Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

• Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 98 38,4%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 72 28,2%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 51 20,0%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

Stemmen: 31 12,2%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    255
Wat als uw vrouw met 4 vrijgezelle venten (vrienden) een weekske naar Griekenland wil gaan, tis wel expliciet gevraagd "zonder partners".
Wat zou je daar van vinden?
Wat als er maar 1 vriend kan en de vraag is dus of zij met 2 mogen?

Wat als uw vrouw met 4 vrijgezelle mannen, 2 gescheiden mannen en 3 weduwes heeft afgesproken om voor een hoogte training van de padel naar Nederland te gaan? Er is expliciet gevraagd alleen maar blauw ondergoed mee te nemen.
Echter sterft er 1 van die weduwe zijn kanarie omdat de boiler niet goed meer werkt. Waardoor 1 van de gescheiden mannen zijn band van de gsm is komen platstaan

2 van de vrijgezelles zijn daarbovenop lid van boko haram, en vragen om 2 van de drie dagen, in de geest van het katholieke geloof te gaan biechten bij de lokale doe-het-zelver.

(Ik weet het, dit is redelijk specifiek)

Afhankelijk van die reisgenoten bij mij. Zitten er daar bij er een sport van maken om het varken uit te hangen en is het ter ere van een vrijgezellenfeest? Liever niet. En dan ga ik dat ook zo zeggen: liever niet want ik vrees dat X en Y jullie wel eens in de problemen zou kunnen brengen.

Voor mij zou het geen probleem zijn. Ga maar eens een weekske de boel op stelten zetten daarachter, kom liefst in 1 stuk terug thuis, max 2 stukken.

Moest ik nu maandelijks met een ex-vriendin van mij afspreken, dan is dat 'poor you' terug. Sommige banden knip je, in het belang van je relatie, beter door.
De vrouw(en) waar ik mee afspreek zijn geen ex-vriendinnen :unsure:

Ook wel vrij arrogant om te impliceren dat wij verkeerd hebben "gekozen" omdat we met het andere geslacht kunnen afspreken zonder bijbedoelingen / "angst" hebben a la de kat bij de melk zetten

Over het algemeen ben ik geen veeleisend persoon (cara pils :love2:) maar voor een partner leg ik de lat wel hoog. Geen tempation island-achtige toestanden ten huize M°°nblade.
> Gaan eten met iemand van het geslacht van uw seksuele voorkeur

> *fluistert* Temptation

Wat is dit, de jaren '50? :laugh:

Mijn vrouw doet wat ze wilt. Ze heeft mannelijke vrienden van voor we elkaar kenden. Van mij mag ze daarmee gaan eten als zij dat wil. Het enige wat ik altijd vraag als ze buitenshuis is, is om mij op de hoogte te houden zodat ik niet ongerust ben. Ne keer een berichtje van 'tis hier tof' of 'we drinken nog eentje en dan kom ik af' is goed.

Mijn vrouw is al mijn beste vriendin en ik heb maar 1 vriendin in mijn leven nodig om samen dingen mee te doen. Allez ja, dat komt dan misschien omdat ik die goed gekozen heb zeker?
Maar voor iemand die predikt dat hij de regels niet maakt en maar niemand wil beknotten, heb je wel onvoorstelbaar veel kritiek op al de rest, hè.
Iedereen die iets anders doet is naïef, heeft verkeerd gekozen, die 25% komt terug in de echtscheidingsstatistieken, het minder aantal echtscheidingen en plusgezinnen van de jaren 50 werd er nog wat bijgesleurd...

Even geleden zei je nog dat als het niet met regelmaat en niet telkens met dezelfde was, je wel 'ja' zou stemmen, maar daar is hier ook weer helemaal geen sprake van, precies?

De vrouw(en) waar ik mee afspreek zijn geen ex-vriendinnen :unsure:
Maar volgens uw logica MOCHTEN het wel ex-vriendinnen zijn?
Of ga je daarvoor dan een uitzonderingsregel maken voor 'mensen van het andere geslacht' met een * waarmee je dan toch niet mag afspreken?!

Kom @Loser pas de poll dan al maar terug aan.

