Microsoft koopt Activision-Blizzard

Dit is insane. Ik kan zoiets niet toejuichen. 70 miljard dollar. Zum kotsen op welke manier Microsoft dit doet. Fantastisch natuurlijk voor Xbox liefhebbers. De deal met Bethesda gaat er wel voor zorgen dat ik binnenkort waarschijnlijk wel eens een Xbox koop. Maar het organische gegeven van een ontwikkelaar die games begint te maken voor een specifiek platform omdat ze er goede banden mee hebben/een goede workflow mee hebben vind ik toch net iets aantrekkelijkers en oprechter dan een mastodont van een bedrijf dat miljarden dollars tegen alles aansmijt zodat ze toch maar alles hebben. Goede zet voor Microsoft uiteraard. Jammer voor Sony. Gamers winnen hier niet bij.

DIT IS GESTOORD. Benieuwd wat met COD gaat gebeuren, op Playstation blijven of niet. Grootste base is op Playstation...
Alle MS koopt iets en ze moeten het weer multi platform uitbrengen.
Zoals altijd beweerd werd met Zenimax en nu niet gaat gebeuren en alles gewoon exclusief of xbox komt :)

Lijkt me dat MS met Gamepass nu op korte tijd zo veel mogelijk catalogi wil binnenrijven waardoor ze ook veel nieuwe klanten voor de dienst zullen krijgen. En als dat gebeurd is zal de prijs per maand wel serieus gaan stijgen. Dat is zo terugverdiend. Zeker als je in die games nog een hoop microtransacties en NFT-rommel toevoegt.

Lijkt me dat MS met Gamepass nu op korte tijd zo veel mogelijk catalogi wil binnenrijven waardoor ze ook veel nieuwe klanten voor de dienst zullen krijgen. En als dat gebeurd is zal de prijs per maand wel serieus gaan stijgen. Dat is zo terugverdiend. Zeker als je in die games nog een hoop microtransacties en NFT-rommel toevoegt.
Betwijfel dat ze NFT rommel gaan toevoegen. Toch niet met Phil aan het stuur.
Mag zeggen wat je wil of deze deal slecht is en bedrijven willen geld maken, maar laatste jaren is Xbox toch wel meest consumer friendly bedrijf.
Zal wel deels strategie zijn om meer winst te maken, weet ik ook wel. Nu lijkt het alsof win-win voor beide partijen.

Plus geld is niets waard nu he. MS heeft te veel liquide midellen en lenen is nog steeds goedkoop.
Deels daarom zien we veel aankopen.

Lol jij doet precies alsof ze een klein snoepje voor zichzelf gekocht hebben 😂
Nee, maar ik ben niet naïef en blijf niet bij iedere aankoop herhalen dat MS alles multiplatform zal uitbrengen, terwijl daar 0,0000 aanwijzingen voor zijn. Microsoft heeft nu een PC dev erbij, en de grootste shooter franchise.
Al gaat er maar 20% van Sony naar Xbox door deze aankoop, dan zal het op lange termijn waard zijn.

Ik vraag me werkelijk af of je omgekeerd zelfde argument zou opwerpen, als Sony dit had gekocht. Sunset overdrive 2 op xbox dus?

Ik zeg het hier en nu: ALLE TOEKOMSTIGE TITELS ZULLEN XBOX EXCLUSIEF ZIJN. Eens de deal rond is!

Dat is toch vanzelfsprekend, is bij de Bethesda deal ook gebleken.
Ja maar Big Boss die ik quote geloofde dat niet, zelfs niet als ze het al expliciet hadden gezegd :).

Als ik eerlijk ben, zou ik het ook geen domme zet vinden om een PS5 COD uit te brengen, gaat hun ook hopen geld opleveren.
Eerste 6 maanden xbox, dan pas op PS5 bijvoorbeeld.

Niet dat ik iets mis generetic games de zoveelste cod en wow dat gewoon naar de kloten is.

Wel nieuws dat niet goed is voor de gamingindustrie, ze kunnen amper deftige games maken dan maar alles kopen

hoe kunt ge dat nu zeggen alee ? als ms fanboy is dat misschien goed nieuws maar ge moet toch ook weten dat zoiets niet gezond is voor de gaming sector
Ik ben totaal geen MS fanboy, meer PS fanboy geweest altijd maar niemand kan ontkennen dat Sony momenteel slecht bezig is vergeleken met Microsoft.

