Metaaldraad

Propere affiche inderdaad. Candlemass verdient wel een paar treden hoger te staan.
Nee, echt niet. Candlemass heeft beestige muziek gemaakt, maar die periode ligt VER achter ons. Hun eerste 3 albums waren nog meesterwerken, alles wat daarna kwam , was een kopie van eerder werk.

En erg dat ik nu al kan zeggen dat van heel die affiche er ook maar 6 me bekend voorkomen, ergo: de rest sucked? 😇😝😝
 
Hoe meer ik naar Fortitude luister, hoe beter ik die plaat begin te vinden.
 
Bij mij is het ook wel gegroeid, al blijf ik de mindere nummers ook wel de mindere vinden (New found valt voor mij wat tegen)

Idem, maar zet daar ook maar Another World en (sorry) The Chant bij. Het zijn vooral de andere nummers die ik steeds beter en beter vind. Joe kan ook gewoon echt wel zingen, dus het stoort mij absoluut niet dat hij daar mee experimenteert.

Veel liever dat dan dat hij een nieuwe Chris Barnes wordt.
 

Dit deed mij nu weinig eerlijk gezegd, precies een excuus van Downing om nog wat Priest klassiekers te brengen on stage. Het artikel spreekt ook van Les Binks als drummer ma die ket in de clip ziet er mij nu net iets te jong uit om Les Binks te zijn.
 

Veel over Dokken gehoord, maar nooit de muziek. Vorig jaar leren kennen via dit concert en ik vind het echt goed.
(Rauwklinkende gitaren en zo. :love:)
Lijkt klassieke heavy metal qua sound.

(Hun studioalbums klinken wel een pak meer glam en da's niet echt mijn ding jammer genoeg.)
 
Nieuwe plaat van Lugubrum is uit: Bruyne Kroon. Klinkt niet slecht in eerste instantie, hopelijk spelen ze nog eens live later dit jaar.

 
Nieuwe plaat van Lugubrum is uit: Bruyne Kroon. Klinkt niet slecht in eerste instantie, hopelijk spelen ze nog eens live later dit jaar.

ik ben ook eens naar de volledige cd aan het luisteren. Behoorlijk veel scheetgeluiden precies :unsure:
Niet slecht :music:

Zouden ze al die scheetgeluiden ook live doen :unsure:
 
Laatst bewerkt:

Veel over Dokken gehoord, maar nooit de muziek. Vorig jaar leren kennen via dit concert en ik vind het echt goed.
(Rauwklinkende gitaren en zo. :love:)
Lijkt klassieke heavy metal qua sound.

(Hun studioalbums klinken wel een pak meer glam en da's niet echt mijn ding jammer genoeg.)
Had je wel meer in die tijd, groepen die live veel rauwer en harder klonken dan op plaat. ALs je de 1ste live versie van princess of the night / of 747 strangers in the night ( Saxon ) vergelijkt met de albumversies...
 
Had je wel meer in die tijd, groepen die live veel rauwer en harder klonken dan op plaat. ALs je de 1ste live versie van princess of the night / of 747 strangers in the night ( Saxon ) vergelijkt met de albumversies...

Dit zijn mijn favorieten:

Paris is Burning

Seven Thunders

My Little Red Book (cover blijkbaar)

Al van Saxon gehoord, maar nog niet gedraaid. Ga die nummers zeker eens opzoeken. 👍
 
Nightfall behoort sowieso in mijn top 10 lijstje van doom metal platen.

En ja, die gekende clip is zo fout dat het goed is met die stompende sumo Marcolin op kop. :laugh:
Rond 04:24 zie je Dead van Mayhem btw.
 
Ik ben vandaag wat in Ghost hun discografie gedoken. Zijn er soms bepaalde nummers of andere verborgen pareltjes die jullie kunnen aanraden van hun?
 
Terug
Bovenaan