Metaaldraad

Wat is juist de historie met Downing. Ik had gelezen dat hij zelf vertrokken was omdat hij vond dat Priest onder zijn niveau ging. Dat hij dat vond en er dan maar uitstapte, wetende dat Tipton parkinson toen al parkinson heeft, vind ik toch niet zo proper. Ok dan is het wat minder maar Tipton had daar ook niet voor gekozen
Waarom hij eruit gestapt is weet ik niet exact eigenlijk. Toentertijd werd dat gecommuniceerd als "hij wil op pensioen en meer tijd hebben om te golfen", ik vond dat ook flauw zeker omdat hij is gestopt net voor wat in feite bedoeld was als afscheidstournee (Epitaph). Door de de komst van Richie Faulkner (die ik in 2008 live heb gezien als gitarist van Lauren Harris :coolbrows: - jawel de dochter van en nee ze heeft eigenlijk geen muzikaal talent) is er dan blijkbaar een nieuwe impuls geweest om toch te blijven doorgaan.

En echt slecht was Tipton toen zeker ook niet, eerlijk gezegd is KK steeds de betere shredder geweest dus dat je dan wat trager bent als je op gevoel en compositie speelt valt niet eens zo hard op dus mijn vorig statement was misschien wat overdreven. Vooral toen ik ze zag op de Redeemer-tour had ik iets van "Oei, wat is dat?". Het moment op Battle Cry tijdens Painkiller waarin hij de solo's inleidt is echt pijnlijk om horen, en dat is dan 3 jaar voordat er van een aankondiging sprake was hé! Maar goed, Epitaph viel echt goed mee in vergelijking.

KK Downing was naar eigen zeggen geschokt door de diagnose van Tipton, en had verwacht dat hij toen gevraagd zou worden om terug te keren. Dus ik denk niet dat dat echt de reden is, eerlijk gezegd, want dat anders zou de reactie van de band op zulke grove leugen er toch naar zijn zou je verwachten. :tongue: Nu bon, er moeten wel echt serieuze meningsverschillen geweest zijn, want je merkt aan alles dat die relatie echt niet goed zit. Dat je Faulkner niet per se moet buitensmijten om KK Downing terug te nemen snap ik 100%, maar haal die toch gewoon Helloween-gewijs mee aan boord, zelfs al is het maar éénmalig? Andy Sneap mag ook gerust blijven spelen, maakt niet. Als Dave Holland nog leefde en niet meer in den bak zat, was zelfs die welkom geweest wat mij betreft.

Misschien is een jaar uitstel wel eerder een zegen dan een vloek, je weet nooit dat een extra Kerstmis reconciliatie brengt. :unsure:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een betere tandem dan Tipton/Downing => onmogelijk 😄.

'Oude bands' zien kan zeker nog eens de moeite zijn, al zou ik geen peperdure prijzen meer betalen om ze aan het werk te zien. De enorme populariteit van Metallica bv ik begrijp er niks van. Ik wacht al 24 jaar op een nieuw Metallica meesterwerk. Dacht dat het ooit ging goed komen toen ik het heerlijke The Day That Never Comes hoorde .. maar helaas.
 
Ben eens gaan zoeken, uit de autobiografie van KK Downing (dus tja, korreltje zout):

He continued: “Rob [Halford] and Glenn [Tipton] went off and did their lengthy solo careers, and that became a bit disruptive. I didn’t even mention that in the book. But Rob actually released two albums and did his own tour in the exact year before I left. And then when they said, ‘K.K., we want you to start writing for a five-track EP,’ I went, ‘Fucking no way in hell! Rob has just released two albums in the last year, and we are only releasing an EP? Something is not right.’ Enough was enough really, and I bailed out there. And like I said in the book, I tried to put it as diplomatically as I could. But in a nutshell, enough was enough, really. And that was it.”

Read More: K.K. Downing Finally Reveals Why He Quit Judas Priest | https://ultimateclassicrock.com/why...riest/?utm_source=tsmclip&utm_medium=referral

Metallica boeit mij in vergelijking echt geen hol. Ik zou ze wel graag eens zien, maar no way dat ik daarvoor naar Werchter of het Sportpaleis afzak. Rammstein idem, en was dan ook echt matig op GMM.
 
Een betere tandem dan Tipton/Downing => onmogelijk 😄.

'Oude bands' zien kan zeker nog eens de moeite zijn, al zou ik geen peperdure prijzen meer betalen om ze aan het werk te zien. De enorme populariteit van Metallica bv ik begrijp er niks van. Ik wacht al 24 jaar op een nieuw Metallica meesterwerk. Dacht dat het ooit ging goed komen toen ik het heerlijke The Day That Never Comes hoorde .. maar helaas.
Death magnetic vind ik buiten unforgiven III best wel goed. Probleem zit em in de mix. Bob Rock was heel hard gericht op die wall of sound. Rick Rubin is net iets te Spartaans voor een band als Metallica.
 
Waarom hij eruit gestapt is weet ik niet exact eigenlijk. Toentertijd werd dat gecommuniceerd als "hij wil op pensioen en meer tijd hebben om te golfen", ik vond dat ook flauw zeker omdat hij is gestopt net voor wat in feite bedoeld was als afscheidstournee (Epitaph). Door de de komst van Richie Faulkner (die ik in 2008 live heb gezien als gitarist van Lauren Harris :coolbrows: - jawel de dochter van en nee ze heeft eigenlijk geen muzikaal talent) is er dan blijkbaar een nieuwe impuls geweest om toch te blijven doorgaan.

En echt slecht was Tipton toen zeker ook niet, eerlijk gezegd is KK steeds de betere shredder geweest dus dat je dan wat trager bent als je op gevoel en compositie speelt valt niet eens zo hard op dus mijn vorig statement was misschien wat overdreven. Vooral toen ik ze zag op de Redeemer-tour had ik iets van "Oei, wat is dat?". Het moment op Battle Cry tijdens Painkiller waarin hij de solo's inleidt is echt pijnlijk om horen, en dat is dan 3 jaar voordat er van een aankondiging sprake was hé! Maar goed, Epitaph viel echt goed mee in vergelijking.

KK Downing was naar eigen zeggen geschokt door de diagnose van Tipton, en had verwacht dat hij toen gevraagd zou worden om terug te keren. Dus ik denk niet dat dat echt de reden is, eerlijk gezegd, want dat anders zou de reactie van de band op zulke grove leugen er toch naar zijn zou je verwachten. :tongue: Nu bon, er moeten wel echt serieuze meningsverschillen geweest zijn, want je merkt aan alles dat die relatie echt niet goed zit. Dat je Faulkner niet per se moet buitensmijten om KK Downing terug te nemen snap ik 100%, maar haal die toch gewoon Helloween-gewijs mee aan boord, zelfs al is het maar éénmalig? Andy Sneap mag ook gerust blijven spelen, maakt niet. Als Dave Holland nog leefde en niet meer in den bak zat, was zelfs die welkom geweest wat mij betreft.

Misschien is een jaar uitstel wel eerder een zegen dan een vloek, je weet nooit dat een extra Kerstmis reconciliatie brengt. :unsure:
Sneap doet hun productie en ik denk zelfs dat Tipton voor de platen nog schrijft en misschien nog inspeelt. Dus als Downing nu nog terugkeert kan die tandem op plaat nog wel terugkeren. En Dave Holland ja zelfs als die nog geleefd had dan nog wil geen enkele band een veroordeelde pedofiel in zen band (misschien was Varg Vikernes nog zot genoeg geweest)
 
En Dave Holland ja zelfs als die nog geleefd had dan nog wil geen enkele band een veroordeelde pedofiel in zen band (misschien was Varg Vikernes nog zot genoeg geweest)

image.png


Never would have guessed. :unsure:

Nee ja, dat was uiteraard om te lachen hé. Hoe zou het nog met de voormalige gitarist van Manowar zijn?
 
Zeer afgeleefde chippendales met een veel te dikkenek.*

De eerste 5 platen blijven wel toppers.
Dit, beiden zelfs.

Die eerste platen zijn geweldig. Ik heb ze ook een paar keer live gezien en voor 1 keer is dat echt schitterend (die hele show en dat ego is fantastisch) maar na een tijd wordt het wel minder en minder.
Sinds hun Hellfest debacle hebben ze er volledig gelegen voor mij.

