Mentaal Welzijn

Welke diagnose heb jij?

  • Depressie

    Stemmen: 58 33,0%
  • Angst- en/of paniekstoornis

    Stemmen: 63 35,8%
  • AD(H)D

    Stemmen: 28 15,9%
  • Autisme

    Stemmen: 31 17,6%
  • OCD - obsessief compulsieve stoornis

    Stemmen: 11 6,3%
  • PTSS - posttraumatisch stresssyndroom

    Stemmen: 17 9,7%
  • Borderline

    Stemmen: 6 3,4%
  • Bipolair

    Stemmen: 6 3,4%
  • Schizofrenie

    Stemmen: 4 2,3%
  • Eetstoornis

    Stemmen: 18 10,2%
  • Verslaving

    Stemmen: 22 12,5%
  • Burn-out

    Stemmen: 29 16,5%
  • Ander

    Stemmen: 21 11,9%

  • Totaal aantal stemmers
    176
Het probleem is dat ik een heel specifieke job heb, met een heel specifiek diploma. Daar bestaat niet zomaar werk in, ook niet in Brussel. Ik heb al 'geluk' dat ik uberhaupt die job heb. Maar daar werken we aan, volg avondonderwijs. Het doel is inderdaad om binnenkort in Brussel te kunnen werken.

Bro, er is echt heel veel werk te vinden (in Brussel) als je maar een beetje algemeen kan nadenken.
Tenzij dat je nu echt 8k/ maand verdient of voor de rest van je leven in die niche wilt blijven werken.

CHANGE! Je hebt maar 1 leven hé.
 
Ik vraag mij dan af, als die job zo specifiek is, waarom ze jou dan geen deftig loon/thuiswerkvoorwaarden willen aanbieden, dan moeten er in die niche toch ook geen massa’s kandidaten zijn om je job over te nemen?
 
Ik vraag mij dan af, als die job zo specifiek is, waarom ze jou dan geen deftig loon/thuiswerkvoorwaarden willen aanbieden, dan moeten er in die niche toch ook geen massa’s kandidaten zijn om je job over te nemen?

Het is een specifiek creatief beroep, met weliswaar erg veel eventuele kandidaten die uit het kunstonderwijs of uit de creatieve richtingen uit de hogeschool komen. Ik denk dat er veel net-afgestudeerden zouden staan springen om mijn job te kunnen doen. Zo ben ik daar ook aan de slag gegaan, 2 maand na het behalen van mijn bachelor. Het beroep wordt gewoon in 99,99999% van de gevallen uitgeoefend als zelfstandige, maar dat is zeker niet m'n ding. Het beroep kunnen uitoefenen als werknemer is absurd zeldzaam. Ik heb in heel Vlaanderen en Brussel maar weet van een vijftiental andere gelijkaardige posities als werknemer.

Bro, er is echt heel veel werk te vinden (in Brussel) als je maar een beetje algemeen kan nadenken.
Tenzij dat je nu echt 8k/ maand verdient of voor de rest van je leven in die niche wilt blijven werken.

CHANGE! Je hebt maar 1 leven hé.

Working on it, zoals ik al zei. Avondonderwijs aan het volgen, binnen een maand of 5 heb ik een certificaat behaald in een totaal ander vakgebied.
Ik wil daar sowieso vertrekken en dan gaan werken in Brussel, genoeg tijd verdoen.
 
@skypulse Heb jij je al eens laten testen op PTSS?Die aanslag in Zaventem kan wel eens de trigger zijn.
Bij mij was het een brand.Zonder mijn Deanxit kom ik mijn bed niet meer uit.
 
@skypulse Heb jij je al eens laten testen op PTSS?Die aanslag in Zaventem kan wel eens de trigger zijn.
Bij mij was het een brand.Zonder mijn Deanxit kom ik mijn bed niet meer uit.
Ik heb dat nooit echt toegelicht bij mijn behandelende thuisarts. Wel gemeld bij de vorige psychologe van 3 jaar geleden.
Misschien toch maar eens navragen. Kan nooit kwaad vermoedelijk. Wist niet dat je je daarvoor kon laten testen.
 
Ik heb altijd gedacht dat ik een beetje autistisch was maar de test die ik als kind heb afgelegd was negatief.
Toch had ik het gevoel dat er iets niet klopte.

Maar ik heb nu eindelijk een diagnose verkregen. Ik heb positief getest op AD(H)D.
Ik heb vreemd genoeg eigenlijk nooit die klik gemaakt maar goed het is wat het is. :tongue:
 
Ik zit al maanden met de dood in mijn hoofd.
Bang om zelf te sterven, nochtans is er niemand in mijn omgeving gestorven.
Sommige dagen als ik niets te doen heb begint die film van mijn leven te spelen.
Ik kijk dan ook foto's van begin 00' tot nu e´ elke foto link ik aan een bepaalde periode.
Mijn medicatie is niks veranderd van daar kan het ook ni komen.
 
Heb de laatste tijd echt voor niks energie/goesting.
Die constante rat race elke dag, ons Belgische weer dat de stenen uit de grond zuigt, altijd maar dat negatief nieuws in mijn strot gestampt krijgen, debiele sociale media. Ik word er echt zo zo zo moe en lusteloos van en er is precies geen ontsnappen aan.

Mijn appartement ligt er ook constant vuil bij want wie de fok heeft er nu tijd en goesting om fulltime te werken en elke week te poetsen en op te ruimen? Ik zie mijn hond ook doodgraag maar al dat haar ganse dagen, ik word er onnozel van.

Geen idee hoe het ook komt maar ik heb zelf ook precies de discipline niet meer om het proper te houden. Ik heb gedaan met eten, ik zet alles in de gootsteen en daar blijft het dan staan. In plaats van alles meteen in de vaatwas te zetten... Ik neem een doos Dafalgan uit de kast, neem een Dafalgan maar de doos laat ik op het aanrecht staan. Fles shampoo is leeg, ik zet die naast het bad en daar staat die dan nog een week. Precies alsof enige vorm van efficiëntie mij teveel energie kost, wat ironisch is want het is ook het feit dat alles overhoop ligt dat mij moe maakt. Ik slaap nochtans elke nacht 7-8 uren dus aan dat kan het niet liggen.

Ugh
 
Ik voel me de laatste tijd soortgelijk en ik haat het.

Geen idee hoe het komt want ik slaap ook elke nacht 7-8u en qua werk zit ik maar achter een pc te moderaten en we hebben dan nog 2u pauze in totaal op een hele shift maar als ik gedaan heb wil ik gewoon m'n bed inkruipen en een serie op zetten of in slaap vallen , ongeacht van het uur of hoelang ik wakker ben.

Ook savonds nog eens een keer uit gaan of richting stad ben ik te tam voor, idem op een vrije dag moet ik moeite doen om niet gewoon in bed te liggen en streams of series te zien, als ik dan toch zeg van ale opstaan en richting een shopping center bv dan lukt me dat ook en kan ik daar een paar uur rond lopen zonder issues maar ik weet niet wat het is.

Het is geen depressie ( ale momenteel toch niet ) en m'n borderline is relatief onder controle maar ben gewoon te tam om nog in actie te schieten , zowel na m'n werk als op een vrije dag.
 
Kan zeker ook aan het weer liggen. Het verschil in mentale toestand is bij mijzelf gigantisch wanneer ik eens een halve dag in de tuin in het zonlicht heb staan werken. Het zakt helaas ook snel weer in. Het is het eerste jaar dat het zo enorm opvalt, we hebben dan ook een enorm grijze en sombere herfst en winter achter de rug. Eigenlijk is het sinds oktober nog maar amper gestopt met bewolkt zijn, regenen en waaien.
 
Heb de laatste tijd echt voor niks energie/goesting.
Die constante rat race elke dag, ons Belgische weer dat de stenen uit de grond zuigt, altijd maar dat negatief nieuws in mijn strot gestampt krijgen, debiele sociale media. Ik word er echt zo zo zo moe en lusteloos van en er is precies geen ontsnappen aan.

Mijn appartement ligt er ook constant vuil bij want wie de fok heeft er nu tijd en goesting om fulltime te werken en elke week te poetsen en op te ruimen? Ik zie mijn hond ook doodgraag maar al dat haar ganse dagen, ik word er onnozel van.

Geen idee hoe het ook komt maar ik heb zelf ook precies de discipline niet meer om het proper te houden. Ik heb gedaan met eten, ik zet alles in de gootsteen en daar blijft het dan staan. In plaats van alles meteen in de vaatwas te zetten... Ik neem een doos Dafalgan uit de kast, neem een Dafalgan maar de doos laat ik op het aanrecht staan. Fles shampoo is leeg, ik zet die naast het bad en daar staat die dan nog een week. Precies alsof enige vorm van efficiëntie mij teveel energie kost, wat ironisch is want het is ook het feit dat alles overhoop ligt dat mij moe maakt. Ik slaap nochtans elke nacht 7-8 uren dus aan dat kan het niet liggen.

Ugh
Nam jij geen Rilatine of iets soortgelijk? Ik vraag dit aangezien dit exact is hoe ik mij er op den duur door voelde en wat ook de reden is waarom ik al jaren tegen dat soort medicatie pleit, ondanks dat het mij in eerste instantie echt keihard heeft geholpen. Misschien een optie om dit eens voor te leggen aan de arts die het heeft voorgeschreven (doe dit dus zeker niet op eigen houtje).

Sidenote: ik reageer ondertussen trouwens ook op deze manier op cafeïne, en daar ben ik onlangs achtergekomen door eens te stoppen met thee en koffie te drinken. Misschien ligt het dus aan mij en ben ik gewoon overgevoelig aan stimulerende middelen. Het was bij mij zo erg geworden dat ik me behalve mentaal ook fysiek al een jaar niet meer goed voelde. Ik zat met een sluimerende infectie, had regelmatig spierpijn, herstelde niet meer van inspanningen, ... Ik zat al lang te zoeken naar oplossingen, ben zelfs naar de dokter geweest omdat ik ten einde raad was. M'n vriendin snapte ook niet hoe een jong fit iemand als ik continu moe kon zijn. Sinds ik gestopt ben met cafeïne, ben ik gewoon een heel ander mens. Ik functioneer momenteel zelfs na een paar slechte nachten nog steeds beter dan hoe ik was na een week goed geslapen te hebben vorig jaar. Het is compleet waanzinnig.
 
Nam jij geen Rilatine of iets soortgelijk? Ik vraag dit aangezien dit exact is hoe ik mij er op den duur door voelde en wat ook de reden is waarom ik al jaren tegen dat soort medicatie pleit, ondanks dat het mij in eerste instantie echt keihard heeft geholpen. Misschien een optie om dit eens voor te leggen aan de arts die het heeft voorgeschreven (doe dit dus zeker niet op eigen houtje).

Sidenote: ik reageer ondertussen trouwens ook op deze manier op cafeïne, en daar ben ik onlangs achtergekomen door eens te stoppen met thee en koffie te drinken. Misschien ligt het dus aan mij en ben ik gewoon overgevoelig aan stimulerende middelen. Het was bij mij zo erg geworden dat ik me behalve mentaal ook fysiek al een jaar niet meer goed voelde. Ik zat met een sluimerende infectie, had regelmatig spierpijn, herstelde niet meer van inspanningen, ... Ik zat al lang te zoeken naar oplossingen, ben zelfs naar de dokter geweest omdat ik ten einde raad was. M'n vriendin snapte ook niet hoe een jong fit iemand als ik continu moe kon zijn. Sinds ik gestopt ben met cafeïne, ben ik gewoon een heel ander mens. Ik functioneer momenteel zelfs na een paar slechte nachten nog steeds beter dan hoe ik was na een week goed geslapen te hebben vorig jaar. Het is compleet waanzinnig.
Heb dat even genomen vorig jaar maar had er uiteindelijk weinig aan dus mee gestopt.

Ik ben wel sinds 1 januari gestopt met alcohol te drinken. Voordien dronk ik letterlijk elke dag.
Ik eet wel ongezond maar ik ben echt een heel moeilijke eter en ik woon alleen dus dat zal ook wel geen goed doen aan mijn energieniveau.
Koffie drink ik niet en Cola eigenlijk niet zo heel veel.
 
Nog mensen die al die advertenties voor betterhelp.com kregen in podcasts enzo? Sinds dit weekend eens geprobeerd, werkt redelijk goed lijkt me. En voor mijn persoonlijk ook veel eenvoudiger om engels te spreken tegen iemand ipv noors voor dit soort zaken.
 
Heb dat even genomen vorig jaar maar had er uiteindelijk weinig aan dus mee gestopt.

Ik ben wel sinds 1 januari gestopt met alcohol te drinken. Voordien dronk ik letterlijk elke dag.
Ik eet wel ongezond maar ik ben echt een heel moeilijke eter en ik woon alleen dus dat zal ook wel geen goed doen aan mijn energieniveau.
Koffie drink ik niet en Cola eigenlijk niet zo heel veel.
Stoppen met drinken zal daar wel een invloed op hebben, maar chapeau dat je het kan.
 
Ik merk dat ik weer wat meer last begin te krijgen van inwendige spanning en angsten. Tis ff beetje beter geweest maar nu merk ik dat het weer wat licht terug komt. Ik neem er wel medicatie voor maar geen idee hoe lang het nog gaat duren voor het echt zorgt dat de last amper merkbaar is. Grijs en slecht weer heeft ook echt serieuze negatieve impact op mijn mood, merk ik de laatste jaren. Het wordt precies en erger. Vroeg gaan slapen is iets wat ik ook vaker en vaker doe, gewoon omdat ik eigenlijk in dat bed wil liggen en proberen tot rust te komen.
 
Wat is dat better help.com
Brengt u in contact met een "therapist" gebaseerd op een vragenlijst. Geen idee wat aanbod ze hebben in Belgie, Noors was geen aangeboden taal dus gematched met een britse. Maar dat is geen probleem voor mij en dat zijn dus video call sessies maar er is ook chat enzo.


Referal link voor een korting voor beide partijen. ( @Loser ok dat ik dat hier zet? anders verwijder ik het wel )

Ohja die zei dat op basis van wat ik beschrijf ik een serieus angststoornis zou hebben. Wat op zich dan weer goed is want dan heeft het kind een naam.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan