Mentaal Welzijn

Welke diagnose heb jij?

  • Depressie

    Stemmen: 58 33,0%
  • Angst- en/of paniekstoornis

    Stemmen: 63 35,8%
  • AD(H)D

    Stemmen: 28 15,9%
  • Autisme

    Stemmen: 31 17,6%
  • OCD - obsessief compulsieve stoornis

    Stemmen: 11 6,3%
  • PTSS - posttraumatisch stresssyndroom

    Stemmen: 17 9,7%
  • Borderline

    Stemmen: 6 3,4%
  • Bipolair

    Stemmen: 6 3,4%
  • Schizofrenie

    Stemmen: 4 2,3%
  • Eetstoornis

    Stemmen: 18 10,2%
  • Verslaving

    Stemmen: 22 12,5%
  • Burn-out

    Stemmen: 29 16,5%
  • Ander

    Stemmen: 21 11,9%

  • Totaal aantal stemmers
    176
694


Hartje aan iedereen die het mentaal soms wat moeilijker heeft.
Niet alleen voor vandaag, maar voor alle dagen van het jaar...

'World Mental Health Day' - 10 oktober
 
Vandaag komt er tussen 8u en 12u30 een technieker langs voor mijn internetinstallatie. Dat is echt een hel voor mij :shutup:
Dat betekent dus opstaan om 6u30 (ze moesten toch eens vroeger komen...). Niet naar toilet durven gaan (ze moesten eens voor een gesloten deur komen te staan...). Hyperalert zijn voor elk geluid buiten van voetstappen, autodeuren, ... en dit telkens gaan controleren aan het raam. Ondanks een mogelijkheid tot thuiswerken toch verlof inzetten, want er moest eens net een telefoontje zijn als de technieker aanbelt. Me afvragen of het een man/vrouw zal zijn, hoe oud die is, of die vriendelijk gaat zijn, of die alles geregeld gaat krijgen vandaag, ...
Eigenlijk betekent het gewoon dat ik de komende uren letterlijk zit te wachten en niets anders kan doen. Hopelijk met hier en daar toch wat ontspanning en de mogelijkheid om me even op iets anders te concentreren. Hopelijk komt de technieker niet pas om 12u15 dus ...

Op zulke momenten haat ik echt mijn autisme en heb ik een hekel aan mensen die zeggen dat er toch zo enorm veel positieve kanten zijn en dat het ons uniek maakt. Zeker omdat het niet enkel deze voormiddag een impact heeft, maar ook omdat dit betekent dat ik de rest van de dag (en in het slechtste geval de komende dagen) ook niets meer waard ben.
 
Vandaag komt er tussen 8u en 12u30 een technieker langs voor mijn internetinstallatie. Dat is echt een hel voor mij :shutup:
Dat betekent dus opstaan om 6u30 (ze moesten toch eens vroeger komen...). Niet naar toilet durven gaan (ze moesten eens voor een gesloten deur komen te staan...). Hyperalert zijn voor elk geluid buiten van voetstappen, autodeuren, ... en dit telkens gaan controleren aan het raam. Ondanks een mogelijkheid tot thuiswerken toch verlof inzetten, want er moest eens net een telefoontje zijn als de technieker aanbelt. Me afvragen of het een man/vrouw zal zijn, hoe oud die is, of die vriendelijk gaat zijn, of die alles geregeld gaat krijgen vandaag, ...
Eigenlijk betekent het gewoon dat ik de komende uren letterlijk zit te wachten en niets anders kan doen. Hopelijk met hier en daar toch wat ontspanning en de mogelijkheid om me even op iets anders te concentreren. Hopelijk komt de technieker niet pas om 12u15 dus ...

Op zulke momenten haat ik echt mijn autisme en heb ik een hekel aan mensen die zeggen dat er toch zo enorm veel positieve kanten zijn en dat het ons uniek maakt. Zeker omdat het niet enkel deze voormiddag een impact heeft, maar ook omdat dit betekent dat ik de rest van de dag (en in het slechtste geval de komende dagen) ook niets meer waard ben.
Ik heb geen ASS en herken er toch ook wel dingen van zoals niet naar het toilet durven gaan, onrustig zijn tot wanneer die bel eindelijk gaat EN die persoon het ook nog eens is, regelmatig de camera op de deurbel controleren,... 🙈
 
Ik heb geen ASS en herken er toch ook wel dingen van zoals niet naar het toilet durven gaan, onrustig zijn tot wanneer die bel eindelijk gaat EN die persoon het ook nog eens is, regelmatig de camera op de deurbel controleren,... 🙈
+1 :laugh:

Ik vraag tegenwoordig telkens om een kwartier op voorhand te verwittigen (als ze dat al niet standaard doen), dan ben je veel meer op uw gemak.
 
+1 :laugh:

Ik vraag tegenwoordig telkens om een kwartier op voorhand te verwittigen (als ze dat al niet standaard doen), dan ben je veel meer op uw gemak.

Ik was al blij dat ik kon kiezen voor een afspraak in de voormiddag. Standaard is het blijkbaar een afspraak tussen 8u en 19u ofzo.
Nog steeds aan het wachten trouwens :unsure:
 
Technieker heeft de afspraak geannuleerd zonder mij op de hoogte te brengen. Klantendienst (na 3 doorverwijzingen) weet uiteraard van niets en ziet enkel de annulatie. 🤬😡🤬
Het enige wat ze kunnen doen is binnen 14 dagen een nieuwe afspraak maken. Heb vriendelijk bedankt en gezegd dat ze alles mogen annuleren. Nu nog proberen te regelen dat ik toch internet heb, want mijn huidig abonnement loopt overmorgen af.

Helemaal ontregeld nu :wallbash:
 
Technieker heeft de afspraak geannuleerd zonder mij op de hoogte te brengen. Klantendienst (na 3 doorverwijzingen) weet uiteraard van niets en ziet enkel de annulatie. 🤬😡🤬
Het enige wat ze kunnen doen is binnen 14 dagen een nieuwe afspraak maken. Heb vriendelijk bedankt en gezegd dat ze alles mogen annuleren. Nu nog proberen te regelen dat ik toch internet heb, want mijn huidig abonnement loopt overmorgen af.

Helemaal ontregeld nu :wallbash:
In zulke gevallen moet je vooral proberen denken dat hun onkunde en niet-klantgerichtheid volledig hun probleem is en dat je jezelf niks kan verwijten,
Wat niet wegneemt uiteraard dat jij wel de dupe bent van dit verhaal... 😔
 
  • Leuk
Waarderingen: C11
Iedereen zou pissed zijn in die situatie, als er een afspraak is geregeld dan reken je er toch op dat ze gaan komen, en als ze die niet kunnen nakomen moeten ze iets laten weten, dat is de algemene beleefdheid. Dan kunt gij toch verder met uw dag in plaats van stomweg uren te zitten wachten. Ik reken er ook op wanneer ik met maten iets afspreek dat ze komen opdagen en indien niet ze tenminste toch iets laten weten.
 
Hyperalert zijn voor elk geluid buiten van voetstappen, autodeuren, ... en dit telkens gaan controleren aan het raam. Ondanks een mogelijkheid tot thuiswerken toch verlof inzetten, want er moest eens net een telefoontje zijn als de technieker aanbelt. Me afvragen of het een man/vrouw zal zijn, hoe oud die is, of die vriendelijk gaat zijn, of die alles geregeld gaat krijgen vandaag, ...
Ik weet nu niet hoe vaak je in zo'n situatie zit, maar als dat regelmatig voorvalt dat weten dat de deurbel ieder moment kan gaan stress oplevert (bvb. met pakjesleveringen): Ben je dan niet (een beetje) geholpen met zo'n slimme deurbel die een melding op je smartphone geeft (en evt. op smartwatch) zodat je gelijk waar je bent in huis wordt verwittigd wanneer er iemand aanbelt?
 
Ik weet nu niet hoe vaak je in zo'n situatie zit, maar als dat regelmatig voorvalt dat weten dat de deurbel ieder moment kan gaan stress oplevert (bvb. met pakjesleveringen): Ben je dan niet (een beetje) geholpen met zo'n slimme deurbel die een melding op je smartphone geeft (en evt. op smartwatch) zodat je gelijk waar je bent in huis wordt verwittigd wanneer er iemand aanbelt?
Ik heb dat, zit je gewoon continu op je scherm te koekeloeren ipv met andere dingen bezig te zijn. 🙈
 
Ik heb dat, zit je gewoon continu op je scherm te koekeloeren ipv met andere dingen bezig te zijn. 🙈
Da's eigenlijk het digitale equivalent van de gepensioneerde die achter haar kanten gordijn de hele straat in de gaten houdt en alles heeft gezien 😇
 
Da's eigenlijk het digitale equivalent van de gepensioneerde die achter haar kanten gordijn de hele straat in de gaten houdt en alles heeft gezien 😇
Nee, want die wou ALLES gezien hebben, ik wil enkel mijn eigen voordeur in de gaten houden. :unsure:
 
:offtopic: Ik heb ook al enkele keren op ibood die Ring deurbel zien passeren, maar moet je daar geen abonnement voor nemen? No way dat ik daarvoor ga maandelijks dokken. Mijn niet zo slimme deurbel gaat nu al 30 jaar mee maar begint af en toe te falen.
 
Ik weet nu niet hoe vaak je in zo'n situatie zit, maar als dat regelmatig voorvalt dat weten dat de deurbel ieder moment kan gaan stress oplevert (bvb. met pakjesleveringen): Ben je dan niet (een beetje) geholpen met zo'n slimme deurbel die een melding op je smartphone geeft (en evt. op smartwatch) zodat je gelijk waar je bent in huis wordt verwittigd wanneer er iemand aanbelt?

Het valt gelukkig niet regelmatig voor. Ik laat pakjes ook nooit aan huis leveren en blijf zoeken tot ik een webshop vind die in een locker of afhaalpunt levert, net om die reden.
Ik ontvang ook zéér zelden mensen thuis (laatste keer moet toch zo'n 3 jaar geleden zijn...), dus moest de bel toch eens gaan doe ik eigenlijk gewoon nooit open :unsure:
 
Bij ons zijn er al een tijdje openbare werken bezig in de straat.
Meestal starten ze om 6u 's morgens tot een uur of 16u (niet echt mijn werkregeling, want ik moet later beginnen - maar uiteraard, daar kan je niks aan veranderen).
Uiteraard enorm veel lawaai en hinder waar je wakker van word.
Sommige dagen werken ze totaal niet.

Voorbije weken zijn er dikwijls 's nachts interventies geweest.
Vorige week stond hier om 2u 's nachts een soort van generator te draaien en eergisteren werd om 5u een kraan geleverd.
Omdat ik er telkens wakker van word, heb ik dus meestal ook gezien wat ze doen.

Maar het zorgt wel voor complete chaos in mijn hoofd en kan op den duur niet meer de slaap vatten.

Gaan ze morgen weer om 5u beginnen?
Zouden ze morgen misschien niet werken?
Gaat er veel lawaai zijn?
etc...
Word zelfs wakker op de uren waarop er al interventies geweest zijn...

Complete horror momenteel... 😢😔
 
Technieker heeft de afspraak geannuleerd zonder mij op de hoogte te brengen. Klantendienst (na 3 doorverwijzingen) weet uiteraard van niets en ziet enkel de annulatie. 🤬😡🤬
Het enige wat ze kunnen doen is binnen 14 dagen een nieuwe afspraak maken. Heb vriendelijk bedankt en gezegd dat ze alles mogen annuleren. Nu nog proberen te regelen dat ik toch internet heb, want mijn huidig abonnement loopt overmorgen af.

Helemaal ontregeld nu :wallbash:
Ik zou hier schadevergoeding voor vragen.
Dag verlof genomen voor niets.
 
  • Haha
Waarderingen: math
Bij ons zijn er al een tijdje openbare werken bezig in de straat.
Meestal starten ze om 6u 's morgens tot een uur of 16u (niet echt mijn werkregeling, want ik moet later beginnen - maar uiteraard, daar kan je niks aan veranderen).
Uiteraard enorm veel lawaai en hinder waar je wakker van word.
Sommige dagen werken ze totaal niet.

Voorbije weken zijn er dikwijls 's nachts interventies geweest.
Vorige week stond hier om 2u 's nachts een soort van generator te draaien en eergisteren werd om 5u een kraan geleverd.
Omdat ik er telkens wakker van word, heb ik dus meestal ook gezien wat ze doen.

Maar het zorgt wel voor complete chaos in mijn hoofd en kan op den duur niet meer de slaap vatten.

Gaan ze morgen weer om 5u beginnen?
Zouden ze morgen misschien niet werken?
Gaat er veel lawaai zijn?
etc...
Word zelfs wakker op de uren waarop er al interventies geweest zijn...

Complete horror momenteel... 😢😔
Misschien kan je oordoppen dragen om te slapen? Zet dan wel je wekker luid genoeg :)

Wanneer ik op vakantie ga zie ik altijd dat ik mijn oordoppen mee heb.
 
Misschien kan je oordoppen dragen om te slapen? Zet dan wel je wekker luid genoeg :)

Wanneer ik op vakantie ga zie ik altijd dat ik mijn oordoppen mee heb.

Heb al 3 soorten geprobeerd...

Heb destijds al eens slaapdoppen op maat laten maken bij Variphone (was normaal bedoeld om mee te nemen op reis), maar helaas heel hard om dragen en ook niet echt voldoende demping.

Alpine is comfortabel, maar voor mij eveneens weinig demping.

Quies oordopjes uit was voorlopig de beste demping en ook vrij comfortabel. Vallen wel regelmatig uit, dus ook nog steeds niet optimaal...
 
Ik zou hier schadevergoeding voor vragen.
Dag verlof genomen voor niets.

Heb ik gevraagd, maar de klantendienst zei dat dit niet mogelijk was. Heb wel nog een klacht ingediend, dus wel zullen zien... Ik verwacht er in ieder geval niets van.
 
Terug
Bovenaan