[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Moon knight voor mij de beste mcu serie van dit jaar, gevolgd door Ms. Marvel en She-hulk. Het is eigenlijk een totaal andere serie dan wat wat we al gewend waren zoals bv. Hawkeye of Falcon & Winter Soldier.
Het brengt eigenlijk een heel andere wereld van de mcu aan bod, eentje die we nog niet goed kenden
 
Ik was niet zo'n fan van MK. Heel goed geacteerd wel, en op zich leuke personages, maar de Egyptische setting doet het echt totaal niet voor mij.

Ms Marvel vond ik enorm verfrissend. Die reeks is wel gericht op een veel jonger doelpubliek, en dat merk je met momenten wel heel hard. Ook wel weer slachtoffer van de Marvelziekte waarbij geloofwaardige antatonisten ver zoek zijn. Maar de Pakistaanse cultuur en de puurheid waarmee Iman Vellani Kamala neerzet vind ik goddelijk.
 
Ma zo out of character ineens hebben die beef. En al die stukken met zijn pas en 'black falcon' voelen zo geforceerd. Ik heb die 2 graag he ma niet op deze manier

Die hebben beef vanaf het eerste moment dat ze elkander tegenkwamen. Zowel in The Winter Soldier en Civil War krijgt Sam een pak rammel van Winter Soldier + ze delen ongewild een beste vriend waardoor ze op korte termijn een soort van rivaliteit hadden. Dat gemekker tussen de twee komt voort van Civil War waar ze dat ook even deden en dit werd gesmaakt door het publiek.

John Walker is overigens een leuke toevoeging en perfect gecast.
 
Vandaag eens aan Luke Cage S2 begonnen want ik wil de Marvel Netflix shows van mijn lijstje schrappen. 2 eps in en dit is 10x rauwer, 10x dieper en 10x beter geacteerd dan alles wat Marvel pakweg het laatste jaar heeft uitgebracht. De openingsscène van dit seizoen zegt al genoeg. Ook zo veel volwassener van toon.


Hiermee wil ik niet per se zeggen dat de huidige Marvel-vehikels veel minder van niveau zijn, maar de scenario’s waren toen veel gelaagder en veel minder family friendly imo.
 
Moon knight voor mij de beste mcu serie van dit jaar, gevolgd door Ms. Marvel en She-hulk. Het is eigenlijk een totaal andere serie dan wat wat we al gewend waren zoals bv. Hawkeye of Falcon & Winter Soldier.
Het brengt eigenlijk een heel andere wereld van de mcu aan bod, eentje die we nog niet goed kenden
Ik vond MK niet zo geweldig, tbh. ik vond dat hele schizofrene best vermoeiend bij momenten, en die scenes in de alternate reality (of whatever, die in dat ziekenhuis enzo) vond ik gewoon de hele flow van de serie afbreken.

Ms. Marvel was verfrissend. She-Hulk nog niet gezien.

over 't algemeen ben ik het wel eens met Merlin: de Netflix-Marvel series waren beter (op Golden Fist na) dan de MCU series. enkel WandaVision vond ik écht top. zelfs Loki stak soms tegen.
 
Vandaag eens aan Luke Cage S2 begonnen want ik wil de Marvel Netflix shows van mijn lijstje schrappen. 2 eps in en dit is 10x rauwer, 10x dieper en 10x beter geacteerd dan alles wat Marvel pakweg het laatste jaar heeft uitgebracht. De openingsscène van dit seizoen zegt al genoeg. Ook zo veel volwassener van toon.


Hiermee wil ik niet per se zeggen dat de huidige Marvel-vehikels veel minder van niveau zijn, maar de scenario’s waren toen veel gelaagder en veel minder family friendly imo.
Ik zou die eigenlijk nog eens opnieuw moeten bekijken, want samen met DD toch steengoed! Die sfeer die telkens met de muziek wordt gezet en zonder iets te spoilen: maar met het einde van S2 vond ik het zo jammer dat er nooit een S3 gekomen is. Zeker blijven kijken!

Om in te gaan op de discussie hierboven: ik vond MK ook bij het beste van de Marvel Series. Om even aan te geven:
Top: WandaVision, Moon Knight, Hawkeye, What If...?
Goed: Ms. Marvel, Loki
Ok: She-Hulk
Ok-Zwak: The Falcon and the Winter-Soldier
 
Vandaag eens aan Luke Cage S2 begonnen want ik wil de Marvel Netflix shows van mijn lijstje schrappen. 2 eps in en dit is 10x rauwer, 10x dieper en 10x beter geacteerd dan alles wat Marvel pakweg het laatste jaar heeft uitgebracht. De openingsscène van dit seizoen zegt al genoeg. Ook zo veel volwassener van toon.


Hiermee wil ik niet per se zeggen dat de huidige Marvel-vehikels veel minder van niveau zijn, maar de scenario’s waren toen veel gelaagder en veel minder family friendly imo.
Is ook niet van de mcu , konden alles veel rauwer maken toen.
 
Is ook niet van de mcu , konden alles veel rauwer maken toen.
Sorry, maar vind ik een belachelijke reden. Je kan volwassen thema's, angst en verschrikkelijke gebeurtenissen in je scenario verwerken zonder gore of bloed.

En Daredevil is toch canon? Is opgedoken in laatste Spidey en She-Hulk, en Kingpin in Hawkeye.
 
Dat is ook meteen het failliet van het Multiverse. Want waarom zou je rooten voor een andere versie van je geliefde character?
 
Mijn god, dat stuk tussen 0:35 - 0:40. Dat moet zowat het slechtste set- en kostuum design zijn dat ik al van Marvel gezien heb. Komt eerder van D+ dan een echte film. Voor de rest heb ik na het zien van de trailer eigenlijk nog altijd geen flauw idee waar die film over gaat. Behalve dat het een soort freaky friday verhaal gaat zijn blijkbaar. Ik vermoed dat het de enige manier was voor hen op Captain Marvel te nerfen qua krachten.

In alle eerlijkheid heb ik niet het vermoeden dat dit niet de win gaat zijn die Marvel toch al een tijdje aan het zoeken is.
 
Terug
Bovenaan