon al jaren hetzelfde nu met af en toe eens een minder en eens een beter jaar.
Ik zei dat ook niet met als betekenis dat PS beter is dan MS, ik zei dat met als boodschap dat ik veel Xbox spelers een rare mindset vind hebben.

Van alles een competitie maken, beter willen zijn, tonen hoe sterk ze bezig zijn en vaak met dingen waarvan ik denk, wilt ge echt daar mee stoefen? ( Uiteraard is niet iedereen zo ) Maar het valt gewoon op dat bij zo rare zaken er altijd mensen zijn die precies ergens toch de drang hebben om het te uiten hoeveel beter ze zijn. En ja er zijn veel PS users die dat ook doen, stoefen met hun games en exclusives, ook dat vind ik een beetje belachelijk, maar wel al meer begrijpbaar dan te stoefen met hoeveel geld een bedrijf op tafel gegooid heeft om iets te kopen.

Tgaat mij hier total niet over wie beter is, maar over hoe mensen doen en reageren rond dit alles.

Net zoals jij nu ook af komt met "Wat was dan PS hun hoogtepunt?", dat doet er eigenlijk niet toe want daar gaat het niet over.
Maar ge zijt degene die in dees discussie het felste reageert...

Zelf heb ik sinds 1997 altijd Playstation gehad. Vorig jaar voor de Xbox X ipv PS5 gekozen door de prijs en voornamelijk wegens (de toen super goedkope) gamepass.

Het enige was ik mis is dat ik nu niet TLOU1 /Uncharted 2 en 3 in 4k kan spelen. Ik wil die Naughty Dog kleppers nog eens spelen.

Ik moet wel zeggen dat ik de Xbox exclusives wel maar matig vind. (Halo, GOW etc)
Ideaal om eens 'gratis' te spelen met Xbox gamespass, maar meer ook niet imo.

Hopelijk wordt Starfield een hit.

Ik heb het hier nog nergens gezien denk ik maar alle oldskool COD servers zijn terug online sinds een week.
 
Laatst bewerkt:
Zal wel aan mij liggen dan, niemand gaat te hard op in heel het overname topic en Xbox vs PS.
 
Weet ge, eigenlijk is het de schuld van al die PS fanboys hier. Enkel een "Trophy" topic. Terwijl Microsoft weldegelijks eens met iets eerste was. Het zijn achievements jongen.

#Takeovagang.
 
Weet ge, eigenlijk is het de schuld van al die PS fanboys hier. Enkel een "Trophy" topic. Terwijl Microsoft weldegelijks eens met iets eerste was. Het zijn achievements jongen.

#Takeovagang.
Kheb vroeger nog veel achievement hunting gedaan, maar moet eerlijk zijn, het is pas echt losgebroken toen ik ook aan trophies begon, vind dat systeem en de community iets sterker. Geen idee waarom dat meer leeft op PS dan Xbox, buiten dat die punten bij achievements minder leuk aanvoelen om te verdienen.
 
Weet ge, eigenlijk is het de schuld van al die PS fanboys hier. Enkel een "Trophy" topic. Terwijl Microsoft weldegelijks eens met iets eerste was. Het zijn achievements jongen.

#Takeovagang.
Die ze na al die jaren nog niet deftig in het NL krijgen, maar wel in het Frans... :p
 
De overname is een feit en het zal voor de eindgebruikter (gamer op eender welk platform) geen nadeel geven.
Daar gaat het om en daar gaat deze topic over.

Ik ben als xbox fan, maar ook als gamer (met elke console) blij dat de deal is doorgegaan. Want IK zie heel graag al de content van ABK in de gamepass komen

Misschien voor de moderators, splits opnieuw zoals bij 9lives zodat dat ieder vrij zijn mening kan geven en niet door een mijnenveld hoeft te lopen.
 
Weet ge, eigenlijk is het de schuld van al die PS fanboys hier. Enkel een "Trophy" topic. Terwijl Microsoft weldegelijks eens met iets eerste was. Het zijn achievements jongen.

#Takeovagang.
Ik weet dat je post niet echt serieus was maar toch: omdat er op PS een verschil is tussen de verschillende niveau's? En omdat zo'n platinum toch altijd een beetje een milestone is, een specialeke waarvan er maar 1tje per game te verdienen is. De enige manier om aan 50 platinums te geraken is 50 games uitspelen. Op Xbox krijg je gewoon iets meer punten als je game uitspeelt :unsure: je kan net zo goed een nieuwe game starten en een paar basic instaptrophies scoren: zelfde resultaat en wrs minder time invested.

Maar buiten deze games is gewoon 90% hetzelfde op xbox.
Dus ik snap niet waarom ps zoveel populairder is.
Waarschijnlijk omdat PS zowat synoniem is geworden voor gamen.
En ook onwetendheid van hun cliënteel.
Velen hebben nog nooit een Gears of forza gespeeld bvb.
Het merendeel koopt enkel een console voor fifa en fortnite en laat nu net die onwetende ouders de console kopen voor hun kleine
Omdat Sony gewoon first to the party was en er goed in slaagt van het mark Playstation te verkopen.

