Flappy

Well-known member
Los van alles wat er misloopt zit het ook gewoon totaal niet mee voor Anderlecht en dat geldt niet alleen voor vandaag. PO II halen is het hoogst haalbare dit seizoen en dit is gewoon te weinig. Elke grote club met een groot historisch palmares heeft wel eens een paar mindere jaren maar hier duurt het wel echt lang. Leedvermaak zal er bij sommigen altijd zijn, maar de implosie van Anderlecht is toch een serieuze aderlating voor het Belgische voetbal imho.
Zolang Vandenhaute de club bestuurt komt het niet meer goed.
 
The word is out, dus kan het hier ook zetten.

Jean Kindermans heeft zijn ontslag gegeven als hoofd van Neerpede, nadat Vandenhaute hem verplichte Verbeke te bellen om naast hem te komen zitten. Is hem beginnen uitschijten nadat hij dit niet wilde doen en dat een achterlijk idee vond.

Hopelijk is deze gigantische blunder het begin van het einde voor onze narcistische machtswellustige voorzitter, die de flaters aan mekaar blijft rijgen.
 
The word is out, dus kan het hier ook zetten.

Jean Kindermans heeft zijn ontslag gegeven als hoofd van Neerpede, nadat Vandenhaute hem verplichte Verbeke te bellen om naast hem te komen zitten. Is hem beginnen uitschijten nadat hij dit niet wilde doen en dat een achterlijk idee vond.

Hopelijk is deze gigantische blunder het begin van het einde voor onze narcistische machtswellustige voorzitter, die de flaters aan mekaar blijft rijgen.
Als dat waar is, dan is het wel heel slecht nieuws voor Anderlecht. Kindermans is een van de meest capabele mensen in de voetbalwereld en is een rasechte Anderlechtman... Dat zou echt neerkomen op het verkloten van de club tot op het DNA-niveau.
 
Werkelijk schandalig. Er zullen nog volgen, want Kindermans is denk ik voor veel jeugdspelers net de reden om (toch) bij Anderlecht te blijven.
Het is net Neerpede en Kindermans die Anderlecht toch wat recht hielden in Mazzu-time.
 
The word is out, dus kan het hier ook zetten.

Jean Kindermans heeft zijn ontslag gegeven als hoofd van Neerpede, nadat Vandenhaute hem verplichte Verbeke te bellen om naast hem te komen zitten. Is hem beginnen uitschijten nadat hij dit niet wilde doen en dat een achterlijk idee vond.

Hopelijk is deze gigantische blunder het begin van het einde voor onze narcistische machtswellustige voorzitter, die de flaters aan mekaar blijft rijgen.
Wel vreemd dat hier nog nix van in de pers staat, ben er zeker van dat er een supportersrevolte komt als dit uitkomt... Wouterke zal er alles aan doen om dit te verbloemen
 
Wel vreemd dat hier nog nix van in de pers staat, ben er zeker van dat er een supportersrevolte komt als dit uitkomt... Wouterke zal er alles aan doen om dit te verbloemen
Welke pers? Die waar vdh overal wel iets te zeggen heeft?
Er gaat geen slecht woord in de media komen over hem hoor.
 
Inderdaad, de quote van HVC over Kompany is precies ook overal vakkundig uit de artikels verwijderd.
Deze?

"Ik zal professioneel blijven en altijd de belangen van de groep blijven verdedigen. Maar ik kan niet tevreden zijn. Ik had bepaalde ambities, maar die hebben een knauw gekregen na het vertrek van Kompany.
Ik heb vertrouwen dat de nieuwe directie hier iets kan neerzetten, maar men moet tijd gunnen aan die mensen om hun job te kunnen doen.”

Dat laatste is toch ook een sneer naar het bestuur
 
VDH is inderdaad heer en meester van de pers. Toch wel een zeer spijtige situatie voor Anderlecht, een club die een juweel van België zou moeten zijn. Zoveel geschiedenis en steeds sneller verdwijnende allure en dat wordt vakkundig uitgewist door het ego van een man die veel te veel in zichzelf gelooft.

Als je Kindermans kwijt bent, dan ben je de helft van Anderlecht kwijt zowat. Ongetwijfeld blijven heel veel spelers bij Anderlecht door hem want elke ouder met wat voetbalverstand kent hem en heeft daar vertrouwen in. Dat zal velen toch aan het denken zetten, potentieel ettelijke miljoenen die Anderlecht weer verlaten.
 
The word is out, dus kan het hier ook zetten.

Jean Kindermans heeft zijn ontslag gegeven als hoofd van Neerpede, nadat Vandenhaute hem verplichte Verbeke te bellen om naast hem te komen zitten. Is hem beginnen uitschijten nadat hij dit niet wilde doen en dat een achterlijk idee vond.

Hopelijk is deze gigantische blunder het begin van het einde voor onze narcistische machtswellustige voorzitter, die de flaters aan mekaar blijft rijgen.
In mei waren daar ook al geruchten over, dat bleek toen niet te kloppen. Toch even afwachten.
 
VDH is inderdaad heer en meester van de pers. Toch wel een zeer spijtige situatie voor Anderlecht, een club die een juweel van België zou moeten zijn. Zoveel geschiedenis en steeds sneller verdwijnende allure en dat wordt vakkundig uitgewist door het ego van een man die veel te veel in zichzelf gelooft.

Als je Kindermans kwijt bent, dan ben je de helft van Anderlecht kwijt zowat. Ongetwijfeld blijven heel veel spelers bij Anderlecht door hem want elke ouder met wat voetbalverstand kent hem en heeft daar vertrouwen in. Dat zal velen toch aan het denken zetten, potentieel ettelijke miljoenen die Anderlecht weer verlaten.

Er gaan sowieso ettelijke miljoenen de club verlaten.
Enock Agyei & Duranville zijn sinds de koerswijziging totaal niet meer geneigd hun contract te verlengen, en trekken wellicht goedkoop naar een andere bestemming na dit seizoen. Neerpede is maar zo goed als je het ook kan laten doorstromen en renderen in de eerste ploeg, en als je daar geen trainer zet die oog heeft voor wat er zich in Neerpede afspeelt, dan lukt dat niet of moeilijk. Dat zagen we bij Weiler en dat zagen we bij Mazzu. En dan krijg je een leegloop.
 
Er gaan sowieso ettelijke miljoenen de club verlaten.
Enock Agyei & Duranville zijn sinds de koerswijziging totaal niet meer geneigd hun contract te verlengen, en trekken wellicht goedkoop naar een andere bestemming na dit seizoen. Neerpede is maar zo goed als je het ook kan laten doorstromen en renderen in de eerste ploeg, en als je daar geen trainer zet die oog heeft voor wat er zich in Neerpede afspeelt, dan lukt dat niet of moeilijk. Dat zagen we bij Weiler en dat zagen we bij Mazzu. En dan krijg je een leegloop.
Enorm spijtig, ook voor die talenten zelf. Want je ziet toch vaak dat diegene die bij Anderlecht patrons zijn geworden, dat die het veel beter doen dan de nukkige vertrekkers. Van al wat vertrokken is voor een deftig seizoen bij de A-ploeg zal Lavia nu de enige zijn die er iets van gaat maken? Doodzonde toch. Maar bon, als City daar u en uw ouders hun hoofd gek maakt met letterlijk miljoenen... Dan verlies je het perspectief snel. Maar voor elke Romeo Lavia zijn er 100 Mathias Bossaertsen.
 
In mei waren daar ook al geruchten over, dat bleek toen niet te kloppen. Toch even afwachten.

Deze keer hebben we het echt vlaggen vrees ik. Gaat wel nog zijn opzeg doen, dus zal nog wel een tijdje op de club aanwezig zijn. Hopelijk zijn we van die complete zit af tegen het einde van die opzeg.
 
Dramatisch nieuws voor Anderlecht als dit klopt.
Dat groot Grieks-Belgisch talent (Karetsas) gaat al terug naar Genk owv het vertrek van Kompany. Maar als Kindermans verdwijnt, gaat dat niet de laatste zijn.
 
Enorm spijtig, ook voor die talenten zelf. Want je ziet toch vaak dat diegene die bij Anderlecht patrons zijn geworden, dat die het veel beter doen dan de nukkige vertrekkers. Van al wat vertrokken is voor een deftig seizoen bij de A-ploeg zal Lavia nu de enige zijn die er iets van gaat maken? Doodzonde toch. Maar bon, als City daar u en uw ouders hun hoofd gek maakt met letterlijk miljoenen... Dan verlies je het perspectief snel. Maar voor elke Romeo Lavia zijn er 100 Mathias Bossaertsen.
In België doorbreken, of dat dan bij ons of bij Genk of Standard of Club of elders is, is altijd wel goed inderdaad.
Van een Januzaj kan je nog zeggen dat die 'er' geraakt is. Is op jonge leeftijd beginnen spelen bij een topclub dus dan heb je een parcours afgelegd. Dat hij nadien zich niet verder kon ontwikkelen is een andere zaak.
En Lavia inderdaad. Matozo blijkt er ook op een rustige manier te komen. Mangala via Duitsland. Er zijn andere wegen (bv. via Ajax, Lille, Rennes, Monaco,...), maar er zijn er ook heel veel die falen. Zeker bij die koopclubs à la City of Chelsea. Daar zal je ongetwijfeld goed opgeleid worden maar je gaat tussen je 18 en 22 niet echt kansen krijgen. Lavia is eigenlijk verrassend vroeg naar een kleine club gegaan, zodat hij geen verloren jaartje gekend heeft.

Nu ik zie er hier en daar nog wel eentje richting Burnley trekken. Dat hoeft geen slechte zaak te zijn.
 
Deze keer hebben we het echt vlaggen vrees ik. Gaat wel nog zijn opzeg doen, dus zal nog wel een tijdje op de club aanwezig zijn. Hopelijk zijn we van die complete zit af tegen het einde van die opzeg.
Kan mij oeilijk inbeelden dat er intern geen strubbelingen ontstaan. De Raad van Bestuur heeft toch nog enkele Anderlechtmannen zitten? Coucke is toch nog meerderheidsaandeelhouder en ziet zijn geld verder weg smelten?
 
Kan mij oeilijk inbeelden dat er intern geen strubbelingen ontstaan. De Raad van Bestuur heeft toch nog enkele Anderlechtmannen zitten? Coucke is toch nog meerderheidsaandeelhouder en ziet zijn geld verder weg smelten?

Coucke gedraagt zich als een stille vennoot sinds een tijd. Heeft zelf afstand genomen en bestuurt Anderlecht zoals zijn andere bedrijven. Die zou in november wel uitgevlogen zijn op zo'n RvB omwille van de gestegen loonkosten (volgens de kranten) dus het kan best zijn dat het doorselecteren nu daar een rechtstreeks gevolg is. Maar ondertussen hebben Vandenhaute en co wel een bepaald aandeel in de club en Coucke kan wel op zo'n vergadering het ontslag van Vandenhaute als voorzitter laten stemmen, hem buiten krijgen in de financiële structuur zal niet zomaar lukken.

Veel geruchten ook over, maar ik weet niet wat er klopt daarvan: Coucke zou niet meer on speaking terms zijn met VDH, Coucke zou spijt hebben over het vertrek van Kompany, en hij zou ballonnetjes oplaten om de boel te verkopen. Als de juiste prijs betaald wordt natuurlijk.

Maar 't is moeilijk om te weten wat er nu echt allemaal speelt daar. Mike Verschueren vind ik persoonlijk nog de laatste echte Anderlechtman maar dat is maar een kleine vis.
 
Ben vooral erg benieuwd naar de weerbots.
Europees voetbal lijkt met de dag onwaarschijnlijker. PO2 zie ik ze misschien nog halen (maar bon, nu dus naar Club, dan thuis in een leeg stadion tegen Zulte en dan Antwerp), maar om dan via dat nog Europees te pakken, die kans acht ik zeer klein. En geen PO2 zou trouwens compensatie op de abonnementen betekenen (dat was verkocht als inclusief). De cijfers zijn al dramatisch.

Gisteren zat het 'vol' (uitverkocht) maar zag toch veel stoelen ook leeg. En na de 1-2 liep het halve stadion leeg. De abonnementenverkoop zou wel eens heel pijnlijk kunnen worden. Vorig jaar liep dat al een tijd voor het vertrek van Kompany en spraken ze nadien de ambitie uit voor de titel te gaan. Tja. Dat ballonnetje is ook doorprikt nu.
 
Terug
Bovenaan