Metaaldraad

nog es THE ANTI MOTHER terug opgelegd, jaren geleden eigenlijk....

Norma Jean was toch ook wel de beest, in die tijd <3 heerlijk.


ooit es gezien op een onbekend rockfest feestje in pitoriske onbekende dorpje Schaffen, wat was het 2009, met alesana, horse the band en silverstein.

toen nog voor ik dacht 20 euro. awesome tijden. blij dat ik dat nog heb kunnen meemaken.
 
Ik ben erg grote fan van Hypa Hypa (dat natuurlijk niet op het album staat), We Got the Moves en Pump It, met voor de rest is dat album echt een dikke teleurstelling voor mij, wat een rommel. Ik hoopte dat alles pure parodie ging zijn, maar er staan tenenkrullende (metalcore I guess?) nummers op die eigenlijk niet grappig zijn, zoals o.a. Fuckboi
 
Ik ben erg grote fan van Hypa Hypa (dat natuurlijk niet op het album staat), We Got the Moves en Pump It, met voor de rest is dat album echt een dikke teleurstelling voor mij, wat een rommel. Ik hoopte dat alles pure parodie ging zijn, maar er staan tenenkrullende (metalcore I guess?) nummers op die eigenlijk niet grappig zijn, zoals o.a. Fuckboi
Is een parodie op nillies Avril Lavigne volgens mij. Geef Spaceman nog een kans, zit al dagen in mijn hoofd. :unsure:

Maar idd, de rest vind ik ook minder.
 
Is een parodie op nillies Avril Lavigne volgens mij. Geef Spaceman nog een kans, zit al dagen in mijn hoofd. :unsure:

Maar idd, de rest vind ik ook minder.
Hmm ja ok, deed me idd aan Avril Lavigne denken. Het komt op een of andere manier gewoon wat serieuzer over voor mij. Spaceman is idd nog wel leuk, gewoon niet op het niveau van de andere klassiekers ;) we lijken het in de grote lijn wel eens te zijn hoor.
 
Hmm ja ok, deed me idd aan Avril Lavigne denken. Het komt op een of andere manier gewoon wat serieuzer over voor mij. Spaceman is idd nog wel leuk, gewoon niet op het niveau van de andere klassiekers ;) we lijken het in de grote lijn wel eens te zijn hoor.
Live was dat sowieso ook wel dik in orde. Bleef nog uren hangen dat refrein.
 
Ik twijfel of Fuckboi als parodie bedoeld is. Volgens mij is dat gewoon een throwback naar de nillies voor de fun, omdat het kan. EC lijkt me een band die vooral doet waar ze zin in heeft. En zodoende er gewoon een poppunk nummer tussensmijt. Of schlager combineert met deathcore. Prima toch, er is al genoeg generische metalcore. Niet per se hun allergrootste fan hier, maar zoals @Agony zegt, live gewoon dikke fun.

VIVA LA ELTON JOHN
 
Ik blijf erbij dat EC voornamelijk goed werkt in combinatie met de clipjes die het gewoon extra leuk maken. Het album via spotify beluisteren doet mij minder, al is het niet te ontkennen natuurlijk dat nummers als we got the moves, pump it en spaceman zeer catchy bangers zijn.
Het tjoe tjoe tjoe stuk van tekkno train is ook wel redelijk geniaal. Hurrican is ook wel leuk, maar het schlager stuk mag best wel langer zijn :music:
al de rest is niet boeiend tot slecht (fuckboi bvb)
 
Merci, al 3 groepen die ik nog niet kende!
Plague Organ is speciaal, op het eerste zicht wat te experimenteel voor mijn moeilijke smaak, maar live moet dat wel de moeite zijn!
Verdunkeln moet ik zeker meer nummers van beluisteren, doet me bij momenten een beetje denken aan de oude Burzum periode
Basarabian Hills ligt inderdaad heel sterk in de lijn van Lustre. Ideale muziek op het juiste moment :)

Ruins of Beverast kende ik al, inderdaad niet monotoon maar wel heel, heel goed!

Ergens in de richting van black metal, een groep die ik tot voor kort niet kende - precies redelijk obscuur (country of origin: unknown :p ; members: unknown)

In het genre van Lustre zijn er nog wel meer groepen, bv. Eldamar doet me daar altijd aan denken:

Qua monotone doom, vind ik Malasangre wel altijd speciaal -repetitief en apocalyptisch- ooit ook live gezien toen ik ze nog nauwelijks kende; niet te verwarren met een hele andere Malasangre (die o.a. op Bandcamp staat):

Als het nog wat zwaarder mag in de doom richting, heb ik altijd een grote voorliefde gehad voor Until Death Overtakes Me:

