[MCU] The Marvel Cinematic Universe

De vele tv-series hebben de Marvel-kijker gewoon uitgeput. Het feit dat buiten WandaVision en Loki de kwaliteit van de series gewoon uiterst laag was, hielp daar uiteraard ook niet aan.
Volledig mijn gevoel. Ben altijd wel wat marvel fan geweest. Maar sinds endgame is het allemaal wat te veel. Doctor strange 2, spiderman no way home, Shang Shi zijn 3 films waarvan ik nog heb kunnen genieten. Qua series wandavision nog gezien. Maar het is allemaal wa te veel.

The Marvels spreekt me echt niet aan om in de cinema te gaan zien, de personages interesseren me niks. En tegenwoordig is het toch x maandjes wachten en je bekijkt hem thuis op disney plus. Dus waarvoor zouden mensen nog geld voor de cinema betalen voor een middelmatige film die hun niet aanspreekt.

Het zit ook allemaal teveel verweven met elkaar. De shitload van series. Ik vind er de tijd nog zin voor om alles te kunnen zien en mee te zijn met alles, want ik wil ook nog andere dingen zien. En zonder sommige series ben je toch niet volledig mee met de recente films.

Ik ben nu recent de mcu films beginnen herbekijken, mn vriendin had deze nog niet gezien. En nu zetten we zo sporadisch ies ene op. Maar denk toch da we na endgame dermee stoppen 😅
 
Hho.gif


Marvel was sinds de start "stationsroman" entertainment en elk jaar heeft al wel zijn stinkers en toppers gehad. Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld No Way Home, Shang-Chi, GotG3 en Qauntumania, allemaal recente films, veel beter dan de eerste generatie marvel films zoals thor 2, captain america 1, Avengers en Ultron. Dat ze alsmaar minder verdienen is ergens normaal, zeker nu er geen overkoepelende arc is om ze samen te binden. Deadpool 3 en Fantastic 4 zullen het een stuk beter doen maar zullen ook niet meer de financiële hoogtes van endgame bereiken. Hoeveel een film opbrengt heeft niet veel met hun kwaliteit te maken en veeleer met marketing, naamsbekendheid en mainstream allure, getuige Jurassic World Dominion tov bijvoorbeeld Under the Skin.
bwa, ik weet niet of er veel overkoepeling was tussen bvb Thor en Iron Man, zonder die bonus-scenes die richting Avengers wezen. in de films zelf was er nauwelijks iets dat ze aan elkaar linkte.

dat heb je nu imo toch wel meer, met Kang die zowel in Ant-Man als Loki al gekomen is, Wanda die na haar eigen reeks in Dr Strange zat, Spiderman ook, etc. etc. ik denk dat daar méér over geklaagd wordt: dat de films en series minder op hun eigen staan als vroeger, dat sommige zaken gewoon lijken te wachten op die grote bijeenkomst van de verhaallijnen.

en de meningen over de films zijn ook meer verdeeld. Shang-Chi vond ik bvb een mindere, of GotG3.
 
Zonde, zeker Daredevill en Punisher zijn aanraders. De crossover van The Defenders is de moeite als aanvulling. Jessica Jones heb ik zelf enkel de eerste 2 seizoenen van gezien, eerste was wel héél goed, weet niet meer waarom ik daar destijds ben afgehaakt.
Luke Cage en zeker Iron Fist vond ik echt wel minder.

Volgens mij staan die nu zelfs op Disney+ dus go for it zou ik zeggen. Zeker Daredevil de eerste 2 seizoenen als je tijd beperkt is. Daarna kan je nog kiezen of je Daredevil of Punisher verder kijkt.
Heb onlangs alle Marvel Netflix-reeksen bekeken. Imo enkel volledige Daredevil, volledige The Punisher, Luke Cage S1 en Jessica Jones S1 dat je gezien moét hebben. De rest (buiten misschien Luke Cage S2, was ok) was echt een struggle om door te komen.
 
ik ben echt fan van Jessica Jones S1. onlangs nog eens bekeken, en ik vond het nóg beter dan bij de eerste kijkbeurt.
 
