Bwa, voorlopig krijgen Delaney en Rits de voorkeur om dat beiden het goed doen, stabiliteit brengen voor de verdediging en Verschaeren en Leoni net uit een (zware) blessure komen. Maar ik begrijp wel dat je het gevoel hebt dat die 'zwaardere' contracten de jeugd barreren. Het is duidelijk dat Riemer (en Fredberg) in de competitie een resultaat willen neerzetten, met een Europees ticket erbij om niet enkel voor de club maar ook zichzelf wat ademruimte en krediet te verlenen.
Dat natuurlijk. Ze moesten nu spelers halen die meteen rendement brengen. Er was geen tijd meer te verliezen om weer opnieuw te beginnen. In die optiek hebben ze het goed gedaan want er staat wel een ploeg die mee bovenaan staat.
 
Sorry maar dat bewijs jij ook he...
Je ligt af te geven op supporters dat ze te weinig zien in talenten maar de slinger slaat bij jou wel een beetje door naar de andere kant imo.
Welke talenten waar ik in geloofde zijn dan dikke prutsers gebleken, waar ik onterecht in geloofde?
 
Laatst bewerkt:
Welke talenten waar ik in geloofde zijn dan dikke prutsers gebleken, waar ik onterecht in geloofde?
Ongeveer élke speler die al gehaald is, buiten misschien Hazard, wordt door jou gezien als een bedreiging voor de jeugd. Daar gaat het mij eigenlijk over. Het eerste seizoen onder Kompany is nochtans perfect gebleken dat zelfs de grootste talenten wat ervaring rond hun in de ploeg kunnen gebruiken. Ook is er imo niks mis met wat concurrentie en vechten voor je plaats.

En als ik dan toch namen moet noemen: Verschaeren en El-Hadj komen als eerste bij mij naar boven. Yari moddert al jaren aan, deels door blessureleed maar ook gewoon omdat hij niet zo goed is als iedereen dacht, en El-Hadj haalt met moeite de bank bij Genk. Tenzij ik ook veel blessureleed bij die laatste gemist heb komt die nog niet aan de enkels van u verwachtingen.

Het siert u dat je gelooft in de jeugdwerking en de talenten van RSCA he, maar niet alles wat van Neerpede komt is een 2e Kompany of Lukaku. De helft zijn zelfs geen Dendonckers.
 
Ongeveer élke speler die al gehaald is, buiten misschien Hazard, wordt door jou gezien als een bedreiging voor de jeugd. Daar gaat het mij eigenlijk over. Het eerste seizoen onder Kompany is nochtans perfect gebleken dat zelfs de grootste talenten wat ervaring rond hun in de ploeg kunnen gebruiken. Ook is er imo niks mis met wat concurrentie en vechten voor je plaats.

En als ik dan toch namen moet noemen: Verschaeren en El-Hadj komen als eerste bij mij naar boven. Yari moddert al jaren aan, deels door blessureleed maar ook gewoon omdat hij niet zo goed is als iedereen dacht, en El-Hadj haalt met moeite de bank bij Genk. Tenzij ik ook veel blessureleed bij die laatste gemist heb komt die nog niet aan de enkels van u verwachtingen.

Het siert u dat je gelooft in de jeugdwerking en de talenten van RSCA he, maar niet alles wat van Neerpede komt is een 2e Kompany of Lukaku. De helft zijn zelfs geen Dendonckers.
Bizar. Enige probleem dat ik in dat opzicht zie is centraal op het middenveld.

En de grootste talenten kunnen vooral kwaliteit rond zich gebruiken, dat is waar. Dat betwist ik nergens.

Verschaeren ondertussen toch echt wel al met momenten getoond ook echt talent te hebben hè. Maar die blessures komen steeds op heel slechte momenten, en zijn dan ook nog eens stevige blessures keer op keer.

Ait El Hadj heeft het idd moeilijk. Heeft idd niets met blessureleed te maken bij hem.

Maar laten we aub niet doen alsof ik een debiel ben die iedere speler uit Neerpede als toptalent (of nieuwe Lukaku of Kompany :unsure:) zie. Genoeg brol bij de futures waar ik niets in zie. ik volg het wel, itt de meesten hier. Ik heb dus wel een beter zicht op de kwaliteiten van de spelers. En ja, niet ieder talent haalt het. Mooiste bewijs daarvan Musonda. 1 van de grootste talenten die ooit op onze jeugdvelden rond heeft gelopen.
 
Tjah, dat er veel Anderlecht fans moeilijk talent kunnen inschatten en zaken in zijn context zien heeft Sardella nu wel bewezen. Steek die 5 jaar bij de futures en die zou wss niet staan waar hij nu staat.

Mijn punt is dat je bv geen linksvoor gaat halen voor op de bank, als je daar een talent lopen hebt. Dat is een gevaar als er genoeg centen zijn. En dat is slecht beleid
Dan kan je op elke positie een talent zetten en gene PO2 halen .
Een voetbalploeg staat en valt met resultaten.
Nu vind ik juist de mix goed , Jan helpt Zeno , Sardella bloeit open , Stroeykens laat zien waarom het een talent is en Leoni pakt zen kans.
Draai het of keer het , dit is het 1ste volwaardig jaar van de Denen , het jaar van de 11de plaats wast gewoon stront kuisen . (kijk wie er nog overbleef van dat elftal)
Buiten Deleaney , Augustinson en ne goeikope Schmeichel hebben we alles gekocht .
Vorig jaar nooit verwacht dat we Dolberg of Hazard gingen binnentrekken..
We kunnen nog veel kakken op de Denen, mannen hebben uitstekend werk geleverd .
Alleen moeten we op het zelfde niveau blijven na de winterstop .
 
Ongeveer élke speler die al gehaald is, buiten misschien Hazard, wordt door jou gezien als een bedreiging voor de jeugd. Daar gaat het mij eigenlijk over. Het eerste seizoen onder Kompany is nochtans perfect gebleken dat zelfs de grootste talenten wat ervaring rond hun in de ploeg kunnen gebruiken. Ook is er imo niks mis met wat concurrentie en vechten voor je plaats.

En als ik dan toch namen moet noemen: Verschaeren en El-Hadj komen als eerste bij mij naar boven. Yari moddert al jaren aan, deels door blessureleed maar ook gewoon omdat hij niet zo goed is als iedereen dacht, en El-Hadj haalt met moeite de bank bij Genk. Tenzij ik ook veel blessureleed bij die laatste gemist heb komt die nog niet aan de enkels van u verwachtingen.

Het siert u dat je gelooft in de jeugdwerking en de talenten van RSCA he, maar niet alles wat van Neerpede komt is een 2e Kompany of Lukaku. De helft zijn zelfs geen Dendonckers.
Verschaere /Dreyer was bij moment het beste wat we opt veld hadden vorig jaar , Dreyer zakte gewoon daarna weg toen Yari geblesserd werd .
We zullen zien na de winterstop maar Yari gaat knallen !
 
De enige vreemde kronkel vind ik Delaney/Rits. Ik snap niet waarom je Delaney haalt als je Rits net binnen hebt. Of waarom je Rits aantrekt als je toch al van plan bent om Delaney aan te werven. 't Is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.

Ik veronderstel dat ze beiden toch niet gekomen zijn om op de bank te gaan zitten, maar imo kan je maar één van beide opstellen.
 
De enige vreemde kronkel vind ik Delaney/Rits. Ik snap niet waarom je Delaney haalt als je Rits net binnen hebt. Of waarom je Rits aantrekt als je toch al van plan bent om Delaney aan te werven. 't Is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.