EN, en dit is eigenlijk het belangrijkste: omdat Xbox gewoon niet beter doet dan Playstation.
De enige manier om significant marktaandeel af te snoepen van een concurrent is door te inoveren en zo mensen incentieve te geven van te switchen. Maar als het verschil onvoldoende groot is, of zelfs er gewoon niet is dan blijven mensen toch plakken bij hun huidige merk/product.

De Xboxes stonden gewoon in de rekken terwijl mensen koortsachtig de winkels overspoelden op zoek naar een PS5 die er gewoon niet was. Zelfs al zijn ze effectief quasi gelijk: mensen geloven het duidelijk niet OF ze verwachten iets béter om hun brand loyalty bias te corrigeren. Die grens haalt Microsoft duidelijk niet anders waren er veel meer mensen geswitched...
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat je post niet echt serieus was maar toch: omdat er op PS een verschil is tussen de verschillende niveau's? En omdat zo'n platinum toch altijd een beetje een milestone is, een specialeke waarvan er maar 1tje per game te verdienen is. De enige manier om aan 50 platinums te geraken is 50 games uitspelen. Op Xbox krijg je gewoon iets meer punten als je game uitspeelt :unsure: je kan net zo goed een nieuwe game starten en een paar basic instaptrophies scoren: zelfde resultaat en wrs minder time invested.


Omdat Sony gewoon first to the party was en er goed in slaagt van het mark Playstation te verkopen.

EN, en dit is eigenlijk het belangrijkste: omdat Xbox gewoon niet beter doet dan Playstation.
De enige manier om significant marktaandeel af te snoepen van een concurrent is door te inoveren en zo mensen incentieve te geven van te switchen. Maar als het verschil onvoldoende groot is, of zelfs er gewoon niet is dan blijven mensen toch plakken bij hun huidige merk/product.

De Xboxes stonden gewoon in de rekken terwijl mensen koortsachtig de winkels overspoelden op zoek naar een PS5 die er gewoon niet was. Zelfs al zijn ze effectief quasi gelijk zijn: mensen geloven het duidelijk niet OF ze verwachten iets béter om hun brand loyalty bias te corrigeren. Die grens haalt Microsoft duidelijk niet anders waren er nog veel meer mensen geswitched...
Om hier even op in te pikken
Rij naar de Carrefour of Dreamland daar zie je immens veel van Sony staan en bijna niets van Xbox (even Nintendo niet meetellen)
Dan is voor velen de keus snel gemaakt

Ik speel wat ik wil op elk van de consoles en geniet daar ook van. Ik hoef niet te kiezen

Mijn neefje is begonnen door mij op de GameCube en met zijn 20 jaar heeft hij die nog steeds met een wavebird
Dan is hij voor ps gegaan want de meeste in zijn klas hadden ps
Nu heeft hij een one x
 
De overname is een feit en het zal voor de eindgebruikter (gamer op eender welk platform) geen nadeel geven.
Daar gaat het om en daar gaat deze topic over.

Ik ben als xbox fan, maar ook als gamer (met elke console) blij dat de deal is doorgegaan. Want IK zie heel graag al de content van ABK in de gamepass komen

Misschien voor de moderators, splits opnieuw zoals bij 9lives zodat dat ieder vrij zijn mening kan geven en niet door een mijnenveld hoeft te lopen.
Dit is eigenlijk een beetje een schoolvoorbeeld van wat ik bedoelde met Xbox spelers die alles heel rooskleurig te zien.

Dat je blij bent dat al die games mogelijks naar GP komen kan ik zeker begrijpen en ik heb daar niks op tegen, zelf niet tegen die overnamen.
Maar zeggen dat dit voor geen enkele eindgebruiker een nadeel gaat zijn??? Dat zullen we wel zien binnen een paar jaar, als er nog maar één game exclusief wordt, maakt zelf niet uit welke, dan was deze deal al een nadeel voor iedereen met een PS.

En dat is nu net mijn punt, bij Xbox zien ze zichzelf vaak als de grote redder van gaming voor iedereen, terwijl dat echt niet zo is. Laat het me heel duidelijk maken, bij PS ook niet!!! Ik zeg niet dat Xbox slechter is dan PS!!! Maar for some reason als MS zo dingen doet is dat altijd ok en goed voor iedereen, terwijl dat in realiteit echt niet zo is. Maar for some reason is dat ok... en mag dat, want Sony is slechter en stouter dan MS :p

Ik ben echt benieuwd hoeveel games er exclusief gaan worden uiteindelijk. De enige manier hoe deze deal voor elke eindgebruiker positief is, is als er geen enkele game exclusief wordt, wat echt niet gaat gebeuren. En ik ga het nogmaals herhalen, ik heb niks tegen MS en tegen deze deal, maar ga het ook niet verheerlijken alsof MS hier een held is door deze move/overname. Voor mensen met een Xbox en GP zal dit zeker een leuke deal zijn, maar voor anderen gaat dit waarschijnlijk in de toekomst dik tegenvallen.


Voorspelling: Dit gaat verdedigd worden met, maar Sony doet dat ook en Sony doet dit en dat en tgeen. Daar gaat het niet om, inderdaad Sony doet ook domme shit dat ik dwaas vind. Timed exclusives zijn dom en alles behalve leuk voor de eindgebruiker, in house producties die exclusief zijn sure.... maar timed exclusives zijn dwaas. Maar dat is geen excuus voor een ander bedrijf om daar acties goed mee te praten, zo werkt het niet. Mensen moeten gewoon eens zien dat die bedrijven in de eerste plaats vooral aan zichzelf denken en dan pas aan de eindgebruiker, de ene mss wat meer dan da andere, maar uiteindelijk doen ze beiden hetzelfde, maken dat ze geld verdienen.
 
Laatst bewerkt:
Om hier even op in te pikken
Rij naar de Carrefour of Dreamland daar zie je immens veel van Sony staan en bijna niets van Xbox (even Nintendo niet meetellen)
Dan is voor velen de keus snel gemaakt
Waarom denk je dat dat is? Als 65% (ik zeg maar iets) van wat je verkoopt Playstation is dan moet je knettergek zijn van je shelfspace te verdelen in 33% Sony, 33% Microsoft, 33% Nintendo...

Je draait de zaken om, mensen kopen geen Playstation omdat ze het meest shelfspace krijgen. Playstation krijgt het meest shelfspace omdat ze gewoon meer verkopen. Het één versterkt het andere uiteraard wel maar nogmaals: het feit dat je pakweg 2 jaar geleden gewoon een Media Markt kon binnen lopen en de Xboxen maar voor het meenemen stonden en veel mensen pertinent weigerden van een Xbox te kopen en in de plaats misschien nog wel máánden te wachten op een PS5 spreekt boekdelen.

Daarmee bedoel ik niet dat Playstation beter is, daarmee wil ik vooral zeggen: Xbox is niet beter OF mensen zijn daar op zen minst niet van overtuigd. Moest dat wel zo geweest zijn dan stonden er geen Xboxen gewoon op de plank terwijl er nog steeds een gigantisch tekort was aan PS5 consoles.
 
Waarom denk je dat dat is? Als 65% (ik zeg maar iets) van wat je verkoopt Playstation is dan moet je knettergek zijn van je shelfspace te verdelen in 33% Sony, 33% Microsoft, 33% Nintendo...

Je draait de zaken om, mensen kopen geen Playstation omdat ze het meest shelfspace krijgen. Playstation krijgt het meest shelfspace omdat ze gewoon meer verkopen. Het één versterkt het andere uiteraard wel maar nogmaals: het feit dat je pakweg 2 jaar geleden gewoon een Media Markt kon binnen lopen en de Xboxen maar voor het meenemen stonden en veel mensen pertinent weigerden van een Xbox te kopen en in de plaats misschien nog wel máánden te wachten op een PS5 spreekt boekdelen.

Daarmee bedoel ik niet dat Playstation beter is, daarmee wil ik vooral zeggen: Xbox is niet beter OF mensen zijn daar op zen minst niet van overtuigd. Moest dat wel zo geweest zijn dan stonden er geen Xboxen gewoon op de plank terwijl er nog steeds een gigantisch tekort was aan PS5 consoles.
Klopt wat je zegt.

In de GM het dichtste bij mij hebben ze daar eens wat uitleg over gegeven. Ik weet niet meer wat de exacte cijfers waren, maar het kwam er op neer dat het bijna nog amper de moeite was om Xbox zelf aan te bieden. En het heeft inderdaad niets te maken met het aanbieden hiervan, doorheen de jaren is de shelfspace van Xbox gewoon steeds kleiner en kleiner en kleiner geworden omdat het niet verkocht. Een winkel gaat niet investeren in iets dat niet verkoopt.

Xbox is in Europa gewoon veel minder populair en in België is dat zelf een heel drastisch verschil, denk 90-10 als het niet meer is. Dat heeft inderdaad niets te maken met wat beter of slechter is. Maar met wat hier gewoon marketing gewijs gewoon ooit zwaarder is doorgekomen, heel veel gewoontebeesten en één slechte ervaring (Xbox One) blijft bij velen gewoon in het geheugen zitten. Sony heeft nu ondertussen heel wat jaren een bepaalde stabiliteit terwijl Xbox met een opmars bezig is na een zware val. Velen spelen gewoon op save, wat ze gewoon zijn en wat anderen ook kopen en hier is dat gewoon Sony... en niet Xbox, In Amerika is dat dan eerder omgekeerd. AL gaat die verhouding daar wel eerder naar de 60-40 gaan dan dat het hier 90-10 is.
 

Staat hier nochtans zelfs 100 EUR in solden.

...het feit dat je pakweg 2 jaar geleden gewoon een Media Markt kon binnen lopen en de Xboxen maar voor het meenemen stonden...

...terwijl er nog steeds een gigantisch tekort WAS aan PS5 consoles.
 
Terug
Bovenaan