Metaaldraad

Ok korte review van fortitude: singles vind ik allemaal zeer goed. De fortitude intro aan the chant maakt het geheel ook beter. Als ik afga op mijn eerste luisterbeurt (2de nu bezig) vind ik hold on en grind beste van de niet singles. Andere tracks zijn ook niet slecht
 
Af en toe heb ik zo van die periodes dat ik helemaal opga in een bepaalde band; momenteel is dat Voivod.
Een cultband met een heel uiteenlopende discografie: van punky dissonante thrash naar een toegankelijke, quasi-commerciële sound, dan weer even een industriële bulldozer, vervolgens wat rock-'n-roll om dan terug te keren naar het geluid uit hun beginjaren, maar dan met een pak meer finesse. Telkens is er weer die dreigende, progressieve sfeer met een sciencefiction-saus over.
Geen ideale muziek voor beginnende metalfans, maar van zodra het kwartje valt... :biglaugh:

Eentje uit hun mid-90's periode, met slechte beeldkwaliteit voor een hogere nostalgiefactor:
 
Ok korte review van fortitude: singles vind ik allemaal zeer goed. De fortitude intro aan the chant maakt het geheel ook beter. Als ik afga op mijn eerste luisterbeurt (2de nu bezig) vind ik hold on en grind beste van de niet singles. Andere tracks zijn ook niet slecht

Ik denk dat ik nog een paar luisterbeurten nodig ga hebben. Ik vond van de singles vooral Amazonia leuk. Gisteren mij ietwat zitten ergeren aan The Chant.
Volledige album moet misschien nog groeien bij mj
 
Ben niet zo'n fan van Gojira. Ik vind ze persoonlijk overrated, maar ja, das mijn idee he,smaken verschillen.
Net zoals Parkway Drive bv. Begrijp nog steeds niet dat die tegenwoordig zo groot zijn...
 
Na een tweede luisterbeurt moet ik terugkomen op mijn vorig statement. Het flowt allemaal verrassend veel beter plots, terwijl er toch wel absoluut een aantal buitenbeentjes in het album zitten.

Al bij al een zeer goed album - van Gojira verwacht ik niets minder - dat vooral erg matuur aanvoelt. Af en toe heb ik wel de indruk dat een aantal muzikale ideeën van vorige albums gerecycleerd zijn geweest ("referentie" is een vriendelijkere manier om hetzelfde te zeggen). Moeilijk om meteen een hoogtepunt te kiezen, en behalve Another World en in iets mindere mate The Chant (dat vooral gered wordt door de intro-track Fortitude) zijn er ook geen minpunten te melden. Hier kom ik later zeker nog op terug.

Ik denk dat het vooral live helemaal goed komt met deze nummers. Op dat vlak is dit album ook vooral een stap vooruit naar een headlinerpositie denk ik. Als ze nog eens naar de AB komen zou ik zeker niet twijfelen, want het zou wel eens de laatste keer kunnen zijn voordat ze de stap zetten naar de Lotto Arena of iets in die aard. Als het al niet te laat is, want vorige keer was het uitverkocht in minder dan 10 minuten. Bibi was wakker en had tickets maar werd door corona botweg afgelast en terugbetaald. :(
 
Fuck ik heb indertijd 4 tickets betaald voor dat afgelast concert besef ik nu. Vraag mij af of dat er ooit nog van komt.

Edit: ah nee, AB heeft dat terugbetaald 😭
 
skft-5f4e869eb87a73da8a519ac230df4d71.jpg


Hier moest ik veel te hard om lachen.
 
Ben niet zo'n fan van Gojira. Ik vind ze persoonlijk overrated, maar ja, das mijn idee he,smaken verschillen.
Net zoals Parkway Drive bv. Begrijp nog steeds niet dat die tegenwoordig zo groot zijn...
Voor beiden heb ik maar 1 antwoord: live gezien en direct verliefd geworden op hun energie die beiden geven aan het publiek.
 
Dat deze onder mijn radar gepasseerd is bij release, ik schaam me :shy:
Net zoals Armagedda na ettelijke jaren een opvolger lanceerde, heeft hun broertje Leviathan (niet USA) dat ook gedaan.
Insta buy, al was het maar omdat het Leviathan is en ik niet nog eens zo een zoektocht naar een cd moet lanceren zoals bij het eerste album.

 
Terug
Bovenaan