Metaaldraad

Ik wist zelfs niet dat jij überhaupt IETS met death metal/Bloodbath had :p
En wat Hypocrisy betreft is er wel heel groot verschil in kwaliteit tussen verschillende releases. Heb je dit al gehoord? Vind ik 1 van de beste death metal nummers. (ironisch genoeg wel nog met de voorgaande zanger, maar live met Tägtgren knalt dat nummer ongelofelijk)
Sommige death metal kan er wel mee door :p
Ik vind ook alleen maar de eerste plaat van Bloodbath echt goed. De 2de heeft hier en daar nog wel een leuk nummer (Eaten bvb), maar verder vind ik er al niet veel meer aan. Al de latere platen vond ik al helemaal niets meer aan.

En ik heb dat ooit wel eens beluisterd, ik weet wel dat oude Hypocrisy zeer anders (en toegegeven, beter) is als die melodieuze troep dat ze later hebben zitten maken. Maar ik word er ook niet wild van.
 
Amai wij waren hier precies met een hoop volk aanwezig op Wacken 2005. :) Ik was toen mega fanboy van Dissection dus wij stonden op de eerste rij, tegen de hekken. Ik had het optreden in België in 2004 al moeten missen wegens examens ( :wallbash: ), dus op Wacken ging ik er met volle teugen van genieten. Te korte set voor mij, maar goed, dat zijn festivals.

En idd veel te mooi weer op dat moment. Voor de rest was me dat toch een hels modderfestijn dat jaar. Je kon op den duur niet deftig meer voor een podium gaan staan tenzij je tot over je enkels in een modderpoel wou gaan staan. Uiteindelijk waren ze een hoop stro of zoiets komen dumpen, dan was het terug een beetje oké. Zo erg heb ik het gelukkig niet meer meegemaakt.
 
Ik was toen in elk geval mee met 1 van die bussen van RTP.

Ja dat staat nog wel in mijn top 3 qua slechtste weer denk ik.
Sonisphere Zwitserland zal (hopelijk) voor altijd op 1 blijven staan en Graspop 2016 (?) herinner ik me precies toch ook als erger dan Wacken '05. Party San 2010 zal een beetje gelijk zijn aan die Wacken.
Ik heb nochtans ook al genoeg volk horen zeggen dat in vergelijking met bepaalde jaren WOA'05 nog best meeviel.
 
Mijn teelballen moesten toch nog indalen dus ik had het eigenlijk vooral over de YouTube versie van dat optreden. :unsure:
 
Ik ben een van de weinigen die festivals echt niet mist volgens mij 🙈
Ofwel te warm (om 6u al liggen braden in de tent), ofwel te nat/te koud, modder... 's nachts geen oog dichtdoen door lawaai (ben een extreem lichte slaper), veel te lange afstanden slenteren, veel te veel rechtstaan, veel te duur eten en drinken... Man ik word oud 😆
 
Ik ben een van de weinigen die festivals echt niet mist volgens mij 🙈
Ofwel te warm (om 6u al liggen braden in de tent), ofwel te nat/te koud, modder... 's nachts geen oog dichtdoen door lawaai (ben een extreem lichte slaper), veel te lange afstanden slenteren, veel te veel rechtstaan, veel te duur eten en drinken... Man ik word oud 😆
Vergeet de "Hoerreeeeuh" niet en de onverlaat die om 4 u 's nachts zijn territorium moet afbakenen tegen je tent en soms ene die nog een ei moet leggen op uw piketten.

Ik woon nu op fietsafstand van Graspop, dus dat is ideaal. Helaas al twee afgelaste edities sinds ik hier woon.
 
Ik kan mij nog een latere Wacken herinneren, ik denk 2007 of 2008? Dan had het superhard geregend voor het festival begon, en heel de camping was onder water gelopen, waardoor er een gigantische file stond om op de camping te geraken... Ik denk dat we toen pas rond 3-4u snachts zijn toegekomen, en dan moesten we onze tent nog beginnen opzetten -_-


tegenwoordig doe ik ook alleen nog maar Roadburn van festival, en daar slapen we in een comfortable en rustige bungalow :unsure:
 
Ik was toen in elk geval mee met 1 van die bussen van RTP.

