Nieuws Microsoft koopt Activision-Blizzard

Xbox is in Europa inderdaad, maar naar MIJN mening onterecht, minder populair
Maar geef het nu wat tijd,

Wat de exclusives betreft, deal with it
 
Wou gewoon zeggen: alsof Sony op hun knieën gaat zitten om enkel CoD op ps5 te krijgen. Die wisten dat het contract klaarlag, maar als je uw concurrent kunt irriteren & ambeteren, waarom niet? Gebeurd meer dan dat wij weten, komt nu enkel in het nieuws omdat het MS vs Sony is. Ze hebben 0,0 verloren door dit te doen, gaan er geen console of game minder door verkopen en volgend jaar word er niet meer over gesproken.

Is nu aan MS om aan te tonen dat ze met de studio's die ze hebben iets deftigs kunnen uitbrengen, want tot nu toe is het armoe troef. Een aantal van mijn vrienden & mezelf hadden een series S of X en hebben die verkocht omdat er gewoon niks is die je kan spelen (jaja, games die op GP staan, maar veel nieuwe games komen er momenteel niet op) of spelen we gewoon op pc.
 
Wat de exclusives betreft, deal with it
Double standards, maar hey mijn punt is hier al meermaals bewezen :)

Ge kunt dan wel zeggen dat ik hier nu in discussie ga en alles opblaas. Maar het blijft geniaal hoe telkens opnieuw gewoon aangetoond wordt dat Xbox of PS, Xbox of PS users één pot nat zijn. Ze kijken enkel naar hunzelf en wat voor hunzelf beter is, ookal zeggen ze dat ze het voor iedereen doen... Al valt dat bij Xbox users iets meer op dat ze de ene moment MS aanbidden omdat zij om alle gamers geven, om dan nadien dingen te zeggen als "Wat de exclusives beftreft, deal with it".

En nogmaals, als dat zo is dan is dat zo, ik ga daar niet van wakker liggen. Het gaat mij gewoon om hoe gebruikers blind hun product beschermen, zowel bij PS als MS. Het is gewoon belachelijk. Ik ga als voornamelijk PS "fan" niet zeggen dan Sony heilig is, maar ik heb nog niet veel Xbox users dat durven zien toe geven over MS.

Hier hou ik het ook bij want dit is gewoon een dwaze discussie waar ik mezelf ingewerkt heb xD
 
Denk trouwens dat de nieuwe deal zelfs voordeliger voor Sony is gezien zij de marketing niet meer (moeten) doen. :unsure:
 
Double standards, maar hey mijn punt is hier al meermaals bewezen :)

Ge kunt dan wel zeggen dat ik hier nu in discussie ga en alles opblaas. Maar het blijft geniaal hoe telkens opnieuw gewoon aangetoond wordt dat Xbox of PS, Xbox of PS users één pot nat zijn. Ze kijken enkel naar hunzelf en wat voor hunzelf beter is, ookal zeggen ze dat ze het voor iedereen doen... Al valt dat bij Xbox users iets meer op dat ze de ene moment MS aanbidden omdat zij om alle gamers geven, om dan nadien dingen te zeggen als "Wat de exclusives beftreft, deal with it".

En nogmaals, als dat zo is dan is dat zo, ik ga daar niet van wakker liggen. Het gaat mij gewoon om hoe gebruikers blind hun product beschermen, zowel bij PS als MS. Het is gewoon belachelijk. Ik ga als voornamelijk PS "fan" niet zeggen dan Sony heilig is, maar ik heb nog niet veel Xbox users dat durven zien toe geven over MS.

Hier hou ik het ook bij want dit is gewoon een dwaze discussie waar ik mezelf ingewerkt heb xD
Exclusives gaan er altijd zijn, dus nogmaals, deal with it
Als je de tijd neemt en enkele post van mij opnieuw gaat bekijken dan kun je lezen dat ik niet zomaar aanbid en echt wel kritisch ben.

En je vat het heel mooi samen in uw laatste zin
 
fanboy wars komen terug
good times :D
Ah the best of times.

Ondertussen veegt Valve wel met iedereen de vloer, want alle exclusives komen toch wel naar Steam zeker.

En ergens begin 2040, wanneer Microsoft eindelijk klaar staat om met hun streaming in de buurt van Sony hun marktaandeel te komen en mogelijks na 30+ jaar eindelijk winst te maken met het Xbox merk, zal Valve wel een strakke manier vinden om u eigen bibliotheek te streamen voor 2 euro de maand ofzo.

