Metaaldraad

Ik ben op zoek naar enigsinds theatrale metal zoals je die wel eens in video game soundtracks aantreft.
Hier 2 voorbeelden uit Doom 2016 van wat ik bedoel:



Gelijkaardige video game soundtracks zijn ook welkom.
Eventueel mag er ook in gezongen zijn maar dan met normale stem, dus geen grunts of geschreeuw.
Check de Killing Floor soundtrack eens?
 
Qua video game OST's denk ik dan aan Painkiller, of recenter Bullets Per Minute.
Die neigen beide echter wat meer naar industrial, zoals Cerulean al aanhaalde.


 
Afgelopen vrijdag Slipknot op Pukkelpop.

Heel hard van genoten, alweer een prachtige show! Eerste keer dat ik hen zag op een festival dat geen metal festival was. Dit zorgde voor iets meer ruimte vooraan waardoor we heel goede plaatsen hadden. Hier en daar een goede moshpit ook. Mijn vrouw die 1m58 is kon goed haar mannetje staan. Heel vriendelijke mensen allemaal, kortom een uitstekende vibe.

Corey zag het als een kans om nieuw volk aan te trekken. Na een paar liedjes vroeg hij wie nog nooit van Slipknot gehoord had, dat waren er een heel pak. Hij lachte en zei: 'you guys are probably thinking, what the fuck is going on up there'. Om er dan weer vollen bak in te vliegen.
 
Ik ben op zoek naar enigsinds theatrale metal zoals je die wel eens in video game soundtracks aantreft.
Hier 2 voorbeelden uit Doom 2016 van wat ik bedoel:



Gelijkaardige video game soundtracks zijn ook welkom.
Eventueel mag er ook in gezongen zijn maar dan met normale stem, dus geen grunts of geschreeuw.
Theatrale metal zou ik dit niet onmiddellijk noemen.

Volgens mij ben je eerder op zoek naar het genre 'argent metal'. Moet je maar eens zoeken op youtube. Je vindt vast wel iets naar je zin.
 
Machtig hé.

Gisteren de videoclip opgelegd in huis. Kindjes waren vrolijk aan het spelen. Plots keert dat volledig en staat dat madammeke daar als zombie.

Direct afgelegd, net op tijd want geen van beide kindjes had het gezien. Anders was het een slapeloze nacht.
Ik vind het hilarisch, shlager zo te kakken zetten en dan even 180 graden de andere kant heen gaan qua genre. Geweldig, al denk ik dat dit minder werkt zonder clip
 
Ik vind het hilarisch, shlager zo te kakken zetten en dan even 180 graden de andere kant heen gaan qua genre. Geweldig, al denk ik dat dit minder werkt zonder clip
Ik voel het niet als schlager te kakken zetten. Bij de andere nummers gaan ze bv. ook plat voor eurodance of 2000s skatepunk. Volgens mij doen ze het omdat ze het leuk vinden, zonder er iemand mee te willen uitlachen.
 
Ik voel het niet als schlager te kakken zetten. Bij de andere nummers gaan ze bv. ook plat voor eurodance of 2000s skatepunk. Volgens mij doen ze het omdat ze het leuk vinden, zonder er iemand mee te willen uitlachen.
Dat denk ik ook.

Altijd dikke ambiance met die mannen. Hun teksten zijn ook gewoon simpel, maar fun. Alles draait om plezier maken.
 
Terug
Bovenaan