Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

• Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 98 38,4%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 72 28,2%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 51 20,0%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

Stemmen: 31 12,2%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    255
Awel, dat is wat ik doe en dan is het precies nog niet goed. :unsure:

Ge moogt dan nog de meest betrouwbare partner ter wereld zijn en gevonden hebben, een mens is ook maar een mens en de gelegenheid schept de hartendief.
Die 1/3 mensen die scheiden, die hadden ook niet de intentie om dat te doen want zo'n trouwfeest kost tegenwoordig massa's geld. En toch gebeurt dat. De 2 voornaamste redenen daarvoor zijn geldproblemen en overspel als ik rond mij kijk.

Een verliefd mens doet zotte dingen. Dus kunt ge voor uzelf en uw partner beter situaties vermijden waarin het hart wil wat het hart wil en het vlees is van tijd ook zeer zwak. Mijn ouders zaten vroeger in een groepje van in totaal 7 koppels waarmee ze samen afspraken en op stap gingen. Dat was geen geluksgetal want op een gegeven moment bleek dat de partners van 3 koppels met elkaar te doen hadden. Toen hebben de 4 overige koppels besloten om niet meer samen te komen en afstand van elkaar te houden.
Ik focus mij in ieder geval liever op het geluk binnen de 4 muren. Want eens de verliefdheid bij een koppel voorbij is het enige dat telt hoe gelukkig ge elkaar kunt maken. En alles buiten de muren, dat is toch meestal maar vergelijken met de nodige stoef over de grootste bak en het dikste huis, en soms ook met een wissel.

Ook op het werk, als een persoon mij hard aanstaat, die aantrekking is er automatisch, dan moet ik toch ook mijn verstand erbij gebruiken om op de rem te gaan staan. Omgekeerd als mijn vrouw afkomt dat 'zeg, die nieuwe mannelijke collega een kwal' zeg ik 'ach das jammer' maar denk ik bij mezelf 'oef, geen nieuwe competitie'.
Zeker in dat onderwijs, amai wat daar ...
Ja want de gelegenheid wegnemen neemt de oorzaak van het vreemdgaan weg natuurlijk.
Dat we daar niet eerder aan gedacht hadden.

Nogmaal, als uw partner besluit om vreemd te gaan, het aan te zetten met een ander of te willen scheiden ligt dat helemaal niet aan het feit dat men daar de kans toe had om dat te doen, het ligt aan het feit dat er iets mis zit in de relatie. Dan mag je nog zoveel prikkels/ mogelijkheden of whatever wegnemen, het wijzigt niets aan het feit dat er iets mis zit in een relatie. En wat stelt die relatie dan nog voor als een van de partijen iets mist. Ik heb toch liever dat mijn vrouw gelukkig is in onze relatie en ik hoop dat zij dat ook voor mij wil. En als dat niet lukt dan heb ik er ook geen probleem mee om die relatie te verbreken want ik heb enkel het beste voor met haar, zelfs als blijkt dat ik niet het beste voor haar ben. Maar daarom ga ik mij niet in 6000 bochten wringen om toch maar niet te moeten scheiden/ uit elkaar gaan want dat "is de gemakkelijkste" oplossing. Wel soms moet je het leven niet moeilijker maken dan het al is. En dan nog die belachelijke vraagstelling van "mag uw partner dit of dat". Ja mijn partner mag van mij al doen wat ze wil, wat niet wegneemt dat ik wil dat ze bepaalde zaken niet doet maar gezien ik daar helemaal geen kloten over te zeggen heb is dat totaal niet relevant, ze moet er dan ook maar mee kunnen om gaan dat bepaalde zaken gevolgen hebben maar zo te zien aanschouwen sommigen dat hier als geen ruggengraat hebben. Je geeft zelf aan dat je bij bepaalde gebeurtenissen in uw leven eens wat op de rem moet gaan staan dus dan lijkt het me ook dat uw vrouw ook wel dat besef zal hebben zeker. Zo niet moet het zijn dat jullie normen en waarden niet echt complementair zijn en kan je elkaar maar beter het beste wensen.

Ge quote mijn post (nr 170) van de dag ervoor om 22u40 in uw post (nr 234) om 12u56. Als ik effectief de laatste belerende post was die zijn/haar eigen mening op een ander opdrong (weird aangezien ge mij quote met 'maak een ander zijn rekening niet') dan viel het toch goed mee met dat op de man zitten en meningen opdringen.
Ja tis waar.. Ik ga hier nu niet een belachelijke welles nietes discussie gaan voeren hoor. En stuur dat de volgende keer in pm want het is hier al erg genoeg zonder dat die zever er nog eens bij moet.

Ik heb je post gequote niet met als dat belerend maar op het feit dat je zei dat hij een ander zijn rekening niet mocht maken, maar jij zou dat dan wel mogen met jouw standpunt? Terwijl zowel hij of jij niet de waarheid in pacht hebt daarover want die is er niet. En dat is het laatste wat ik erover ga zeggen dus doe ermee wat je wil.

Laatst bewerkt:
Zowel ik als mijn vriendin hebben veel niet-gemeenschappelijke vrienden, dus geef mij één reden waarom je dan niet zou mogen afspreken? Als zij wilt afspreken met een vriend(in) van haar die ik amper ken, fine do your thing en amuseert u.
Ik ben dan nog bi, dus ik zou dan met niemand meer (alleen) mogen afspreken volgens de mensen die "nee" antwoorden? 😂 😂 💀

Zowel ik als mijn vriendin hebben veel niet-gemeenschappelijke vrienden, dus geef mij één reden waarom je dan niet zou mogen afspreken? Als zij wilt afspreken met een vriend(in) van haar die ik amper ken, fine do your thing en amuseert u.
Ik ben dan nog bi, dus ik zou dan met niemand meer (alleen) mogen afspreken volgens de mensen die "nee" antwoorden? 😂 😂 💀
Nee isoleercel binnen en sleutel weg
De reden laat ik in het midden.

😂😂 noblesse oblige

Dus als koppel kunt ge eigenlijk gewoon beter geen contact hebben met andere volwassen mensen buiten het werk om (en andere noodzakelijke dingen)? Werk blijft natuurlijk ook wel een risicofactor

Dat van bewust zijn van aantrekking en op de rem gaan staan dat snap ik wel hé. Dat is ook wat ik al heb aangegeven. Ge weet best zelf wel wanneer ge afspreekt met iemand en dat is niet koosjer. Daar moet ge imo zelf de verantwoordelijkheid nemen om dat dus niet te doen en op de rem te gaan staan.
Afstand houden is niet hetzelfde als alle contact met de buitenwereld verbreken. Dat wil zeggen dat ge uw emoties voor die persoon op een beheersbaar niveau houdt. Is dat makkelijk? Nee, veel mensen kunnen dat eigenlijk niet en breken beter volledig met die persoon. Uit het oog, uit het hart.

Zoals ik eerder al replyde is uw besef over de situatie maar een deel van het verhaal. Je zit met een vriend, waarmee je volgens de link van 57 een emotionele en seksuele band opbouwt. Tegelijkertijd creëer je zonder dat te beseffen daardoor thuis misschien een stress veld. Zelfs al verloopt die clise friend relatie voor u volledig koosjer. Gij jij dan weten wat jouw keuze zal zijn wanneer die zijn gevoelens en verlangens openbaart? Want dat verandert dan alles, ook voor u. Ge gaat die persoon opeens totaal anders bekijken.

However, massive research clearly indicates one-on-one opposite sex friendships have a heightened likelihood of developing emotional and/or sexual connections, regardless of initial intent for a strictly platonic relationship. Though you may find you’re quite capable of stewarding well emotional feelings and sexual desires, your friend in that one-on-one opposite-sex friendship may be developing feelings and desires unbeknownst to you.

Dat is heel naief en kortzichtig, utopisch bijna. Ik zoek alleen nog een manier hoe ik dat aan u moet duidelijk maken. Want als het aankomt op relaties dan zijn mensen plots geen mensen meer maar een soort machines in relatie-mode die niet meer kwetsbaar zijn niet meer kunnen beinvloed worden, geen zwakke momenten hebben, die de hele wereld aankunnen etc.

Heb het hier nog al gezegd maar kan het nog maals aanhalen: denk jij echt dat jij de 1 op 1 miljoen bent voor uw vrouw? Denk jij echt dat je de enige bent die zij kan tegenkomen waar het goed mee klikt en een goede relatie mee kan hebben? Zoja, OK einde discussie. Zonee: Denk jij echt dat uw vrouw de enige beste vrouw is die jij maar kan tegenkomen? Denk jij echt niemand anders in het land is waar jij een leven lang gelukkig of zelfs gelukkiger mee kan zijn? Zoja, OK einde discussie.

Nu als je op de 2 vragen hebt geantwoord "ja het zou wel kunnen zijn dat er iemand beter is voor mij dan zij, of iemand beter voor haar dan ik". Dan kan je van het oordeel zijn "OK, dat is het geval, maar wij 2 hebben elkaar gevonden en wij willen elkaar die stabiliteit geven en wij willen gaan voor een langdurige stabiele relatie, waarin geen van de 2 nog verder actief op zoek gaat naar een andere partner. Wij zijn ons bewust dat wij toch nog verliefd kunnen worden op iemand anders, maar om elkaar de stabiliteit die we elk verlangen te kunnen aanbieden gaan wij de opportuniteiten waarin dit kan gebeuren verminderen. Dit verminderen doen wij door geen regelmatige prive-contacten te onderhouden met mensen van onze seksuele voorkeur".

En that's it. En voor mij is dat de normaalste zaak. Ik zou het ook keitof vinden om als getrouwde vent nog op tinder te zitten en mijn lijf te laten beoordelen door vrouwen en te zien welke knappe of rijke vrouwen ik zou kunnen krijgen... en als het me als bij wonder lukt: HEY sorry maar betekent dat er iets mis was in onze relatie! Maar dat is dus niet hoe een relatie werkt imo. Je doet beiden toegevingen om de voordelen op lange termijn veiliger te stellen.
Misschien eens leren lezen, ik zeg nergens van wat gij hier uitkraamt dat het niet mag of zever is, ik zeg gewoon dat het een vrije keuze is en dat ge daar als partner geen hol in te beslissen hebt over hoe uw partner daar naar kijkt. En dat gij dat allemaal kei tof vind om te doen maakt mij geen hol uit, mij interesseert het geen reet, maar ja, dat is waarschijnlijk een utopische visie om als man geen reet te geven of een of andere tindergeit mij zou willen of niet. Maar gij gaat godverdomme niet komen zeggen met uw belerend vingertje wat ik zogezegd zou willen.

Ik zou het ook keitof vinden om als knappe getrouwde vent nog op tinder te zitten en mijn lijf te laten beoordelen door vrouwen en te zien welke superknappe of rijke vrouwen of nog meer interessantere vrouwen ik zou kunnen krijgen... en eens nekeer afspreken eh om te zien en als het als bij wonder lukt en een vonk van blinde liefde tussen beiden onstaat en deze dame toch iemand lijkt waar het nog beter mee klikt: HEY sorry maar betekent dat er iets mis was in onze relatie

Ben je hier nu sarcastisch.. of? Waarom zou je daar nog interesse in hebben?

Kijk als er ergens mogelijks toch nog een beter vrouw rondloopt dan mijn huidige vrouw, waarom zou ik daar dan geen interesse in hebben en die deur niet open laten staan? Wil jij niet nog beter dan? Waarom niet? En als jij die betere vrouw ineens zou tegen komen en helemaal verliefd wordt, zou je die dan weigeren? Waarom? Omdat je iets beloofd hebt? Is dat niet naief?
Omdat mijn huidige vriendin goed is en zelfs al zou er beter rondlopen (wat ik betwijfel) dan heb ik daar nul interesse in. Wat is er naief aan zich aan de gemaakte afspraken te houden? Als jij constant rondloopt met het idee dat er daar ergens beter zou kunnen zijn en dat je die kans zou grijpen moest ze zich presenteren dan kan ik uw posts hier wel beter plaatsen. Voor mij zijn andere mensen per definitie geen romantische optie want ik ben met mijn vriendin. Dat is niet naief, dat is een keuze. Dus ik kan dan ook perfect met anderen omgaan zonder dat daar 'risico' aan vast hangt.

