Wouter op 24 oktober 2022 na het ontslag van Mazzu:

"Anderlecht is in crisis"
"Maar het kan nog slechter... Wie zegt dat het dieptepunt bereikt is: het kan altijd dieper..."

:sick:
 
Wie haalt Kindermans binnen is de vraag dan? Of zou die nergens anders buiten Anderlecht willen werken in Belgie. Elke topclub in Belgie gaat die man toch aan de mouw trekken met grote contracten?
 
Maar de waarschijnlijkste reden voor de scheiding zit hem in de cijfers. Kindermans heeft op basis van zijn prestaties in het verleden een royaal bediendencontract. Hij zou ook bonussen krijgen wanneer een jeugdtalent doorstroomt naar de A-kern en/of een transfer maakt. Tegenover de Raad van Bestuur noemde Vandenhaute de verloning van Kindermans recent nog ‘niet marktconform’.

Kindermans zou recht hebben op een ontslagvergoeding ter hoogte van zo’n 18 maanden loon. Hij zou alvast niet van plan zijn zelf op te stappen. Zijn vertrek ligt zo goed als vast, maar wanneer en hoeveel dat zou kosten blijft onderwerp voor onderhandeling.

Anderlecht blijft in financieel woelig water. Ook al pompten eigenaar Marc Coucke en onder meer Vandenhaute eind 2021 nog tientallen miljoenen in de club. Eind vorig jaar maakte Coucke zich daarom al boos: de salarislast van Anderlecht lag - tegen de afspraken in - alweer veel te hoog. Het vertrek van Kindermans is op korte termijn een nieuwe tegenvaller. Aangezien hij al 58 is, zal Anderlecht ook geen monsterbedragen besparen op zijn vertrek.
 
Als de jeugdopleiding ineenstuikt bij het verdwijnen van Kindermans, was die opleiding sowieso ten dode opgeschreven.

De manier waarop oké. Maar het vertrek op zich mag toch geen probleem zijn.
 
Ik kan mis zijn maar waren de eerste reacties op vandenhaute niet positief? Toch na het Coucke-verhaal?
 
Als de jeugdopleiding ineenstuikt bij het verdwijnen van Kindermans, was die opleiding sowieso ten dode opgeschreven.

De manier waarop oké. Maar het vertrek op zich mag toch geen probleem zijn.
Wel als hij de man was achter de visie, de manier van voetballen, de cultuur,... van de jeugdopleiding (en dat was hij ook)
 
Wel als hij de man was achter de visie, de manier van voetballen, de cultuur,... van de jeugdopleiding (en dat was hij ook)

Ook niet. De busfactor... Kindermans is 60 krijgt een hartaanval en sterft, jeugdopleiding kapot dan? Als de structuur van die jeugdopleiding ook maar IETS waard is, heb je altijd een plan b of enige back up. Al helemaal als je zoveel geld in dat centrum steekt.
 
Ook niet. De busfactor... Kindermans is 60 krijgt een hartaanval en sterft, jeugdopleiding kapot dan? Als de structuur van die jeugdopleiding ook maar IETS waard is, heb je altijd een plan b of enige back up. Al helemaal als je zoveel geld in dat centrum steekt.
Probleem is vrees ik de manier waarop hij buiten gegooid wordt.
Dat voorspelt weinig goeds over hoe ze verder gaan met de jeugdwerking toch? Als hij zelf zou opstappen of spijtig genoeg te komen overlijden of whatever lijkt het mij een pak realistischer dat er volgens zijn visie verder gewerkt gaat worden. Als ze hem buiten gooien omdat hij niet elk talent heeft kunnen overtuigen om te blijven zou het wel eens kunnen dat de hele visie van de jeugdwerking gedraaid gaat worden, en dan ben je nog niet thuis natuurlijk.
 
Ook niet. De busfactor... Kindermans is 60 krijgt een hartaanval en sterft, jeugdopleiding kapot dan? Als de structuur van die jeugdopleiding ook maar IETS waard is, heb je altijd een plan b of enige back up. Al helemaal als je zoveel geld in dat centrum steekt.

Maar het probleem is een pak groter dan dat men van Kompany of Kindermans afwil he.

Het is vooral de reden waarom men er vanaf wil. Men (Wouter Vandenhaute) denkt het allemaal beter te weten dan mensen die al jaren in het vak zitten, en op hun terrein tot de wereldtop behoren. De fameuze cultuuromslag waar Vandenhaute het over had, dat is het gigantische probleem.

Jean Kindermans is de belichaming van de visie en filosofie van onze jeugdopleiding. en door hem te vervangen door een sportief directeur waar niemand mee overeen komt, en die eigenlijk gewoon het sloefke van de voorzitter is, toon je net aan dat je als hoofd van de club 0,0 voeling en visie hebt voor die club. Daaronboven is Kindermans de man die die filosofie bewaakt.

De mensen met de juiste visie worden 1 voor 1 de deur gewezen, en vervangen door paljassen die Vandenhaute zijn onnozele cultuuromslag willen doorvoeren voor hem. Veldman is trouwens 1 van die mannetjes.

Vandenhaute zijn droom is om Club Brugge te imiteren. En verwacht dat Neerpede 17 jarige ketten gaat produceren die meteen fysiek paraat staan om de junkes league kapot te spelen. Maar zo werkt het allemaal niet. En door je visie en filosofie overhoop te gaan gooien, wordt u opleiding gewoon eenheidsworst, en kiezen de talenten gewoon voor andere en betere projecten.

Alvast menig gerucht van meerdere talenten die na dit nieuws eieren voor hun geld gaan kiezen.

Ik vind het trouwens knap dat de meeste mensen hier de ernst van dit ontslag inzien als supporter van een andere club. Toont nog eens aan dat dit forum een meerwaarde heeft tov club fora waar er al te vaak 1 dimensionaal wordt gedacht.
 
^dat er kritiek komt op de manier waarop is evident - daar opende ik mijn post ook mee. Waar ik vooral op stuur is dat ik gewoon niet kan geloven dat zo een "instituut" als Neerpede zo afhankelijk lijkt te zijn van 1 man. Is gewoon niet gezond.
 
^dat er kritiek komt op de manier waarop is evident - daar opende ik mijn post ook mee. Waar ik vooral op stuur is dat ik gewoon niet kan geloven dat zo een "instituut" als Neerpede zo afhankelijk lijkt te zijn van 1 man. Is gewoon niet gezond.
Hij is het hoofd van de jeugdopleiding, (al hoeveel jaren aan een stuk?)

Hij zet dus de lijnen uit, hij bewaakt de filosofie, hij is het slot op de deur.
Uiteraard werkt de rest ook goed op Neerpede.

Als je je hoofd gaat vervangen is het nieuwe bazen nieuwe regels, de kans zit er dik in dat heel veel gaat veranderen op die manier.

Als hij j gewoon op pensioen gaat zou in normale gevallen iemand doorschuiven naar zijn positie die al op zijn manier werkt en de lijn doortrekt
Nu schuif je die man gewoon aan de kant omdat je het beter weet, dat belooft niks goeds hè.
 
Ik kan mis zijn maar waren de eerste reacties op vandenhaute niet positief? Toch na het Coucke-verhaal?
Inhoudelijk alvast niet, voordeel van de twijfel wellicht wel bij de meesten, althans aanvankelijk maar dat heeft niet lang geduurd.

Coucke noch Vandenhaute kennen iets van voetbal, ook niet van koers trouwens. Daarmee behoren ze tot de overgrote meerderheid van 95% van alle geslaagde zakenmannen die in de sport-business gaan. Dus op basis van data had je kunnen voorspellen dat dit verhaal dramatisch ging aflopen. :thinking:
 
Zoals Hans en anderen al zeiden: als Kompany gewoon vertrokken was en een opvolger had geïnstalleerd: verteerbaar. Als Kindermans op pensioen ging en zijn opvolger had opgeleid: prima.
Maar men breekt met alles waar ze voor staan en willen in de vuilbak kieperen wat ze neergezet hebben.
En dat is het einde van het Anderlecht zoals ik het gekend heb. Die 2 stonden voor alles waar ik supporter voor geworden ben, lang voor ze er zaten (maar ze waren er een product van).

Nu hebben we kortzichtige pipo’s die NIKS bewezen hebben in het voetbal, laat staan op Anderlecht.
 
Als de jeugdopleiding ineenstuikt bij het verdwijnen van Kindermans, was die opleiding sowieso ten dode opgeschreven.

De manier waarop oké. Maar het vertrek op zich mag toch geen probleem zijn.
Het floreerde nochtans als nooit tevoren.

Kijk naar hoe Duchatelet en nadien Venanzi Standard leidden. Een directeur is perfect in staat om een instituut eigenhandig de gracht in te rijden. En als Verbeke een even grote brokkenpiloot gaat uithangen op Neerpede als bij de eerste ploeg is dit gewoon dramatisch.
 
Als de jeugdopleiding ineenstuikt bij het verdwijnen van Kindermans, was die opleiding sowieso ten dode opgeschreven.

De manier waarop oké. Maar het vertrek op zich mag toch geen probleem zijn.
Als het vertrek was voorzienbaar is (pensioen) kan men de nodige voorzieningen treffen voor de opvolging natuurlijk he. En van zo iemand geniet je zo lang mogelijk liefst.
 
Er komt alleszins een nieuwe manier van scouten, waar men bv meer naar de fysiek gaat kijken. Wie niet mee wil in dit verhaal, zal ook gewoon vliegen. En zo gaat alles wat goed en speciaal was aan Neerpede, en waarom ze zo uniek was, volledig naar de knoppen. Iedere dag met die machtsgeile narcist aan het roer, gaat de club een klein beetje meer kapot.

Even doodleuk de man die Lavia even liet vertrekken door met zijn manager zijn voeten te spelen, een manager die dan ook nog eens een hoop grote Neerpede talenten in zijn portefeuille heeft, het nieuwe hoofd te maken van een gerenommeerde jeugdopleiding. De waanzin nabij. Historische periode in het Belgische voetbal, 2022. Hier gaat Anderlecht niet snel van herstellen.
 
Terug
Bovenaan