Wat denkt ge @Bunkerbudy ?
 
Daarom dat ik ook niet meer mee doe aan de discussie. De minste kritiek die ik geef aan Microsoft word ik uitgemaakt voor fanboy, dat terwijl ik meer op Xbox game dan 98 procent op dit forum(Noem een game sinds de originele xbox en ik heb het gespeeld, zoals Jade Empire, Fable, Ninja gaiden, Condemned, noem maar op). Ik ben het eens met @Bunkerbudy dat sommige zeer snel op hun paard zitten. Vooral Xbox only fans. Ik geef kritiek aan zowel Xbox als Playstation. Als ik op dit forum over Crying Jim bezig ben dan begint men niet direct mij uit te maken van fanboy. Maar zodra ik mijn mening uit dat ik het opkopen van de grootste vis in de industrie niet de oplossing vind, maar eerder alle studio's deftig uitbouwen, etc... dan krijg ik onmiddellijk het woord fanboy naar mij geslingerd. Ik gaf Jimbo ook kritiek op zijn uitspraken als "We believe in generations". Vervolgens kwamen de helft van de first party games ook op ps4 uit. Daar krijg ik het dus van. Ook ten tijde van ps3 gaf ik veel kritiek aan ps3. Toen speelde ik veel meer op de 360. Maakt mij dat een fanboy? Nee toch.
In ieder geval, blij dat dit eindelijk achter de rug gaat zijn, want ben de zever behoorlijk beu eigenlijk. Voor mij maakt het op lange termijn ook niks uit, ik heb altijd op zowel Playstation als Xbox gespeeld en dat zal ook zo blijven. Mij maakt het ecosysteem niet uit, maar letterlijk de games. Maar voor Playstation only gamers weten we nu nog niet wat dit op lang termijn gaat zijn(binnnen 10 jaar...). Al heb ik wel van dag 1 gezegd dat Microsoft gamepass overal wil hebben. Op je tv, tablet, Pc, Nintendo console, Playstation console... Ik heb het gevoel dat Microsoft het Sony uiteindelijk wel eens moeilijk kan maken om gamepass op Playstation te doen krijgen. Maar bon, allemaal toekomst muziek. Daar zullen we nog maar niet teveel over speculeren 😅 .
 
Reden dat ik voor xbox kies;
Beste racegame en beste shooters.
Ja, ik mis de single player story driven games zoals uncharted.
Daarom dat ik wel eens een ps5 tweedehands zal kopen als er nieuwe naughty dog uitkomt.

Maar buiten deze games is gewoon 90% hetzelfde op xbox.
Dus ik snap niet waarom ps zoveel populairder is.
Waarschijnlijk omdat PS zowat synoniem is geworden voor gamen.
En ook onwetendheid van hun cliënteel.
Velen hebben nog nooit een Gears of forza gespeeld bvb.
Het merendeel koopt enkel een console voor fifa en fortnite en laat nu net die onwetende ouders de console kopen voor hun kleine
Je gaat me toch niet zeggen dat Xbox de laatste jaren 1 deftige shooter afgeleverd hebben, halo met alle respect was niet goed genoeg en same voor gears.

Niet dat Sony deftige shooters hebben.

Race game geef ik je helemaal gelijk in.
 
Exclusives gaan er altijd zijn, dus nogmaals, deal with it
Als je de tijd neemt en enkele post van mij opnieuw gaat bekijken dan kun je lezen dat ik niet zomaar aanbid en echt wel kritisch ben.

En je vat het heel mooi samen in uw laatste zin
Sorry maar gij zijt legit een verloren zaak ze man, waarom blijft gij over die exclusives neuten xD

Ge kunt even goed beginnen praten over brood bakken het even veel bijdragen met waar het over ging.
 
@Big Boss is mee met mijn punt.

Mij gaat het het hier niet over de consoles of de bedrijven en wat ze al dan niet beide goed en slecht doen, maar over hoe de fanbase ervan is. Om de een of andere reden is die van Xbox echt oeverbeschermend en idd meteen op hun tenen getrapt. Ge moogt hier nog 100 keer zeggen dat ge Sony ook niet goed vind en dat ge vind dat Sony dezelfde fouten maakt of andere fouten. Als nog gaat ge een schild voor u krijgen dat zegt ja maar Xbox is toch beter/braver en tis allemaal terecht want Sony dit en dat.