Hho.gif


Marvel was sinds de start "stationsroman" entertainment en elk jaar heeft al wel zijn stinkers en toppers gehad. Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld No Way Home, Shang-Chi, GotG3 en Qauntumania, allemaal recente films, veel beter dan de eerste generatie marvel films zoals thor 2, captain america 1, Avengers en Ultron. Dat ze alsmaar minder verdienen is ergens normaal, zeker nu er geen overkoepelende arc is om ze samen te binden. Deadpool 3 en Fantastic 4 zullen het een stuk beter doen maar zullen ook niet meer de financiële hoogtes van endgame bereiken. Hoeveel een film opbrengt heeft niet veel met hun kwaliteit te maken en veeleer met marketing, naamsbekendheid en mainstream allure, getuige Jurassic World Dominion tov bijvoorbeeld Under the Skin.
Wou hier even op terugkomen. Voor mij heeft de kwaliteit van een film niets te maken met de opbrengst van de film. Die Marvel bagger zal waarschijnlijk nog wel winst draaien zeker maar het blijft the bottom of the barrel. De luiheid van de scripts en tegenwoordig zelfs de special effects zijn opvallend. Het is allemaal cashgrab van begin tot einde.


Nu, counterpoint, ik heb eigenlijk wél genoten van Loki op Disney Plus. Seizoen twee is ook best leuk eigenlijk en zit goed in elkaar. De Marvel franchise kan dus nog leuke dingen opleveren.
Hierboven werd ook Jessica Jones genoemd en dat vond ik ook best goed.
Ik weet niet of dit bij Marvel hoort eigenlijk maar Daredevil vond ik zéér goed, Punisher ook voor Bernthal alleen al. Knappe series.
 
Wou hier even op terugkomen. Voor mij heeft de kwaliteit van een film niets te maken met de opbrengst van de film. Die Marvel bagger zal waarschijnlijk nog wel winst draaien zeker maar het blijft the bottom of the barrel. De luiheid van de scripts en tegenwoordig zelfs de special effects zijn opvallend. Het is allemaal cashgrab van begin tot einde.


Nu, counterpoint, ik heb eigenlijk wél genoten van Loki op Disney Plus. Seizoen twee is ook best leuk eigenlijk en zit goed in elkaar. De Marvel franchise kan dus nog leuke dingen opleveren.
Hierboven werd ook Jessica Jones genoemd en dat vond ik ook best goed.
Ik weet niet of dit bij Marvel hoort eigenlijk maar Daredevil vond ik zéér goed, Punisher ook voor Bernthal alleen al. Knappe series.
Waren series van Netflix voor Disney Marvel had opgekocht. Stonden eerst volledig op zichzelf (met hier en daar een kleine kwinkslag), maar Daredevil en Kingpin hebben ze intussen al lichtjes in de MCU geïntroduceerd.
 
Wou hier even op terugkomen. Voor mij heeft de kwaliteit van een film niets te maken met de opbrengst van de film. Die Marvel bagger zal waarschijnlijk nog wel winst draaien zeker maar het blijft the bottom of the barrel. De luiheid van de scripts en tegenwoordig zelfs de special effects zijn opvallend. Het is allemaal cashgrab van begin tot einde.

Geruchten zijn dan ook dat Disney hun VFX artiesten zodanig als sh*t behandeld hebben, dat de beste VFX studio's niet meer met hen willen samenwerken.

Je zit daar ook met het probleem dat VFX vroeger iets waren dat concreet gepland moest worden, nu gebruikt/misbruikt men het om zaken die men niet correct heeft opgenomen in post-production te corrigeren.

Nu, counterpoint, ik heb eigenlijk wél genoten van Loki op Disney Plus. Seizoen twee is ook best leuk eigenlijk en zit goed in elkaar. De Marvel franchise kan dus nog leuke dingen opleveren.
Hierboven werd ook Jessica Jones genoemd en dat vond ik ook best goed.
Ik weet niet of dit bij Marvel hoort eigenlijk maar Daredevil vond ik zéér goed, Punisher ook voor Bernthal alleen al. Knappe series.

Van de recente Disney+ series is Loki inderdaad nog een verademing geweest. Voor de rest zie hoger.
Al vind ik die Hawkeye Kingpin voorlopig maar niets.
 
Zeer jammer, vond Ant-Man Quantumania echt niet goed, maar vond Kang wel een leuke villain, kwas wel benieuwd om meer van hem te zien.
 
bwa, ik weet niet of er veel overkoepeling was tussen bvb Thor en Iron Man, zonder die bonus-scenes die richting Avengers wezen. in de films zelf was er nauwelijks iets dat ze aan elkaar linkte.

dat heb je nu imo toch wel meer, met Kang die zowel in Ant-Man als Loki al gekomen is, Wanda die na haar eigen reeks in Dr Strange zat, Spiderman ook, etc. etc. ik denk dat daar méér over geklaagd wordt: dat de films en series minder op hun eigen staan als vroeger, dat sommige zaken gewoon lijken te wachten op die grote bijeenkomst van de verhaallijnen.

en de meningen over de films zijn ook meer verdeeld. Shang-Chi vond ik bvb een mindere, of GotG3.
In feite moet je eerst WandaVision gezien hebben voor je naar Dr Strange 2 kijkt.
Spijtig voor wie dan geen Disney+ heeft en die enkel de films kijkt.

Juist Loki uitgekeken, dat was alleszins niet slecht. Het is de enige MCU serie die ik heb gezien. Ik heb Disney+ genomen omwille van de aanbieding van 3 maand aan 2 euro :) Heb nu alles gezien van The Mandalorian, SW Rebels, The Book of Boba Fett en Ahsoka, was de moment om eens te switchen naar Marvel.

Zeer jammer, vond Ant-Man Quantumania echt niet goed, maar vond Kang wel een leuke villain, kwas wel benieuwd om meer van hem te zien.
Ik vraag mij af hoe het nu verder zal gaan, Kang gespeeld door een andere acteur is toch ook niet echt Kang, dus een nieuwe villain? Hoewel je bij Loki zijn variants zelfs een alligator en een vrouwelijke Loki had, het kan allemaal :)
 
Net Loki S2 uit. Beste Marvel serie voor mij. Jammer dat de acteur die 'He Who Remains' speelt zijn eigen ruiten heeft ingegooid, want die zet eindelijk nog eens een interessante villain neer. Benieuwd hoe het nu verder gaat.
 
Net Loki S2 uit. Beste Marvel serie voor mij. Jammer dat de acteur die 'He Who Remains' speelt zijn eigen ruiten heeft ingegooid, want die zet eindelijk nog eens een interessante villain neer. Benieuwd hoe het nu verder gaat.

Varianten kunnen hetzelfde uiterlijk hebben (zie Doctor Strange) of geheel anders (zie Spider-Man of Loki) dus ze kunnen alle kanten op.
 
De vele tv-series hebben de Marvel-kijker gewoon uitgeput. Het feit dat buiten WandaVision en Loki de kwaliteit van de series gewoon uiterst laag was, hielp daar uiteraard ook niet aan.

Niet enkel de overdaad aan films en series (die je dan ook nog allemaal moet gezien hebben om het overkoepelende verhaal nog te kunnen volgen) zijn de oorzaak van het mindere presteren aan de box office.
Ook dat de films nu een grote cgi fest zijn geworden door de helden nu in pure SF te laten opdraven.
Ik herinner me nog bvb de achtervolging van black Panther en Bucky.
Het gevecht tussen Cap America en Winter soldier …
Dat zijn scènes die nog wat iets of wat realistisch kunnen genoemd worden.
Waar de kijker kan in meeleven omdat de decors herkenbaar aanvoelen.
En niet nu zoals de laatste films van hocus pocus en veranderende realiteiten/ multiversums …
 
Varianten kunnen hetzelfde uiterlijk hebben (zie Doctor Strange) of geheel anders (zie Spider-Man of Loki) dus ze kunnen alle kanten op.
Bwa dat vind ik dan minder waar want ze hadden wel degelijk de focus gelet op varianten die allemaal hetzelfde leken. (council of kangs)

Voor mij mogen ze doorgaan met een andere acteur want vind de Kang verhaallijn wel interessant. Het zal wat onwennig aanvoelen in het begin maar om die verhaallijn volledig te schrappen en te doen alsof die nooit is gebeurd zal nog meer onwennig zijn.
 
Bwa dat vind ik dan minder waar want ze hadden wel degelijk de focus gelet op varianten die allemaal hetzelfde leken. (council of kangs)

Voor mij mogen ze doorgaan met een andere acteur want vind de Kang verhaallijn wel interessant. Het zal wat onwennig aanvoelen in het begin maar om die verhaallijn volledig te schrappen en te doen alsof die nooit is gebeurd zal nog meer onwennig zijn.

Ik denk dat ze Kang gaan schrappen gezien het feit dat de titel van de volgende Avengers film is gewijzigd (van 'Avengers: The Kang Dynasty' naar 'Avengers 5'). Dr. Doom zou de nieuwe bad guy zijn.
 
Ik zou dat geen groot gemis vinden. Goed acteur, maar de verhaallijn van Kang tot dusver kon mij niet pakken. De dreiging die van hem moet uitgaan kwam zowel in Loki als in Quantummania niet echt over bij mij.
 
Terug
Bovenaan