Maiden en Priest kan ik dan weer elke week naar gaan zien.
Maiden was de laatste keer trouwens terug echt goed, al waren de keren ervoor idd minder.
Priest heb ik in 2008 eens zien sukkelen en toen dacht ik dat het voorbij was maar hetzelfde jaar nog hebben ze Vorst compleet naar huis gespeeld (toen was Megadave in het voorprogramma trouwens afschuwelijk slecht) en sindsdien heb ik ze geen slechte show meer weten spelen eerlijk gezegd.

In elk geval, zolang het niet zo erg wordt als Motley Crue en de laatste keer Motorhead blijf ik er naar gaan kijken. Tis niet dat de nieuwe lichting headliners zoveel voorstelt dus ik hoop dat ze het nog wel even trekken :)
 
Was Lemmy zo afschuwelijk de laatste keer? Aleja zout wel verstaan, de man was een held, maar was ver dood toen

Heb nog eens mijn priest platen bovengehaald door deze discussie. Gewoon cool hoeveel diversiteit daar ook niet in zit. Hoe ge op 2 jaar van Turbo naar Painkiller kunt gaan is mij een raadsel. En by the way: hun firepower rum is ook niet slecht
 
Laatst bewerkt:
Het was zo slecht dat ik niet kwaad was maar er compassie mee had.
Ik ben toen blijven staan omdat ik gewoon wist dat het de laatste keer was dat ik hem zou zien. Schim van een man toen.

Priest is idd geweldig qua variatie. Dat is niet normaal hoeveel stijlen die in hun discography steken hebben. Ongewoon veel voor "maar" een heavy metal band.
 
Het was zo slecht dat ik niet kwaad was maar er compassie mee had.
Ik ben toen blijven staan omdat ik gewoon wist dat het de laatste keer was dat ik hem zou zien. Schim van een man toen.

Priest is idd geweldig qua variatie. Dat is niet normaal hoeveel stijlen die in hun discography steken hebben. Ongewoon veel voor "maar" een heavy metal band.
Lemmy zen docu en autobiografie white line fever blijven wel fantastisch
 
Lemmy zen docu en autobiografie white line fever blijven wel fantastisch
Lemmy blijft gewoon fantastich tout court.
Goeie (blues)muzikant en gewoon de verpersoonlijking van rock & roll. Ik begrijp ook dat hij voort heeft gedaan tot het bittere eind, dat is ook gewoon typerend voor hem. Maar qua optreden trok het wel op geen hol meer.
 
Die evolutie van Rocka Rolla tot Painkiller is mind-boggling als ge daar over nadenkt.
Ik vind niet elk album even goed, en zelfs op de goede albums staat er hier en daar staat wel wat filler, maar elke periode van hen heeft enorm veel te bieden. Sad Wings of Destiny, Defenders of the Faith en Painkiller zijn drie van mijn all-time favoriete albums en dat zijn eigenlijk drie totaal verschillende bands die ge hoort. Zeer straf idd. Live zijn ze wel veel meer gestroomlijnd in hun sound, dus een heel groot deel heeft met productie te maken.

Van hun meest recente werk vind ik Nostradamus stiekem geweldig, en dat is weer iets helemaal anders.
Véél te lang (vooral de tweede helft), zeer pompeus, en met nogal crappy synths, maar toch staat die regelmatig op. Rob Halford op zijn theatraalst, love it!
 
  • Leuk
Waarderingen: Vile
Die evolutie van Rocka Rolla tot Painkiller is mind-boggling als ge daar over nadenkt.
Ik vind niet elk album even goed, en zelfs op de goede albums staat er hier en daar staat wel wat filler, maar elke periode van hen heeft enorm veel te bieden. Sad Wings of Destiny, Defenders of the Faith en Painkiller zijn drie van mijn all-time favoriete albums en dat zijn eigenlijk drie totaal verschillende bands die ge hoort. Zeer straf idd. Live zijn ze wel veel meer gestroomlijnd in hun sound, dus een heel groot deel heeft met productie te maken.

Van hun meest recente werk vind ik Nostradamus stiekem geweldig, en dat is weer iets helemaal anders.
Véél te lang (vooral de tweede helft), zeer pompeus, en met nogal crappy synths, maar toch staat die regelmatig op. Rob Halford op zijn theatraalst, love it!
Defenders vind ik dan weer niet zo goed maar ik merk wel dat hun albums groeiers zijn bij mij. Maar vervang dat album in jouw top 3 door British steel en je hebt mij mee. Breaking the law was zelfs het eerste nummer dat ik zelf volledig kon spelen.

Van de latere periode ken ik enkel Firepower en dat is wel een topplaat. Hoe is de periode met Tim Owens?
 
Van de latere periode ken ik enkel Firepower en dat is wel een topplaat. Hoe is de periode met Tim Owens?
Firepower is voor mij een van de beste heavy metalplaten van de afgelopen 5 jaar, misschien zelfs langer.

Owens is Owens he, technisch quasi perfect maar het charisma van een kamerplant die te weinig water krijgt. Jammer genoeg slaagt hij er altijd in om belachelijk charismatische zangers te (proberen) vervangen.
 
Defenders vind ik dan weer niet zo goed maar ik merk wel dat hun albums groeiers zijn bij mij. Maar vervang dat album in jouw top 3 door British steel en je hebt mij mee. Breaking the law was zelfs het eerste nummer dat ik zelf volledig kon spelen.

British Steel vind ik dan weer overroepen tot en met, al is het wel een belangrijk moment in hun carrière.

Van de latere periode ken ik enkel Firepower en dat is wel een topplaat. Hoe is de periode met Tim Owens?
Nooit echt naar geluisterd. :unsure: Dat was voor mijn tijd en die albums staan zelfs niet op spotify.
Ik moet dat misschien wel eens een kans geven, echt slecht kan het zeker niet zijn. In het algemeen ben ik alleszins zeker fan van de stem van Owens. Ik heb hem een aantal keer aan het werk gezien in verschillende projecten en die kan wel wat hoor. Beetje tragisch ook dat die met al zijn talent toch vooral zal herinnerd worden als "de invaller van", of het nu Halford, Barlow of Dio is. :tongue:

Hij moet wel stoppen met reclame te maken voor Monster.

Firepower vond ik zeker niet slecht (en véél beter dan Redeemer of Souls), maar zowel Nostradamus als Angel of Retribution vond ik toch nog nét iets extra hebben. Die albums hebben vooral iets meer eigenheid, terwijl Firepower imo vrij duidelijk teruggrijpt naar een gekende succesformule.
 
Dit, beiden zelfs.

Die eerste platen zijn geweldig. Ik heb ze ook een paar keer live gezien en voor 1 keer is dat echt schitterend (die hele show en dat ego is fantastisch) maar na een tijd wordt het wel minder en minder.
Sinds hun Hellfest debacle hebben ze er volledig gelegen voor mij.

Maiden en Priest kan ik dan weer elke week naar gaan zien.
Maiden was de laatste keer trouwens terug echt goed, al waren de keren ervoor idd minder.
Priest heb ik in 2008 eens zien sukkelen en toen dacht ik dat het voorbij was maar hetzelfde jaar nog hebben ze Vorst compleet naar huis gespeeld (toen was Megadave in het voorprogramma trouwens afschuwelijk slecht) en sindsdien heb ik ze geen slechte show meer weten spelen eerlijk gezegd.

In elk geval, zolang het niet zo erg wordt als Motley Crue en de laatste keer Motorhead blijf ik er naar gaan kijken. Tis niet dat de nieuwe lichting headliners zoveel voorstelt dus ik hoop dat ze het nog wel even trekken :)

Manowar heb ik jaren geleden 2 keer live gezien. Ze hebben enkele fantastische nummers en enkele goeie en sfeervolle albums + live kunnen ze er wat van.

Tijdens een show werd er een vrouw met weelderige boezem uit het publiek op een Harley als 'Pleasure Slave' het podium opgereden en aan de 'Warriors' gepresenteerd.

1. die Harley stond toch een tiental minuten stationair te draaien => al die uitlaatgassen in de zaal

2. De vrouw werd voorgesteld als slaaf en lustobject

In tijden waar groene kikkers á la Anuna De Wever het nieuws domineren en de MeToo beweging vraag ik me af of ze eigenlijk nog zo'n show kunnen houden zonder een proces aan hun broek te krijgen😄.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan