Metaaldraad

wat me opvalt : Weinig liefde voor Aziatische Metal? Bands zoals Earthshaker, Bow Wow, Loudness, Ningen-isu ( Zoek de lve versie van the mountains of doom maar eens op op Youtube). De huidige generatie bands ( Galneyrus, Unlucky Morpheus, Lovebites, Nemophila ) kunnen zich rustig meten met " the best of the best" van de Europese/ Amerikaanse scene, maar die worden gewoon over het hoofd gezien? Ben er redelijk zeker van moest Lovebites niet -Aziatisch zijn, ze veel bekender zouden zijn. Want die meiden zijn fuckin' getalenteerd.

Letterlijk enkel nog maar van Loudness gehoord in heel die lijst...
En voor de rest ken ik qua aziaten enkel nog Sabbat, Wormrot en Viscral. Die laatste zelfs pas deze week ontdekt.
Ohja, en The Hu (maar dan enkel van naam en door die afgrijselijke Metallica cover)

Dus het is, denk ik, zoals je zegt wel een groot deel naambekendheid dat hier mist. Ik ben de laatste jaren nu wel niet meer zo hard bezig met het constant liggen ontdekken van nieuwe dingen omdat ik er gewoon de tijd niet meer voor heb maar ik ken toch wel een relatief groot aantal bands en daar zitten dus bitter weinig aziatische bij. Lijken ook totaal niet door te breken buiten hun eigen continent he?

Darkestrah uit Kyrgyzië zullen een aantal hier wel gekend zijn? Azië en Zuid-Amerika zijn regio's waar nog behoorlijk wat metal wordt gespeeld, maar hoe zit het eigenlijk met Afrikaanse metal? Zuid-Afrika (waar meer blanken wonen) buiten beschouwing gelaten.

Boris, Sigh, Chthonic, Sabbat, Intestine Baalism, Wormrot, Anatomia, Reek Of The Unzen Gas Fumes, Coffins zijn zowat de aziatische bands die ik luister/luisterde. Zijn denk ik op Chthonic en Wormrot na ook wel allemaal Japans.

Goh, Aziatisch... moeilijk om dat als een genre op zich te zien denk ik. Het kan ook vanalles zijn. Zelf luister ik daar niet doelbewust naar, maar ik ontwijk het ook niet.
Technisch gezien is System of a Down ook Aziatisch? :D

Midden-Oosterse metal vind ik ook altijd wel tof (Orphaned Land, Melechesh, Myrath, Aeternam...). Er is een playlist op Spotify die ik af en toe eens opzet, Arab metal heet die.

Laatst bewerkt:
Ik ben al content hier geen Gallhammer te moeten lezen in de Aziatische lijstjes.

Over stout gesproken, heb vlug eens de over de complete lijst gescrold en ik ben verre van een Marilyn Manson fan op een paar nummers na maar ik kan er toch niet bij dat hij er géén enkele keer op staat in die 666 nummers.

Die hebben ze toch er bewust uitgefilterd omwille van zijn recente stoten?

Over stout gesproken, heb vlug eens de over de complete lijst gescrold en ik ben verre van een Marilyn Manson fan op een paar nummers na maar ik kan er toch niet bij dat hij er géén enkele keer op staat in die 666 nummers.

Die hebben ze toch er bewust uitgefilterd omwille van zijn recente stoten?

Goh, zo hard verschiet ik daar nie van. De muziek is zelf maar borderline metal te noemen he, en hij stond de afgelopen twee jaren ook niet in de zwaarste lijst (66 dan)... De laatste jaren ook niets interessant gemaakt denk ik? Alles wat ik ken is van dopeshow en mobscene-era.

Misschien hebben de stemmers die zelf geboycot door er niet op te stemmen?
Maar ik zou het eigenlijk niet zo ver zoeken....

Pantera staat er ook nog in en Anselmo is toch ook geen correct figuur :unsure:

Trouwens, Dir en grey zag ik nog niet vermeld bij de aziatische bands.

"Borderline" metal. Zelfs QOTSA staat er op. Ik kan er gerust nog een tiental opnoemen. Zelfs Brutus behoort daar min of meer eigenlijk bij.

Hoe je het draait of keert, MM heeft ook zijn hitjes. Nogmaals, ik ben absoluut geen fanboy. Gewoon een vaststelling.
Of ik overschat zijn populariteit toch serieus.

Burzum staat er ook tussen maar misschien hebben ze hun backgroundcheck huiswerk niet volledig gemaakt.

En dat die hard fans hem zouden boycotten geloof ik ook niet.

Letterlijk enkel nog maar van Loudness gehoord in heel die lijst...
En voor de rest ken ik qua aziaten enkel nog Sabbat, Wormrot en Viscral. Die laatste zelfs pas deze week ontdekt.
Ohja, en The Hu (maar dan enkel van naam en door die afgrijselijke Metallica cover)

Dus het is, denk ik, zoals je zegt wel een groot deel naambekendheid dat hier mist. Ik ben de laatste jaren nu wel niet meer zo hard bezig met het constant liggen ontdekken van nieuwe dingen omdat ik er gewoon de tijd niet meer voor heb maar ik ken toch wel een relatief groot aantal bands en daar zitten dus bitter weinig aziatische bij. Lijken ook totaal niet door te breken buiten hun eigen continent he?

Ligt jammer genoeg ook deels aan de platenmaatschappijen daar. Youtube staat vol met Aziatische clips, maar zodra iemand er een reactie video van maakt , wordt die video geblocked. Waardoor het natuurlijk moeilijk is om bepaalde bands bij grotere groepen mensen bekend te maken.
Zoals gezegd ( persoonlijk vind ik het een van de vetste bands van de laatste jaren qua muziek ) Lovebites spelen Powermetal, 90% van de tijd Full Speed ahead, enkele nummers zijn borderline Thrash ( Break the wall, M.D.O, Thunder Vengeance ) ,hebben imho een van de beste gitaartandems van de laatste 20 jaar, hun drummer is net 1m50 groot,maar is een beest aan de drums, en toch heeft hun meest bekeken nummer "maar" 1 miljoen weergaven. En is 1 jaar oud. Moesten ze nu Helloween, Sabaton of Dragonforce heten, hadden ze 10x zo veel views.

Btw; Babymetal is een farce.

Terug
Bovenaan