Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

• Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 98 38,4%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 72 28,2%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 51 20,0%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

Stemmen: 31 12,2%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    255
Deze topic is zo verpest en zelfs de poll aangepast dat zelfs ik nu JA zou stemmen als we van 0 beginnen. (Cancel culture?)

Mijn uitspraak ‘de kat bij de melk zetten’ ga ik op een t~shirt laten drukken en aandoen, herkent iedereen mij meteen op een forummeeting.

Mijn vrouw is mijn beste kameraad/partner/soulmate. Ik heb blind vertrouwen in haar, maar stiekem is dat MIJN vrouw. Ik ben daar mee in een kerk getrouwd, en heb afgesproken om daar samen onze dochter mee groot te brengen. (We hebben letterlijk afgesproken, dat zelfs in worst case scenario onze dochter tot haar 18 niet met gescheiden ouders zit) kind laten primeren boven de ouders.

En stel nu dat zij met wat issues/sleur in ons huwelijk zit, en wegens tijdelijke absurde werkdruk geef ik haar geen luisterend oor, maar buddy X zit klaar…. Nope, haar mannelijke vrienden heb ik in het begin van onze relatie weggewerkt. (En zij begreep waarom,)
Zij heeft 4~5 beste vriendinnen, en een hoop vrouwelijke ex collega’s die vriendschappen onderhouden is al druk genoeg.

Je kan modern en ruimdenkend zijn in relaties leuk tof, maar ik heb daar geen boodschap aan, Van mij mag de wereld iets meer John Wayne zijn en iets minder Bo van spilbeeck.

Groetjes uit de fifties!

Ik krijg bijna medelijden met uw vrouw. Je hebt "blind vertrouwen" in haar, maar...
... je hebt haar mannelijke vrienden in het begin van de relatie weggewerkt
... je bent overeengekomen dat ze niet van je mag scheiden tot de dochter zeker 18 is (... in het belang van het kind?)
... je ziet ze duidelijk als jouw bezit ("het is MIJN vrouw")

Veel succes ermee. Een lange relatie staat niet gelijk met een gelukkig leven en achter uw rug kan er zeer veel gebeuren. Wie weet met wie je soulmate allemaal contact heeft...

48%.. Ik ken veel mensen, maar ik kan nu niemand direct bedenken waarvan ik weet dat zijn vrouw met een andere vent gaat eten. Nuja in West Vlaanderen zijn we nog iets dichter bij de jaren 50 ook e. :unsure:

En wat @coldplayke zegt x1000. Het is trouwens voor niets nodig om met 10 man dezelfde aan te vallen. Zet dan gewoon een like bij de post waar je akkoord mee gaat zonder dat je het ook nog eens moet zeggen.

Het moet zijn dat het bij moonblade ook zo slecht niet is of ze zou het gewoon aftrappen zeker? Iedereen maakt afspraken zoals hij/zij zelf wilt en daar heeft niemand en al zeker geen vreemde op een internet forum daar over te oordelen.
Nja je moet dat begrijpen hè.
Moonblade stelt regels dus zijn vrouw kan niets meer doen want ja anders wordt de relatie beëindigd.

Dit in tegenstelling tot de relaties zonder regels. Waar alles mag. Al zorgen sommige zaken toch wel tot het einde van de relatie.
Het zijn geen regels wel, eerder richtlijnen met gevolgen.

En dat is anders.

Vertel met welke "externe" ben jij gaan eten dan de laatste maanden? In welke omstandigheden? Of heb je geen relatie? Alles telt he ook een McDonalds met een BG member.
Mijzelf:

Etentje in een bistro met een ex-collega (vrouw) om nog eens bij te kletsen en verhalen van vroeger op te halen

Op koffie geweest bij een vriendin (die ik ken sinds het middelbaar) om mijn dochter te presenteren

Vriendin:

etentje met een vriend in een bistro die ze al sinds het lager kent (hij is ook in een relatie) om bij te kletsen en oude school herinneringen op te halen

Ik zou eigenlijk verontwaardigd zijn als m'n wederhelft me zomaar laat vertrekken naar een tête à tête met een andere man. Een beetje gezonde jaloezie mag hij toch wel hebben.

Bij diegenen die 'ja' hebben geantwoord en wiens partner ook effectief regelmatig een tête à tête houdt met iemand anders:
Is het dan werkelijk zo dat jij bewust niet mee mág? Of gebeurt het meer toevallig, dat jij toevallig die avond iets beters te doen hebt?
Ik zou zot worden van achterdocht als mn wederhelft plots zegt dat hij een afspraak heeft met een andere vrouw en dat ik niet welkom ben.

Ik zou eigenlijk verontwaardigd zijn als m'n wederhelft me zomaar laat vertrekken naar een tête à tête met een andere man. Een beetje gezonde jaloezie mag hij toch wel hebben.

Bij diegenen die 'ja' hebben geantwoord en wiens partner ook effectief regelmatig een tête à tête houdt met iemand anders:
Is het dan werkelijk zo dat jij bewust niet mee mág? Of gebeurt het meer toevallig, dat jij toevallig die avond iets beters te doen hebt?
Ik zou zot worden van achterdocht als mn wederhelft plots zegt dat hij een afspraak heeft met een andere vrouw en dat ik niet welkom ben.
Het is niet dat we wekelijks (zoals anderen doen blijken?) afspreken met vrienden, maar ik heb best veel vrienden/collega's die me vragen om ééns iets te gaan drinken / bijpraten. Dan heb ik inderdaad ook liever dat hij niet meekomt (andersom ook) aangezien hij er praktisch niets mee te maken heeft?

Achterdochtig ... Dat is géén gezonde jaloezie meer imo. We vertrouwen elkaar meer dan genoeg, er is open communicatie en meer is er niet nodig at it's base voor een gezonde relatie.

Het is niet dat we wekelijks (zoals anderen doen blijken?) afspreken met vrienden, maar ik heb best veel vrienden/collega's die me vragen om ééns iets te gaan drinken / bijpraten. Dan heb ik inderdaad ook liever dat hij niet meekomt (andersom ook) aangezien hij er praktisch niets mee te maken heeft?

Achterdochtig ... Dat is géén gezonde jaloezie meer imo. We vertrouwen elkaar meer dan genoeg, er is open communicatie en meer is er niet nodig at it's base voor een gezonde relatie.
Dat hangt dan weer af van relatie tot relatie want sommigen vinden dat mss zelf nodig

In zulke gevallen zou ik zelfs liever hebben dat ik niet meegevraagd ben, daar heb je toch niks aan.

Mag uw vriend sexten met andere vrouwen en indien nee

Hoe verbied jij dat?

Jullie fixatie met verbieden en totale vrijheid is fascinerend

Vertrouwen is er nog, je kan vertrouwen dat ze gen diepgaande chats heeft met anderen… ale in onze relatie ntrlk.

You do you
Digitaal contact is niet automatisch sexten toch? Of misschien doe ik iets verkeerd.

Ik vertrouw er op dat hij zijn grenzen kent in gesprekken met andere vrouwen. Ik zie niet goed in hoe ik dat zou kunnen verbieden. Het is niet oké in onze relatie maar als ge begint over verbieden dan moet ge ook spreken over controleren en dat past voor mij dan weer niet in een relatie. Ik snap dus niet goed waar heel het 'hoe verbied jij je vriend x of y' er bij komt kijken wanneer iemand aangeeft dat zijn/haar partner contact mag hebben met andere mannen/vrouwen. Alsof geen probleem hebben met a betekent dat b automatisch moet gecontroleerd worden want wie weet doe die persoon dat dan wél!

Ik versta dat de grens bij u ligt op het contact an sich en dat ge er dan op vertrouwt dat er Tout court geen contact is met andere mannen en vrouwen maar als het slechte gedrag is dat er 'te diepgaand contact' is, waarom dan de grens 100m naar voor schuiven en zeggen dat ge geen enkel 1 op 1 contact moogt hebben?. Dat is zo'n onmogelijke grens om te houden (er zal altijd wel eens een collega zijn waar het goed mee klikt en waar ze dan veel mee babbelt - zelfs al is het op kantoor).

57 zijn artikel vind ik in dat opzicht ook nogal open ramen insmijten. Uiteraard is er meer kans dat uw partner verliefd wordt/iets uitsteekt met iemand anders als die een uitgebreidere relatie met die persoon heeft. Maar de correcte respons daarop is imo niet die persoon zijn sociale leven of vangnet bewust en ongenuanceerd gaan verkleinen (cfr. Alle mannelijke vrienden wegwerken). Er zijn genoeg mensen die genuanceerd gereageerd hebben hoe ze dat zien (wel oké met oude vrienden of als ze de persoon in kwestie ook kennen of als het iemand is die ze soms gezamelijk soms apart zien of in relatie tot een hobby, of (tijdelijk) geen nood aan door drukte in leven etc).

Trouwens @straight_six , ge geeft mij wel op mijn bord dat ik belerend doe en andere mensen hun ding niet laat doen maar de mensen die afkomen met 'jij doet het fout' zijn wel voornamelijk de andere kant hé.

Ik krijg bijna medelijden met uw vrouw. Je hebt "blind vertrouwen" in haar, maar...
... je hebt haar mannelijke vrienden in het begin van de relatie weggewerkt
... je bent overeengekomen dat ze niet van je mag scheiden tot de dochter zeker 18 is (... in het belang van het kind?)
... je ziet ze duidelijk als jouw bezit ("het is MIJN vrouw")

Veel succes ermee. Een lange relatie staat niet gelijk met een gelukkig leven en achter uw rug kan er zeer veel gebeuren. Wie weet met wie je soulmate allemaal contact heeft...
Heb je dan ook medelijden met al onze multiculturele Belgen die hun vrouw nog net niet achter slot en grendel bewaren?
(Puur een bedenking die ik me nu maak, dat bij een reël percentage van onze bevolking de vrouw 0.0 zeggenschap heeeft.

Mijn madam heeft nog steeds een eigen mening en als ik iets te traditionele praat verkoop zal die mij ter orde roepen en dan respecteer ik dat ook.

Heb je dan ook medelijden met al onze multiculturele Belgen die hun vrouw nog net niet achter slot en grendel bewaren?
Gebeurt dit dan? Ik denk je een verkeerd beeld hebt van wat er allemaal gaande is in een typische "multiculturele Belgische" household...

Digitaal contact is niet automatisch sexten toch? Of misschien doe ik iets verkeerd.

Ik vertrouw er op dat hij zijn grenzen kent in gesprekken met andere vrouwen. Ik zie niet goed in hoe ik dat zou kunnen verbieden. Het is niet oké in onze relatie maar als ge begint over verbieden dan moet ge ook spreken over controleren en dat past voor mij dan weer niet in een relatie. Ik snap dus niet goed waar heel het 'hoe verbied jij je vriend x of y' er bij komt kijken wanneer iemand aangeeft dat zijn/haar partner contact mag hebben met andere mannen/vrouwen. Alsof geen probleem hebben met a betekent dat b automatisch moet gecontroleerd worden want wie weet doe die persoon dat dan wél!

Ik versta dat de grens bij u ligt op het contact an sich en dat ge er dan op vertrouwt dat er Tout court geen contact is met andere mannen en vrouwen maar als het slechte gedrag is dat er 'te diepgaand contact' is, waarom dan de grens 100m naar voor schuiven en zeggen dat ge geen enkel 1 op 1 contact moogt hebben?. Dat is zo'n onmogelijke grens om te houden (er zal altijd wel eens een collega zijn waar het goed mee klikt en waar ze dan veel mee babbelt - zelfs al is het op kantoor).

