Mannenthread: Al staand of zittend plassen

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum

hoe

  • zittend

    Stemmen: 95 66,4%
  • rechtstaand

    Stemmen: 48 33,6%

  • Totaal aantal stemmers
    143
Amai toch verbazend hoeveel er zitten, vroeger als kind/tiener nooit gedaan, ook thuis niet.
Ik weet goed dat mijn neven dit wel moesten doen en vond het ook lullig en zoals trump zegt 'echt mannen staan'.
Tot het moment ik alleen ging wonen, het was rap gedaan met rechtstaand plassen.
Als je het zelf moet opkuisen en de spatten overal ziet dan ga je snel gaan zitten.
En dit is nu al een serieuse gewoonte geworden zelfs zonder over na te denken.
Op verplaatsing als er urinoirs zijn ga ik uiteraard staan.
 
Bovendien : zittend moet je weer op een bril gaan zitten, en in extreme gevallen kan deze ziektes bevatten. Nee rechtstaand elimineert dit allemaal.
Ik heb ooit eens een experiment op TV gezien waarbij ze achteraf gaan bekijken tot waar de pipi spettert bij het plassen in een urinoir. Tot de kleinste deeltjes waren zichtbaar. Bleek dat de trui en broek toch serieus gedoopt werden, al dan niet op microscopisch niveau.

Zittend plassen zou dus het properste zijn. Dan heb je minder opspattende urine of andere brol.

Zelf wissel ik graag af. Afhankelijk van hoe snel het allemaal moet gaan.
 
Ik lees dat sommige thuis zittend plassen doordat het anders een hoop vuiligheid geeft.

Is vuiligheid op een ander dan plots ok of primeert dat op een hygiënische kont?
 
Thuis zittend, elders staand. Zoals eerder aangehaald, zijn er altijd spetters. Vallen ze niet op de rand dan wel op de grond/benen/voeten/vloermat..
Geen idee hoe sommigen hier plassen, maar ik heb toch quasi nooit last van spetters. Je moet natuurlijk niet vol in het water gaan mikken, want dan spat het inderdaad sneller omhoog.

Oftewel is jullie straal als een hogedrukreiniger natuurlijk.

Ik spreek hier trouwens over een gewoon toilet, geen urinoir voor alle duidelijkheid.
 
Op een ander zal eerder zijn op openbare plaatsen of op werk ofzo, of al zeker waar urinoirs zijn dan ga ik niet in een stinkkotje gaan zitten voor een plasbeurt.
Als ik bij familie/vrienden ben zal ik zeker gaan zitten als het er proper uit ziet.
Als er al wat spetters zijn dan kunnen er gerust nog wat bij :unsure:
 
Als zwarte man, is zitten niet echt een optie. Ik kan maar zoveel oprollen.
 
En die voorverwarmde bril... wie kan daar tegen zijn!

1beefb944efffe7fb94fc79b46ff10ba.jpg
 
Geen idee hoe sommigen hier plassen, maar ik heb toch quasi nooit last van spetters. Je moet natuurlijk niet vol in het water gaan mikken, want dan spat het inderdaad sneller omhoog.

Oftewel is jullie straal als een hogedrukreiniger natuurlijk.

Ik spreek hier trouwens over een gewoon toilet, geen urinoir voor alle duidelijkheid.
't zijn geen dikke druppels of één grote nevel voor alle duidelijkheid want een Karcher spuit hangt er bij mij niet aan 😄

Maar ik vind het zittend plassen thuis gewoon hygiënischer.
 
Ik lees dat sommige thuis zittend plassen doordat het anders een hoop vuiligheid geeft.

Is vuiligheid op een ander dan plots ok of primeert dat op een hygiënische kont?

Ik ga buitenshuis ook zitten als er enkel toiletten zijn, maar prefereer urinoirs wanneer die er zijn.

Geen idee hoe sommigen hier plassen, maar ik heb toch quasi nooit last van spetters. Je moet natuurlijk niet vol in het water gaan mikken, want dan spat het inderdaad sneller omhoog.

Oftewel is jullie straal als een hogedrukreiniger natuurlijk.

Ik spreek hier trouwens over een gewoon toilet, geen urinoir voor alle duidelijkheid.

Er zijn altijd spatten als je van een meter hoog in een pot pist die een halve meter lager hangt 🙂
 
Thuis altijd zittend en ik heb het mijn zonen ook als dusdanig aangeleerd. Het is gemakkelijk, je vermijd gespetter in het rond (niet dat dat zo dramatisch was maar op teensletsen en in korte broek staand urineren in een gewoon wc en je voelt de spetters wel degelijk heel fijntjes rond je benen) en bij het "terug binnen halen" is het proefondervindelijk ook mijn enige zekerheid om niet per ongeluk dat laatste druppeltje toch weer met uitstel mee te nemen op verplaatsing.

Op het werk of op andere locaties: thangt een beetje af van de hygiëneomstandigheden. In een vuil kot is het gewoon zo rap mogelijk rechtstaand en klaar.

Graag ook navolging van de ongeschreven regel dat tussen de urinoirs altijd een lege plaats wordt gelaten, dankt u. Onlangs op café een oudere man die zich parmantig naast mij kwam installeren, met grote bewegingen "zijn spel" bovenhaalde en dan zat te loeren naar mijn "bron van alle leven". Zeer oncomfortabel. (uitzondering, massamanifesaties en de zesdaagse in het Kuipke, daar moet je wel naast elkaar gaan staan :) )
 
Kprobeer altijd te zitten kwestie om het proper te houden. Soms is het wel vree ambetant alsk s'nachts moet opstaan met een halve stijve. Niet gemakkelijk op te vouwen om alsnog te kunnen gaan zitten vermits m'n piet aan die toestand nog aan ne goei 12 à 13 cm zit
 
Thuis altijd zittend, zeker nadat mijn vader dit advies kreeg van zijn uroloog na problemen met zijn prostaat. Je plast je blaas beter leeg zo, waardoor er ook minder risico is op ontstekingen.
Op verplaatsing urinoir als het een rustig toilet is. Als er veel volk is een hokje en staand plassen wegens plasangst :shutup:.
 
En dan nog.
Ooit al in korte broek en op blote voeten al staand geplast in een normaal thuistoilet? Ik weet niet of ik nu de abnormale uitzondering bent met een extreem harde straal, maar ik voel(de) in dergelijke gevallen toch quasi altijd wat opspattend "water". Lijkt me ook niet abnormaal als je een straal vloeistof van een meter hoog in een recipiënt laat vallen, die slechts over een rand beschikt van pakweg 30 cm. Pure fysica.

Sinds die gewaarwording ga ik op gewone WC's altijd zittend plassen.
Urinoirs zijn nog een stuk erger op dat vlak. Mijn benen krijgen steeds een douche de enkele keren dat ik naar een urinoir ga. Kijk ook maar eens naar de spatten op tussenschotten of de muur de volgende keer dat je aan een urinoir staat. 🤢
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan