Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

• Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 98 38,4%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 72 28,2%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 51 20,0%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

Stemmen: 31 12,2%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    255
Kijk als er ergens mogelijks toch nog een beter vrouw rondloopt dan mijn huidige vrouw, waarom zou ik daar dan geen interesse in hebben en die deur niet open laten staan? Wil jij niet nog beter dan? Waarom niet? En als jij die betere vrouw ineens zou tegen komen en helemaal verliefd wordt, zou je die dan weigeren? Waarom? Omdat je iets beloofd hebt? Is dat niet naief?
Ik en mijn vrouw hebben een relatie waar 15+ jaar aan gewerkt is door beide partijen. Ik zie eigenlijk niet in hoe iemand die ik "ineens tegenkom" beter zou kunnen zijn dan dat.

Iedereen heeft andere grenzen e…
Mijn
Partner zou het pijnlijk vinden als ik op date ga met een vrouw. Dus wel zelf? Ik heber geen zin in en de vrouw ook niet…
Ik vind het gewoon raar dat jullie dit automatisch zien als een date. Een date is voor mij iets "romantisch", een etentje/drankje met een vriend/vriendin is dit alles behalve.

Maar bon inderdaad, zo kunnen we blijven discussiëren. Iedereen zijn eigen goesting :)

Ik vind het gewoon raar dat jullie dit automatisch zien als een date. Een date is voor mij iets "romantisch", een etentje/drankje met een vriend/vriendin is dit alles behalve.

Maar bon inderdaad, zo kunnen we blijven discussiëren. Iedereen zijn eigen goesting :)
Dit dus he. Sommigen begrijpen niet dat een platonische vriendschap tussen personen waarvan de andere hun seksuele voorkeur is gewoon kan. Ik ben al genoeg met vriendinnen 1 op 1 iets gaan eten/drinken/naar een concert geweest zonder dat er ook maar 1 vleugje romantiek in de lucht hing.

Ja idd. Voor mij is dat gewoon een pintje gaan pakken. :)

Wat mij hier nu wel stoort in deze thread, is dat wanneer je blijkbaar aangeeft dat je dit in jouw relatie niet meteen ziet zitten, die relatie blijkbaar meteen toxisch, niet normaal, beklemmend en compleet not done is.

Terwijl, dat is toch gewoon vrije keuze? Als een koppel samen overeenkomt dat het moet kunnen, met anderen gaan eten of zaken doen, fine, goed voor jullie. En als ze het niet zien zitten, ook fine toch? Ik heb nu echt niet het gevoel dat ik iets zou missen omdat ik niet met andere vrouwen op schok ga hoor, integendeel. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Ik heb er geen nood aan dus ik voel mij ook absoluut niet tekortgedaan.

Als je dan zegt dat je geen relatie hoeft wanneer je niet met anderen op schok zou mogen, dan is dat jouw goed recht. Maar veroordeel dan aub andere relaties niet als toxisch omdat ze dat wel zo onderling afspreken.

Wat mij hier nu wel stoort in deze thread, is dat wanneer je blijkbaar aangeeft dat je dit in jouw relatie niet meteen ziet zitten, die relatie blijkbaar meteen toxisch, niet normaal, beklemmend en compleet not done is.

Terwijl, dat is toch gewoon vrije keuze? Als een koppel samen overeenkomt dat het moet kunnen, met anderen gaan eten of zaken doen, fine, goed voor jullie. En als ze het niet zien zitten, ook fine toch? Ik heb nu echt niet het gevoel dat ik iets zou missen omdat ik niet met andere vrouwen op schok ga hoor, integendeel. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Ik heb er geen nood aan dus ik voel mij ook absoluut niet tekortgedaan.

Als je dan zegt dat je geen relatie hoeft wanneer je niet met anderen op schok zou mogen, dan is dat jouw goed recht. Maar veroordeel dan aub andere relaties niet als toxisch omdat ze dat wel zo onderling afspreken.

Ik denk dat het eerder ligt aan het feit ligt hoe bepaalde personen hier hun mening formuleren, dan aan de mening zelf. Lijkt me niet dat iemand er een probleem mee heeft, zoals jij het in jouw post verwoordt.

Again, gaat in beide richtingen.

Claimen dat wij geen goede partnerkeuze hebben gemaakt omdat we behoefte hebben aan afspreken met het andere geslacht.

Ik denk dat het eerder ligt aan het feit ligt hoe bepaalde personen hier hun mening formuleren, dan aan de mening zelf. Lijkt me niet dat iemand er een probleem mee heeft, zoals jij het in jouw post verwoordt.
mja, toch eens teruglezen dan, want voor sommigen is het toch blijkbaar onbegrijpelijk.

mja, toch eens teruglezen dan, want voor sommigen is het toch blijkbaar onbegrijpelijk.
En van de andere kant kan je dan een hoop insinuaties lezen over het succes van de relatie en de partnerkeuze. Lijkt me nu niet alsof die kant zoveel meer begrip heeft voor "vrije keuze" uiteindelijk. Dit is toch gewoon een klassieke internetdiscussie waar een minderheid aan vreemde vogels compleet over de rooie gaan voor niks?

Again, gaat in beide richtingen.

Claimen dat wij geen goede partnerkeuze hebben gemaakt omdat we behoefte hebben aan afspreken met het andere geslacht.
Uiteraard. Zoals gezegd, het is elk zijn, haar of hun keuze. Als er in overeengekomen wordt zie ik in beide richtingen geen enkel probleem of voor- of nadeel. Als je er niet in overeenkomt, pas dan zal het problemen opleveren.

En van de andere kant kan je dan een hoop insinuaties lezen over het succes van de relatie en de partnerkeuze. Lijkt me nu niet alsof die kant zoveel meer begrip heeft voor "vrije keuze" uiteindelijk. Dit is toch gewoon een klassieke internetdiscussie waar een minderheid aan vreemde vogels compleet over de rooie gaan voor niks?

Akkoord dat het inderdaad ook in de andere richting overdreven wordt. Als in "er moet wel iets fout zitten als je de behoefte hebt met anderen om te gaan". Dat is ook onzin uiteraard.

Ik denk dat de meerderheid hier eerder steigert bij het "verbieden" van contacten met anderen want dat heeft een zeer controlerende connotatie.
Uiteraard mag iedereen zijn grenzen aangeven maar dan wel in onderling overleg en niet in het genre van "oude vrienden buitenkuisen" (of hier is toch iets dergelijks in de thread gezegd).

Snap de 24 pagina's hierover niet eigenlijk.
Voor sommige koppels is eens kijken naar het ander geslacht , gelijk aan bedrog. Andere kunnen rondvogelen wat ze willen, zolang het maar bij seks blijft en geen gevoelens en dat is ook ok.
Hangt er dus echt van af waar de comfortzone ligt van beide. En alle extremen zijn best ok, als je u als koppel erin kan vinden

Snap de 24 pagina's hierover niet eigenlijk.
Voor sommige koppels is eens kijken naar het ander geslacht , gelijk aan bedrog. Andere kunnen rondvogelen wat ze willen, zolang het maar bij seks blijft en geen gevoelens en dat is ook ok.
Hangt er dus echt van af waar de comfortzone ligt van beide. En alle extremen zijn best ok, als je u als koppel erin kan vinden
Ik spreek mischien vooral voor mezelf maar ik dacht gewoon dat bij de typische BG-poster (ergens eind 20 tot eind 30, redelijk opgeleid, niet religieus of conservatief, ...), dit niet echt een twistpunt zou zijn, omdat bijna iedereen toch vrienden van vroeger heeft. Sommige van de standpunten hier, en zeker de verwoordingen, zou ik gewoon eerder verwachten bij streng-conservatieve of veel oudere mensen.

Gewoon een geval waarbij niemand stilstaat bij hoe het er elders aan toe gaat omdat er misschien niet zo vaak over wordt gesproken buiten de relatie?

Ik denk dat de meerderheid hier eerder steigert bij het "verbieden" van contacten met anderen want dat heeft een zeer controlerende connotatie.
Uiteraard mag iedereen zijn grenzen aangeven maar dan wel in onderling overleg en niet in het genre van "oude vrienden buitenkuisen" (of hier is toch iets dergelijks in de thread gezegd).
Dat zijn zeker veel te sterke bewoordingen en zijn in een relatie zeker niet gezond.

Maar, je kan imo wel in een relatie aangeven dat een bepaald contact voor jou te ver gaat of te intiem wordt. Zonder te "verbieden", maar wel om begrip vragen voor jouw standpunt. Dan kan je als partner reageren dat je nooit je vriend of vriendin gaat opgeven, pech gehad, of je kan ook begrip opbrengen en bekijken hoe het gevoel van je partner kan verbeteren. Het eerste toont voor mij dan eerder aan dat je relatie toch blijkbaar niet heel erg belangrijk voor je is. Maar nogmaals, enkel wanneer er normaal over kan gesproken worden, niet in termen van verbieden ed.

Bwoa ik ken toch genoeg koppels waarbij jaloezie (langs beide kanten) het niet toelaat dat ze op restaurant zouden gaan met iemand van het ander geslacht. Of er der komt ruzie van.
Dus denk dat uw beeld van de 'typische' relatie misschien biased is @Sylverscythe

Bwoa ik ken toch genoeg koppels waarbij jaloezie (langs beide kanten) het niet toelaat dat ze op restaurant zouden gaan met iemand van het ander geslacht. Of er der komt ruzie van.
Dus denk dat uw beeld van de 'typische' relatie misschien biased is @Sylverscythe
Wat perfect OK is he als jullie dit zo overeen komen.
Maar zeggen dat je vanaf het begin al actief de mannelijke vrienden wegwerkt... Dat is IMO zeer ziek.

Ik heb vooral enkelen toxic genoemd omdat het overkomt alsof hun partner hun bezit is en dat héél snel maskeren met dwaze argumenten. Dat ik medelijden heb met bepaalde relaties (omdat ik zo nooit zou kunnen zijn/doen) is in the end 'maar' mijn mening...
Dit dus :)

Ja date is idd iets dat mensen anders gebruiken. Maar eerste keer dat ik het hier gebruik, idd tete a tete is beter. Maar das eerder definitie. Ik bedoelde wel degelijk ook gwn vriendschappelijk

Voor mij is dat een romantisch setting met een vrouw op restaurant. Daarom doe ik dat ook niet. Niet dat dat jij dat van mij romantisch hoeft te vinden hè…

Maar dat zijn persoonlijkheden, nu ik erover nadenk ben ik zelf nog nooit 1 op 1 gaan eten met iemand anders dan mijn vriendin…

Frituur met je maat of stoppen bij Mickey d wel, maar dat is het wel zo wat.

Neem nu collega’s bv. Ale jullie doen maar.

Maar gwn mijn persoonlijkheid is daar anders in.
Ik zie die mensen al by far het meest in de week. Ik heb daar geen nood aan, zeker na de obligatoire feestjes ook nog.

Als ik dan al tijd heb in de week heb kies ik eerder voor nog eens een maat te zien of eens op men gemak thuis…

Maar ok je hebt mensen die niet kunnen thuis zitten en die dan praktisch iedere avond wel iets doen. Ik kan dan wel snappen dat je daar anders naar kijkt.

Maar als dat iets is dat je toch al niet veel doet, en als je het doet is het in romantische context met je vriendin. Dan ga je dat niet snel met anderen doen.

Maar ik zal dan mss weer over andere dingen anders denken. Als mijn vriendin staat te dansen met een andere vent kan me dat weer gestolen worden. Ik dans niet graag en zij wel. Komt goed uit.
En dan zie je mensen die meedoen aan temptation die flippen als hun geliefde gwn wat staat te dansen… maar geen issue hebben als ze samen op date gaan. Die staan daar dan anders in.

Zo oude vrienden die je 1 of 2 keer per jaar ziet? Nja dat verwatert gwn snel bij mij. Ik heb meer een kleine groep vrienden die ik relatief vaak zie.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan