Metaaldraad

Bij mijn weten waren de namen van Alcatraz 21 nog niet bekend (ook niet op de site). Maar vond dit bij google afbeeldingen

 
Lijkt mij totaal uit de lucht gegrepen.
Weet niet of dit ondertussen achterhaalde info is, maar laatste dat ik hoorde was dat we dit jaar bv niet meer moeten rekenen op Noorse groepen ivm quarantaine richtlijnen in bepaalde landen.
 
Is dat niet gewoon de affiche van vorig jaar met een nieuwe datum? :unsure:
Niet veel soeps wel voor mij op het eerste zicht, maar bon voor mijn part boeken ze K3 de kans is groot dat ik ga.
 
Is dat niet gewoon de affiche van vorig jaar met een nieuwe datum? :unsure:
Niet veel soeps wel voor mij op het eerste zicht, maar bon voor mijn part boeken ze K3 de kans is groot dat ik ga.
Paar namen weggevallen en paar nieuwe dacht ik me snelle vergelijking. Behemoth stond er vorig jaar oa op
 
Is de affiche die ze ergens in 2020 bekend hebben gemaakt voor dit jaar.
Zal nu wel een andere worden gezien er daar nog een hoop Amerikaanse bands op staan. Worden ook nog 4 dagen vermeld.
 
Afgelopen week al een paar keer de opname van de virtual live show van Stormruler opgezet :love: .

Nog aanraders qua andere deftige optredens die op YouTube staan? Gojira op Poland Rock en Corona livestream van Mork passeren ook wel eens.
 
Afgelopen week al een paar keer de opname van de virtual live show van Stormruler opgezet :love: .

Nog aanraders qua andere deftige optredens die op YouTube staan? Gojira op Poland Rock en Corona livestream van Mork passeren ook wel eens.
Ik keer regelmatig hier naar terug. De sfeer die dit uitademt vind ik echt geweldig:


Idem voor de 2 klassiekers zijnde Metallica Seattle '89 en Sepultura in Barcelona.
 
Afgelopen week al een paar keer de opname van de virtual live show van Stormruler opgezet :love: .

Nog aanraders qua andere deftige optredens die op YouTube staan? Gojira op Poland Rock en Corona livestream van Mork passeren ook wel eens.
Gojira op Garorock 2009 veegt de vloer aan met Poland Rock en de live versie van Pray op Red Rocks is ook wel something else.
Voor de rest: Hypocrisy - Hell Over Sofia 2011 is één van mijn absolute favorieten, wat een performance!
En Bloodbath op Wacken 2005 met de allerbeste Akerfeldt!
 
Bloodbath op Wacken was een van de grootste teleurstellingen in mijn leven :p In die periode was ik gigantische Bloodbath fan en ik keek dan ook enorm uit naar die release. Ik vind die mix zo plat klinken, en Akerfeldt zijn stem zo zielloos. Ik denk dat ik een van de weinigen ben die Tägtgren een veel betere zanger vindt dan Akerfeldt. Zijn range is in beide opzichten ook veel groter: van super hoge shrieks tot de diepste growls.
Ik zag Bloodbath in die tijd ook live op Graspop, met een zatte Akerfeldt, weer een deuk in mijn fanboyisme...
Met de release van The Fathomless Mastery was de liefde helemaal over.
 
Ik denk dat ik een van de weinigen ben die Tägtgren een veel betere zanger vindt dan Akerfeldt.
Oh nee, zeker niet, Peter Tägtgren is voor mij dé referentie voor wat een death metal vocalist moet zijn!
Akerfeldt kan beter zingen, dat wel. :tongue:
 
Bloodbath op Wacken 2005 :love:
nog altijd goede herinneringen aan dat optreden.

Geen idee hoe die mix op de release klinkt, geen idee of ik die nu ooit al eens beluisterd heb eigenlijk :unsure: maar het optreden zelf vond ik alleszins wel top.
(also, Akerfeldt > Tagtgtgtgren bitches, maar ik ben nooit echt grote Hypocrisy fan geweest)
 
Ik wist zelfs niet dat jij überhaupt IETS met death metal/Bloodbath had :p
En wat Hypocrisy betreft is er wel heel groot verschil in kwaliteit tussen verschillende releases. Heb je dit al gehoord? Vind ik 1 van de beste death metal nummers. (ironisch genoeg wel nog met de voorgaande zanger, maar live met Tägtgren knalt dat nummer ongelofelijk)

Edit: Hypocrisy Destroys Wacken is ook zo'n geweldig concert:
 
Laatst bewerkt:
Die nieuwe Djevel is heel sfeervolle, degelijke Noorse black metal. Zelfs een tikkeltje klassiek en conservatief, maar staat wel als een huis.

 
Tägtgren is idd een betere dm zanger dan Akerfeldt.
Maar fucking hell Bloodbath op Wacken 05 was waanzinnig goed! Dat optreden was echt geweldig eigenlijk.
Sfeer zat goed, vocals waren echt wel goed, setlist ongeloofelijk en qua gitaarspel was dit by far hun beste bezetting ooit (quasi foutloos, ik heb ze al anders geweten qua solo's en riffs)
Blij dat ik erbij was in elk geval!

Diezelfde Wacken nog Dissection gezien in de meest geniale omgeving. Een heel weekend lang regen en zelfs storm, donkere wolken verzekerd. Nödtveidt komt het podium op en 7 zonnen en een regenboog, hilarisch eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan