Toetsenbord vervangen door nieuw exemplaar

Ruigen Das

Well-known member
Ok, dus mijne 2de logitech illuminated keyboard werkt niet meer tegoei, toetsen die soms dienst weigeren enzo, zeer ambetant als ge aan het typen zijt.

Is al mijn 2de zelfde toetsenbord, had ook hiervoor een illuminated, al maken ze die blijkbaar niet meer...

Ben al bij logitech gaan kijken, maar al er op de azerty modellen letterlijk 'retour' opstaat op de back-toets mogen ze het van mij bijhouden

Dus logitech valt al af...

Paar features die wel handig zouden zijn:
Numeriek pad (moet erop zitten)
Kleurtjes, niet verplicht, maar ook niet uni rood ofzo
Mechanisch, idk, ik ken er allemaal niks van, maar vooral ook stille toetsen zouden wel welkom zijn
Bedraad (liefst, geen deal-breaker)
Extra handige features : altijd welkom

Maar echt van die knoppen die uitsteken vind ik eigenlijk ook niet echt schoon, heb liever ook wat sober dan gaming, maar point final, het moet een handig toetsenbord zijn

Welke hebben jullie zo? Kennen jullie goed modelletje?

Alvast merci
 
Het probleem is dat er weinig toetsenborden zijn die al die features hebben.

Tenzij je bvb. €300 wil uitgeven aan een Corsair K100 Air. Maar die zijn draadloos.

De Roccat Vulkan heeft zowat alles features, incl. platte toetsen, maar die steken een klein beetje hoger dan een gewoon toetsenbord, omdat er mechanische switches onder zitten.

Mechanische toetsen zijn wel vele malen beter (zeker qua gaming), mits je praktisch alle toetsen tegelijk kan indrukken en die zal die dan effectief allemaal registreren (als ze N-key rollover hebben). Voor alledaags gebruik zou ik dan zien naar Brown switches, Silent switches of Red switches. Die zijn zowat de stilste switches van allemaal en hebben amper tactile feedback.
 
Dank iedereen, ik dacht dat ik notificatie had aanstaan voor deze thread, niet dus

@EilandGlorie , is hoofdzakelijk om te surfen, media, en minder voor te gamen, maar altijd handig om zulke functies te hebben natuurlijk

@Lots02 ,bedankt voor uw voorstel, maar ga het nieuw kopen, en waarschijnlijk deze versie:


Is de duurste binnen die reeks, maar je kan wel afzonderlijke toetsen laten oplichten, dus als er ge gamed wordt vind ik dat altijd handig, omdat ik anders te vaak naar beneden moet kijken en blijven zoeken naar de juiste toets.

Is die software ok daarvoor trouwens? Verder checkt dit alle boxes, alleen: kan je die macro toetsen links volledig uitzetten? Of beter nog, kunnen die ook als shift ingesteld worden? Ik typ niet met de handen plat, maar met maximum 3 vingers per hand... Ik weet dat ik altijd moet zoeken naar de linkse shift knop, dit zou ideaal zijn daarvoor, ipv tussen de toetsen te moeten gaan zoeken

Ook altijd handig, mediaknoppen, lock en helderheidstoetsen. Membraan gaat iets minder lang mee, ik denk dat dat het geval geweest is bij mijn huidig toetsenbord, maarja, mechanisch zie ik dan minder zitten, dus het zal wss deze wel worden via bol, tenzij iemand ergens goedkoper nog weet voor de XT versie?

Edit, gekocht, morgen geleverd
 
Laatst bewerkt:
En vandaag toegekomen, kan hem nog niet volledig uittesten, maar merci @Lots02 om mij de gouden tip aan te reiken...

is idd zeer prettig typen.... morgen eens naar de kleurkes kijken, want dat gaat nu all over the place...

hoop dat je jouw exemplaar nog verkocht krijgt
 
Terug
Bovenaan