[MCU] The Marvel Cinematic Universe

MODOK.jpg


Ik begrijp dat het totaal niet comic accurate is but come on how can you not love him! ^^
Zalig vreemd personage in die film. Cookie cutter standard villain this was not! ;p
Ja leuk als je het puur Disney beschouwd, maar het was niet de Mordok zoals we hem kennen van de show.

P2P_Art_CP145_Modok_smallscale.jpg
 
Ik hoor deze kritiek vaker maar is toch totaal niet waar? (kan mis zijn uiteraard)
Op het einde van Wandavision in de post credits scene heeft Wanda toch het boek van Agatha, waardoor ze full on crazy en evil gaat? Plus ook de stemmen van haar kinderen op de achtergrond, wat haar net een motivatie geeft om alle multiversa te willen afgaan.

Wanda heeft nooit kinderen gehad. Dat was allemaal hex. Dan stuurt ze monsters af naar America Chavez want ze wilt haar krachten om te reizen door verschillende universums. Reden? Als de kinderen een ongeneselijke ziekte hebben, kan ze op zoek gaan naar een universum waar de ziekte wél behandeld kan worden.

En door de Darkhold is ze wel héél krachtig geworden nee? Iemand als Black Bolt kinderlijk vermoorden met oppermachtige krachten door gewoon met haar gedachten hem onschadelijk te maken. Maar in de "chase scene" is het een enge moordenaar die wat staat te manken. Want horror hé.

Book van Vishanti wordt heel de tijd gehyped als dé manier om er een einde aan te maken maar stelt puntje bij paaltje geen fluit voor. Doctor Strange kan haar uiteindelijk niet stoppen, niemand buiten Wanda zelf. Héél saai als de vijand onoverwinnelijk is. MoM had veel potentieel maar het was gewoon een Raimi film met horror-elementen en is meer een vervolg op Wandavision dan de eerste Doctor Strange film.
 
De eerste Ant-Man films vond ik sowieso goed, maar QuantumMania was zo een stapje te ver. Het wordt allemaal té. Ik vraag me soms af hoe Scott Lang dat in zijn koppeke verwerkt. (als je ziet hoe Tony ermee om ging).

Ook Kang moest de nieuwe Thanos zijn of erger en dat gevoel had men totaal niet. Laten we dan ook zwijgen van Modok..
--
Zoals ik al eerder zei, na Endgame is het voor mij persoonlijk gewoon bergaf gegaan met Marvel. Paar series waren nog goed zoals Hawkeye en eerste serie van Loki maar de rest kon me echt niet bekoren. Ik moet zelf Nog GotG3 zien maar ergens no thanks.(de eerste was verfrissend maar daarna begon het beetje een uitgewrongen doek te worden, zie de muziek enzovoort) Aangezien Marvelsfilm met drie personages is die me echt geen fluit kunnen interesseren, denk ik dat deze ook niet zal zien.

Ik hoop nog altijd dat er Dr. Doom film uitkomt die lekker grauw wordt en we hopelijk misschien een alternate universum Iron Man zien. (Tom Cruise I'm talking to you!)

Infinity War was het hoogtepunt IMO. Captain Marvel volgde tussendoor en bracht veel op door de hype en doordat Infinity War zo goed was, moesten ze in Endgame iets verzinnen dus gebruikten ze maar tijdreizen. Thor hebben ze misbruikt ("Thor arrives in Wakanda" > "Avengers Assemble"), Hulk heeft geen revanche gekregen tegen Thanos en Doctor Strange moest een vloed tegenhouden want even serieus, Thanos zonder stenen vs Captain Marvel, Thor, Wanda en Doctor Strange is normaliter een onmogelijke opdracht. Hoogtepunt in Endgame was Captain America die 'worthy' is om Mjolnir te gebruiken.

Wat velen vergeten na Doctor Strange MoM, is dat de Illuminati niet compleet afgeslacht is door Wanda. Mordo leeft nog én heeft de Time Stone. Wie weet kan hij dat bloedbad fixen en zijn ze uit op wraak? En betreft Iron Man; er was nog een stoel vrij tijdens de ondervraging tussen Strange en de Illuminati. Velen zeggen dat dit hun Strange zijn stoel is maar Mordo heeft die plaats ingenomen. Ultron werkt hier wel als beveiliging tegen dreigingen zoals Tony het origineel voor ogen had dus oftewel heeft Reed Richards dit gecreëerd of hun Tony Stark. Dus Superior Iron Man met misschien wat Infinity Stones? Laat maar komen!
 
Ik hoor deze kritiek vaker maar is toch totaal niet waar? (kan mis zijn uiteraard)
Op het einde van Wandavision in de post credits scene heeft Wanda toch het boek van Agatha, waardoor ze full on crazy en evil gaat? Plus ook de stemmen van haar kinderen op de achtergrond, wat haar net een motivatie geeft om alle multiversa te willen afgaan.

Je hebt een punt hoor maar toch vind ik het vreemd dat ze na dat emotionele vaarwel van haar klein mannen in wandavision offscreen volledig moet hervallen zijn en dan tegen dat MoM begint eigenlijk die hele arc nog is moet overdoen om hetzelfde nog is opnieuw te leren.
Met de hoeveelheid mensen die ze in die film kapot maakt en er ook van lijkt te genieten was redemption eigenlijk niet meer mogelijk zelfs al kwam ze tot dat besef dus haar dood kwam nogal zuur over imo. Ik weet niet, vond haar altijd een heel leuk personage en ik gunde haar meer en beter dan wat ze hier kreeg. Volledig subjectief natuurlijk 🤷‍♂️
 
Wanda heeft nooit kinderen gehad. Dat was allemaal hex. Dan stuurt ze monsters af naar America Chavez want ze wilt haar krachten om te reizen door verschillende universums. Reden? Als de kinderen een ongeneselijke ziekte hebben, kan ze op zoek gaan naar een universum waar de ziekte wél behandeld kan worden.

En door de Darkhold is ze wel héél krachtig geworden nee? Iemand als Black Bolt kinderlijk vermoorden met oppermachtige krachten door gewoon met haar gedachten hem onschadelijk te maken. Maar in de "chase scene" is het een enge moordenaar die wat staat te manken. Want horror hé.

Book van Vishanti wordt heel de tijd gehyped als dé manier om er een einde aan te maken maar stelt puntje bij paaltje geen fluit voor. Doctor Strange kan haar uiteindelijk niet stoppen, niemand buiten Wanda zelf. Héél saai als de vijand onoverwinnelijk is. MoM had veel potentieel maar het was gewoon een Raimi film met horror-elementen en is meer een vervolg op Wandavision dan de eerste Doctor Strange film.
Sorry, maar geen van bovenstaande punten overtuigt me.

1. Wanda is toch duidelijk iemand met psychologische onomkeerbare schade? Ze dacht dat ze kinderen had, dus doet ze er alles aan om zich weer zo te voelen als toen ze die fake kinderen had.

2. Te krachtig? Eindelijk heb je eens een badass, over the top krachtige villain die iedereen in een snap kan doden. Buiten Thanos kan je nog lang zoeken naar een slechterik met zo'n gravitas in de MCU. De dreiging was real. Dat manken, mja... Je kan je daar aan storen of proberen mee in te gaan. Zag er cool uit, wat voor mij voldoende was :D

3. Raimi-film? Check. Vervolg op Wandavision? Check. Ik vind ze allebei gaaf, dus ik was niet ontgoocheld. Doctor Strange hebben ze vanaf No Way Home een omhooggevallen onhandige etter gemaakt, dus ik snap de keuze wel om Strange meer als een side character in zijn eigen film te zetten.
 
Infinity War was het hoogtepunt IMO. Captain Marvel volgde tussendoor en bracht veel op door de hype en doordat Infinity War zo goed was, moesten ze in Endgame iets verzinnen dus gebruikten ze maar tijdreizen. Thor hebben ze misbruikt ("Thor arrives in Wakanda" > "Avengers Assemble"), Hulk heeft geen revanche gekregen tegen Thanos en Doctor Strange moest een vloed tegenhouden want even serieus, Thanos zonder stenen vs Captain Marvel, Thor, Wanda en Doctor Strange is normaliter een onmogelijke opdracht. Hoogtepunt in Endgame was Captain America die 'worthy' is om Mjolnir te gebruiken.

Wat velen vergeten na Doctor Strange MoM, is dat de Illuminati niet compleet afgeslacht is door Wanda. Mordo leeft nog én heeft de Time Stone. Wie weet kan hij dat bloedbad fixen en zijn ze uit op wraak? En betreft Iron Man; er was nog een stoel vrij tijdens de ondervraging tussen Strange en de Illuminati. Velen zeggen dat dit hun Strange zijn stoel is maar Mordo heeft die plaats ingenomen. Ultron werkt hier wel als beveiliging tegen dreigingen zoals Tony het origineel voor ogen had dus oftewel heeft Reed Richards dit gecreëerd of hun Tony Stark. Dus Superior Iron Man met misschien wat Infinity Stones? Laat maar komen!
Kan goed zijn!
Je hebt een punt hoor maar toch vind ik het vreemd dat ze na dat emotionele vaarwel van haar klein mannen in wandavision offscreen volledig moet hervallen zijn en dan tegen dat MoM begint eigenlijk die hele arc nog is moet overdoen om hetzelfde nog is opnieuw te leren.
Met de hoeveelheid mensen die ze in die film kapot maakt en er ook van lijkt te genieten was redemption eigenlijk niet meer mogelijk zelfs al kwam ze tot dat besef dus haar dood kwam nogal zuur over imo. Ik weet niet, vond haar altijd een heel leuk personage en ik gunde haar meer en beter dan wat ze hier kreeg. Volledig subjectief natuurlijk 🤷‍♂️
Doctor Strange 2 kan letterlijk in 10 minuten afgerond zijn met een happy end e..
Als doctor strange en Wanda gewoon zoeken naar een universum waar Wanda gestorven is en die kinderen geen mama hebben, dan is het verhaal opgelost.
 
Je hebt een punt hoor maar toch vind ik het vreemd dat ze na dat emotionele vaarwel van haar klein mannen in wandavision offscreen volledig moet hervallen zijn en dan tegen dat MoM begint eigenlijk die hele arc nog is moet overdoen om hetzelfde nog is opnieuw te leren.
Met de hoeveelheid mensen die ze in die film kapot maakt en er ook van lijkt te genieten was redemption eigenlijk niet meer mogelijk zelfs al kwam ze tot dat besef dus haar dood kwam nogal zuur over imo. Ik weet niet, vond haar altijd een heel leuk personage en ik gunde haar meer en beter dan wat ze hier kreeg. Volledig subjectief natuurlijk 🤷‍♂️
Ik snap uw punt. Maar ik denk dat de meeste Marvel-volgers te veel verwachtingen hadden van de impact van de Disney+ shows. Uiteindelijk worden de échte beslissingen gemaakt in de feature movies (al kan je dat van de laatste fase niet zeggen, alles is eigenlijk status quo).
 
Ik hoor deze kritiek vaker maar is toch totaal niet waar? (kan mis zijn uiteraard)
Op het einde van Wandavision in de post credits scene heeft Wanda toch het boek van Agatha, waardoor ze full on crazy en evil gaat? Plus ook de stemmen van haar kinderen op de achtergrond, wat haar net een motivatie geeft om alle multiversa te willen afgaan.

Maar dat is het net. Hoe we Wanda zien in MoM is niet de manier waarop we het personage in WandaVision hebben achtergelaten. Op het einde van de serie leert ze dat ze anderen pijn doet door haar eigenlijk geluk na te streven. Iets dat ze nadien, inclusief haar kinderen, opgeeft om toch het juiste te doen. Op het einde zien we haar inderdaad met de Darkhold bezig om in de laatste 2 seconden haar kinderen om hulp te horen roepen. Dat zorgt meteen voor een soort mysterie. Bestaan haar kinderen dan toch? Zitten ze ergens gevangen? Waarom roepen ze om hulp? etc.

Dr. Strange 2 is 10 minuten bezig en BOEM, ze is volledig slecht geworden tot de laatste 10 minuten van de film. Ook haar zoektocht naar haar kinderen doorheen het multiversum doet haar eerder als een kidnapper overkomen dan een wanhopige moeder. Want ze zoekt niet haar kinderen maar gewoon een versie ervan. Maakt niet uit uit welk universum ze komen en of ze daar al dan niet een moeder hebben. En dat is niet waar ze haar hebben achtergelaten.

Als je haar toch als slechterik wilt, geef haar dan haar eigen film waar ze op natuurlijke wijze kan evolueren. Een film waar een van de machtigste personages in Marvel (… No more mutants…) wanhopig op zoek is naar haar kinderen terwijl de Darkhold meer en meer zijn tol begint te eisen. Laat haar op het einde van haar film America Chavez in haar macht hebben en universum per universum afgaan en ze allemaal tot as herleiden. En daar eindig je de film, net zoals Infinity War gewoon geen happy end.

En daar heb je meteen je post-credit scene. Dr. Strange die in het Sanctum Sanctorum de onmetelijke vernietiging van een wanhopige moeder die tegelijk een van de krachtigste wezens in Marvel is, machtiger dan de Sorcerer Supreme, aanschouwt. De vernietiging van talloze universums. Het multiversum zelf dat onstabiel wordt door de aanwezigheid en acties van Wanda. Waarop hij beseft dat om Wanda te stoppen er meer nodig gaat zijn dan enkel hijzelf. Hulp die niet in zijn universum beschikbaar is. Het scherm gaat terug volledig op zwart en eindigt met de 90’s X-Men gitaar tune.

Geef toe, van mijn laatste alinea te lezen krijg je toch gewoon spontaan kippenvel?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze week het nieuws gelezen over de acteur die Kang speelt, en dat Marvel overweegt een nieuwe superslechterik in de vorm van Doctor Doom te laten overnemen.

