Metaaldraad

Ah en Whoosh! is ook een steengoede plaat die véél te weinig liefde gekregen heeft hier! :eviltongue:
 
  • Leuk
Waarderingen: Vile
Manowar heb ik jaren geleden 2 keer live gezien. Ze hebben enkele fantastische nummers en enkele goeie en sfeervolle albums + live kunnen ze er wat van.

Tijdens een show werd er een vrouw met weelderige boezem uit het publiek op een Harley als 'Pleasure Slave' het podium opgereden en aan de 'Warriors' gepresenteerd.

1. die Harley stond toch een tiental minuten stationair te draaien => al die uitlaatgassen in de zaal

2. De vrouw werd voorgesteld als slaaf en lustobject

In tijden waar groene kikkers á la Anuna De Wever het nieuws domineren en de MeToo beweging vraag ik me af of ze eigenlijk nog zo'n show kunnen houden zonder een proces aan hun broek te krijgen😄.
Woman be my slave!! That's your reason to live
Ja iets zegt met dat ze dat live niet meer kunnen brengen :D

Keertje gezien dat ze dat deden bij een man uit het publiek wiens vrouw had gemaild of ze hem ten huwelijk mocht vragen op het podium. Was zijn "test" of hij bij haar wou blijven :D

Jammer dat ze zulke arrogante zakken zijn want puur qua kitsch en humor is dat echt geniaal (1000 keer beter dan Steel Panther, ook qua muziek)
 
  • Leuk
Waarderingen: Vile

Niet ieders cup of tea, en een beetje cheesy clip, but damn the lady can play...😍🥰 en ze mag altijd eens langskomen...

Brengt me terug naar de jaren 80, waar het mogelijk was om de gitarist(en) in de spotlights te plaatsen. De tijden van Cacophony, Apocrypha, RacerX , Chastain, Rising Force, Vicious Rumors, Hawaii (( hun album one nation underground is een meesterwerk ). Ik word oud...
 
Laatst bewerkt:
Een betere tandem dan Tipton/Downing => onmogelijk 😄.
Smith / Murray
Denner / Sherman
Midori / Miyako
Becker / Friedman

Oh ja, nu er enkele pagina's terug over ouwe lullen bands werd gesproken: Er komt echt een tijd om te stoppen. Ook al kun je het nog, voor je het weet wordt je een parodie van jezelf.

Heb Motorhead jaren geleden op de Lokerse Feesten mogen aanschouwen, en hoe zeer ik Lemmy als God beschouw, maar dat optreden was een regelrechte schande. Lemmy wist de teksten niet meer,murmelde wat in de microfoon, verdween regelmatig achter de coulissen. Lemmy heeft het volgende letterlijk opgevat, maar er zijn legio voorbeelden die daar ook eens mogen aan beginnen denken:

"Er is een tijd van komen en een tijd van gaan, de tijd van gaan is nu gekomen"
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Vile
Tipton/Downing vs Smith/Murray is een extreem moeilijke vind ik. Ik schat Murray individueel hoger in dan Tipton en Downing, die lijkt ook nooit ook maar enige moeite te moeten doen om te spelen wat hij speelt, maar als tandem hoor ik toch liever die laatste twee. Terwijl Adrian Smith ook wel iets kan op een gitaar, maar die vind ik dan wat minder iconisch dan Murray of de twee van Judas Priest.

Ik heb wel deze maand ontdekt dat Smith een zeer goede (zij het vrij generische) stem heeft. Zijn duoplaat met Richie Kotzen is stilistisch niet helemaal mijn ding, maar wel heel erg solide.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vile
Dit is hier wel hét voorbeeld van smaken verschillen. Ik ben al sinds 1982 naar Metal in al zijn genres aan het luisteren ( in mijn playlists staan bands zoals Deep purple, Iron Maiden, Saxon maar ook Morbid Angel, Cryptic Slaughter, Ripcord, Doom, Extreme Noise Terror ) maar ik heb echt nooit een klik gevoeld met black metal, alhoewel ik moet toegeven dat die Schlacht bei Tannenberg nog te pruimen is door het gebruik van melodie. Maar diene Kekht Arakh? Sorry, maar daar kan ik dus echt niets mee.

Een van mijn late ontdekkingen : Maximum the Hormone met Alien.

 
Ik snap black metal ook niet, en al zeker niet met de vermelding erbij "heerlijk op een mooie lentedag". :wtf:
Ik associeer dat dan eerder met van die blokhutten in Alaska in putje winter.

Kan wel veel dingen pruimen die wat black invloeden hebben, maar die trve kvlt zegt mij echt nul de botten niets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap black metal ook niet, en al zeker niet met de vermelding erbij "heerlijk op een mooie lentedag". Ik associeer dat dan eerder met van die blokhutten in Alaska in putje winter.

Kan wel veel dingen pruimen die wat black invloeden hebben, maar die trve kvlt zegt mij echt nul de botten niets.
Dat was met een korrel zout gezegd. Soms zet ik dat op als mijn 7 maanden oude dochter erbij is en zeg ik tegen mijn vrouw dat ik wat lieve kindermuziek wou laten horen. 't Is wat anders dan Bumba. :laugh:

Die Maximum the Hormone met Alien zegt mij dan helemaal niets. Vroeger toen ik metal volop aan het ontdekken was had mij dat wel iets gezegd, maar ik ben enkele jaren heel sterk gericht geweest op black metal en dat zal er wellicht nooit meer uit geraken. Die pure, rauwe lo-fi black metal ontketent voor mij een soort oerkracht die ik heel verslavend vind. To Gaius! van Paragon Impure is daar een heel goed voorbeeld van. Ieder zijn ding en maar goed ook. Na die Spectral Wound kan ik zonder enig probleem de Matthäus-Passion van Bach opzetten en daar even fel van genieten.
 
Een van mijn late ontdekkingen : Maximum the Hormone met Alien.
Zonder racistisch te willen doen maar waarom moeten die Jappen toch altijd zo'n vreemde dingen doen :D
Da fuq is dit zelfs? Ne mix van System of a Down, Grindcore, Slams en My Little Pony? En dan die vreemste videoclip...
Ik sta voor veel dingen open ma dees gaat zelfs vo mij te ver :D
 
Ik snap black metal ook niet, en al zeker niet met de vermelding erbij "heerlijk op een mooie lentedag". :wtf:
Ik associeer dat dan eerder met van die blokhutten in Alaska in putje winter.

Kan wel veel dingen pruimen die wat black invloeden hebben, maar die trve kvlt zegt mij echt nul de botten niets.
Probeer Dunkelheit van Burzum eens? Goede instapplaat!
 
Zonder racistisch te willen doen maar waarom moeten die Jappen toch altijd zo'n vreemde dingen doen :D
Da fuq is dit zelfs? Ne mix van System of a Down, Grindcore, Slams en My Little Pony? En dan die vreemste videoclip...
Ik sta voor veel dingen open ma dees gaat zelfs vo mij te ver :D
Nu is dit wel een van hun meer extremere songs. Het einde van de clip gaat eigenlijk over Winny, de Japanse versie van Napster. De muzikanten staan daar te discussieren of ze nu willen dat dat terugkomt of niet. Ze hebben wel meer rare clips, maar zoals gezegd dit is wel hun extreemste nummer, (denk ik ) , meeste anderen zijn wel snel, maar iets meer met een punk-vibe.

Toch zijn er bands die nog vreemder zijn:


Ik hou wel van bands die grenzen aftasten en er soms overheen durven gaan, maar er zijn natuurlijk voor mezelf ook grenzen. Ik kan me niet voorstellen dat er in de rest van de wereld er iemand aan zou denken om zeg maar wat Rihanna & Beyoncé, samen in een groep te steken met David Vincent en Danni Filth. In Japan kan dat allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Black metal is natuurlijk ook wel meer als alleen de lo-fi opgenomen met een roestige breinaald kvlt black metal.

Mooi startpunt dit denk ik. Wel beperkt omdat het een pilot is voor een van hun reeksen
 
Over maximum the hormone gesproken, er is zeldzaam live footage van hen ( 2015 Metrock festival) op youtube te vinden. Vallen 2 zaken op: Die bassist is een beest op zijn bas. Live klinken ze echter meer als een kruising tussen de oude Chili Peppers en inderdaad System of a down. Maar dan op Steroids... En jammer dat ik er niks van snap, maar ze zitten constant grapjes te delen met het publiek.
 
Terug
Bovenaan