Ben vooral erg benieuwd naar de weerbots.
Europees voetbal lijkt met de dag onwaarschijnlijker. PO2 zie ik ze misschien nog halen (maar bon, nu dus naar Club, dan thuis in een leeg stadion tegen Zulte en dan Antwerp), maar om dan via dat nog Europees te pakken, die kans acht ik zeer klein. En geen PO2 zou trouwens compensatie op de abonnementen betekenen (dat was verkocht als inclusief). De cijfers zijn al dramatisch.

Gisteren zat het 'vol' (uitverkocht) maar zag toch veel stoelen ook leeg. En na de 1-2 liep het halve stadion leeg. De abonnementenverkoop zou wel eens heel pijnlijk kunnen worden. Vorig jaar liep dat al een tijd voor het vertrek van Kompany en spraken ze nadien de ambitie uit voor de titel te gaan. Tja. Dat ballonnetje is ook doorprikt nu.
Perfect moment dus om het nieuws over Kindermans naar buiten te brengen.
Tegen dat er toch volk in ons stadion zit is het al oud nieuws
 
Perfect moment dus om het nieuws over Kindermans naar buiten te brengen.
Tegen dat er toch volk in ons stadion zit is het al oud nieuws
als ze zich met dat soort zaken bezig houden (wanneer timing van slecht nieuws tov publiek in stadion) dan zit er toch iets serieus scheef in hun prioriteiten
 
Perfect moment dus om het nieuws over Kindermans naar buiten te brengen.
Tegen dat er toch volk in ons stadion zit is het al oud nieuws
Ik betwijfel dit toch erg. Je gaat het volgende krijgen:

* Malcontentement nog steeds door alle Kompany-fans. Zeker als Kompany daar in mei met promotie staat te zwaaien. Dat heeft op zich hier niks mee te maken maar toont aan wat ze hebben laten schieten.
* Geen Europees voetbal, totale inzinking. Voorlopig slechtste seizoen sinds 1931.
* Leegloop qua talenten. Vorig jaar wilde Stroeykens maar 1 jaar verlengen, Duranville, Agyei,... Vooral een Duranville zou heel gevoelig liggen, megapopulair in het stadion.
* Veel volk in het stadion is ook zeer gevoelig voor grote namen, minder voor het talent. Die zijn woest als Trebel niet blijft, omdat Hoedt-Hoedt-Hoedt! opzij geschoven is. Als ze echt zwaar inkrimpen gaat dat bij hen ook aankomen.

Ga er maar aan staan dan. Welk verhaal trekt nog volk? Welk perspectief? Er zitten best wel wat successo's bij ons en die ga je kwijtspelen en de romantische zielen op deze manier ook. Tja dan houdt het op.
 
Kindermans is ook maar één man natuurlijk, maar zijn ontslag kan toch wel eens echt het failliet/einde van Anderlecht inluiden vrees ik. Het is niet voor niets dat Europese topclubs naar Neerpede kwamen kijken hoe de jeugdopleiding ineen zit.
 
Hoe zeer ik ook geniet van de malaise bij Anderlecht... Dit is wel heel triest, zelfs voor het Belgische voetbal, want Kindermans gaat niet zomaar naar een andere Belgische topclub gaan hé als Anderlecht-man.
Dat wil zeggen dat gans België heel veel potentieel aant weggooien is. Die jeugd zal nu mss wel naar andere teams gaan, maar is de opleiding daar even goed? Meestal niet...
 
Hoe zeer ik ook geniet van de malaise bij Anderlecht... Dit is wel heel triest, zelfs voor het Belgische voetbal, want Kindermans gaat niet zomaar naar een andere Belgische topclub gaan hé als Anderlecht-man.
Dat wil zeggen dat gans België heel veel potentieel aant weggooien is. Die jeugd zal nu mss wel naar andere teams gaan, maar is de opleiding daar even goed? Meestal niet...
Ajax..
 
In het Nieuwsblad opperen ze dat hij te hoog salaris heeft? Het is niet omdat je een opzeg van 18 maanden hebt, dat je hoog salaris hebt. Vreemd.
 
In het Nieuwsblad opperen ze dat hij te hoog salaris heeft? Het is niet omdat je een opzeg van 18 maanden hebt, dat je hoog salaris hebt. Vreemd.
Ze zijn alweer excuses aan ‘t lanceren, om zichzelf goed te praten. Te duur, het moet moderner (data!), of nee wacht, er zijn talenten weggegaan, dat kan natuurlijk niet 🤪.

Barcelona en Ajax verliezen soms toptalenten maar Jean moet ze allemaal vastbinden hier. Wat een gelul.
 
Hoe zeer ik ook geniet van de malaise bij Anderlecht... Dit is wel heel triest, zelfs voor het Belgische voetbal, want Kindermans gaat niet zomaar naar een andere Belgische topclub gaan hé als Anderlecht-man.
Dat wil zeggen dat gans België heel veel potentieel aant weggooien is. Die jeugd zal nu mss wel naar andere teams gaan, maar is de opleiding daar even goed? Meestal niet...
wel een opportuniteit natuurlijk voor andere Belgische clubs om tandje bij te steken nu
 
Hoe zeer ik ook geniet van de malaise bij Anderlecht... Dit is wel heel triest, zelfs voor het Belgische voetbal, want Kindermans gaat niet zomaar naar een andere Belgische topclub gaan hé als Anderlecht-man.
Dat wil zeggen dat gans België heel veel potentieel aant weggooien is. Die jeugd zal nu mss wel naar andere teams gaan, maar is de opleiding daar even goed? Meestal niet...
Genk. Zonder twijfel.
De laatste 10 jaar zijn enkel Neerpede en de jeugd van Genk van een hoog niveau in Belgiė, hoe je het ook draait of keert. Hoe dan ook een verlies voor de toekomst van het Belgisch voetbal. Nog meer talent dat naar het buitenland zal gaan.
 
Coucke gaat dit toch niet zo maar laten gebeuren? Eén van zijn eerste persconferenties was met Jean naast hem om (terecht) te stoefen over de jeugdopleiding en de doorstroming naar de eerste ploeg.
Genk is inderdaad goed bezig en die waren slim genoeg om Nilis wel een correcte verloning als coach aan te bieden.
 
Verbeke zou de opvolger van Kindermans worden. Met de komst van Fredberg moesten ze voor hem natuurlijk een nieuwe functie zoeken...
 
De nieuwe bestuursploeg onder leiding van Wouter Vandenhaute waardeerde het werk van Kindermans, maar zag nog marge voor een ‘moderner’ beleid. Nog meer aan de hand van data.
Volgens hetzelfde artikel was Verbeke CEO Sports.
 
Coucke gedraagt zich als een stille vennoot sinds een tijd. Heeft zelf afstand genomen en bestuurt Anderlecht zoals zijn andere bedrijven. Die zou in november wel uitgevlogen zijn op zo'n RvB omwille van de gestegen loonkosten (volgens de kranten) dus het kan best zijn dat het doorselecteren nu daar een rechtstreeks gevolg is. Maar ondertussen hebben Vandenhaute en co wel een bepaald aandeel in de club en Coucke kan wel op zo'n vergadering het ontslag van Vandenhaute als voorzitter laten stemmen, hem buiten krijgen in de financiële structuur zal niet zomaar lukken.

Veel geruchten ook over, maar ik weet niet wat er klopt daarvan: Coucke zou niet meer on speaking terms zijn met VDH, Coucke zou spijt hebben over het vertrek van Kompany, en hij zou ballonnetjes oplaten om de boel te verkopen. Als de juiste prijs betaald wordt natuurlijk.

Maar 't is moeilijk om te weten wat er nu echt allemaal speelt daar. Mike Verschueren vind ik persoonlijk nog de laatste echte Anderlechtman maar dat is maar een kleine vis.
Ik heb alvast uit goeie bron dat Coucke en Vandenhaute in klinkende boel liggen, maar Coucke zou zichzelf buitenspel hebben laten zetten door de gewiekste Vandenhaute, en kan niet echt iets doen. Ontslag van Kindermans toch vooral weer Vandenhaute die zijn absolute macht wou doordrijven, en zijn slaafje Verbeke wou inzetten voor zijn compleet waanzinnige cultuuromslag.

Naar alles wat ik hoor is Vandenhaute een prachtig projectje voor 1 of ander psychologisch onderzoekscentrum.

Hieronder ook nog eens iemand intern die de "argumenten" voor het opzijschuiven van Kindermans weerlegt.







Hier ex-doc van de beloften en de jeugd gedurende 7 seizoenen

Kindermans was nog 1 van de laatste steunpilaren van deze club (niet dat dat iemand hier zou verbazen denkik)

Dit is pure onkunde en een schande

Edit: de argumenten slagen ook op niets

Data werden al gebruikt sinds 2014 en 2015 bij de vergaderingen over EPPP's (de elite jeugdspelers), er waren wekelijks en maandelijks evaluatie-momenten met als parameters techniek, fysiek, talent, groeicurves, mentaal...

Er werd gebruikt gemaakt van software-programma's, overleg met kinés en physical coaches, overleg met de medische staf, driemaandelijks volledige labo-screening en cardiotesten jaarlijks, voedingsopvolging met dietiste, sociale opvolging en psychologische opvolging.

Gebruik van software-programma's, overleg met staff eerste ploeg, evaluatiemomenten met spelers en ouders

Gebruik van datamanagement tijdens de wedstrijd van de beloften vanaf 2018

Ik kan zo blijven doorgaan en waarschijnlijk ben ik de helft al vergeten :)

Exit 2: en zo'n groot salaris had hij zeker niet, zeker in vergelijking met sommige mensen van het bestuur ;-)
 
Laatst bewerkt:
La Dernière Heure weet dat er al langer spanningen waren tussen Kindermans en het bestuur en dat het onlangs tot een nieuwe clash gekomen zou zijn. Het bestuur zou vinden dat de opleidingsmethodes van Kindermans achterhaald zijn en verwijt hem ook het verlies van een aantal grote talenten - de voorbije jaren zag Anderlecht onder meer Roméo Lavia (Man City) en Rayane Bounida (Ajax) vertrekken zonder een profcontract te tekenen. Kindermans vindt dan weer dat Anderlecht zijn DNA aan het verloochenen is.
Geen woorden voor als men dat in zijn schoenen wil schuiven :headshake:
 
Lavia is dan nog volledig op het conto van Verbeke te schrijven, die vond dat talenten voortaan maar tevreden moesten zijn met kleinere contractjes.
Twee maanden na het vertrek van Lavia hadden ze hun stommiteit alweer ingezien en zijn ze van dat idiote idee (dat Duchatelet op Standard ook eens probeerde en zo een leegloop meemaakte) afgestapt.
 
Terug
Bovenaan