Ook wel vrij arrogant om te impliceren dat wij verkeerd hebben "gekozen" omdat we met het andere geslacht kunnen afspreken zonder bijbedoelingen / "angst" hebben a la de kat bij de melk zetten
Het gaat helemaal niet om 'kunnen', het gaat om 'willen' afspreken met het andere geslacht tout court, mijn beste. Ik heb daar geen behoefte aan.

Ken je het concept van een 'partner' wel? Mijn vrouw is al mijn beste vriendin en ik heb maar 1 vriendin in mijn leven nodig om samen dingen mee te doen. Allez ja, dat komt dan misschien omdat ik die goed gekozen heb zeker?
De rest, dat is het verleden en dat verdwijnt inderdaad.

Als je niet kan begrijpen waarom mijn vrouw er zich (terecht) niet goed zou voelen, moest ik nu maandelijks met een ex-vriendin van mij afspreken, dan is dat 'poor you' terug. Sommige banden knip je, in het belang van je relatie, beter door.
Mijn vriend is OOK mijn PARTNER en mijn BESTE vriend. Gelukkig plakken we niet aan elkaar en zou ik volgens u verkeerd gekozen hebben. Zaltem straks weten te zeggen zodattem u es goe kan lachen ! 😂

Als je relatie afhangt van "banden knippen" dan is dat inderdaad "poor you".

Maar volgens uw logica MOCHTEN het wel ex-vriendinnen zijn?
Of ga je daarvoor dan een uitzonderingsregel maken voor 'mensen van het andere geslacht' met een * waarmee je dan toch niet mag afspreken?!

Kom @Loser pas de poll dan al maar terug aan.

Het gaat helemaal niet om 'kunnen', het gaat om 'willen' afspreken met het andere geslacht tout court, mijn beste. Ik heb daar geen behoefte aan.
Mochten inderdaad maar jij blijft exclusief "ex" aanhalen alsof dit de enigste mensen zijn waarmee je kan afspreken van het andere geslacht.

eerlijk gezegd is dit zelf niet iets waar ik over nadenk bij het maken van plannen.
Sorry ex collega, je bent geboren met een vagina. No can do, wij gaan niet afspreken.

Mochten inderdaad maar jij blijft exclusief "ex" aanhalen alsof dit de enigste mensen zijn waarmee je kan afspreken van het andere geslacht.

eerlijk gezegd is dit zelf niet iets waar ik over nadenk bij het maken van plannen.
Sorry ex collega, je bent geboren met een vagina. No can do, wij gaan niet afspreken WANT jij zou mijn super goeie relatie kunnen kapotmaken omdat jij melk bent en ik de kat en die zetten we toch niet samen zeker?
Fixed!

Ik vind het nogal belachelijk om andere mensen af te rekenen op hun keuzes eigenlijk. Als moonblade is overeengekomen met zijn partner dat ze niet afspreken met mensen van het andere geslacht en ze voelen zich daar alletwee goed bij dan is dat perfect denk ik dan. Ik zou zelf niet in het soort relatie dat Moonblade schetst willen zitten, maar ik ben dan ook niet met Moonblade samen. Langs de andere kant vind ik die insinuaties dat andere relaties waar er meer vrijheid van dat soort is inferieur zijn ook nogal loos. Alsof afspreken met het andere geslacht sowieso tot Temptation Island-achtige toestanden gaat leiden.

Die grenzen maakt ieder echter voor zichzelf uit. Van mij mag mijn partner doen wat ze wilt, ook gaan eten met iemand van het andere geslacht, maar ik zal niet ontkennen dat ik het bijvoorbeeld wel lastig zou hebben als die partner met 1 iemand van het andere geslacht een week op reis gaat, bijvoorbeeld. Dan zal ik nog niet zeggen 'mag niet!' maar goed, om maar te zeggen dat bijna iedereen wel zijn/haar grenzen heeft op dat vlak, denk ik.

