Metaaldraad

Ik was onlangs op een babyborrel. Naarmate de avond vorderde begon iedereen wat te dansen en er was een DJ. Die speelde plots heel de tijd schlagers. Dikke ambiance. Was een mengpaneel die aangesloten was op Spotify.

Toen ik naar 't toilet ging (en met een serieus stuk in m'n kloten) heb ik er Hurrikan tussen gestoken.

In het eerste deel was iedereen heel enthousiast. Toen het omsloeg was het zo geniaal. Heel dat publiek (iets ouder volk) snapte er niets van.

Weg sfeer.

En ik springen. :laugh:
Ik doe dat ook maar met Hammer smashed face
 

Geweldige en speciale lyrics, ZALIGE knaller van een chorus dankzij de vocals van Sam Carter, alles in zijn geheel ook gwn mega. En Courtney, tjah, da is al helemaal loco :love2:
 
Even dat marginale EC gedoe aan de kant schuiven en het terug over trve kvlt metal hebben:

Ik ben ondertussen de Helvete mini serie aan het bekijken die op de Noorse NRK uitgegeven werd. Is zeker bij de betere metal documentaires dus een absolute aanrader, ookal is de ondertiteling op YT blijkbaar niet altijd even correct.
 
Ze hebben er al 3 van gereleased ;)

The Chapeltown Rag (doet me denken aan Sarcastrophe)


The Dying Song (Time to Sing)


Yen


Ze kunnen me allemaal wel bekoren tot nu.
Vind wel dat ze verder borduren op The Gray Chapter.
 
Ze hebben er al 3 van gereleased ;)

Ze kunnen me allemaal wel bekoren tot nu.
Vind wel dat ze verder borduren op The Gray Chapter.
Ah inderdaad, ik dacht dat The Chapeltown Rag een nummer zoals All Out Of Life was die voor We Are Not Your Kind uitkwam maar niet op de album zelf stond.

Hoe dan ook, die 3 kunnen mij niet direct bekoren. Ik mis wat de ruwe, donkere stem van Corey. Z'n stem in die laatste nummers is precies wat hoger.
 
Mindreader blijkt voor mij het beste nummer nummer van nieuwe cd EC. Blijft echt wel hangen (de rest vind ik ook nog steeds goed).
 
Mindreader blijkt voor mij het beste nummer nummer van nieuwe cd EC. Blijft echt wel hangen (de rest vind ik ook nog steeds goed).
Ik vond Neon het minste. Vorige week opgestaan met Neon in m'n hoofd. Nu vind ik het één van de leukste nummers.

Zaterdag had ik thuis een b-day feestje met een stuk of 25 man. Af en toe draaide ik de volumeknop helemaal open en liet die eerste beat van Mindreader afspelen om dan het volume weer te minderen en te roepen: 'das voor straks'.

Man, I'm so awesome.
 
The End so far beluisterd. Ik vind em goed. Waar hun vorige alle kanten uitging en vernieuwender was zit hier meer een lijn in al vatten de singles niet het hele album. Ja ze gaan hier en daar wat zachter en melodieuzer maar dat maakt ook dat ze zichzelf niet gaan recycleren. Tegelijk gaan er een aantal nummers echt nog heel stevig en beuken er op los, voor ieder wat wils dus. Ik heb The Gray chapter maar een paar keer gehoord omdat ik die niet zo goed vind. Maar dit is Gray chapter done right. Het is een goed compromis tussen hard beuken en misschien zelfs een goeie instapplaat voor volk die de eerste 2 platen misschien nog net iets te hard vinden.

Als ik het moet rangschikken

7) Gray chapter
6) All hope is gone
5) The end, so far
4) Subliminal verses
3) We are not your kind
2) Slipknot
1) Iowa
 
The End so far beluisterd. Ik vind em goed. Waar hun vorige alle kanten uitging en vernieuwender was zit hier meer een lijn in al vatten de singles niet het hele album. Ja ze gaan hier en daar wat zachter en melodieuzer maar dat maakt ook dat ze zichzelf niet gaan recycleren. Tegelijk gaan er een aantal nummers echt nog heel stevig en beuken er op los, voor ieder wat wils dus. Ik heb The Gray chapter maar een paar keer gehoord omdat ik die niet zo goed vind. Maar dit is Gray chapter done right. Het is een goed compromis tussen hard beuken en misschien zelfs een goeie instapplaat voor volk die de eerste 2 platen misschien nog net iets te hard vinden.

Als ik het moet rangschikken

7) Gray chapter
6) All hope is gone
5) The end, so far
4) Subliminal verses
3) We are not your kind
2) Slipknot
1) Iowa
So fuckin' excited!

Nog geen tijd gehad om te luisteren. Deze ochtend even 'Hivemind' opgelegd, de eerste minuut ofzo. Was direct mijn ding, in tegenstelling tot de eerdere singles die uitkwamen.
 
Terug
Bovenaan