57 zijn artikel vind ik in dat opzicht ook nogal open ramen insmijten. Uiteraard is er meer kans dat uw partner verliefd wordt/iets uitsteekt met iemand anders als die een uitgebreidere relatie met die persoon heeft. Maar de correcte respons daarop is imo niet die persoon zijn sociale leven of vangnet bewust en ongenuanceerd gaan verkleinen (cfr. Alle mannelijke vrienden wegwerken). Er zijn genoeg mensen die genuanceerd gereageerd hebben hoe ze dat zien (wel oké met oude vrienden of als ze de persoon in kwestie ook kennen of als het iemand is die ze soms gezamelijk soms apart zien of in relatie tot een hobby, of (tijdelijk) geen nood aan door drukte in leven etc).

Trouwens @straight_six , ge geeft mij wel op mijn bord dat ik belerend doe en andere mensen hun ding niet laat doen maar de mensen die afkomen met 'jij doet het fout' zijn wel voornamelijk de andere kant hé.
Ja maar niet elk digitaal contact is intiem toch of mss doe ik iets verkeerd?het is 1 op 1 maar ik moet nu wel zeggen dat zo een chats nogal vaak vrij to the point zijn.

Vrienden zou ik niet wegwerken, maar het kan soms wel zo lopen.

Zo kreeg mijn vriendin een aantal maanden/bijna een jaar geleden een Whatsappje van een oude schoolvriend om eens af te spreken, ik zeg mij goed nodig hem maar uit voor een bbq hier.

Plots geen antwoord meer, is dat dan omdat er niet alleen wordt afgesproken?
Ik weet het niet. Niet dat dat uitdrukkelijk is gezegd ofzo.

Zou je daar vrienden voor laten vallen?

Als je een vriend ziet die je maar een paar keer ziet of zelf jaren niet, is dat dan zo erg om mss eens de partner te zien waar die persoon al jaren bij is?

Vertel met welke "externe" ben jij gaan eten dan de laatste maanden? In welke omstandigheden? Of heb je geen relatie? Alles telt he ook een McDonalds met een BG member.
Ik ga gemakkelijk drie à vier keer gaan eten per week.
Soms nodig ik iemand uit, soms ga ik liever alleen.
Met sommigen moet ik dat weken op voorhand afspreken, bij anderen is dat de inspiratie van het moment.
Soms pakken ze hun wederhelft mee, soms niet.
We bestellen een dagschotel of iets anders, als het gezellig is lap ik er misschien nog een Irish coffee bij, en daarna gaan we elk naar ons eigen bed.
Is dat allemaal zo moeilijk te geloven? :sarcastic:

Ik heb zelf geen relatie, en na dit triest schouwspel te moeten lezen wil ik er minder dan ooit één.
Je zou kunnen zeggen dat ik degene ben waar mensen als jij zo veel schrik van hebben.

Wij hebben kinderen, dus dat is geen kwestie van niet mee mogen, maar iemand moet op de kinderen letten eh. De keren dat wij met twee weg geweest zijn zonder de kinderen sinds ze geboren zijn is op 2 vingers te tellen.

Ik had op dat moment jouw post gequote omdat die de laatste was, maar ik had er wel bij gezegd dat jij niet de enige was. Iedereen zou zich beter bezig houden met zijn eigen relatie en zoals ik zei: gewoon antwoorden op de pol zonder dat een ander moet zeggen hoe jij het zou moeten doen. (langs beide kanten)

Want er zijn al een hoop stemmen in die pol maar buiten elkaar verwijten zie ik hier niet veel nuttige posts die hun stem ook verklaren.

Ge moet de dingen durven benoemen he
Awel, dat is wat ik doe en dan is het precies nog niet goed. :unsure:

Ge moogt dan nog de meest betrouwbare partner ter wereld zijn en gevonden hebben, een mens is ook maar een mens en de gelegenheid schept de hartendief.
Die 1/3 mensen die scheiden, die hadden ook niet de intentie om dat te doen want zo'n trouwfeest kost tegenwoordig massa's geld. En toch gebeurt dat. De 2 voornaamste redenen daarvoor zijn geldproblemen en overspel als ik rond mij kijk.

Een verliefd mens doet zotte dingen. Dus kunt ge voor uzelf en uw partner beter situaties vermijden waarin het hart wil wat het hart wil en het vlees is van tijd ook zeer zwak. Mijn ouders zaten vroeger in een groepje van in totaal 7 koppels waarmee ze samen afspraken en op stap gingen. Dat was geen geluksgetal want op een gegeven moment bleek dat de partners van 3 koppels met elkaar te doen hadden. Toen hebben de 4 overige koppels besloten om niet meer samen te komen en afstand van elkaar te houden.
Ik focus mij in ieder geval liever op het geluk binnen de 4 muren. Want eens de verliefdheid bij een koppel voorbij is het enige dat telt hoe gelukkig ge elkaar kunt maken. En alles buiten de muren, dat is toch meestal maar vergelijken met de nodige stoef over de grootste bak en het dikste huis, en soms ook met een wissel.

Ook op het werk, als een persoon mij hard aanstaat, die aantrekking is er automatisch, dan moet ik toch ook mijn verstand erbij gebruiken om op de rem te gaan staan. Omgekeerd als mijn vrouw afkomt dat 'zeg, die nieuwe mannelijke collega een kwal' zeg ik 'ach das jammer' maar denk ik bij mezelf 'oef, geen nieuwe competitie'.
Zeker in dat onderwijs, amai wat daar ...

Ik had op dat moment jouw post gequote omdat die de laatste was, maar ik had er wel bij gezegd dat jij niet de enige was. Iedereen zou zich beter bezig houden met zijn eigen relatie en zoals ik zei: gewoon antwoorden op de pol zonder dat een ander moet zeggen hoe jij het zou moeten doen. (langs beide kanten)

Want er zijn al een hoop stemmen in die pol maar buiten elkaar verwijten zie ik hier niet veel nuttige posts die hun stem ook verklaren.
Dat is correct

Mss moet ik zelf maar beginnen.
Dus ik zei nee.

Nuance dat is niet iets dat ik moet in stand houden met controles of vrienden wegwerken.

Wij kijken daar gwn wat hetzelfde naar.
Denk ik dat mijn vriendin bij een etentje plots de ander zou bespringen? Of dat ik men controle zou verliezen als ik alleen ben met een aangename vrouw? Ook nee.

Echter denk ik wel dat zo een contact kan leidden tot meer.

Het is verder niet zwart-wit, wil morgen eens iemand eens iets persoonlijk bespreken vanwege 1 of andere persoonlijke zaak?
Ja tuurlijk kan dat.

Maar het is gwn zo dat wij geen echte diepe vriendschappen gaan onderhouden met mensen van het andere geslacht. En dat is moeilijk te definiëren maar zo meermalen met iemand 1 op 1 afspreken? Dat is toch wel wat de grens voor ons.
Een leuke mannelijke collega? Ok leuk voor de sfeer op werk of een drink na het werk, maar samen gaan eten? Gwn zomaar?
Gwn als ik zelf dat zou doen met een andere vrouw zou ik dat toch raar vinden. Niet zozeer het contact, maar het ‘waarom ben ik hier alleen op restaurant met haar?’ Gevoel dat zou me dwars zitten.

Ja maar niet elk digitaal contact is intiem toch of mss doe ik iets verkeerd?het is 1 op 1 maar ik moet nu wel zeggen dat zo een chats nogal vaak vrij to the point zijn.

Tuurlijk niet, net zoals afspreken om iets te gaan doen of eten met 1 vriend niet per se intiem is.

Vrienden zou ik niet wegwerken, maar het kan soms wel zo lopen.

