Werk Studie Meerwaarde van diploma industrieel ingenieur informatica t.o.v. bachelor

Ik zou zeggen dat er geen meerwaarde is tussen de twee.
Persoonlijk heb ik een schakel gedaan en vind dat écht een goede keuze. De praktische ervaring die je op doet tijdens een professionele bachelor helpen je dingen in perspectief te zetten wanneer je ze leert tijdens de schakel en master. Je weet ook voor een klein stukje ook waarom je het doet.

Het is wel een super riskante keuze want in mijn groep heeft slechts 25-30 % het effectief gehaald én je bent een jaartje langer bezig tov. direct starten aan de unief.
 
Persoonlijk heb ik een schakel gedaan en vind dat écht een goede keuze. De praktische ervaring die je op doet tijdens een professionele bachelor helpen je dingen in perspectief te zetten wanneer je ze leert tijdens de schakel en master. Je weet ook voor een klein stukje ook waarom je het doet.

Het is wel een super riskante keuze want in mijn groep heeft slechts 25-30 % het effectief gehaald én je bent een jaartje langer bezig tov. direct starten aan de unief.
Ja, op persoonlijk vlak mogelijk wel, maar de vraag was enkel rond waardering en loon. Daar zie ik geen verschil in. Maar je hebt wel gelijk. Zeker als je na je professionele bachelor een paar jaar hebt gewerkt zie je alles in een ander perspectief.

Ik heb van het opleidingshoofd hier ook gehoord dat er iets van een 30% het schakelprogramma voltooid. Ergens logisch, want er wordt veel materie in een kort programma gepropt. Er mispakken hun veel aan de theoretische en wiskundige insteek ervan. Maar daarna slaagt het gros wél voor de master, dus het is even (serieus) op de tanden bijten.
 
Terug
Bovenaan