Metaaldraad

Meen je dat nu echt van One ?
Vind dat toch schande dan,but it is what it is.
Om dan de vergelijking te maken met de zwaarste: Agnew zei dat er een jaar was waar ze normaal 20 metallica songs op 66 hadden en dat er gereduceerd is tot 13 wegens teveel. Hier doen ze iets gelijkaardig denk ik maar dan met 2 nummers per artiest want meer waren er ook niet per artiest. Wat op zich ook wel loont want elk subgenre is nu wel gepasseerd denk ik
 
Om dan de vergelijking te maken met de zwaarste: Agnew zei dat er een jaar was waar ze normaal 20 metallica songs op 66 hadden en dat er gereduceerd is tot 13 wegens teveel. Hier doen ze iets gelijkaardig denk ik maar dan met 2 nummers per artiest want meer waren er ook niet per artiest. Wat op zich ook wel loont want elk subgenre is nu wel gepasseerd denk ik
Zou inderdaad fijn zijn zouden top 100 lijsten die regel hanteren. Meer diversiteit maakt het een pak aantrekkelijker. Als ik Master Of Puppets integraal wil horen leg ik gewoon de plaat op. :unsure:
 
Zou inderdaad fijn zijn zouden top 100 lijsten die regel hanteren. Meer diversiteit maakt het een pak aantrekkelijker. Als ik Master Of Puppets integraal wil horen leg ik gewoon de plaat op. :unsure:
Vandaag beginnen ze bij stu bru eigenlijk al aan hun tijdloze 2022 (volgend jaar 23) via het tijdloze dab kanaal wanneer de warmste week start. Dat is ook een oplossing denk ik, via dab kanalen de lijst verlengen. Dan valt 16 keer pink floyd of 20 keer nirvana eigenlijk niet meer op
 
Om dan de vergelijking te maken met de zwaarste: Agnew zei dat er een jaar was waar ze normaal 20 metallica songs op 66 hadden en dat er gereduceerd is tot 13 wegens teveel. Hier doen ze iets gelijkaardig denk ik maar dan met 2 nummers per artiest want meer waren er ook niet per artiest. Wat op zich ook wel loont want elk subgenre is nu wel gepasseerd denk ik

Dat verklaart wel iets natuurlijk,kan er wel ergens begrip voor opbrengen maar vind het tegelijkertijd toch een gemanipuleerde lijst.
Nu ja,voor mij hoeft het niet allemaal Metallica te zijn ,maar One is toch echt een song die in geen enkel metalpopularity lijstje zou mogen ontbreken.
Seek 'n Destroy is ook wel topnummer maar dat het boven One wordt verkozen vind ik toch opvallend.
Clichés doorbreken zeker.

Jinjer er niet in vind ik toch ook wel verrassend.

Edit:
Iemand nieuws over Spoil Engine ?
Komen die nog terug met of zonder Iris?
Iris heeft nieuwe band blijkbaar.
 
Within temptation, serieus blijven he mannekes
Ah, dat was mijn guilty pleasure.
Ligt al 8 jaar ergens onder de zetel van mijn auto en komt soms nog eens te voorschijn om me weer even jong te laten voelen.

Ik hoop dat Turia de draad toch terug oppikt, en ik hoop dat Armagedda toch overweegt om live ook nog eens iets te doen.
Panzerfaust mag ook nog eens passeren nadat ze vorig jaar ninjagewijs naar M4 geweest zijn zonder mijn weten :unsure:
Djevel en Ultha wil ik ook nog eens zien.

Maar liefst van al Deftones en Alice in Chains nog eens in den AB.
Afgaande op hun albums zou ik heel wat over hebben om Armagedda live te zien. Het verleden leerde ons dat dat tegenviel, maar we zijn zoveel jaren verder en de optredens gebeuren wat minder in het achterzaaltje van een café. Dus wie weet wat dat zou geven.
 
En check die lp van Scarcity!!

Ik ben hier eindelijk eens naar aan het luisteren. Ik vind het slecht :unsure:
Het geeft mij wat dezelfde vibe als van die hipster bands als deafheaven of liturgy. Ze proberen heel hard om zo extreem black metal mogelijk te klinken, maar ze vergeten onderweg wel een goeie riff te schrijven. Is het ook een Amerikaanse band? ( Heb er zelf nog niets over opgezocht)
 
Wat is nog wat goede black metal die dit jaar gereleased is?

ik zit voorlopig aan:
Darvaza
Ultra Silvam
Black Fucking Cancer
Kvaen
Blut Aus Nord
Lord Belial
Moonlight Sorcery EP
Archgoat EP
Morkera
Esoctrilihum
Hulder EP
Blackbraid
Gaerea
Gevurah
Grima
Anterbila
Dodsengel
Misthyrming
Jordfast
Ateiggar
 
Ik ben hier eindelijk eens naar aan het luisteren. Ik vind het slecht :unsure:
Het geeft mij wat dezelfde vibe als van die hipster bands als deafheaven of liturgy. Ze proberen heel hard om zo extreem black metal mogelijk te klinken, maar ze vergeten onderweg wel een goeie riff te schrijven. Is het ook een Amerikaanse band? ( Heb er zelf nog niets over opgezocht)
Ze zijn van Brooklyn.

Ik bekijk het los van het genre of hoe het zou moeten klinken. I just really like the sound. :unsure:

Deafheaven is voor mij geen blackmetal maar shoegaze met iets hardere gitaren en vocals.
 
Blij met elke metallijst! Ook is zeker in metal ieder zijn of haar smaak 😂 maar bon, al amper op de radio dus niet teveel zagen.

Geen goede voornemens, wel 'voornemens' om volgende artiesten/bands te zien in 2023 (of festivals)

Overkill (tickets check)
Iron Maiden (check)
GMM zaterdag (check)

Wishlist
Cavalera Conspiracy
Dirkschneider (vroeger een afgrijselijke hekel aan maar op GMM 2019 echt top)
Saxon (recent 1e keer gezien in Antwerpen)
Death Angel (zalig op Alcatraz 2022)
Sacred Reich
Suicidal Angels
Exhorder

Voor Alcatraz ben ik nog afwachtend.
Bands op jullie lijstje?

Hier momenteel tickets voor Iron Maiden.

Grote kanshebbers:
Huggins Awakening fest (Destruction, Gamma Bomb, Bütcher,…)
Evil Invaders en Warbringer in Aalst
Killer in Roeselare of Ichtegem
Beyond The Gates (Bergen, NO)
 
Wat is nog wat goede black metal die dit jaar gereleased is?

ik zit voorlopig aan:
Darvaza
Ultra Silvam
Black Fucking Cancer
Kvaen
Blut Aus Nord
Lord Belial
Moonlight Sorcery EP
Archgoat EP
Morkera
Esoctrilihum
Hulder EP
Blackbraid
Gaerea
Gevurah
Grima
Anterbila
Dodsengel
Misthyrming
Jordfast
Ateiggar
Ultha
Djevel (fantastisch imo)
Panzerfaust
Askeregn
 
Die Djevel heb ik ook eens uitgecheckt, en redelijk fantastisch inderdaad.

Verder kan ik nog aanvullen met:
Deathspell Omega
Tchornobog/Abyssal split
Nieuwe Drudkh vond ik ook nog wel best genietbaar
 
Terug
Bovenaan