Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

• Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 98 38,4%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 72 28,2%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 51 20,0%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

Stemmen: 31 12,2%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    255
Vandaar dat ik me af vraag waar de grens ligt voor hem. Want ik heb de indruk (die verkeerd kan zijn) dat bepaalde normale sociale interacties dan niet meer kunnen.
Ik denk dat het de afgelopen 6 pagina's al eens een paar keer uitgelegd geweest is waar die grens bij mij ligt maar ik vind het bv. niet 'normaal' dat je als man met een andere vrouw (dan je vaste partner) wekelijks afspreekt om daarmee iets te gaan drinken of eten.
Vind jij dat dan wel normaal?

Waarom doe je dat niet met je vaste partner? Het hele punt van een relatie is toch juist dat je iemand hebt waarmee je zo'n dingen samen kan doen. Waarom is dat niet genoeg en dan nog iemand anders erbij nemen?

En de ervaring die ik daarin meegemaakt heb bevestigt meestal ook de vermoedens. Als het al niet de intentie van die persoon was om een nieuwe partner te vinden, dan bloeide de liefde wel opeens achteraf. Dus langs mijn kant moet je geen naïviteit verwachten.

Als je leest wat ze tegenwoordig allemaal van artikels neerschrijven kan het zijn dat mijn waarden en normen niet meer stroken met wat vandaag de dag de 'norm' is, maar dit doet mij bv. hard facepalmen:
“Koppels beginnen zich af te vragen: is monogamie nog nodig?”

Wat geldt als vreemdgaan? En als je je partner ooit al bedroog: waarom dan? Goed Gevoel en NINA onderzochten met iVox wat de Vlaming uitspookt tussen de lakens en dat leverde verrassende cijfers op. Want onze morele standpunten over vreemdgaan komen niet altijd overeen met wat we in werkelijkheid doen. Seksuologen Chloé De Bie en Wim Slabbinck fileren de resultaten. “Gelukkig spraken 2 op de 3 Vlamingen al over alternatieve relatievormen met hun partner.”

Oké, is natuurlijk typisch HLN clickbait, maar ik krijg hier toch heel snel het gevoel dat een liefdesrelatie tegenwoordig niets meer waard is. Dat een partner zoiets is als een handtas die je ieder seizoen terug inwisselt voor een nieuw exemplaar dat in de mode is en dat overspel de nieuwe hype is.

Achteraf kunt ge wel allemaal zot gaan relativeren/minimaliseren maar ge moet toch ook niet verschieten dat er reactie komt als ge zo'n uitspraken maakt:

inb4 'ik ben uit de context getrokken!'

- Als ge eigenlijk bedoelt dat jullie allebei gewoon liever niet nog alleen afspreken met andere mensen dan kraait daar volgens mij geen haan naar hoor.
- Ook de comments die ik las waarbij het nogal raar zou zijn dat de partner een avond iets gaat drinken met iemand anders terwijl jullie sowieso al nauwelijks nog tijd vinden voor elkaar omwille van verbouwingen/kinderen kan ik ook 100% snappen.

Maar als ge zegt dat uw vrouw haar kleren van de straat mag gaan oprapen moest uw vrouw er voor kiezen om u 1x per maand 'emotioneel te bedriegen' ... tja.
Snap niet zozeer het probleem met de uitspraken van moonblade

Jullie zeggen toch ook bij fysiek bedrog ‘daar is de deur’?

Waarom is jullie grens zo perfect en die van anderen zo slecht?

Dat is toch iets puur persoonlijks?
Een doorgewinterde swinger zou het mss ook flauw vinden u vrouw te dumpen omdat ze eens een handy-j op het toilet heeft gegeven aan een collega…
Maarja ieder het zijne zeker?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het de afgelopen 6 pagina's al eens een paar keer uitgelegd geweest is waar die grens bij mij ligt maar ik vind het bv. niet 'normaal' dat je als man met een andere vrouw (dan je vaste partner) wekelijks afspreekt om daarmee iets te gaan drinken of eten.

Waarom doe je dat niet met je vaste partner? Het hele punt van een relatie is toch juist dat je iemand hebt waarmee je zo'n dingen samen kan doen. Waarom is dat niet genoeg en dan nog iemand anders erbij nemen?
"Iemand anders erbij nemen". Ken jij het concept van een goeie maat/vriendin wel? Of dat verdwijnt helemaal eens je in een relatie zit?

You do you, denk ik dan maar vooral poor you.

maar ik vind het bv. niet 'normaal' dat je als man met een andere vrouw (dan je vaste partner) wekelijks afspreekt om daarmee iets te gaan drinken of eten.

Waarom doe je dat niet met je vaste partner? Het hele punt van een relatie is toch juist dat je iemand hebt waarmee je zo'n dingen samen kan doen. Waarom is dat niet genoeg en dan nog iemand anders erbij nemen
Om bij te praten met een goede vriend/vriendin bijvoorbeeld?

Mijn vriendin spreekt soms af met een vriend die ze al kent sinds het middelbaar. Ik heb geen behoefte om er bij te zijn als ze oude verhalen oprakelen etc

Omgekeerd spreek ik soms af met ex-collegas van, jawel, het andere geslacht.
Alles behalve met bijbedoelingen.

Als we dan toch persoonlijke ervaringen/situaties ophalen van kennissen merk ik ook vaak het tegenovergestelde. Op den duur hebben die niks meer te zeggen tegen elkaar en blijven ze samen puur in functie van het gezin bv.

Vooral die iemand erbij nemen vind ik echt een ZEER rare zin, wtf man :)

Snap het nu ook niet meer zo goed eerlijk gezegd…

Nu gaat het ook over mensen? Niet meer 1 op 1?

Mss best gwn de poll te sluiten. Is op zich niet nodig voor de discussie

Allez, andere vraag:

Wat als uw partner met haar vrienden/vriendinnen een weekske naar Griekenland wil gaan. Ze willen een resort boeken aan de zee, beetje op stap gaan, beetje zonnen.

Geen probleem? Wel een probleem?

Allez, andere vraag:

Wat als uw partner met haar vrienden/vriendinnen een weekske naar Griekenland wil gaan. Ze willen een resort boeken aan de zee, beetje op stap gaan, beetje zonnen.

Wat als uw vrouw met 4 vrijgezelle venten (vrienden) een weekske naar Griekenland wil gaan, tis wel expliciet gevraagd "zonder partners".
Wat zou je daar van vinden?
Wat als er maar 1 vriend kan en de vraag is dus of zij met 2 mogen?

Daar is niks aan veranderd.
Hmm bizar dacht op iets anders gestemd te hebben.

Vind ook de antal ja wel wat hoog dat is al bijna evenveel als op deboriginele poll ondanks dat die optie eigenlijk zowat hetzelfde is gebleven

Nu mss waren die stemmers allemaal juist online vandaag

Wat als uw vrouw met 4 vrijgezelle venten (vrienden) een weekske naar Griekenland wil gaan, tis wel expliciet gevraagd "zonder partners".

Aha, we zijn vragen aan het beantwoorden met vragen. Wat als die ene persoon de hele tijd een pak aanheeft en ze weet niet op voorhand met wie ze gaat? Eens ze toekomen in Griekenland begint hij te zingen en doet hij zijn pak uit. Wonderbaarlijk. In het pak zit al de hele tijd Connor Rousseau. Hij overschouwt het landschap en mijmert: 'Dit voelt voor mij niet aan als België". Mijn vriendin trekt haar pak ook uit. Ze vergat dat ze geen pak aanheeft en heeft zichzelf levend gevild.

Ik school mij om tot marinebioloog en verhuis naar Fiji.

Nogmaals, als jij en je partner perfect overeen komen over wat mag en niet mag, wie ben ik om daar in tussen te komen? Ik stel me wel de vraag waar dan de grens ligt. Wat heb je het liefste: dat je vriendin je vertelt dat ze een half uur met een collega heeft geluncht en ze goed gelachen heeft of dat ze het verzwijgt omdat dit niet mag?

Nogmaals, alles draait volgens mij om eerlijkheid, respect en communicatie. Samen grenzen zetten en u daar ook aan houden en voor de rest eerlijkheid en respect voor elkaar.
inderdaad en die grenzen liggen voor elk koppel ergens anders.

Da's echt zodanig verwoorden om toch maar uw gelijk proberen te krijgen :unsure:

Allez, andere vraag:

Afhankelijk van die reisgenoten bij mij. Zitten er daar bij er een sport van maken om het varken uit te hangen en is het ter ere van een vrijgezellenfeest? Liever niet. En dan ga ik dat ook zo zeggen: liever niet want ik vrees dat X en Y jullie wel eens in de problemen zou kunnen brengen.
Wil die toch gaan ga ik mijn kas wel zitten opvreten... Maar ik ga geen ultimatums stellen.
Raar. Afhankelijk van de band en of ik er vertrouwen in heb. Zelfde als daarboven dus.
Mijn ex had vriendinnen waar hij bvb wél alleen mee op reis had mogen gaan van mij, als ik die hun dynamiek bekeek zag ik er geen enkele bedreiging in. 🤷🏼

Ik zou er geen probleem mee hebben. Overigens, mijn vriendin heeft recent nog een weekendje gekoppeld aan een zakenreisje samen met een mannelijke collega. No problemo.

In de oude Poll was het % mensen die "Ja" antwoorden op de vraag of hun partner regelmatig uitgaat 1-1 met een ander, 19%. De huidige poll is anders geformuleerd met name "mag het", maar als je kijkt naar de resultaten of het ook effectief gebeurt, dan zie je 24x ja en 27x nee.
Dus ineens doet 47% van de partners wel eens dat soort afspraakjes in plaats van 19% uit de vorige formulatie.

Ik vind 47% wel hoog eigenlijk.
Ik wist niet dat de helft van de koppels hun partner wel eens een 1-1 etentje gaat doen met een persoon van het andere geslacht :oops:
Ja maar ik bedoel de optie ja en mijn partner doet het ook effectief

Dat zijn de mensen die in de vorige poll dus ja antwoorden dat waren er 32 nu zitten er hier al 24 :/

Mss omdat de regelmatig weg is?
Maar op zich is die optie de enige die hetzelfde is gebleven (het zijn de nee die zijn uitgesplitst in 2 types nee en een ja)

Achteraf kunt ge wel allemaal zot gaan relativeren/minimaliseren maar ge moet toch ook niet verschieten dat er reactie komt als ge zo'n uitspraken maakt:

inb4 'ik ben uit de context getrokken!'

- Als ge eigenlijk bedoelt dat jullie allebei gewoon liever niet nog alleen afspreken met andere mensen dan kraait daar volgens mij geen haan naar hoor.
- Ook de comments die ik las waarbij het nogal raar zou zijn dat de partner een avond iets gaat drinken met iemand anders terwijl jullie sowieso al nauwelijks nog tijd vinden voor elkaar omwille van verbouwingen/kinderen kan ik ook 100% snappen.

Maar als ge zegt dat uw vrouw haar kleren van de straat mag gaan oprapen moest uw vrouw er voor kiezen om u 1x per maand 'emotioneel te bedriegen' ... tja.
Wij minimaliseren niks. Gij komt af met belachelijke hyperbolen van 'controleren', 'onderwerpen' tot 'emotionele chantage' die hier niet van toepassing zijn aangezien het over wederzijdse afspraken tussen partners gaat die dezelfde waarden en normen delen.

Als mijn vriendin over een grens heen zou gaan die wij beiden afgesproken hebben nooit te zullen overschrijven en die een fundamenteel breekpunt vormt om door te gaan met de relatie, dan kan je beter uiteen gaan dan elkaar daarover ongelukkig te blijven maken. Het maakt zelfs niet uit waar die grens ligt.

Ik heb voor mijn huidige relatie ook 2 vrouwen gedumpt die met mij een romance wilden beleven toen bleek dat ze al in een vaste relatie zaten. Want een relatie die met overspel begint is een relatie die ook altijd met overspel zal eindigen.

It is what it is.
I don't make the rules.

"Iemand anders erbij nemen". Ken jij het concept van een goeie maat/vriendin wel? Of dat verdwijnt helemaal eens je in een relatie zit?

You do you, denk ik dan maar vooral poor you.
Ken je het concept van een 'partner' wel? Mijn vrouw is al mijn beste vriendin en ik heb maar 1 vriendin in mijn leven nodig om samen dingen mee te doen. Allez ja, dat komt dan misschien omdat ik die goed gekozen heb zeker?
De rest, dat is het verleden en dat verdwijnt inderdaad.

Als je niet kan begrijpen waarom mijn vrouw er zich (terecht) niet goed zou voelen, moest ik nu maandelijks met een ex-vriendin van mij afspreken, dan is dat 'poor you' terug. Sommige banden knip je, in het belang van je relatie, beter door.

Terug
Bovenaan