Swingers of mensen met een open relatie kunnen waarschijnlijk 90% van deze thread bekrompen noemen, bijvoorbeeld. Dat ieder maar doet, en zolang er niks tegen iemand's wil gebeurt denk ik niet dat we elkaar hier moeten proberen te overtuigen op dat vlak. Zulke zaken zijn nu eenmaal voor iedere persoon anders.

Waarschijnlijk omdat die 47% aan mensen:

a) Hun wederhelft vertrouwt of
b) Beseffen dat het 2022 is en niet 1950.
Ik moet nu toch eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geen enkel koppel ken die meer dan 2 jaar samen is die dat doet.

Eigen omgeving hè maar gaat toch ook vrij veel koppels.

Dushanbe ik stel me daar toch ook wat vragen bij…

Zeker sommige uitspraken hier a la “en gebeurt er iets? Ja dan is het zo, het zal even pijn doen maar voor hetzelfde geld is het beter’

Doet mij toch ook denken dat hier veel prille relaties tussen zitten ze. Zo zat ik toch ook mentaal in mijn relaties aan de Hogeschool.

Eens je huis /kinderen/ schoonfamilie enz hebt… je echt bent beginnen denken dat je de rest van je leven wil delen met die persoon.

Maar eens je relaties hebt van een aantal jaar en je begint wat rationeel na te denken dat dat mss tientallen jaren kan duren…

Als je dan echt denkt dat er nooit eens een moment zal komen dat vanwege sleur of w/e jij of je partner eens een crush krijgen of denken dat het gras groener is…
Nja als je dat denkt en plots is het zover…

Als je dan erin staat met “he doe u zin ik verbied u niets, en is het zo tja dan is het mss zelf beter!” Wordt iedere hobbel wel wat gevaarlijk.

Er zijn ook partners die zo een visie mss zullen zien als apathie. Zo van als ik morgen wegloop met een andere maakt het meneer precies niet teveel uit.

Maar voor iemand die predikt dat hij de regels niet maakt en maar niemand wil beknotten, heb je wel onvoorstelbaar veel kritiek op al de rest, hè.
Iedereen die iets anders doet is naïef, heeft verkeerd gekozen, die 25% komt terug in de echtscheidingsstatistieken, het minder aantal echtscheidingen en plusgezinnen van de jaren 50 werd er nog wat bijgesleurd...
Kijk, het is 1 ding om te discussiëren waar dat de grens voor iedereen anders ligt.
Maar we zijn het er hopelijk toch wel over eens dat al die zogenaamde moderne en 'alternatieve relatievormen' statistisch gezien een hogere faalkans inhouden dan een klassiek huwelijk volgens de jaren '50 - '80 of niet?
Anders vind ik dat inderdaad naief.

Iedereen mag voor mijn part de risico's nemen die hij/ zij wil in functie van hoeveel die relatie waard is, zolang ze daar maar bij stil staan.
Wie de kat bij de melk zet moet achteraf niet beginnen klagen.

Dat heeft zoals @RidderBauknecht stelt inderdaad niets te maken met inferieure relaties te maken, wel wat je gezamenlijke doel is als koppel.

Even geleden zei je nog dat als het niet met regelmaat en niet telkens met dezelfde was, je wel 'ja' zou stemmen, maar daar is hier ook weer helemaal geen sprake van, precies?
Ik snap niet wat je hiermee bedoelt want ik ben 1 van de 19 votes die op 'Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur' gestemd heeft.
Zolang het niet frequent met dezelfde persoon is, stoort het mij niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk, het is 1 ding om te discussiëren waar dat de grens voor iedereen anders ligt.
Maar we zijn het er hopelijk toch wel over eens dat al die zogenaamde moderne en 'alternatieve relatievormen' statistisch gezien een hogere faalkans inhouden dan een klassiek huwelijk volgens de jaren '50 - '80 of niet?
Anders vind ik dat inderdaad naief.

Iedereen mag voor mijn part de risico's nemen die hij/ zij wil in functie van hoeveel die relatie waard is, zolang ze daar maar bij stil staan.
Wie de kat bij de melk zet moet achteraf niet beginnen klagen.

Ik snap niet wat je hiermee bedoelt want ik ben 1 van de 19 votes die op 'Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur' gestemd heeft.
Zolang het niet frequent met dezelfde persoon is, stoort het mij niet.
Die zin in vet doet toch denken dat jij je partner onvoldoende vertrouwt en dus het "risico" dat ze het op een ander gaat zoeken wil gaan vermijden door haar sociale contacten te ontzeggen.

Ik ga er van uit dat mijn vrouw bij mij is en blijft omdat ze dat zelf wil, niet omdat ze van niets beter weet.
Als zij met een vriend, collega, whatever wil gaan eten, wie ben ik om dat te verbieden?

Die zin in vet doet toch denken dat jij je partner onvoldoende vertrouwt en dus het "risico" dat ze het op een ander gaat zoeken wil gaan vermijden door haar sociale contacten te ontzeggen.

Ik ga er van uit dat mijn vrouw bij mij is en blijft omdat ze dat zelf wil, niet omdat ze van niets beter weet.
Als zij met een vriend, collega, whatever wil gaan eten, wie ben ik om dat te verbieden?
Maar wie ben jij om haar seks te gaan verbieden met een andere man?

Waarom is uw grens zo goed en zijn grens zo slecht?

Zijn jullie allemaal de alfa en omega van seksualiteit? Moet ze de rest van haar leven genieten van jullie gouden lul? Is dat het toppunt van seksualiteit mss?

Strutting around like you’re billy big balls over here

Laatst bewerkt:

Zijn jullie allemaal de alfa en omega van seksualiteit? Moet ze de rest van haar leven genieten van jullie gouden lul? Is dat het toppunt van seksualiteit mss?

Confused over uw reply naar @Polle32 toe ...

/QUOTE]
Tuurlijk niet. Tenzij je falen enkel definieert als uit elkaar gaan.

Mag ik je eraan herinneren dat slechts in 1974 vrouwen en mannen hetzelfde recht hadden om scheiding aan te vragen? Mag ik je eraan herinneren dat in Nederland (Belgische cijfers heb ik niet) 70% van de echtscheidingen aangevraagd worden door de vrouwen (iets wat vroeger dus moeilijker was voor de vrouwn dan voor de man)

Vroeger werd er dus minder uit elkaar gegaan, maar dat zegt zeker niet dat een relatie minder faalde. De machtsverhoudingen waren gewoon anders.

Wat? Waar slaat dat eigenlijk op?

Correct, ik kan haar dat niet verbieden. Dat is dan een keuze die zij maakt. Maar dat betekent niet dat ik dat aanvaardbaar moet vinden binnen onze relatie / huwelijk.

Maar de tussenstap van "gaan eten met iemand buiten het werk" en "seks met een ander" is mij precies ontgaan? Het ontzeggen aan uw partner van sociaal contact omdat dat "een risico" zou zijn, duidt voor mij op angst, onzekerheid en een gebrek aan vertrouwen.

Het heeft echt niets te maken met vertrouwen in elkaar, maar wel tegenover de waarde die we hechten aan onze relatie.

Als je een dure koersfiets van 5k gekocht hebt, dan ga je die ook beter beveiligen tegen diefstal dan wanneer je een aftands model uit de decathlon in de garage hebt staat.

Als je 18 bent en je hebt een relatie van 6 maanden, dan kijk je anders naar zo'n zaken dan wanneer je 10 jaar samen bent en samen een huis en kinderen hebt.

Confused over uw reply naar @Polle32 toe ...

Hoe bedoel je? Onzek
Wat? Waar slaat dat eigenlijk op?

Correct, ik kan haar dat niet verbieden. Dat is dan een keuze die zij maakt. Maar dat betekent niet dat ik dat aanvaardbaar moet vinden binnen onze relatie / huwelijk.

Maar de tussenstap van "gaan eten met iemand buiten het werk" en "seks met een ander" is mij precies ontgaan? Het ontzeggen aan uw partner van sociaal contact omdat dat "een risico" zou zijn, duidt voor mij op angst, onzekerheid en een gebrek aan vertrouwen.
Waarom ? Is seksuele band dan zoveel balngrijker dan een emotionele?

Jaloezie? Onzeker ?

Terug
Bovenaan