Ja dat staat nog wel in mijn top 3 qua slechtste weer denk ik.
Sonisphere Zwitserland zal (hopelijk) voor altijd op 1 blijven staan en Graspop 2016 (?) herinner ik me precies toch ook als erger dan Wacken '05. Party San 2010 zal een beetje gelijk zijn aan die Wacken.
Ik heb nochtans ook al genoeg volk horen zeggen dat in vergelijking met bepaalde jaren WOA'05 nog best meeviel.
In 2005 niet maar het jaar erop waren wij wel mee met zo'n bus vanuit Deinze. De naam herinner ik me niet meer, maar het zou wel eens dezelfde geweest kunnen zijn. Pintjes voor een euro vooraan en de zuipbeker voor de grootste zuiper. :D Ik heb me toen maar ingehouden, mottig op zo'n bus zitten lijkt me de hel.
 
Ik kan mij nog een latere Wacken herinneren, ik denk 2007 of 2008? Dan had het superhard geregend voor het festival begon, en heel de camping was onder water gelopen, waardoor er een gigantische file stond om op de camping te geraken... Ik denk dat we toen pas rond 3-4u snachts zijn toegekomen, en dan moesten we onze tent nog beginnen opzetten -_-


tegenwoordig doe ik ook alleen nog maar Roadburn van festival, en daar slapen we in een comfortable en rustige bungalow :unsure:
Welja, zo een Roadburn kan er bij mij ook wel nog in. Maar na 2 uur rechtstaan kan ik het al bijna niet meer houden van de pijn in mijn voeten, knieën en rug.
Die Wacken editie klinkt als een nachtmerrie :LOL:
Ik herinner mij nog het tegenovergestelde daarvan op een Graspop editie, ik denk 2005. Meer dan 2,5 uur aanschuiven in blakende middagzon voor we op de camping geraakten, nog nooit zo'n file meegemaakt op Graspop als toen. Het was toen richting 40° aan het gaan, en security waren extra streng bagage aan het doorzoeken om alle brandbare dingen in beslag te nemen. Ik zat daar met al mijn blikken ravioli en geen gasvuurtje :LOL: Een blik ravioli een uur in de zon leggen werkte ook wel. De EHBO was toen ook overrompeld door mensen die flauwvielen door de zon/hitte.

Toen we samen naar Hell's Pleasure gegaan zijn, dat was volgens mij het laatste festival met overnachting op camping dat ik gedaan heb. Dat vond ik dan weer wel een zeer plezant festival omdat het zo kleinschalig en vrij gezellig was.
 
Welja, zo een Roadburn kan er bij mij ook wel nog in. Maar na 2 uur rechtstaan kan ik het al bijna niet meer houden van de pijn in mijn voeten, knieën en rug.
Die Wacken editie klinkt als een nachtmerrie :LOL:
Ik herinner mij nog het tegenovergestelde daarvan op een Graspop editie, ik denk 2005. Meer dan 2,5 uur aanschuiven in blakende middagzon voor we op de camping geraakten, nog nooit zo'n file meegemaakt op Graspop als toen. Het was toen richting 40° aan het gaan, en security waren extra streng bagage aan het doorzoeken om alle brandbare dingen in beslag te nemen. Ik zat daat met al mijn blikken ravioli en geen gasvuurtje :LOL: Een blik ravioli een uur in de zon leggen werkte ook wel. De EHBO was toen ook overrompeld door mensen die flauwvielen door de zon/hitte.
Wij hebben toen onze wegwerpbbq over den draad gezwierd om de security te omzeilen. :D Dat was het jaar dat ik kangoeroesteak meehad, no way dat ik dat rauw ging opeten.
 
Ik ga naar Graspop en ik neem mee: Kangoeroesteak... wtf :LOL:
Ik denk dat er vreemdere zaken worden meegepakt naar een camping. Het heeft alleszins gesmaakt en een dag of twee later kwamen ze wel vragen dat we niet meer gingen BBQ'en. Ik herinner me dat jaar als belachelijk warm en pas rond 1u 's nachts begon het iet of wat draaglijk te worden. Die zondag was er wel een zeer welgekomen onweer en ik weet nog dat die regenvlaag als een waterval op ons afkwam. Apocalyptisch, maar zeer deugddoend.
 
2005 was idd vreselijk warm... zelfs nog warmer dan 2017 en 2010, ook 2 edities waar ik als een zombie naar huis ben gegaan omdat ik veels te weinig geslapen had (pas midden in de nacht kunnen gaan slapen door die hitte en rond half 7 al terug u tent uit drijven, vreselijk)

Ik ben een van de weinigen die festivals echt niet mist volgens mij 🙈
Ofwel te warm (om 6u al liggen braden in de tent), ofwel te nat/te koud, modder... 's nachts geen oog dichtdoen door lawaai (ben een extreem lichte slaper), veel te lange afstanden slenteren, veel te veel rechtstaan, veel te duur eten en drinken... Man ik word oud 😆
Ik mis dat enorm, tot ik er ben :D
Ik romantiseer die dingen nog àltijd terwijl ik mij daar zelf constant loop te ergeren aan vanalles en nog wat (vooral aan de andere mensen eigenlijk) maar het jaar erop herinner ik me enkel nog die paar geweldige stoten die altijd wel gebeurd zijn en dat 1 echt goeie optreden en koop ik gewoon weer een nieuw ticket :)
Graspop is de laatste 5-6 jaar ook belangrijker geworden in onze vriendengroep als weekend waarin al de anders wel geldige excuses om af te spreken zoals werk, kinderen en familie niet tellen. Gezien er meer en meer een gezin begonnen zijn of in een ploegensysteem verzeild zijn geraakt is het dus ook quasi onmogelijk om buiten dat ene weekend iedereen samen te krijgen zonder pakweg een trouwfeest te geven.

En ik moet nu wel zeggen dat sinds wij op metaltown staan het ook gewoon een pak aangenamer is geworden. Het is iets verder wandelen maar je moet niet sleuren met u materiaal, je bent zeker van u plaats en je moet quasi nooit aanschuiven voor de toiletten. En vooral: als je op donderdag, nadat je in een halve moshpit u tent al veel te kort op elkaar hebt neergeploft, terugkomt naar de camping staat er geen Hollander met zijn tent knal op het plekje waar je u nog ff wil zetten met u stoeltje.
Death Feast Open Air enkele jaren terug vond ik ook enorm gezellig, door de kleinschaligheid. Alcatraz vond ik 2 keer niks qua camping maar had qua sfeer en drukte veel weg van de eerste edities van Graspop waar ik naartoe ging (2003 enz)

In 2005 niet maar het jaar erop waren wij wel mee met zo'n bus vanuit Deinze. De naam herinner ik me niet meer, maar het zou wel eens dezelfde geweest kunnen zijn. Pintjes voor een euro vooraan en de zuipbeker voor de grootste zuiper. :D Ik heb me toen maar ingehouden, mottig op zo'n bus zitten lijkt me de hel.
Das idd Eddy van RTP zijn bus.
Die organiseert ook van die Wacken Battles voor een Belgische band op WOA te laten spelen. Daar krijg je als toeschouwer een stem per x aantal drankbonnen die je koopt. Mens doet ongeveer alles wat mogelijk is om de laatste euro uit u zakken te slaan. (10-15j terug toch, geen idee hoe het er nu aan toegaat, 2006 was mijn laatste WOA want toen werd het voor mij al te druk)
 
Toen het zo warm was weet ik nog dat ik bij een kennis en zijn kameraden quasi de hele nacht drankspellekes heb zitten doen, en toen ik rond een uur of 6 terug naar mijn tent ging was mijn koelbox gepikt, fun times.
 
Van gezelligheid vond ik Kleudde Backyard Metalfest wel fantastisch.

plmusf5.jpg


man man wanneer was dat wel niet, ben daar 1 keer naartoe geweest (weet niet of dat meerdere keren is geweest eigenlijk?)
maar het enige dat ik mij nog kan herinneren is Kludde die Slet speelt en een man in kilt die handstand deed en er niets onder aan had :unsure:
 
Haha, Slet van Kludde. Dat nummer speelde ik af tijdens de les Nederlands toen we Nederlandstalige muziek moesten meepakken en afspelen. :biglaugh:Ik herinner me het hoge gras, goedkoop bier en vond het contrast met Graspop wel zeer aangenaam omdat het zo kleinschalig was. Wel een paar fijne namen op die affiche. Iconoclasm, bijvoorbeeld. Jammer dat die niet meer actief zijn.
 
Terug
Bovenaan