Ma alé :D

Hoe kritiekloos kan je eigenlijk zijn? Diezelfde Coucke die Devroe aanstelde als TD? Die hier Trebel een nieuw contract gaf? Die duizend spelers van Oostende ging halen? Die Kompany hier langs de achterdeur liet vertrekken? Die intekende om Mazzu te gaan halen? Die mee verantwoordelijk is voor een historisch 11de plaats?

Ja, die man weet wel wat hij doet.

Maar da's inderdaad allemaal vroeger he. Hosanna! We winnen en staan 2de en alles weer goed!! Kijk eens verder dan sportieve resultaten zeg.
Gohja je kan ook blijven zeuren in de negativiteit zoals velen doen. Gelukkiger ga je daar niet van worden en het gaat de club gewoon niet helpen. Tuurlijk weet ik dat er fouten zijn gemaakt maar de start van Fredberg is voor mij persoonlijk wel de stap dat ik het persoonlijk terug richting het positieve bekijk. Dat is voor mij de nieuwe start dat ze gemaakt hebben.

In het verleden ga ik gewoon niet blijven leven. Jij mag dat wel doen, allemaal geen problemen mee maar gelukkig ga je er niet van worden. Als ik nu zie wat Fredberg eigenlijk in zijn eerste echte transferperiode heeft neer gezet. Dat vind ik toch allemaal vrij positief in vergelijking met de eerste transferperiodes van Devroe, Verbeke. Dus ja die man kent er iets van en ik leg mijn geloof bij hem.

Het is jaren geleden dat we er zo goed voorstaan om PO1 eens rustig te kunnen behalen. Zelfs met Kompany was dat harken tot de allerlaatste seconde van de reguliere speeldag of het gewoon missen in het coronaseizoen. Dat alles nu goed is, nee zeker niet. Maar Coucke heeft wel ingezien dat hij veel fouten heeft gemaakt en de juiste wegen zijn gewoon ingeslagen.
 
Ma alé :D

Hoe kritiekloos kan je eigenlijk zijn? Diezelfde Coucke die Devroe aanstelde als TD? Die hier Trebel een nieuw contract gaf? Die duizend spelers van Oostende ging halen? Die Kompany hier langs de achterdeur liet vertrekken? Die intekende om Mazzu te gaan halen? Die mee verantwoordelijk is voor een historisch 11de plaats?

Ja, die man weet wel wat hij doet.

Maar da's inderdaad allemaal vroeger he. Hosanna! We winnen en staan 2de en alles weer goed!! Kijk eens verder dan sportieve resultaten zeg.
Je verwijt iemand van kritiekloos te zijn maar je doet eigenlijk net hetzelfde maar dan in de andere richting. Net zoals Coucke verantwoordelijk was voor de slechte zaken is die nu ook mee verantwoordelijk voor het aanstellen van Fredberg. In de korte tijd dat hij er is heeft hij het gewoon goed gedaan. Volgende transferperiode het middenveld wat afslanken en de flanken wat beter stockeren en je hebt gewoon een goed samengestelde ploeg.
 
Ma alé :D

Hoe kritiekloos kan je eigenlijk zijn? Diezelfde Coucke die Devroe aanstelde als TD? Die hier Trebel een nieuw contract gaf? Die duizend spelers van Oostende ging halen? Die Kompany hier langs de achterdeur liet vertrekken? Die intekende om Mazzu te gaan halen? Die mee verantwoordelijk is voor een historisch 11de plaats?

Ja, die man weet wel wat hij doet.

Maar da's inderdaad allemaal vroeger he. Hosanna! We winnen en staan 2de en alles weer goed!! Kijk eens verder dan sportieve resultaten zeg.
Vertrek Kompany & Kindermans en aanstelling Mazzu is one man show van WVDH.
Coucke heeft wel WVDH aangesteld.

Devroe ging samen met Herman VHB werken, maar die laatste deed al jaren niets meer en alles liep via makelaars met enorme %'s.
Uw kritiek aan de correcte persoon richten.
 
Ik ben gaan kijken in Westerlo. Uiteindelijk speelt Raman daar een vrij goede match alleen die kansen de nek omwringen, dat zou niet mogen. Als die er daar 2 in legt krijg je een andere visie op hem. Maar sowieso gaat die eruit.

Dreyer is momenteel enorm belangrijk met zijn statistieken. Hij scoort toch wel makkelijk. Flips heb ik maar een handvol minuten gezien, maar oogde toch wat ongeïnteresseerd. Uiteindelijk kan je nog Flips, Verschaeren, Ashimeru brengen en hou je nog Amuzu, Hazard en Leoni achter de hand. Dat is toch een heel wat betere kern dan die van vorig jaar waar je met tribunezitters nu zoals Arnstad het moest doen.
Heb het puur over de balans. Als echte wingers heb je enkel Amuzu en Hazard in uwe kern.

