Microsoft koopt Activision-Blizzard

En in verband met gamepass. Zoals Microsoft het doet, kan Sony niet hoor. Niemand betaalt de volle pot voor gamepass(als ik hier overal lees) Microsoft heeft al miljarden daar in gepompt. Maar voelen dat niet, aangezien ze 999+miljard hebben. Sony is niets in verhouding. Verwacht maar geen gamepass van Sony met day 1 games. Dat is niet haalbaar voor Sony, toch niet in de eerste jaren. Sommigen denken alles voor bijna niks te krijgen, zo werkt het niet. Microsoft kan jaren verlies lijden met hun Xbox afdeling (denken op zeer lange termijn) Sony niet, want Playstation is hun grootste broodwinnaar...
Zie maar naar mixer, hoeveel ze daar niet aan verloren hebben.

En in verband met gamepass. Zoals Microsoft het doet, kan Sony niet hoor. Niemand betaalt de volle pot voor gamepass(als ik hier overal lees) Microsoft heeft al miljarden daar in gepompt. Maar voelen dat niet, aangezien ze 999+miljard hebben. Sony is niets in verhouding. Verwacht maar geen gamepass van Sony met day 1 games. Dat is niet haalbaar voor Sony, toch niet in de eerste jaren. Sommigen denken alles voor bijna niks te krijgen, zo werkt het niet. Microsoft kan jaren verlies lijden met hun Xbox afdeling (denken op zeer lange termijn) Sony niet, want Playstation is hun grootste broodwinnaar...
Oh, maar gamepass lijdt blijkbaar geen verlies. 😀

Zie maar naar mixer, hoeveel ze daar niet aan verloren hebben.
Voor Sony zou dat al gigantisch zijn. Met PS3 was het bijna afgelopen met Playstation. PS4 moest een groot succes zijn of het was game over. Microsoft daarentegen, die liggen er nog niet wakker van, dat is nu eenmaal de realiteit

Dit jaar komen er enkele mooie exclusives uit, maar again, deze kan ik weer op één hand tellen.
Is nog altijd meer dan 0 natuurlijk.
En deze mag ik aankopen voor 80 euro per game als ik ze wil spelen...
Nog nooit meer dan 35 euro betaald voor een PS5 game...
Dan is voor mij de keuze wel snel gemaakt.
Inderdaad, beide, een PS5 voor exclusives en paar franchises die ooit begonnen zijn op PS en graag daar verder speel en verzamel en een Xbox met GP voor alle 3the party stuf waar ik geen geld aan wil geven en 2 exclusives per 5 jaar.

Ook niet vergeten dat er zoiets was/is als corona waardoor bedrijven hebben stilgelegen/achterstand hebben in het maken van games

Ik hoop gewoon dat MS niet te ver gaat met deze praktijken en de markt niet omzeep helpen met hun uitbundige aankopen.

Ik denk dat mensen niet beseffen hoe kostelijk GamePass wel niet moet zijn voor Microsoft. Die hebben nu eenmaal honderden miljarden en miljarden aan een cashflow, en dat maakt voor hun niet echt uit of zoiets verlieslatend of amper winstgevend is. Sony heeft die financiële reserves niet. Ik vind die kritiek altijd zo vreemd dat Sony er maar vroeger mee had moeten komen. Een normaal bedrijf kan zoiets bijna niet bekostigen, dat is een financiëel model dat echt niet makkelijk te implementeren is, zeker niet in een miljardenbusiness als videogames.

De PS5 is nu meer dan een jaar uit, en wat meerwaarde bied deze console tegenover een PC?
Het magere aantal exclusives dat de moeite is om te spelen kan ik op één hand tellen hoor.

Ik zeg niet dat Microsoft beter bezig is met hun xbox, maar game pass bied wel degelijk een enorme meerwaarde om een xbox te bezitten.

Dit jaar komen er enkele mooie exclusives uit, maar again, deze kan ik weer op één hand tellen.
En deze mag ik aankopen voor 80 euro per game als ik ze wil spelen...
Dan is voor mij de keuze wel snel gemaakt.

Ik heb vanaf dag 1 een PS5 aan kunnen schaffen, en moest mijn vriendin hem niet als media center gebruiken dan had die nu al grijs gezien van het stof.
Zoals elke nieuwe generatie dus… Of verwacht je dat in het eerste jaar van een nieuwe console, met een install base van Max 10m, dat ze een nieuwe van al hun grote franchises uitbrengen? De tijd van games maken op een jaar of 2 is al lang gepasseerd hoor.

Over de waarde van Gamepass valt absoluut niets in te brengen, maar ik snap niet dat alles zo moet zijn. Sony heeft hun Playstation plus titels maandelijks en die in combinatie met de 3 games die ik op een jaar koop zijn al te veel om allemaal te spelen voor mij. Netflix heeft nog nooit winst gemaakt, gamepass ook niet, waarom zou Sony dit moeten doen?

De manier waarop MS dit aanpakt is gewoon niet goed voor de industrie, maar het is hoe ze groot geworden zijn dus het ligt in de lijn van hun verleden. Ze kunnen het zelf niet dus kopen ze maar alles op om zo hopelijk de mensen die het kunnen binnen te halen. Vraag me af wat de mensen nu willen, Sony ook maar alles beginnen opkopen? Morgen koopt Sony Rockstar, we zullen eens zien hoe leuk de ms boys dat dan zullen vinden. (Zeg daarom niet dat je een ms boy bent, maar dit is gewoon in geen enkel opzicht goed voor de industrie)

Activision Publishing, Blizzard Entertainment, Beenox, Demonware, Digital Legends, High Moon Studios, Infinity Ward, King, Major League Gaming, Radical Entertainment, Raven Software, Sledgehammer Games, Toys for Bob en Treyarch.

Allemaal deze studios zitten in het pakket. Dit is een grote win voor MS en eerlijk gezegd als playstation gamer min of meer jaloers. Maar ik weet niet of pakweg een COD enkel en alleen financieel leefbaar is op only microsoft apparaten.

En de vraag blijft hoelang wil en kan MS in het donkerrood blijven gaan om zieltjes te winnen (gamepass) om er dan misschien plots mee te stoppen?

Ik denk dat mensen niet beseffen hoe kostelijk GamePass wel niet moet zijn voor Microsoft. Die hebben nu eenmaal honderden miljarden en miljarden aan een cashflow, en dat maakt voor hun niet echt uit of zoiets verlieslatend of amper winstgevend is. Sony heeft die financiële reserves niet. Ik vind die kritiek altijd zo vreemd dat Sony er maar vroeger mee had moeten komen. Een normaal bedrijf kan zoiets bijna niet bekostigen, dat is een financiëel model dat echt niet makkelijk te implementeren is, zeker niet in een miljardenbusiness als videogames.
Vooral wetende dat MS dan nog eens het 'geluk' heeft dat zij alles op hun eigen sytemen kan doen draaien. ( echt geluk kan je dat niet noemen, maar denk dat je wel snapt wat ik er mee bedoel) Tegen over Sony, die hun zaken lopen op stuf van MS zoals Azure etc. MS zit niet alleen finnancieel neig in het voordeel, maar ook ze hebben alles ter eigen beschikking in house.

Dit is misschien de grootste studio waar geen van de grote spellen me echt interesseren, voor mij persoonlijk dus niet zo'n groot gemis. Bij Sony zullen ze waarschijnlijk wel vloeken, ik geloof dat COD de grootste userbase op Playstation had. Al die exclusiviteit is zakelijk een logische zet maar de consument verliest er wel altijd bij, niet zo'n goeie tendens dus.

Hopelijk brengt het Sony ertoe om meer kleinere exclusives uit te brengen naast de grote kleppers en daarmee wat meer risico te nemen, zoals bij Returnal.

Ik interesseer me de laatste jaren toch veel meer voor kleinere indie games dus laat de grote jongens het maar onder elkaar uitvechten zolang ik nog genoeg interessante kleine games kan spelen.

Acti-Bliz was zichzelf toch al van binnenuit aan het verrotten, en de laatste jaren is MS echt gewoon heel sterk bezig op gaming vlak, zowel op vlak van first party games als op platform vlak met Gamepass.

Ik zie Gamepass wel duurder worden op korte termijn.

Laatst bewerkt:
Activision Publishing, Blizzard Entertainment, Beenox, Demonware, Digital Legends, High Moon Studios, Infinity Ward, King, Major League Gaming, Radical Entertainment, Raven Software, Sledgehammer Games, Toys for Bob en Treyarch.

Allemaal deze studios zitten in het pakket. Dit is een grote win voor MS en eerlijk gezegd als playstation gamer min of meer jaloers. Maar ik weet niet of pakweg een COD enkel en alleen financieel leefbaar is op only microsoft apparaten.

En de vraag blijft hoelang wil en kan MS in het donkerrood blijven gaan om zieltjes te winnen (gamepass) om er dan misschien plots mee te stoppen?

Microsoft short details:​

NET WORTH$2.5 TRILLION
FoundedApril 4, 1975 (46 years)
FoundersBill Gates & Paul Allen
CEOSatya Nadella
HeadquarterOne Microsoft Way Redmond, Washington, U.S.
Net Income$60.6 billion (2021)
Assets$301.3 billion (2020)
No. of Employees182,268 (2021)
TypePublic

Zullen wel nog even kunnen doorgaan zeker.

Vraag me af wat de mensen nu willen, Sony ook maar alles beginnen opkopen?

Sony moet toch gewoon blijven doen waar ze mee bezig zijn? Steengoede exclusives maken? Ze hebben altijd al de bovenhand gehad met hun exclusives dat plots COD en een paar andere zaken een Xbox exclusive wordt doet er dan toch helemaal niet toe.

Activision en Blizzard worden trouwens al jaar en dag uitgekotst door de gaming community, een overname door MS kan dat tij misschien keren want desondanks hun monopolistisch gedrag, hebben ze echt wel een deftige game afdeling.

Luister nu is heel goed, ik heb nooit gezegd dat Bethesda games naar Playstation nog ging komen. Dat is 1, 2, VROEG ik wat er gaat gebeuren met COD...

En eerlijk gezegd, alle aankopen van Sony is uit samenwerking of opbouwen van de studio gekomen. Insomniac, naughty dog, sucker punch, fire sprite, noem maar op. Daar heb ik nu eenmaal veeeeel meer respect voor.
Oke my bad dan.

Goed meer respect hebben voor strategie van Sony. Die moeten het waarschijnlijk zo doen omdat ze niet de gigantische cashflow en winst van MS hebben.
Elke strategie heeft zijn voor en nadeel.

Sony heeft een goede focus gevonden in hun games en zullen hierdoor sterk blijven groeien, daar zal Microsoft nog even op achterop hinken.

Terug
Bovenaan