[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Welja een single Kang stelt idd niet veel voor als die al kan verslagen worden door Ant man, maar als je dan bigger picture ziet met council of kangs denk ik wel dat ze een grotere threat kunnen voorstellen.
 
Ach, heel die MCU. Ik vind het niet slecht en heb zelfs genoten van de tweede Dr. Strange, Shang-Chi, Ms. Marvel, ... Maar tbh ben ik maar op twee dingen aan het wachten: De Fantastic Four en de X-Men. Alles tot dan voelt als een pleister op een houten been. We hebben DE Avengers gehad met Thanos. Nu op naar de volgende grote stuff.

Iemand What If? season 2 gezien? Leuke alternatieve verhalen met een tof einde, dat ook voortwerkt op season 1.

Na twee eps zijn we gestopt. We vonden het echt ongelooflijk saai.
 
Welja een single Kang stelt idd niet veel voor als die al kan verslagen worden door Ant man, maar als je dan bigger picture ziet met council of kangs denk ik wel dat ze een grotere threat kunnen voorstellen.
Ik vond die Council of Kangs er eerder komisch dan dreigend uitzien :/.
 
Iemand What If? season 2 gezien? Leuke alternatieve verhalen met een tof einde, dat ook voortwerkt op season 1.

Ik vond S1 beter dan S2 maar slecht was het niet. De finale vond ik eigenlijk maar zwakjes. Supreme Strange is generfed t.o.v. S1 en het is een beetje te veel Peggy Carter in het algemeen. 1980's Avengers team vond ik leuk alsook de teaser van S3.
 
Net de miniserie Echo uitgekeken. Voor mij eigenlijk toch de weg die Marvel terug op moet. Streetlevel, maar heel losjes geconnecteerd met de rest van de MCU, gebald verhaal, en niet met de meest bekende characters werken.

Echo is een heel boeiend en origineel personage, sterk neergezet door Alaqua Cox. De stiltes, de handgebaren, de details met geluid. Verfrissend. En leuke setting ook natuurlijk. De CGI mocht duidelijk wel niet te veel kosten, en het was ook geen verhaal waarbij je op't puntje van je stoel gaat zitten, maar toch een van de betere MCU-series. D'Onofrio als Kingpin blijft ook smullen.
 
Net de miniserie Echo uitgekeken. Voor mij eigenlijk toch de weg die Marvel terug op moet. Streetlevel, maar heel losjes geconnecteerd met de rest van de MCU, gebald verhaal, en niet met de meest bekende characters werken.
Ik ken te weinig over die serie. Ik heb heel die MCU losgelaten omdat het allemaal wat ‘te’ werd. Te veel, te overdreven sf gedoe…
Maar je zegt hier streetlevel. Is dat dan zoals bvb Daredevil en punisher? Want dat boeit me dan zeer zeker.
 
Ach, heel die MCU. Ik vind het niet slecht en heb zelfs genoten van de tweede Dr. Strange, Shang-Chi, Ms. Marvel, ... Maar tbh ben ik maar op twee dingen aan het wachten: De Fantastic Four en de X-Men. Alles tot dan voelt als een pleister op een houten been. We hebben DE Avengers gehad met Thanos. Nu op naar de volgende grote stuff.

Ik wil eerst een origin film over Magneto. Veruit mijn favo marvel personage.
Dan wil ik zoals u X-men film, maar niet die hold back stuff van Fox.
Ik wil een Magneto met omega level krachten. X-men die als een team vechten…
En dan de kers op de taart een x-men vs avengers film
 
Ik wil eerst een origin film over Magneto. Veruit mijn favo marvel personage.
Dan wil ik zoals u X-men film, maar niet die hold back stuff van Fox.
Ik wil een Magneto met omega level krachten. X-men die als een team vechten…
En dan de kers op de taart een x-men vs avengers film
Mij lijkt het een grote fout om direct weer met de grote kanonnen uit te pakken. Ik wil graag iets nieuws zien, geen rehash van de eerste trilogie of een reboot van quasi exact dezelfde personages zoals in de First Class-reeks. Ik houd ook enorm van Magneto, maar zijn origin story hebben we al genoeg gezien. En voor Deadpool III mag Wolverine nog eens van stal, maar daarna hoef ik die de komende 10 jaar eigenlijk niet meer te zien.

Ik zou ze dus, zeker aanvankelijk, liever zien focussen op een paar minder bekende mutants. En ook niet teveel mutants in 1 keer introduceren.
 
De realiteit is ook dat qua tijdslijn de WOII Origin van Magneto niet meer realistisch is, voor zover comic book characters met superpowers natuurlijk überhaupt 'realistisch' kunnen zijn.
 
De realiteit is ook dat qua tijdslijn de WOII Origin van Magneto niet meer realistisch is, voor zover comic book characters met superpowers natuurlijk überhaupt 'realistisch' kunnen zijn.
Ik zou sowieso een holocaust film willen zien met Eric in een concentratiekamp waar dat hij zijn krachten stilaan krijgt.
Om de tijdsprong te doen kan men bvb en cap America truck bovenhalen (invriezen)
 
Ik zou sowieso een holocaust film willen zien met Eric in een concentratiekamp waar dat hij zijn krachten stilaan krijgt.
Om de tijdsprong te doen kan men bvb en cap America truck bovenhalen (invriezen)
Dat hebben we enkele jaren geleden nog maar gezien. Geen hele film natuurlijk, maar ik zie hem nu liever enkele films als Grote Dreiging vanop afstand als Thanos dan meteen weer alles aan de paar personages te weiden die we al 7 films hebben gezien.
 
Ik vind trouwens de X-men een groep die zeer moeilijk te combineren valt met de rest van het Marvel-superhelden universum:
  • Captain America: superkrachten door een supersoldatenserum: wat een opoffering voor zijn land, een held!
  • Your friendly Neighborhood Spiderman? Gebeten door een radioactieve spin, superkrachten achter een masker? Eveneens een held voor velen behalve J. Jonah Jameson.
  • ... [resem andere superhelden die hun krachten via allerlei ongelukken, magie of uitvinden verkregen] = no problemo.
  • X-men = mutanten? Jij hebt je superkrachten verkregen door een biologische mutatie? Freak, weirdo, ... uitroeien die handel met Sentinels en concentratiekampen!!!
Dat botst gewoon in mijn optiek, zéér bevreemdend.
De X-men waren een geslaagde metafoor voor eerst civil (African-American) rights in de V.S. - inclusief de parallel met MLK en Malcolm X - en later misschien nog de verdrukking van andersseksuelen, maar het is gewoon héél moeilijk wat mij betreft zelfs schier onmogelijk om dit "logisch" te combineren met de rest van een superheldenuniversum.

In dat opzicht was het net goed dat Disney/Marvel de rechten niet in handen hadden. Ze zouden wat mij betreft beter X-men in de koelkast laten liggen (zeker de X-men die door Fox al véélvuldig gebruikt zijn) en focussen op de Fantastic Four iets goeds te maken.

Maar hey, Deadpool III = Ryan Reynolds Deadpool + Hugh Jackman Wolverine, I'm happy. Naast Dune Part II de voornaamste film waar ik naar uitkijk dit jaar. :love2:
 
Laatst bewerkt:
Klopt wat ge zegt. Het is jammer genoeg nog steeds niet onrealistisch in deze tijd, maar het ligt echt moeilijker. Ik vermoed dat ge dan misschien wel beter af zijt met noties van de laatste generatie van X-Men verhalen, waar ze zich toch meer isoleren van de wereld en zich ook wat superieurder voelen.
 
Maar hey, Deadpool III = Ryan Gosling Deadpool + Hugh Jackman Wolverine, I'm happy. Naast Dune Part II de voornaamste film waar ik naar uitkijk dit jaar. :love2:
Ryan Reynolds, bedoel je? :p

Naast de F4 zou ik ook graag meer de weg behandeld willen zien die ze op het einde/post credits bij Eternals hebben ingeslagen (voor de rest zwakke film verder) met Blade en Black Knight. Het mag gerust allemaal wat grittier, wat gewelddadiger.
 
Terug
Bovenaan