Als consument en bezitter van een Game Pass abonnement kan ik dit enkel toejuichen.
Een massieve catalogues games die gaat toegevoegd worden en "gratis" gespeeld kunnen worden.

Ik snap die kritiek niet dat dit niet gezond is voor de gaming sector.
Dit is niet gezond voor Sony nee, en ook slecht nieuws voor iemand die enkel een Playstation bezit en geen xbox of pc.
Maar het is niet dat de gaming sector ineens gaat instorten omdat bepaalde games niet meer uitgebracht zullen worden op Playstation.
Als Sony vroeger wakker was geworden dan hadden ze nu al een alternatief klaar voor gamepass, maar dat staat nog maar in zijn kinderschoenen.

Ik geloof er niet in dat de kwaliteit van de games op zich achteruit zal gaan.
De playerbase zal in het begin misschien kleiner zijn, maar ze moeten de games nog altijd verkocht krijgen he.
Als ze ineens half afgewerkte games maken (wat nu eigenlijk toch al een algemene trend lijkt te zijn onder developers) gaat dit alleen nefast zijn voor hun reputatie en toekomstige verkopen.

In de tijd van de PS2 en de originele Xbox was het ook kiezen tussen 1 van beide consoles omdat een hoop games enkel op die specifieke console uitkwam.
History just repeats itself.

Ik vind dit net goed nieuws omdat dit hopelijk Sony wakker schud zodat zij ook in actie kunnen komen.

Eigenlijk is de grote winnaar met deze aankoop de PC gamer.
Zij zullen hier niks dan voordeel bij hebben.

Eerlijk gezegd zie ik de toekomst evolueren van game consoles naar mini pc's, zoals Valve nu aan het doen is.
Op deze manier kan er voor een relatief lage prijs toch een toestel gekocht worden dat recente games kan spelen op uw tv, waarschijnlijk in combinatie met gamepass of tegen dan het alternatief dat Sony zal aanbieden.

Nee, maar ik ben niet naïef en blijf niet bij iedere aankoop herhalen dat MS alles multiplatform zal uitbrengen, terwijl daar 0,0000 aanwijzingen voor zijn. Microsoft heeft nu een PC dev erbij, en de grootste shooter franchise.
Al gaat er maar 20% van Sony naar Xbox door deze aankoop, dan zal het op lange termijn waard zijn.

Ik zeg het hier en nu: ALLE TOEKOMSTIGE TITELS ZULLEN XBOX EXCLUSIEF ZIJN. Eens de deal rond is!
Luister nu is heel goed, ik heb nooit gezegd dat Bethesda games naar Playstation nog ging komen. Dat is 1, 2, VROEG ik wat er gaat gebeuren met COD...

En eerlijk gezegd, alle aankopen van Sony is uit samenwerking of opbouwen van de studio gekomen. Insomniac, naughty dog, sucker punch, fire sprite, noem maar op. Daar heb ik nu eenmaal veeeeel meer respect voor.

Hmmmm, misschien dat games gelijk Spyro 4 en Crash 5 een kans terug krijgen. Anderzijds heeft Microsoft nu zoveel invloed dat het moeilijk wordt om consumenten met een ps5 met hun exclusives aan full-price te valideren keer op keer.

Sony moet wel antwoorden op Gamepass, maar ik zou denken dat ze moeilijk zo een strak aanbod als MS kunnen voorschotelen.

God verbiedt dat Sony over een maand Project Spartacus aankondigt en het is een zielig aanbod à la Nintendo waardat ze ons één keer per maand twee ps1/ps2-games aanbieden met functionele multiplayer.

Nota: ik heb een ps5 en een gamepc, dus enerzijds vind ik meer gamepass games leuk, maar ik wil dus zeker niet dat men ps5 stof begint te vergaren en zeker niet dat over 2 jaar met 2 subscription services zitten van €30 het stuk.