Ge kunt niet over Xbox praten zonder dat die in de verdiging schieten zelf al geeft ge ze een compliment en daar wordt kik zot af xD

Alle ik zeg hier al meermaals dat ik niks tegen deze overname heb en dat het MS hun goed recht is ookal is het niet persé mooi... Maar Sony doet ook dingen die niet mooi zijn dus who cares... EN toch krijgt ge dingen naar uwe kop gegooid van DEAL WITH IT!!! Like ik zei net dat ik het niet erg vond... waar moet ik dan mee DEALEN???

De ene reactie zeggen ze "deze deal is voor elke gamer positief" 2 posts later ist "deal with it dat er dingen exclusief gaan worden". Alle hoe belachelijk, dat is niet argumenteren of nadenken, dat is gewoon met dingen gooien en ne paraplu open trekken.

Tgaat mij hier gewoon over die domme mentaliteit van blind alles te beschermen en niet objectief te kijken naar alles. Sony is een shit company ze, Ik weet dat... maar ze maken wel games dat ik wil spelen dusja het is nu eenmaal zo, ik haat daarom Xbox niet ze... Maar tis niet omdat Sony een shit bedrijf is, dat MS en Xbox daarom helden zijn. Die vertellen ook veel blaasjes om uiteindelijk hun eigen zakken te vullen, maja da moet ge durven zien natuurlijk en niet meteen aangevallen voelen.

Ma nu echt het laatste dat ik er over kwijt wil ze djeez xD
 
Sorry maar gij zijt legit een verloren zaak ze man, waarom blijft gij over die exclusives neuten xD

Ge kunt even goed beginnen praten over brood bakken het even veel bijdragen met waar het over ging.

U kan ook op rustige en respectvolle manier reageren
Ik ben echt niet onder een kip uitgebroed en trouwens ook geen man
 
Microsoft koopt Activision!!!


MicrosoftGaming118_1920x1080.jpg




Stel je voor geen call of duty op ps5 zeg :p
Start van de topic
Wat staat er "stel je voor geen call of duty op de ps5 zeg"

niet persoonlijk voor SpeedyP
 
U kan ook op rustige en respectvolle manier reageren
Ik ben echt niet onder een kip uitgebroed en trouwens ook geen man
Ah oeie, dat was de respectvolle en rustige manier sorry.
Geslachten kan ik nog steeds niet gokken aan de hand van ne foto van nen hond, dus mijn excuses...

Maar op een meer respectvolle manier dan maar:

Ik ga het hier bij laten, want blijkbaar snap je de essentie niet en antwoord je steeds met hetzelfde dat er niks mee te maken heeft.
Ik haal de exclusiviteit enkel en alleen aan om aan te tonen dat deze deal wrs niet voor elke eindgebruiker zal positief uit draaien.

Ik zei niet dat het niet mag, dat ik het erg vind en dat ik er triest van wordt of wat dan ook. Maar blijkbaar zag je de essentie daarvan niet en blijf je tot 3 maal herhalen dat ik er mee moet leven dat er exclusives zijn. Dus ja sorry met zo iemand kan ik niet praten, want voor we het weten zijn we over diepzeeduiken aan het praten omdat ik ergens het woord water gebruik.
 
Ah oeie, dat was de respectvolle en rustige manier sorry.
Geslachten kan ik nog steeds niet gokken aan de hand van ne foto van nen hond, dus mijn excuses...

Maar op een meer respectvolle manier dan maar:

Ik ga het hier bij laten, want blijkbaar snap je de essentie niet en antwoord je steeds met hetzelfde dat er niks mee te maken heeft.
Ik haal de exclusiviteit enkel en alleen aan om aan te tonen dat deze deal wrs niet voor elke eindgebruiker zal positief uit draaien.

Ik zei niet dat het niet mag, dat ik het erg vind en dat ik er triest van wordt of wat dan ook. Maar blijkbaar zag je de essentie daarvan niet en blijf je tot 3 maal herhalen dat ik er mee moet leven dat er exclusives zijn. Dus ja sorry met zo iemand kan ik niet praten, want voor we het weten zijn we over diepzeeduiken aan het praten omdat ik ergens het woord water gebruik.
en schrijven blijkbaar ook niet ?

Het hele schijnproces ging hem ook niet over de deal maar enkel over cod of dat nog wel op de ps ging komen. Het is tijdens het proces aangetoond dat het de eindgebruiker niet gaat schaden, integendeel zelfs.
Of dat zo gaat zijn, gaan we in de toekomst wel zien
 
Ik ga het hier op een goeie en hopelijk duidelijke noot afsluiten voor mezelf.

Mijn standpunt over dit alles is heel simpel, MS heeft de deal binnen en dat is ok en ik ben blij voor de Xbox users hier en elders.
Ik hoop gewoon dat MS zich na deze deal gewoon houd aan hun doorgedreven visie dat ze games naar de gamers willen brengen op een makkelijke en zo goedkoop mogelijke manier, maar ook naar zo veel mogelijk gamers.

Wat ik hier mee bedoel is dat ik hoop dat deze overname niet eindigt in een hoop exclusiviteit of het nu over CoD of iets anders van Activision gaat. Niet omdat ik tegen exclusiviteit ben of omdat ik geen Xbox heb, maar omdat dit de visie was van MS en Xbox om dat niet te doen. Ik hoop dit gewoon voor degenen die in Xbox geloven en vooral voor degenen die gewoon niks geven om deze "console wars" en willen gamen, want het zijn zij die gaan benadeeld worden.

En ja ik weet dat Sony nog steeds veel van die vuile praktijken doet zoals timed exclusives ( ik haat dat ook ) ma het is daarom aan MS om voet bij stuk te houden en om gewoon te tonen dat het anders kan en om hun niet te verlagen tot dat zelfde niveau, want het enige dat ze daar mee bereiken is dat er sommigen gaan benadeeld worden en veelal degene die hier niet mee bezig zijn in de eerste plaats.

Ik wou eigenlijk niet meer reageren op @DanielSoul70 maar uw rare kronkels passen hier eigenlijk wel in. Het gaat hier niet alleen over CoD eh, de hele media heisa gaat over CoD, maar complete overnamen gaat over veel meer. Er wordt vooral over CoD gepraat omdat dat tussen beide partijen het geen is waar het meeste geld en spelers mee gemoeid is.

Het gaat je misschien verrassen, maar het is niet omdat CoD multiplatform blijft dat het daarom voor elke gebruiken rozengeur en maneschijn is. Die andere franchises doen er wel degelijk ook toe. Zaken zoals Spyro, Crash of Tony Hawk zijn ook zaken waar MS de andere partij een hak mee kan zetten, dat zal niet van grote invloed zijn voor Sony zelf, daarom dat ze daar ook niet veel spel rond maken. Maar voor gamers met een PS console kan dat wel nadelig en jammer zijn. Dus je moet dit niet gewoon wegcijferen alsof het niks is.

Momenteel weten we ook niet of dit al dan niet zo gaat zijn, maar ik herhaal ik hoop dat MS zich aan hun visie houd en dit niet doet, indien ze dit wel doen, ja kijk dan is het zo... jammer voor heel wat spelers, maar vooral een dickmove en veel mooie praatjes van het MS marketing team.

En ik ga het nogmaals herhalen, ja ik weet dat Sony dit ook doet maar dat praat niks goed, ze doen wat ze willen bij MS, maar dan moeten ze ook stoppen met te doen alsof ze de redders van gaming zijn. En eigenlijk weten we al dat dit gaat gebeuren aan de hand van hun bericht vorige week waarin ze zeiden, "Ja wij willen dit eigenlijk niet, maar door Sony kunnen we niet anders".

Dat is gewoon dikke zever en u wegsteken achter een ander, zijt dan gewoon eerlijk en zegt dat ge dit nodig hebt voor uw platform te sterken, iedereen weet het en het is geen ramp hoor, stopt gewoon met u beter voor te doen. En ik vind het gewoon jammer dat die mentaliteit ook overgaat in veel Xbox users, zeker niet allemaal, maar wel in vele. Slechte daden goedpraten door middel van iemand aan te duiden dat slechter is. Stop daar gewoon allemaal mee simpel toch?
 
We zien wel hoe het verder loopt. Laten we de verdere discussies vriendelijk en beschaafd houden en probeer met inhoud te reageren. Anders zitten we een paar pagina's lang over niets te neuten bij wijze van spreken.
Dus we shall see, op korte termijn is er in ieder geval niets aan de hand. Laten we hopen dat Bobby Kotick zo rap mogelijk buiten ligt, dat is nog het meest positieve van dit hele gebeuren dan! :p
 
Terug
Bovenaan