Metaaldraad

Maandag naar Parkway Drive in Vorst; heb er ongelofelijk veel zin in.

Vroeger voor corona ging ik vaak naar optredens, maar dit is nu mijn eerste na covid.

Dit weekend komt ook hun nieuwe cd uit, en ben wel fan van hun latere albums . zijn er nog van hier die gaan?!
 
Nee, minder fan van hun laatste albums :)
Deep Blue en Horizons waren niet echt mijn ding, Killing with a smile dan terug wel.

Maar eigenlijk muzikaal vind ik Ire & Reverence en in mindere mate Atlas gewoon zalige schijven.

Gaat ook wel een maat mee die niet echt aan metalcore is, maar eerder aan gewone Rock en heavy metal is, en hij kan dat geschreeuw van die eerdere albums ook minder smaken. Dus ook goed voor hem, dat ze hopelijk veel nieuwe nummers gaan spelen.
Hopelijk terug die roeiboot in't publiek, zoals indertijd bij de Never Say Die tour (ergens pakweg 10 jaar geleden, toen ik ze voor het laatst zag)
 
Daarnet op Willy het nieuwe nummer van psychonaut gehoord. Is een samenwerking met Colin van amenra en Stefanie van Brutus.

Onvoldoende deftig kunnen luisteren in de auto met het zoontje op de achterband maar klonk heel herkenbaar met elk hun stijl
 
Daarnet op Willy het nieuwe nummer van psychonaut gehoord. Is een samenwerking met Colin van amenra en Stefanie van Brutus.

Onvoldoende deftig kunnen luisteren in de auto met het zoontje op de achterband maar klonk heel herkenbaar met elk hun stijl
Psychonaut en Colin? Als ik mij over Stefanie kan zetten wil ik het nog wel horen.
 
@JDB : misschien een idee om tips qua monotone metal hier uit te wisselen (in plaats van de "algemene ergernissen" thread daarmee te verstoren)?

Gaat je voorkeur uit naar black metal, of mag er ook doom of drone bij zitten, daar kan je nog een paar graadjes "erger" gaan? Al stopt het bij mij meestal bij doom, de meeste drone vind zelfs ik te eentonig 😋
Atmosferische dingen die wat neigen naar black zoals Lustre (bv.
) vind ik ook wel goed als ik iets rustig wil.
 
  • Leuk
Waarderingen: JDB
@JDB : misschien een idee om tips qua monotone metal hier uit te wisselen (in plaats van de "algemene ergernissen" thread daarmee te verstoren)?

Gaat je voorkeur uit naar black metal, of mag er ook doom of drone bij zitten, daar kan je nog een paar graadjes "erger" gaan? Al stopt het bij mij meestal bij doom, de meeste drone vind zelfs ik te eentonig 😋
Atmosferische dingen die wat neigen naar black zoals Lustre (bv.
) vind ik ook wel goed als ik iets rustig wil.
Algemeen gaat de voorkeur uit naar black maar doom en drone invloeden mogen er zeker bij zitten.
Plague organ vind ik een prachtig voorbeeld van monotone drones te verwerken zonder dat het saai wordt.
Verdunkeln idem zo'n klepper, maar dan met doom.
Maar ik begrijp wel dat dat ook heel saai gevonden kan worden.

De doom die in The Ruins of Beverast gemixt zit is ook zo'n hele geslaagde, maar da's dan weer totaal niet monotoon.
Die albums zijn audioboeken wat mij betreft.


Als je Lustre goed vindt, ga je basarabian hills vast ook wel goed vinden.
Lustre heb ik overigens pas recent ontdekt omdat ik er op uit kwam dat dat ook door Nachtzeit gemaakt is.
Zijn soloproject vind ik een mooi stukje eentonige black.
 
Maandag naar Parkway Drive in Vorst; heb er ongelofelijk veel zin in.

Vroeger voor corona ging ik vaak naar optredens, maar dit is nu mijn eerste na covid.

Dit weekend komt ook hun nieuwe cd uit, en ben wel fan van hun latere albums . zijn er nog van hier die gaan?!

Zou ook willen gaan,maar heb de late.
Ik hoop wel dat ze op GMM komen als headliner.
Ben ook pas fan sinds IRE en Reverence (Op Atlas staan er ook wel tracks die me boeien,de periode daarvoor is minder mijn ding),ben benieuwd naar het nieuwe album.
 
Algemeen gaat de voorkeur uit naar black maar doom en drone invloeden mogen er zeker bij zitten.
Plague organ vind ik een prachtig voorbeeld van monotone drones te verwerken zonder dat het saai wordt.
Verdunkeln idem zo'n klepper, maar dan met doom.
Maar ik begrijp wel dat dat ook heel saai gevonden kan worden.

De doom die in The Ruins of Beverast gemixt zit is ook zo'n hele geslaagde, maar da's dan weer totaal niet monotoon.
Die albums zijn audioboeken wat mij betreft.


Als je Lustre goed vindt, ga je basarabian hills vast ook wel goed vinden.
Lustre heb ik overigens pas recent ontdekt omdat ik er op uit kwam dat dat ook door Nachtzeit gemaakt is.
Zijn soloproject vind ik een mooi stukje eentonige black.

Merci, al 3 groepen die ik nog niet kende!
Plague Organ is speciaal, op het eerste zicht wat te experimenteel voor mijn moeilijke smaak, maar live moet dat wel de moeite zijn!
Verdunkeln moet ik zeker meer nummers van beluisteren, doet me bij momenten een beetje denken aan de oude Burzum periode
Basarabian Hills ligt inderdaad heel sterk in de lijn van Lustre. Ideale muziek op het juiste moment :)

Ruins of Beverast kende ik al, inderdaad niet monotoon maar wel heel, heel goed!

Ergens in de richting van black metal, een groep die ik tot voor kort niet kende - precies redelijk obscuur (country of origin: unknown :p ; members: unknown)

In het genre van Lustre zijn er nog wel meer groepen, bv. Eldamar doet me daar altijd aan denken:

Qua monotone doom, vind ik Malasangre wel altijd speciaal -repetitief en apocalyptisch- ooit ook live gezien toen ik ze nog nauwelijks kende; niet te verwarren met een hele andere Malasangre (die o.a. op Bandcamp staat):

Als het nog wat zwaarder mag in de doom richting, heb ik altijd een grote voorliefde gehad voor Until Death Overtakes Me:

En voor mij op de rand tussen hypnotisch/repetitief en eigenlijk best saai, objectief bekeken. Lijkt me ook een aparte ervaring live:
 
52€ (en met pech nog extra Bpost/douane) is me toch aan de hoge kant..
Is er geen Belgische (web)winkel waar je aan de (gewone) vinyl zou kunnen geraken?
Als ik discogs eens raadpleeg lijkt me dit geen slechte prijs.
Ik heb al meer betaald voor LP's, weliswaar heel zelden
 
Terug
Bovenaan