Metaaldraad

103 nieuwe namen voor GMM and I like

Combi ook maar €299, had ze duurder verwacht

The new additions to the #GMM23 line-up are: 1914, Agnostic Front, Amon Amarth, Anti-Flag, Antimatter, Any Given Day, Arch Enemy, Architects, As I Lay Dying, Asking Alexandria, At The Gates, Avatar, Beast In Black, Behemoth, Billy Talent, Black Mirrors, Bloodywood , Butcher Babies, Cane Hill, Carpenter Brut, Clutch, Cradle Of Filth, Crowbar, Cyclone, Danko Jones, Dark Angel, Deathstars, Delain, Dieth, Dirkschneider , Disturbed, Draconian , Eluveitie, End, Enter Shikari, Epica, Escape The Fate, Evergrey, Exodus, Fever 333, Fields of the Nephilim, Finntroll, Greg Puciato, Halestorm, Hatebreed, Heidevolk, Hippotraktor, Hollywood Undead, Hollywood Vampires, I Prevail, In Flames, Insomnium, Katatonia , Kissin’ Dynamite, Korpiklaani, Kreator, Landmvrks , Legion Of The Damned, Less Than Jake, Life Of Agony, Lionheart, Loathe , Lorna Shore, Marduk, Meshuggah, Molybaron, Monster Magnet, Motionless In White, Novelists, Oceans, Orange Goblin, Orbit Culture, Pantera, Papa Roach, Polaris, Rancid, Russkaja, Seether, Septicflesh, Sick Of It All, Skindred, Sleep Token, Soen, Sólstafir, Spiritbox, Stand Atlantic, Stray From The Path, Testament, The Amity Affliction, The Answer, The Chats, The Ghost Inside, The Halo Effect, The Luka State, The Menzingers, The Raven Age, The Winery Dogs, Three Days Grace, Thundermother, Unearth, Vicious Rumours, Voivod & Watain..

Veel ouw rotten (kan sowieso niet gaan maar wel altijd leuk om te zien wie komt) maar wel content dat orbit culture komt. En bij de ouw rotten: met at the gates, Exodus en Behemoth kom je wel al ergens.

Molybaron vorig jaar op Werchter gezien voor wie effe geen screams wilt aanrader. Te zwaar om hard rock te zijn maar te licht voor metal

Naar mijn smaak vooral erg veel "meh, als ik in de buurt ben" , nog niks op de lineup waar ik "maar" 300€ voor wil geven.
Nu, met dat zowat alles, iedereen en hun kat vorig jaar een post-corona tour deed had ik al niet echt veel verwacht, nergens eigenlijk. Denk dat we een jaar of 3 gaan nodig hebben eer de tourschema's weer wat uitbalanceren.
Vanalles wat niet heel mijn ding is maar zo op het oog wel wat mooie namen verspreid over meerdere sub-genres, alleen toevallig niet veel voor mij.

De zaterdag is wel mijn meug. Hier wil ik wel een aantal bands zien die ik nog niet gezien heb + een aantal 'classics' die ik wel echt goed vind.
Zondag is ook nog wel ok, maar donderdag en vrijdag zijn echt pure bagger voor mij. In totaal 6 bands op beide dagen, en dan tel ik die al mee die ik al 150 keer gezien heb en direct zou skippen als ze samen staan met iets interessanter...

Nuja, combi was ik toch niet meer van plan dus op zich is het positief dat ze de paar bands die ik écht wil zien op de dag zetten waar ik geen verlof voor moet nemen (en met de leukste headliners en Pantera)

Voor mij wel heel leuke affiche al mis ik toch paar namen:
Lamb Of God,Airbourne,Wage War,Lacuna Coil,Electric Callboy,The Hu

laatste 2 Werchter dan ?

Hopelijk niet teveel clashes.

De donderdag (en zelfs de vrijdag) mist nog wel big name (echte publiekstrekker) imo.
Daar zou een bepaalde groep niet misstaan . :thinking:

Voor mij zijn vrijdag ( met Amon Amarth, Behemoth, Finntroll, Gojira, Meshuggah en Watain, Disturbed zou ik ook nog wel gaan kijken) en zaterdag (Antimatter, Draconian, Fields of the Nephilim, Korpiklaani, Sólstafir en why not, Slipknot) veruit het meest interessant. Alleen al voor Fields of the Nephilim zou ik naar daar afzakken, gezien dit een van mijn absolute favorieten is.

Het zou leuk geweest zijn mochten de Deathstars, Eluveitie, Katanonia en Arch Enemy ook op deze dagen gespeeld hebben want verder spreken donderdag en zondag mij totaal niet aan. Enkel Lorna Shore zou ik misschien nog gaan zien om te kijken wat dat geeft.

Wat een slechte dag om nieuwe dingen te beluisteren :(
Ik heb me ook maar eens aan de laatste Megadeth gewaagd, ook al weet ik dat wat ze de laatste jaren maken helemaal niet meer aan mij besteed is, en dit album bevestigt dat alleen maar. Niks klinkt per se slecht, maar gewoon onvoorstelbaar saai.
Beetje dezelfde vlieger gaat op voor Behemoth, al stonden daar nog wel een paar toffe nummers op.
En dan Lorna Shore ook eens gecheckt.... Wat een kutmuziek 😆 (imo he, ieder zijn ding).

De nieuwe Bones vind ik dan wel weer erg goed. Belgische, rauwe old school death metal, I like.
Al bij al heb ik dit jaar helaas veel minder tijd gehad om nieuwe dingen te beluisteren, waardoor ik niet eens aan een lijstje van 2022 zal toekomen.

Terug
Bovenaan