Raman kan lopen, maar helaas niet voetballen. Dat verandert niet als hij eens 2 goals zou maken ipv ze er weer naast te jassen.

Kern is uiteraard beter dan vorig seizoen. Was ook nodig. Maar je doet soms alsof we iedereen voor een appel en een ei hebben kunnen aantrekken, en betalen met een pakske chips na de match. Ik kan dat maar moeilijk geloven. Lijkt mij dat bepaalde spelers nog steeds veel betaald worden op de 1 of andere manier. Bij een Hazard bv is dat meer dan terecht. Bij anderen heb ik daar meer mijn vraagtekens bij.

Maar goed, als we Europees spelen meer dan terecht. Zolang de jonge talenten genoeg kansen blijven krijgen, en men geen spelers gaat blokkeren.

Wat er met Neerpede gebeurt mijn grootste zorg momenteel. Want het verlies van Kindermans, de mensen die hem vervangen, en de visie van Vandenhaute (die nog altijd de lijnen van de club uitzet) over jeugdwerking zijn zaken waar we ons op lange termijn grote zorgen over moeten maken. Allee, toch voor de mensen die genieten van het type speler die wordt afgeleverd als ze de jeugdopleiding doorlopen hebben.
 
Heb het puur over de balans. Als echte wingers heb je enkel Amuzu en Hazard in uwe kern.

Raman kan lopen, maar helaas niet voetballen. Dat verandert niet als hij eens 2 goals zou maken ipv ze er weer naast te jassen.

Kern is uiteraard beter dan vorig seizoen. Was ook nodig. Maar je doet soms alsof we iedereen voor een appel en een ei hebben kunnen aantrekken, en betalen met een pakske chips na de match. Ik kan dat maar moeilijk geloven. Lijkt mij dat bepaalde spelers nog steeds veel betaald worden op de 1 of andere manier. Bij een Hazard bv is dat meer dan terecht. Bij anderen heb ik daar meer mijn vraagtekens bij.

Maar goed, als we Europees spelen meer dan terecht. Zolang de jonge talenten genoeg kansen blijven krijgen, en men geen spelers gaat blokkeren.

Wat er met Neerpede gebeurt mijn grootste zorg momenteel. Want het verlies van Kindermans, de mensen die hem vervangen, en de visie van Vandenhaute (die nog altijd de lijnen van de club uitzet) over jeugdwerking zijn zaken waar we ons op lange termijn grote zorgen over moeten maken. Allee, toch voor de mensen die genieten van het type speler die wordt afgeleverd als ze de jeugdopleiding doorlopen hebben.
Voor een appel en een ei zeker niet. Maar ze doen het momenteel goed. De transfers zijn al bij al allemaal goed binnen de budgetten gebleven. Ik wil maar zeggen dat ze voor een beperkte som wel goede profielen hebben uitgezocht. Een Thorgan Hazard mag dan nog een vrij stevig loon hebben. Ik denk dat iedereen het eens is dat je liever zo een speler haalt voor 4 miljoen dan het 4 voudige gaat geven voor een Yaremchuck.
 
Een Thorgan Hazard mag dan nog een vrij stevig loon hebben. Ik denk dat iedereen het eens is dat je liever zo een speler haalt voor 4 miljoen dan het 4 voudige gaat geven voor een Yaremchuck.
Uiteraard. Voor een Hazard en Dolberg zeker te verantwoorden. Bij andere spelers heb ik daar meer mijn bedenkingen bij.
 
Maar goed, als we Europees spelen meer dan terecht. Zolang de jonge talenten genoeg kansen blijven krijgen, en men geen spelers gaat blokkeren.
Nu de beloften in 2e klasse spelen, krijgen ze daar een ideaal platform als tussenstap na het jeugdvoetbal. Waarbij ze zich ook een positie eigen kunnen maken en een plaats kunnen vinden in het profvoetbal.
De echte toptalenten zullen die stap nog kunnen overslaan. Maar denk dat er ook voorbeelden genoeg zijn van spelers die wel gebaat zouden zijn bij een volledig seizoen 2e klassevoetbal. Helaas was dit niet mogelijk voor bijvoorbeeld El Hadj, Kana, Sadiki, El Kababri, Sardella en consoorten. Die zijn misschien net iets te vroeg bij een zoekende 1e ploeg gekomen, waar ze zich zelf (onder meer daarom) ook niet konden manifesteren, en uiteindelijk vooral tijd zijn kwijtgespeeld (en misschien momentum gegeven dat sommige carrières een knak gekregen hebben).
 
Nu de beloften in 2e klasse spelen, krijgen ze daar een ideaal platform als tussenstap na het jeugdvoetbal. Waarbij ze zich ook een positie eigen kunnen maken en een plaats kunnen vinden in het profvoetbal.
De echte toptalenten zullen die stap nog kunnen overslaan. Maar denk dat er ook voorbeelden genoeg zijn van spelers die wel gebaat zouden zijn bij een volledig seizoen 2e klassevoetbal. Helaas was dit niet mogelijk voor bijvoorbeeld El Hadj, Kana, Sadiki, El Kababri, Sardella en consoorten. Die zijn misschien net iets te vroeg bij een zoekende 1e ploeg gekomen, waar ze zich zelf (onder meer daarom) ook niet konden manifesteren, en uiteindelijk vooral tijd zijn kwijtgespeeld (en misschien momentum gegeven dat sommige carrières een knak gekregen hebben).
Denk dat bv een Sardella net heel veel gehaald heeft uit die periode. Bij Kana zijn blessures het jammerlijke verhaal. El Kadabri was nooit een echt talent. Sadiki toch al bewezen dat hij meer kansen had mogen krijgen.

Ajax heeft ook dat platform. En daar werd ook een carrière plan gemaakt voor bv Baas en Regeer op de rechtsback. Daar is men dan eerst Sanchez en nu Gaaej gaan halen die beiden niet per se beter waren dan de jonge gasten.

Om maar aan te tonen dat je ook met dat platform perfect een talent kan blokkeren door opeens voor 1 of ander buitenlands matig talent te kiezen voor die positie.

Laat ons dus hopen dat dit niet gebeurt. Want een Engwanda of Degreef te lang in de Challenger Pro league te laten zitten ten voordele van 1 of ander b talent ook geen ideale situatie.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat bv een Sardella net heel veel gehaald heeft uit die periode. Bij Kana zijn blessures het jammerlijke verhaal. El Kadabri was nooit een echt talent. Sadiki toch al bewezen dat hij meer kansen had mogen krijgen.

Ajax heeft ook dat platform. En daar werd ook een carrière plan gemaakt voor bv Baas en Regeer op de rechtsback. Daar is men dan eerst Sanchez en nu Gaaej gaan halen die beiden niet per se beter waren dan de jonge gasten.

Om maar aan te tonen dat je ook met dat platform perfect een talent kan blokkeren door opeens voor 1 of ander buitenlands matig talent te kiezen voor die positie.

Laat ons dus hopen dat dit niet gebeurt. Want een Engwanda of Degreef te lang in de Challenger Pro league te laten zitten ten voordele van 1 of ander b talent ook geen ideale situatie.
Over Ajax weet ik niks.

Een buitenlands talent dat je gaat halen kan je ook perfect ook bij de Futures onderbrengen zoals met Goto gedaan wordt. Concurrentie is niet slecht, zolang er eerlijke keuzes gemaakt worden.

Ik ben van mening dat Degreef net al eens eens kansje in de beker gekregen heeft dankzij het wekelijks spelen in 2e klasse bij de Futures, en niet ondanks ondergebracht te zijn bij de Futures. Dan verschillen we daarin van mening.

Sardella was al lang verbrand geweest moest hij geen Anderlecht product zijn geweest zijn. Vorig seizoen kreeg hij nog veel gemor vanuit de tribunes naar zijn kop als hij iets mis deed. Een mentaal minder sterke persoon was er al lang onder doorgegaan.
Dit is al zijn 5e seizoen trouwens, dat hij minuten maakt in de 1e ploeg. En pas nu krijg je de indruk dat hij week na week degelijke prestaties aflevert. Zoveel tijd kan je niet aan jeugdspelers gunnen als je jaarlijks wil meespelen aan de top.

Stassin, Kana, Sadiki, El Hadj, ze tonen dat ze bij Anderlecht niet zomaar een basisplaats te eisen hadden. Tuurlijk had ik ze graag nog bij Anderlecht gezien, topprestaties leverend, maar het is geen Football Manager.
 
Tjah, dat er veel Anderlecht fans moeilijk talent kunnen inschatten en zaken in zijn context zien heeft Sardella nu wel bewezen.

Mijn punt is dat je bv geen linksvoor gaat halen voor op de bank, als je daar een talent lopen hebt. Dat is een gevaar als er genoeg centen zijn. En dat is slecht beleid.
 
Tjah, dat er veel Anderlecht fans moeilijk talent kunnen inschatten en zaken in zijn context zien heeft Sardella nu wel bewezen. Steek die 5 jaar bij de futures en die zou wss niet staan waar hij nu staat.

Mijn punt is dat je bv geen linksvoor gaat halen voor op de bank, als je daar een talent lopen hebt. Dat is een gevaar als er genoeg centen zijn. En dat is slecht beleid
 
Tjah, dat er veel Anderlecht fans moeilijk talent kunnen inschatten en zaken in zijn context zien heeft Sardella nu wel bewezen.

Mijn punt is dat je bv geen linksvoor gaat halen voor op de bank, als je daar een talent lopen hebt. Dat is een gevaar als er genoeg centen zijn. En dat is slecht beleid.
Goh niet altijd. Pak dat je vol gaat voor die jeugdspeler en die scheurt zijn kruisbanden. Je moet dat dan wel kunnen opvangen. Dus ik heb dan liever dat er een ervaren speler bijstaat op dezelfde positie en tis dan aan de coach om ervoor te zorgen dat de balans goed is tussen de minuten voor de jeugdspeler alsook de ervaren man. Op zich snap ik dat wel als Anderlecht zijnde om die richting uit te gaan.

Ik vind de balans nu bij ons vrij goed op dat vlak
 
Goh niet altijd. Pak dat je vol gaat voor die jeugdspeler en die scheurt zijn kruisbanden. Je moet dat dan wel kunnen opvangen. Dus ik heb dan liever dat er een ervaren speler bijstaat op dezelfde positie en tis dan aan de coach om ervoor te zorgen dat de balans goed is tussen de minuten voor de jeugdspeler alsook de ervaren man. Op zich snap ik dat wel als Anderlecht zijnde om die richting uit te gaan.

Ik vind de balans nu bij ons vrij goed op dat vlak
Dus een jeugdspeler waar men iets in ziet moet pas 3de optie worden omdat hij zijn kruisbanden kan scheuren?

Balans is ok, maar centraal op het middenveld zit je echt wel met een probleem als iedereen fit is.
 
Tjah, dat er veel Anderlecht fans moeilijk talent kunnen inschatten en zaken in zijn context zien heeft Sardella nu wel bewezen.

Mijn punt is dat je bv geen linksvoor gaat halen voor op de bank, als je daar een talent lopen hebt. Dat is een gevaar als er genoeg centen zijn. En dat is slecht beleid.
Dat valt dit seizoen toch erg goed mee?

Er loopt een dure Diawara, maar Leoni speelt. Er wordt een vrij duur Belgisch talent voor op de RB gehaald, maar Sardella speelt. Flips wordt gekocht, maar Stroeykens speelt.

Dus een jeugdspeler waar men iets in ziet moet pas 3de optie worden omdat hij zijn kruisbanden kan scheuren?

Balans is ok, maar centraal op het middenveld zit je echt wel met een probleem als iedereen fit is.
Lonwijk vertrekt in januari. Diawara hoopt men ook kwijt te spelen, vooral ook met zijn loon. Eventueel kan je Arnstad verhuren, want die zijn evolutie lijkt eerder de verkeerde kant uit te gaan.
Laat er verder maar wat concurrentie zijn met oog op de playoffs.
 
Dus een jeugdspeler waar men iets in ziet moet pas 3de optie worden omdat hij zijn kruisbanden kan scheuren?

Balans is ok, maar centraal op het middenveld zit je echt wel met een probleem als iedereen fit is.
Ze spelen dit jaar toch allemaal mee. Ik zie het probleem niet dit seizoen. Zelfs niet centraal op het middenveld
 
Ze spelen dit jaar toch allemaal mee. Ik zie het probleem niet dit seizoen. Zelfs niet centraal op het middenveld
Uiteraard. Mijn stelling was dan ook dat we dat in het oog gaan moeten houden.

Alleen centraal op het middenveld ga je van het trio Verschaeren - Stroeykens - Leoni er al te vaak 2 op de bank zien omdat Rits en Delaney moeten spelen.
 
Uiteraard. Mijn stelling was dan ook dat we dat in het oog gaan moeten houden.

Alleen centraal op het middenveld ga je van het trio Verschaeren - Stroeykens - Leoni er al te vaak 2 op de bank zien omdat Rits en Delaney moeten spelen.
Bwa, voorlopig krijgen Delaney en Rits de voorkeur om dat beiden het goed doen, stabiliteit brengen voor de verdediging en Verschaeren en Leoni net uit een (zware) blessure komen. Maar ik begrijp wel dat je het gevoel hebt dat die 'zwaardere' contracten de jeugd barreren. Het is duidelijk dat Riemer (en Fredberg) in de competitie een resultaat willen neerzetten, met een Europees ticket erbij om niet enkel voor de club maar ook zichzelf wat ademruimte en krediet te verlenen.
 
Terug
Bovenaan