Toch normaal dat MS dit nu doet.
Die voelen ook de komende concurrentie van netflix die games gaan aanbieden, sony dat ms gamepass gaat kopiëren. M…
Dus ze willen zoveel mogelijk content voor hun dienst

Ps kan doodvallen, die hebben al lang genoeg de bovenhand gehad 🤣

Ik ben totaal geen MS fanboy, meer PS fanboy geweest altijd maar niemand kan ontkennen dat Sony momenteel slecht bezig is vergeleken met Microsoft.

Als consument en bezitter van een Game Pass abonnement kan ik dit enkel toejuichen.
Een massieve catalogues games die gaat toegevoegd worden en "gratis" gespeeld kunnen worden.

Ik snap die kritiek niet dat dit niet gezond is voor de gaming sector.
Dit is niet gezond voor Sony nee, en ook slecht nieuws voor iemand die enkel een Playstation bezit en geen xbox of pc.
Maar het is niet dat de gaming sector ineens gaat instorten omdat bepaalde games niet meer uitgebracht zullen worden op Playstation.
Als Sony vroeger wakker was geworden dan hadden ze nu al een alternatief klaar voor gamepass, maar dat staat nog maar in zijn kinderschoenen.

Ik geloof er niet in dat de kwaliteit van de games op zich achteruit zal gaan.
De playerbase zal in het begin misschien kleiner zijn, maar ze moeten de games nog altijd verkocht krijgen he.
Als ze ineens half afgewerkte games maken (wat nu eigenlijk toch al een algemene trend lijkt te zijn onder developers) gaat dit alleen nefast zijn voor hun reputatie en toekomstige verkopen.

In de tijd van de PS2 en de originele Xbox was het ook kiezen tussen 1 van beide consoles omdat een hoop games enkel op die specifieke console uitkwam.
History just repeats itself.

Ik vind dit net goed nieuws omdat dit hopelijk Sony wakker schud zodat zij ook in actie kunnen komen.

Eigenlijk is de grote winnaar met deze aankoop de PC gamer.
Zij zullen hier niks dan voordeel bij hebben.

Eerlijk gezegd zie ik de toekomst evolueren van game consoles naar mini pc's, zoals Valve nu aan het doen is.
Op deze manier kan er voor een relatief lage prijs toch een toestel gekocht worden dat recente games kan spelen op uw tv, waarschijnlijk in combinatie met gamepass of tegen dan het alternatief dat Sony zal aanbieden.
En waarom is Sony niet goed bezig? Omdat ze niet hun eigen gamepass service (kunnen) opzetten? Sony levert nog altijd consistent de beste games in de industrie af.

En in verband met gamepass. Zoals Microsoft het doet, kan Sony niet hoor. Niemand betaalt de volle pot voor gamepass(als ik hier overal lees) Microsoft heeft al miljarden daar in gepompt. Maar voelen dat niet, aangezien ze 999+miljard hebben. Sony is niets in verhouding. Verwacht maar geen gamepass van Sony met day 1 games. Dat is niet haalbaar voor Sony, toch niet in de eerste jaren. Sommigen denken alles voor bijna niks te krijgen, zo werkt het niet. Microsoft kan jaren verlies lijden met hun Xbox afdeling (denken op zeer lange termijn) Sony niet, want Playstation is hun grootste broodwinnaar...

En waarom is Sony niet goed bezig? Omdat ze niet hun eigen gamepass service (kunnen) opzetten? Sony levert nog altijd consistent de beste games in de industrie af.
De PS5 is nu meer dan een jaar uit, en wat meerwaarde bied deze console tegenover een Xbox of zelfs een PC?
Het magere aantal exclusives dat de moeite is om te spelen kan ik op één hand tellen hoor.

Ik zeg niet dat Microsoft beter bezig is met hun xbox, maar game pass bied wel degelijk een enorme meerwaarde om een xbox te bezitten.

Dit jaar komen er enkele mooie exclusives uit, maar again, deze kan ik weer op één hand tellen.
En deze mag ik aankopen voor 80 euro per game als ik ze wil spelen...
Dan is voor mij de keuze wel snel gemaakt.

Ik heb vanaf dag 1 een PS5 aan kunnen schaffen, en moest mijn vriendin hem niet als media center gebruiken dan had die nu al grijs gezien van het stof.

Terug
Bovenaan