Ik hoop hard dat ze dit niet gaan doen. Ondanks dat in deze arc er maar weinig films en series zijn die echt goed zijn, vind ik het verhaal wel interessant. Imo bewezen ze al een goede greep te hebben op het hele timeline/multiverse gedoe en ik wil graag meer van zien. Moest het zover komen dat Kangs acteur niet meer mag meedoen, dat ze hem vervangen door een andere acteur. En om het in de films/series deze recast zinvol te maken kunnen ze misschien zeggen dat hij de gedaante van zichzelf en zijn variants heeft laten veranderen om de TVA (zie Loki seasons) op een dwaalspoor te brengen. Het einde van Loki S2 zal immers onverwacht geweest zijn voor hem.

Anyway ik hoop dat Marvel blijft doorgaan met Kang, desnoods met een recast.
 
Ik heb deze week het nieuws gelezen over de acteur die Kang speelt, en dat Marvel overweegt een nieuwe superslechterik in de vorm van Doctor Doom te laten overnemen.

Ik hoop hard dat ze dit niet gaan doen. Ondanks dat in deze arc er maar weinig films en series zijn die echt goed zijn, vind ik het verhaal wel interessant. Imo bewezen ze al een goede greep te hebben op het hele timeline/multiverse gedoe en ik wil graag meer van zien. Moest het zover komen dat Kangs acteur niet meer mag meedoen, dat ze hem vervangen door een andere acteur. En om het in de films/series deze recast zinvol te maken kunnen ze misschien zeggen dat hij de gedaante van zichzelf en zijn variants heeft laten veranderen om de TVA (zie Loki seasons) op een dwaalspoor te brengen. Het einde van Loki S2 zal immers onverwacht geweest zijn voor hem.

Anyway ik hoop dat Marvel blijft doorgaan met Kang, desnoods met een recast.
Ik blijf nog altijd Doctor Doom gespeeld door Christian troy, Julian McMahon goedvinden. :tongue:
 
Gisteren The Marvels gaan zien...
ik vond het over de hele lijn geen sléchte film, maar er zaten toch wel te veel cringe-momenten in.

een planeet waar de taal "gezang" is? Cap die dan getrouwd blijkt met de koning? eerst Disney-stijl dans en zang, om er dan gewoon mee te praten, want "hij is tweetalig"?
de hele crew van Fury's ruimtestation die ingeslikt worden door flerkens?

het was toch allemaal een beetje té.

jammer, want het verhaal van de Kree was wel boeiend, maar dat soort gedoe leidde te veel af.
 
Ik vond The Marvels leuk, heel geinig. Ik zei al dat ik fan ben van Bree Larson en Iman Villani en hun respectieve personages, en deze film was dus wel right up my alley. De "cringe"-momentjes die @marcel noemt kon ik wel hebben :laugh:.

De film moest het wel vooral hebben van de (leuke!) interactie tussen de drie Marvels, en bovengenoemde lollige cringe-momentjes, en minder van het overkoepelende verhaal. Het had potentieel, de antagonist had zelfs een reden die verder ging dan "ik ben kwaadaardig, vrees mij", maar kreeg veel te weinig screentime om vlees te krijgen. Het einde voelde ook heel plots en rommelig aan.

Eigenlijk had je vooral het gevoel dat ze moesten werken naar de mid-credits scene, maar niet helemaal goed wisten hoe daar te geraken, waardoor het einde nogal geforceerd aanvoelde.

Maar ik ben wel fan. Veel (véél) beter voor mij dan Quantumania. Ik kijk al uit naar nieuwe avonturen van Ms. Marvel en Captain Marvel.
En naar de Young Avengers ... en eindelijk naar de X-Men :love:

Wel nog nooit met zo weinig mensen in een cinemazaal gezeten voor een MCU-film als vandaag. En dat in de openingsweek. De hype is echt wel weg.
 
Laatst bewerkt:
bij de eerste Cap Marvel kon een heel deel van die community het niet verkroppen dat een vrouw ineens de sterkste superheld zou zijn.
en idd, een moslim superheld (+ alweer het vrouwelijke) is ook niet acceptabel in die context.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Aaaaaaaaaah check, ik had het verkeerd begrepen. Ik dacht dat jullie zeiden dat de film zelf anti-woke was.
 
Ach kom, de film krijgt over vrijwel de hele lijn slechte reviews. En nee, niet enkel van die retarded anti-woke youtube kanalen. Dan vind ik het net zo belachelijk dat dit hier weer als verdediging wordt aangehaald.

@marcel nee, check de interviews van Larson tijdens die periode. Dat is de reden waarom veel mensen haar niet kunnen hebben.
 
Vond de reactie van iemand op de gevechten wel goed.

"why doesn't Marvel fly through the enemy?"
"Dude, this ain't the boyz, this is Disney sh*t"
:laugh:
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
Terug
Bovenaan