Ik veronderstel dat ze beiden toch niet gekomen zijn om op de bank te gaan zitten, maar imo kan je maar één van beide opstellen.
Waarom maar 1 van de 2? Ze staan er beide op en we winnen de matchen. Ik zie het probleem niet.
 
Waarom maar 1 van de 2? Ze staan er beide op en we winnen de matchen. Ik zie het probleem niet.
Toch duidelijk dat het een pak moeilijker voetballen is met dit duo op het middenveld?

Dat je dit doet op Gent als je toch niet wil voetballen kan ik inkomen. Maar is ondertussen toch duidelijk (als je naast de resultaten kijkt) dat de ploeg voetballend een pak minder draait met het duo Rits - Delaney. Deze opstellen tegen bv RWDM gewoon niet te verantwoorden, tenzij die gewoon alles moeten spelen als ze fit zijn. Wat dan weer een absoluut gebrek aan tactisch inzicht van Riemer zou betekenen.
 
Waarom maar 1 van de 2? Ze staan er beide op en we winnen de matchen. Ik zie het probleem niet.
Ge komt gewoon niet tot voetballen toe van achteruit.
Veel te traag op het middenveld, te weinig verticaal spel, Rits komt te weinig tot infiltraties wat ik één van zijn sterkste punten vond bij Club
Dat ziet ge aan die lange balle van Schmeichel en Vertongen of het blijven prullen tegen die muur van RWDM, ge speelt niet snel genoeg

Delaney mag er gewoon uit van mij. Te traag en te onbezonne. Hoe die erin slaagt om met zijn ervaring elke match minsten 1x veel te wild in duel te gaan en minstens 1 gevaarlijke tackle uit te halen, onbegrijpelijk
Maar die is gehuurd dus opzich misschien niet meteen een probleem
 
Ge komt gewoon niet tot voetballen toe van achteruit.
Veel te traag op het middenveld, te weinig verticaal spel, Rits komt te weinig tot infiltraties wat ik één van zijn sterkste punten vond bij Club
Dat ziet ge aan die lange balle van Schmeichel en Vertongen of het blijven prullen tegen die muur van RWDM, ge speelt niet snel genoeg

Delaney mag er gewoon uit van mij. Te traag en te onbezonne. Hoe die erin slaagt om met zijn ervaring elke match minsten 1x veel te wild in duel te gaan en minstens 1 gevaarlijke tackle uit te halen, onbegrijpelijk
Maar die is gehuurd dus opzich misschien niet meteen een probleem
Sommige denken precies dat we Barcelona zijn. De ervaring van die spelers is enorm belangrijk in de mix van het team dat Anderlecht nu is. Riemer doet dat zeer goed. Tis niet te verwonderen dat er nog punten zijn kwijt gespeeld tegen Brugge en Genk nadat Delaney eruit moest. Zeker op Genk ging zijn vervanger in de fout waardoor het nog 1-1 werd. Met hem bleef het 0-1. Want die zet wel druk waar het moet.

Tegen ploegen als RWDM is het heel moeilijk voetballen. Met of zonder Delaney. Ik weet dat Westerlo zwak was maar wat ik vrijdag live heb gezien stoorde mij alleszins niets aan het duo Rits / Delaney.
 
Bedankt heren, nu hoef ik er niet meer op te antwoorden.
Zolang ze winnen met dat duo zie ik nog steeds niet de problemen. Sommige moeten de mindset ook een beetje veranderen. Anderlecht is niet meer de dominante ploeg dat het was. Er is gekozen voor resultaatvoetbal op de korte termijn en momenteel lukt dat met deze kern. Dat mooie voetbal is gewoon toch bijzaak als de punten momenteel gepakt worden. Je moet zien vanwaar ze de voorbije seizoenen komen.

Met Kompany was het voetbal bijvoorbeeld beter maar de resultaten waren dat alles behalve. Met vorig seizoen in gedachte leg ik me neer met minder voetbal maar toch resultaat. Kompany haalde in zijn beste seizoen bijvoorbeeld pas PO1 in de allerlaatste seconde van het seizoen en dan was het nog bibberend. Dit jaar staan ze er al veel beter op. Als het zo doorgaat halen ze makkelijk PO1. Dat is onder de huidige eigenaar nog geen enkele keer gelukt
 
Een middenveld delaney/rits werkt gewoon niet goed. Met leoni liep dat toch beter.
Het middenveld Delaney/Rits - Leoni - Stroeykens gewoon het meest gebalanceerde middenveld dat we kunnen opstellen.

Natuurlijk niet als je je gaat blindstaren op "ervaring". Persoonlijkheid en voetbalkwaliteiten gewoon een pak belangrijker. En daar heb je met deze samenstelling imo de beste mix. Geen toeval dat we met deze samenstelling ook het beste voetbal speelden.
 
Sommige denken precies dat we Barcelona zijn. De ervaring van die spelers is enorm belangrijk in de mix van het team dat Anderlecht nu is. Riemer doet dat zeer goed. Tis niet te verwonderen dat er nog punten zijn kwijt gespeeld tegen Brugge en Genk nadat Delaney eruit moest. Zeker op Genk ging zijn vervanger in de fout waardoor het nog 1-1 werd. Met hem bleef het 0-1. Want die zet wel druk waar het moet.

Tegen ploegen als RWDM is het heel moeilijk voetballen. Met of zonder Delaney. Ik weet dat Westerlo zwak was maar wat ik vrijdag live heb gezien stoorde mij alleszins niets aan het duo Rits / Delaney.
En de reden dat hij eraf moet tegen Brugge is omdat hij gelijk een wilde hond op een onnodig moment in een duel vliegt. Nergens voor nodig.

De mix is absoluut nodig, ontken ik ook nergens. Maar volgens mij bevrij je Rits als je zonder Delaney speelt en kan je er gewoon een betere voetballer opzetten

En voor de tegengoal in Genk kan je ook 3 andere schuldige aanwijzen die evenveel boter op het hoofd hebben
 
Het middenveld Delaney/Rits - Leoni - Stroeykens gewoon het meest gebalanceerde middenveld dat we kunnen opstellen.

Natuurlijk niet als je je gaat blindstaren op "ervaring". Persoonlijkheid en voetbalkwaliteiten gewoon een pak belangrijker. En daar heb je met deze samenstelling imo de beste mix.
Laatste weken is Leoni ook niet 100 procent meer fit geraakt, dus ja dan moet je sowieso wijzigen. We zullen zien als iedereen fit is wie er dan speelt
 
Met Kompany was het voetbal bijvoorbeeld beter maar de resultaten waren dat alles behalve. Kompany haalde in zijn beste seizoen bijvoorbeeld pas PO1 in de allerlaatste seconde van het seizoen en dan was het nog bibberend. Dit jaar staan ze er al veel beter op. Als het zo doorgaat halen ze makkelijk PO1. Dat is onder de huidige eigenaar nog geen enkele keer gelukt
Tjah, toen waren er ook net wat minder centen voorhanden eh. ;)

Heeft niets met het opstellen van Delaney en Rits te maken he. Deze kern veel beter en gebalanceerder dan die van toen.
Gewoon al Hazard, Dolberg en Vertonghen een wereld van verschil, spelers die toen onhaalbaar waren. Alsook een Sardella, Stroeykens en Leoni die veel verder staat in hun ontwikkeling als toen.
 
Laatste weken is Leoni ook niet 100 procent meer fit geraakt, dus ja dan moet je sowieso wijzigen. We zullen zien als iedereen fit is wie er dan speelt
Uiteraard, heb het dan ook over als iedereen fit is. Want jij twijfelt daar mss over, maar lijkt mij wel dat Riemer voor Rits - Delaney zal blijven gaan in zijn sterkste opstelling.
 
Terug
Bovenaan