Mechanisch toetsenbord (mijn eerste)

Boeiend!

Ik gebruik nu een apple wired keyboard, qwerty. Om op te typen, ideaal, maar op een Windows PC is de mapping niet ideaal. Ik overweeg een Keychron Bluetooth toetsenbordje of een G915, met brown of zelfs red switches. Ik heb al een G703 muis met Lightspeed dus ik kan die dongle normaal hergebruiken?

Heeft iemand ervaring met Keychron of de G915?
 
Heb de Logitech G915 sinds een klein jaar nu. Was wel eventjes wennen met de keys die "er boven op liggen", maar uiteindelijk heel content van. Beste keyboard dat ik ooit gehad heb. Heb zelf de Qwerty US Int en dan met tactile keys, maar goed dat is persoonlijk natuurlijk. Als muis heb ik de Pro Wireless. De combo was wel bijna €400, dus zeker niet goedkoop maar geen spijt van.

Gebruik wel de wireless dongle voor beide, dus niet echt ervaring met de bluetooth functionaliteit.
 
Ik ga het hier droppen, ik heb de logitech G513 net enkele dagen voorbij een jaar en heb nu de letter T waar de blauwe led een meer groene schijn heeft. Te lezen op reddit is dit zeker geen alleenstaand geval.
Iemand ervaring hiermee? Welke stappen kan ik nemen?
Gekocht via megekko, ik zie op de factuur geen garantievermelding.
 
Ik ben op zoek naar mijn eerste mechanisch toetsenbord maar stel vast dat het toch niet eenvoudig is om een fullsize azerty BE te vinden. Ik overweeg een Keychron te kopen en de toetsen gewoon te verwisselen (en eventueel nieuwe caps te kopen). Uiteindelijk zijn er dan nog wel verschillen zoals de enter toets, maar al bij al lijkt mij dit wel een oplossing te zijn? Zie ik iets over het hoofd?

Op zich geen probleem om met qwerty te typen, maar het is toch wel echt geen plezier om in het Frans te typen op een qwerty.
 
Zoek je specifiek naar een winkel die ze verkoopt? Online zijn ze toch gemakkelijk te vinden... alternate / coolblue / megekko / ldlc hebben wel redelijk wat. Sowieso zie je bij de verschillende sites wel dezelfde toetsenborden terug komen...
 
Terug
Bovenaan