En voor mij op de rand tussen hypnotisch/repetitief en eigenlijk best saai, objectief bekeken. Lijkt me ook een aparte ervaring live:
Ik heb ze eindelijk eens allemaal beluisterd gekregen.
Arkhtinn in volledig mijn winkel, die ga ik er zeker nog eens door jagen.
Eldamar heeft te veel metal in zich wat mij betreft. Ik kan Lustre enorm smaken maar dan omdat het enkel synth is. De combinatie van metal en synth krijg ik enkel verwerkt als het dungeon synth is a la Sunsunmoon.
Malasangre zal idd iets zijn dat je live moet bekijken en beleven. Lang geleden dat ik nog eens een goed doom optreden gezien heb waarvan je de zaal uit davert. Zo ooit Sunn O))) live gezien, dat was wel het summum van ronddaveren.
Until death overtakes me lijkt me Nortt light, kan me niet direct meenemen.
En Aarsland, you love it or you hate it zeker. Voor mij dat eerste. Perfect slaapmuziekje, en dat is een compliment.

Een persoonlijke favoriet, wel niet vlot verteerbaar voor de massa vrees ik:
Neem de wat bizarre folky intro mee en dompel jezelf dan onder in Korium zijn muzikale massa.
 
Ik heb ze eindelijk eens allemaal beluisterd gekregen.
Arkhtinn in volledig mijn winkel, die ga ik er zeker nog eens door jagen.
Eldamar heeft te veel metal in zich wat mij betreft. Ik kan Lustre enorm smaken maar dan omdat het enkel synth is. De combinatie van metal en synth krijg ik enkel verwerkt als het dungeon synth is a la Sunsunmoon.
Malasangre zal idd iets zijn dat je live moet bekijken en beleven. Lang geleden dat ik nog eens een goed doom optreden gezien heb waarvan je de zaal uit davert. Zo ooit Sunn O))) live gezien, dat was wel het summum van ronddaveren.
Until death overtakes me lijkt me Nortt light, kan me niet direct meenemen.
En Aarsland, you love it or you hate it zeker. Voor mij dat eerste. Perfect slaapmuziekje, en dat is een compliment.

Een persoonlijke favoriet, wel niet vlot verteerbaar voor de massa vrees ik:
Neem de wat bizarre folky intro mee en dompel jezelf dan onder in Korium zijn muzikale massa.

Ook 1 keer Sunn O))) live gezien in de AB; op CD kunnen die me zelden bekoren maar live inderdaad overweldigend.

Korium klinkt zeker niet slecht, ligt voor mij een beetje in de lijn van Darkspace - maar je moet ervoor in de stemming zijn :)
 
Ik blijf erbij dat EC voornamelijk goed werkt in combinatie met de clipjes die het gewoon extra leuk maken. Het album via spotify beluisteren doet mij minder, al is het niet te ontkennen natuurlijk dat nummers als we got the moves, pump it en spaceman zeer catchy bangers zijn.
Het tjoe tjoe tjoe stuk van tekkno train is ook wel redelijk geniaal. Hurrican is ook wel leuk, maar het schlager stuk mag best wel langer zijn :music:
al de rest is niet boeiend tot slecht (fuckboi bvb)
Dat vat het ook wel goed samen wat mij betreft.
 
Beartooth wat een bagger is me dat.
vriend van me had die aangeraden, maar die clean vocals zijn cringe worthy tenen krullend.

While She Sleeps wel terug wat opgevist, had die wat laten verwateren jaren geleden, maar nieuwe nummers echt wel good. Sleep Society goede cd vind ik.
 
De 'nieuwe' nummers moet ik nog inkomen, de rest zijn gewoon keiharde stampers. Hurrikane is wel geweldig, jammer dat ze hun schlagerdeel geen tweede keer zingen want is catchy as hell.
Ik was onlangs op een babyborrel. Naarmate de avond vorderde begon iedereen wat te dansen en er was een DJ. Die speelde plots heel de tijd schlagers. Dikke ambiance. Was een mengpaneel die aangesloten was op Spotify.

Toen ik naar 't toilet ging (en met een serieus stuk in m'n kloten) heb ik er Hurrikan tussen gestoken.

In het eerste deel was iedereen heel enthousiast. Toen het omsloeg was het zo geniaal. Heel dat publiek (iets ouder volk) snapte er niets van.

Weg sfeer.

En ik springen. :laugh:

Ik ben erg grote fan van Hypa Hypa (dat natuurlijk niet op het album staat), We Got the Moves en Pump It, met voor de rest is dat album echt een dikke teleurstelling voor mij, wat een rommel. Ik hoopte dat alles pure parodie ging zijn, maar er staan tenenkrullende (metalcore I guess?) nummers op die eigenlijk niet grappig zijn, zoals o.a. Fuckboi
Na 1x luisteren naar Fuckboi, nooit meer opgelegd. Vond er niets aan.

Tijdens hun optreden helemaal los gegaan en tot vooraan kunnen crowdsurfen. Toevallig was dit tijdens Fuckboi. Sindsdien, beste nummer op het album. :woohoo:
 
Terug
Bovenaan