Kijk als er ergens mogelijks toch nog een beter vrouw rondloopt dan mijn huidige vrouw, waarom zou ik daar dan geen interesse in hebben en die deur niet open laten staan? Wil jij niet nog beter dan? Waarom niet? En als jij die betere vrouw ineens zou tegen komen en helemaal verliefd wordt, zou je die dan weigeren? Waarom? Omdat je iets beloofd hebt? Is dat niet naief?
Je bent duidelijk niet op de hoogte van de wet van behoud van miserie.
Je kan de miserie (net zoals de entropie) nooit verlagen, alleen verhogen.
Dus een andere partner = de oude partner blijft tegen je zeuren, en er is een nieuwe partner die tegen je zeurt.

Maar dus effe serieus, neen, ik zie geen reden om te willen 'ruilen'.

Laatst bewerkt:
Als ge een stabiele/goede (niet-open) relatie hebt, why tf zou je dan nog op tinder willen zitten? Beter 10 vogels in de lucht dan 1 in de hand ofzo?
Als je de relatie/uw vrouw beu bent of denkt dat je beter kunt krijgen, verbreek dan gewoon de relatie. 🥱🥱

Ja zo kan je het ook doen. Maar daar zit toch al een bepaald risico op imo dat dit niet lukt.
Ik heb m'n vrouw op internet (niet-datingsite) tegengekomen, net zoals een aantal anderen hier. Ook dingen zoals discord hebben een risico. Niemand die ontkent dat er geen risico is, maar een aanvaardbaar risico. Wil je een nulrusico dan moet je je partner zeker ook niet laten werken (bron van veel sociale contacten) etc.

Net zoals jij vertrouwt dat ze zich aan de afspraak houdt dat ze niet stiekem zal afspreken met iemand zonder toestemming, gaan wij er vanuit dat iemand zijn vrijheid gunnen om af te spreken met de helft van de wereldbevolking meer voordelen heeft dan het risico dat je loopt om haar kwijt te zijn. En ja, voordelen: een bredere kijk op de wereld, want meer mogelijkheden om je contacten uit te breiden, betekent meer verschillende visies. Je kan ook meer vriendschappen behouden ook nadat je een relatie hebt, want de nieuwe partner heeft vaakweinig boodschap aan de oude verhalen,...

Wel grappig dat anderen op basis van mijn antwoord hier al weten hoe stabiel mijn relatie is en hoelang ze al duurt… om maar niet te moeten denken aan de mogelijkheid dat anderen het misschien gewoon anders kunnen zien dan zij.

Bedenking: Hoe weet jij of een potentiële nieuwe relatie beter zal zijn dan je huidige relatie? Als het na x jaar goed blijft zitten, en je van stabiliteit houdt, is het imo een ontzettend risico om het gedaan te maken om een nieuwe relatie te beginnen. Je weet volgens mij bij aanvang niet of dit effectief een betere relatie zal opleveren.

Dang. Dit moet ondertussen toch wel het topic zijn waarvan de titel en poll het meeste zijn aangepast in een korte tijdspanne. Mij boeit het echt geen hol en als de partner dan toch een scheve schaats zou rijden, dan hangt het er maar allemaal vanaf hoe je ermee omgaat. Ieder het zijne en dat is maar goed zo. Als we er allemaal hetzelfde over zouden denken, zou er ook weer geen voer tot discussie zijn.

Bwoa. 't Is vooral heel entertainend.

En ik ben ook wel benieuwd naar die methode om via de onderbroek te kunnen zien of iemand is vreemd gegaan.
Is dat echt hetgene jij hieruit haalt?

En is dit bedoeld iets toe te voegen aanneemt discussie?

Moet ik het echt nog eens gaan verduidelijken? Ik reageerde (foutelijk) op een post die suggereerde vrouwen aan een ketting te leggen omdat je niet wil dat ze 1 op 1 afspreekt.dus toen vroeg ik mij af wat anderen die seks als bedrog zien dan doen om dat te controleren. Wat natuurlijk een balchemijk iets is. Net zoals een ketting rond u vrouw leggen dat ook is….

Verder moet je niet zo hautain doen.
Ik ken swingers en 1 op 1 afspreken is ook daar not done. En ook daar valt bedrog voor. Pijnlijk soms als denprtner dan weg loopt met die andere omdat het gwn zo leuk en goed is, maar al ziek gebeuren.

De kat bij de melk zetten...

Wat een dwaze uitspraak eigenlijk.

Ofwel hebt ge vertrouwen in elkaar ofwel niet. Indien niet moet ge mss eens beginnen nadenken over hoe ge elkaar de basis gunst van vertrouwen kunt verstrekken. Of in eigen boezem kijken waarom ge zwaar tilt aan iets puur platonisch. Maar bonne. Gewoon mijn 2 centen. Ik vond het al een totaal overbodig topic, en het zegt meer over de mensen zelf die stemmen op deze pol, dan over hun partner.
Zo raken we er niet hè…

Vertrouwen staat niet in verhouding tot wat toelaatbaar is….

Een puur platonische vriendschap kan. Maar ik heb geenszins vrouwelijke vrienden waarmee ik tete a tete doe.

Waarom is jullie grens zoveel beter?

Waarom kan je haar geen seks gunnen?
Ben je zo bang dat ze wegloopt voor een betere beurt? Vertrouw je niet de dat de liefde goed genoeg is om terug te komen…

Iedereen heeft andere grenzen e…
Mijn partner zou het pijnlijk vinden als ik op date ga met een vrouw. Dus wel? Ik heb er geen zin in en de vrouw ook niet…

Laatst bewerkt:
Ik denk dat we het toch eens kunnen zijn dat er een vrouw rondloopt die beter is dan uw huidige relatie? Tenzij jij toevallig de jackpot geraakt hebt, ik vermoed dat je in uw leven nog niet eens 0.1% van de vrouwen ontmoet hebt in uw buurt die in aanmerking kunnen komen dus het zou wel erg toevallig zijn dat die vrouw dan de beste ever is toch? Ik weet dat het niet fijn klinkt om dat uit te spreken maar rationeel gezien is dat wel een realiteit volgens mij.

Dus ja waarom zou je niet op tinder gaan je kan daar ook op gaan om nieuwe vriendinnen te maken eh, zonder meer! Misschien kom je een zalige vrouw van uw dromen daar wel tegen en dan kan dat een vriendin worden zonder meer! (als je dat gelooft)

Tweede punt, je zegt zelfs al zou je die vrouw die beter bij jou past tegenkomen, dan heb je daar nul interesse in. Waarom? Is dat niet naief om te denken? Je zou daar nul interesse in die dame hebben puur "omdat je al een relatie hebt"? Je zou niet verliefd worden puur "omdat je al een relatie hebt". Dat is toch raar of niet? Volgens mij is dat helemaal geen zekerheid hoor getuige de cijfers van alle mensen die uit elkaar gaan omdat ze een ander crush hebben. En die crush vermijden dat kan je dus doen door risico-contacten te vermijden zoals afspraakjes Tinder 1-1 etentjes enz.
Ik zal het met een analogie doen die je waarschijnlijk verstaat. Als ik me niet vergis ben jij een (relatief fanatiek) vegetariër. Moet jij alle plaatsen met vlees vermijden omdat je niet zeker bent dat die steak in de Colruyt je niet plots zal overhalen? Ik vermoed van niet.

(dit valt natuurlijk plat op zijn buik als je ineens een steak fan geworden bent :p )

Terug
Bovenaan