Zo kreeg mijn vriendin een aantal maanden/bijna een jaar geleden een Whatsappje van een oude schoolvriend om eens af te spreken, ik zeg mij goed nodig hem maar uit voor een bbq hier.

Plots geen antwoord meer, is dat dan omdat er niet alleen wordt afgesproken?
Ik weet het niet. Niet dat dat uitdrukkelijk is gezegd ofzo.

Kzou dat daar niet direct achter zoeken. Kheb vrienden genoeg die plots stoppen met sturen om dan drie maanf later te sturen 'ahja wanneer past het nu' :')

Maar indien dat de reden is: zijn probleem toch? Apart afspreken hoeft geen vereiste zijn voor een goeie vriendschap net zoals het geen belemmering moet zijn voor een goeie relatie. Iemand die mij enkel apart van mijn wederhelft wil zien (zonder goeie reden) dus zal ik idd niet blijven zien want weird.
Zou je daar vrienden voor laten vallen?

Als je een vriend ziet die je maar een paar keer ziet of zelf jaren niet, is dat dan zo erg om mss eens de partner te zien waar die persoon al jaren bij is?

Tuurlijk niet, maar dat hangt af van de vriendschap. Is dat iemand die uw partner/zijt gij iemand die zijn partner nog maar zelden gezien heeft? Dan heeft die daar misschien geen boodschap aan om er bij te zijn. Gaat het over een gevoelig onderwerp? Dan is het misschien ook beter op eens alleen af te spreken.
Zoals ik al eens gepost hebt: Voor de meeste mensen zal het wel zo evolueren dat men de partners meeneemt omdat iedereen overeen komt maar dat is dan omdat het plezant is om ze mee te nemen. Niet als buffer voor ongepast gedrag.

Ge quote mijn post (nr 170) van de dag ervoor om 22u40 in uw post (nr 234) om 12u56. Als ik effectief de laatste belerende post was die zijn/haar eigen mening op een ander opdrong (weird aangezien ge mij quote met 'maak een ander zijn rekening niet') dan viel het toch goed mee met dat op de man zitten en meningen opdringen.

Mijn ouders zaten vroeger in een groepje van in totaal 7 koppels waarmee ze samen afspraken en op stap gingen. Dat was geen geluksgetal want op een gegeven moment bleek dat de partners van 3 koppels met elkaar te doen hadden. Toen hebben de 4 overige koppels besloten om niet meer samen te komen en afstand van elkaar te houden.
Dus als koppel kunt ge eigenlijk gewoon beter geen contact hebben met andere volwassen mensen buiten het werk om (en andere noodzakelijke dingen)? Werk blijft natuurlijk ook wel een risicofactor

Dat van bewust zijn van aantrekking en op de rem gaan staan dat snap ik wel hé. Dat is ook wat ik al heb aangegeven. Ge weet best zelf wel wanneer ge afspreekt met iemand en dat is niet koosjer. Daar moet ge imo zelf de verantwoordelijkheid nemen om dat dus niet te doen en op de rem te gaan staan.

Tuurlijk niet, net zoals afspreken om iets te gaan doen of eten met 1 vriend niet per se intiem is.

.
mss zit hier wel de essentie.
Ik zou dat dus wel intiem vinden. Iets persoonlijk bespreken? Dat dan weer wel , maar zo meermaals? En iets persoonlijks zou ik dan eerder verwachten bij iemand thuis, maar niet zo relevant.

Laat ik het zo zeggen, bevind ik mij in zo een positie en de garçon zegt iets a la “ jullie zijn een mooi koppel” dan zouden jij en je schoolvriend jullie misschien een kriek lachen.

Ik zou dat gênant vinden enz.

En mijn vriendin is ook zo. Nja dat is zoiets… ik weet niet te intiem al voor mij. Die setting enz,… hoe meer ik erover nadenk is het mss ook wel van gwn niet willen. En mijn vriendin ook niet.

Zie ik een oude vent en een jonge vrouw op restaurant denk ik meteen “o jee” en niet dat zal we vader en dochter zijn

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan