Maatkasten

Heb staaltjes aangevraagd van wat we aan de buitenkant willen en mijn vrouw de binnenkant (ze wil koraalkleur binnenin...).

I lovemaatkasten heeft precies niet echt een meterkast (zonder rug dus), alles moet wel toegankelijk blijven)..
Maatkastenonline lijkt precies uit te komen met wat we nodig hebben. DIe wordt netjes gesplitst in metergedeelte en vestaire. Wss stom toeval, maar wel praktisch.
Dat minifix systeem is OK voor kasten die je 1 maar in elkaar steekt, maar het clamex is idd de betere van de 2. Dus denk dat het maatkastenonline wordt omwille van aangehaalde redenen.

Dus opzoek naar zoiets voor in de hal. Moeten wat schoenen, niet gebruikte jassen en boekentassen in kunnen. De linkerkant bevat alle meters en elektriciteitskast.
54082971974_34e21577d4_z.jpg
Mooi!
Ik verwacht wel een foto na je plaatsing 😉

Heb staaltjes aangevraagd van wat we aan de buitenkant willen en mijn vrouw de binnenkant (ze wil koraalkleur binnenin...).

I lovemaatkasten heeft precies niet echt een meterkast (zonder rug dus), alles moet wel toegankelijk blijven)..
Maatkastenonline lijkt precies uit te komen met wat we nodig hebben. DIe wordt netjes gesplitst in metergedeelte en vestaire. Wss stom toeval, maar wel praktisch.
Dat minifix systeem is OK voor kasten die je 1 maar in elkaar steekt, maar het clamex is idd de betere van de 2. Dus denk dat het maatkastenonline wordt omwille van aangehaalde redenen.

Dus opzoek naar zoiets voor in de hal. Moeten wat schoenen, niet gebruikte jassen en boekentassen in kunnen. De linkerkant bevat alle meters en elektriciteitskast.
54082971974_34e21577d4_z.jpg
Wij hebben een opmeter van maatkastenonline laten komen en dat zou ik toch aanraden als je daar wil bestellen. De kasten die we zelf ontworpen hadden waren niet goed. Bij één zou de paslat zo klein worden dat je dat nooit kan zagen (kreeg ik geen melding van in de tool) dus daar heeft hij een ander voorstel gedaan (wel met minder opslagruimte) en bij een andere kast lukt het niet gezien hoe de kasten van maatkastenonline worden gemonteerd (kon niet echt volgen maar ik geloof de opmeter wel als hij dat zegt). Voor deze tweede (techniekenkast) zouden we een schrijnwerker iets op maat moeten laten maken zei de opmeter. Een derde kast was geen probleem.

We wachten nog op enkele offertes van lokale schrijnwerkers. We hebben ondertussen 3 offertes opgevraagd bij lokale schrijnwerkers en geen één van de drie heeft al een prijs doorgestuurd. Bij één wachten we al enkele maanden, bij de andere 2 enkele weken. Ben eens benieuwd of we iets gaan horen van één van de schrijnwerkers.

De prijs van maatkastenonline is een stuk lager dan Camber, maar we hebben wel veel interessantere dingen voorgesteld gekregen bij de schrijnwerkers en Camber waardoor we veel extra ruimte creëren. Nu is het alleen nog wachten op de prijs van de lokale schrijnwerkers.

Een jaar of 10 geleden kon ge eigen

Hopla :cool:

50/50 split ? :biglaugh:

10 jaar geleden kon ge ongeveer tellen : €1000 per meter.
Ondertussen komt ge daar niet meer mee toe, en afhankelijk van opties, afwerking, ...
Maar het is echt niet zo zot veel duurder als 10 jaar terug.
Wow, wij hebben niet te zot gedaan bij Camber en daar komen we voor een kast van 3m en een beetje op 6000 euro. Is voor een groot deel een meterkast trouwens, dus lijkt me dat het dan goedkoper zou moeten zijn gezien het beperkt aantal schabben en lades. Dat is dus +- 50% te duur dan...

Mooi!
Ik verwacht wel een foto na je plaatsing 😉

Dat zal niet snel zijn, levering als je nu besteld is eind januari en wil dat ze langstkomen om te meten. Dan ben ik zeker.
De bedoeling is dat de kast gezet wordt tussen het weghalen van de deur tussen hal en leefruimte en de nieuwe te laten plaatsen.

Dat zal niet snel zijn, levering als je nu besteld is eind januari en wil dat ze langstkomen om te meten. Dan ben ik zeker.
De bedoeling is dat de kast gezet wordt tussen het weghalen van de deur tussen hal en leefruimte en de nieuwe te laten plaatsen.
Ik heb in de gang min of meer hetzelfde geplaatst alleen heb ik enkel maar 'open' rug kasten geplaatst. Door het ondiepe karakter vond ik het wel moeilijker om dat proper te plaatsen tov de dressing die ook van daar komt maar dus met rug en normale dieptes. Ik heb ze uiteindelijk achter de paslatten toch opgevuld met 'overschotten' en dan met lange vijzen toch in de muur gefixeerd alsook op 2 plaatsen in het plafond met versterkingshoekjes. Je ziet er eigenlijk niks van maar heb wel het idee dat ze nu echt stevig vaststaat :).

Ik heb een afspraak mid November voor de meting, dus de kast zal eerder voor eind Februari zijn. Maar timewise komt dat wel uit met de andere geplande werken.

Ik heb in de gang min of meer hetzelfde geplaatst alleen heb ik enkel maar 'open' rug kasten geplaatst. Door het ondiepe karakter vond ik het wel moeilijker om dat proper te plaatsen tov de dressing die ook van daar komt maar dus met rug en normale dieptes. Ik heb ze uiteindelijk achter de paslatten toch opgevuld met 'overschotten' en dan met lange vijzen toch in de muur gefixeerd alsook op 2 plaatsen in het plafond met versterkingshoekjes. Je ziet er eigenlijk niks van maar heb wel het idee dat ze nu echt stevig vaststaat :).

Was dat ook van plan tbh. Zowel aan de zijkant als aan de bovenkant (gewoon een balk van 5cm links en eentje van 3cm tegen plafond.
Zelfs als je dat langst binnen zit, i could care less. Vandaag ziet het er zo rommelig uit. Alles in een kast en achter gesloten deuren zal een verbetering zijn.

54086878267_b08a074e8b_z.jpg

Ik was naar de oudste zijn kamer aant kijken en die heeft tegen de plafond over de volledige breedte (3 meter) een ventilatiebuis naar buiten hangen. Ik zou daar ook een ingebouwde kleerkast kunnen ondermaken (tot 220cm) en de laatste 35cm tot het plafond een MDF plaat uit 1 stuk kunnen bovenmaken (als we toch bezig zijn). Dus geen paslat bovenaan, maar gewoon een wit geschilderde MDF plaat. Ook kwestie van wat balken boren en die MDF plaat ertegen kitten en afkitten, toch? Zal dan wel 2 stopcontacten moeten verplaatsen, maar dat kan volgens mij in de paslat links, niet? Kan ze eventueel in de muur links maken ook, heb dat nogal gedaan.

54088016463_bc4a76de60_z.jpg

Ondertussen nog wat offertes ontvangen en Camber is idd zowat 50% overpriced. Camber is het duurst, maar er was ook een lokale schrijnwerker die in de buurt van die prijs kwam. 2 anderen komen zowat 50% lager uit, dus dan vind ik het de moeite zelfs niet om nog via maatkastenonline verder te gaan aangezien de kasten te standaard zijn t.o.v. wat de lokale schrijnwerkers kunnen opleveren en de meerkost in absolute bedragen niet echt zo groot is. De schrijnwerker die met de beste ideeën kwam is zelfs bij de 2 goedkoopsten.

Hier ook lokale schrijnwerker.
Toch makkelijk als die een paar keer kan langskomen en zo.

Ik zou zoiets nooit via Maatkasten online doen.

Lokale schrijnwerker laten komen voor de kasten...
54150250546_679a5ee8c4_c.jpg

Mij lijkt dat veel voor hetgeen aangeboden wordt. De kast in de hal is dan ook nog grotendeels 2 schuifdeuren in rails boven/onder, iets wat mijn vrouw niet echt wil (had gezegd dat ik beide versies wou).
Die kast kost bij de schrijnwerker (geplaatst) 3200 euro, bij maatkastenonline 1500 euro en dan is de binnenkant nog gekleurd ook. De kwaliteit is mss niet 100% gelijk, al zijn melanine corpussen nu ook niet om naar huis te schrijven, maar voor 1700 euro en een dagje werk kan ik daar wel vrede mee nemen denk ik.
De bureau is naar mijn gevoel helemaal belachelijk qua prijs, waarbij de omkasting in de slaapkamer dan weer goedkoop lijkt.

Zijn deze prijzen normaal of aan de goedkope/dure kant? Ik wacht nog op 2 offertes om te vergelijken en beslissen.

Heeft er iemand een referentie voor een schrijnwerker regio Hasselt?
Geen speciallekes…. Enkel kleerkast voor de zoon , dus 3 tal meter rechtoe-rechtaan op de slaapkamer.
Alvast dank!

Iemand hier die een maatkast heeft waar een wasmachine en/of droogkast instaat? Wij hebben er recent één laten plaatsen en zijn er tevreden over, maar deze is bovenaan niet aan het plafond aangewerkt met paslatten. Toen ik vroeg of ze dit nog konden doen, zeiden ze dat ze dat bewust niet gedaan hadden om voldoende ventilatie te voorzien voor de wasmachine/droogkast.

Ik vind het nu eerder een losstaande kast gezien deze niet volledig aangewerkt is. Is die ruimte voor ventilatie echt nodig? Volgens mij gaat het stof zich zo ook opstapelen op de kast en dat vermijd ik liever.

Als wij het toch liever afgewerkt hebben tot aan het plafond, willen ze dit nog komen doen. Daarom mijn vraag hoe dit bij anderen gedaan is?
(niet op de losse plinten letten, die zet ik zelf nog vast eens de laminaat gelegd is)

Laatst bewerkt:
Iemand hier die een maatkast heeft waar een wasmachine en/of droogkast instaat? Wij hebben er recent één laten plaatsen en zijn er tevreden over, maar deze is bovenaan niet aan het plafond aangewerkt met paslatten. Toen ik vroeg of ze dit nog konden doen, zeiden ze dat ze dat bewust niet gedaan hadden om voldoende ventilatie te voorzien voor de wasmachine/droogkast.

Ik vind het nu eerder een losstaande kast gezien deze niet volledig aangewerkt is. Is die ruimte voor ventilatie echt nodig? Volgens mij gaat het stof zich zo ook opstapelen op de kast en dat vermijd ik liever.

Als wij het toch liever afgewerkt hebben tot aan het plafond, willen ze dit nog komen doen. Daarom mijn vraag hoe dit bij anderen gedaan is?
(niet op de losse plinten letten, die zet ik zelf nog vast eens de laminaat gelegd is)
Voor een droogkast (met warmtepomp) is het wel aangeraden om voldoende ventilatie te creeren want er komt wel wat warmte en vocht uit.
Maar uit de uitleg van de schrijnwerker is er een gat of iets dergelijks van aan de machine naar de bovenkant van de kast?
Hier is er gewoon voldoende ruimte gelaten rond de droogkast, ik kan op uw foto niet zien of dit het geval is maar op het eerste zicht lijkt me van niet.

Ze hadden dan beter de kast tot helemaal boven gemaakt en dan een ventilatierooster geplaatst...Als bij ons de droogkast 2 keer bolt op een dag moet de ventilatie hoger wegens vochtigheid. Dat is er eentje met een warmtepomp en afvoer naar de riolering.

Voor een droogkast (met warmtepomp) is het wel aangeraden om voldoende ventilatie te creeren want er komt wel wat warmte en vocht uit.
Maar uit de uitleg van de schrijnwerker is er een gat of iets dergelijks van aan de machine naar de bovenkant van de kast?
Hier is er gewoon voldoende ruimte gelaten rond de droogkast, ik kan op uw foto niet zien of dit het geval is maar op het eerste zicht lijkt me van niet.
Het is hier een warmtepompdroogkast (allez, eigenlijk was-droogcombinatie met warmtepomp). Achter de kast is inderdaad wat ruimte gezien daar ook het kraantje zit en de leidingen op de muur lopen. Rond de combi zelf is inderdaad amper tot geen ruimte.

Ze hadden dan beter de kast tot helemaal boven gemaakt en dan een ventilatierooster geplaatst...Als bij ons de droogkast 2 keer bolt op een dag moet de ventilatie hoger wegens vochtigheid. Dat is er eentje met een warmtepomp en afvoer naar de riolering.
Hier ook met warmtepomp en afvoer naar riolering. In onze keuken is de ijskast inderdaad ook zo afgewerkt met ventilatieroosters zowel bovenaan als onderaan. Nu is de ruimte die bovenaan voorzien is natuurlijk wel smal, dus ik weet niet of ze daar nu nog een rooster gaan kunnen voorzien. Had ik inderdaad wel een properdere oplossing gevonden.

Maar als ik het goed begrijp, is dichtmaken dus geen oplossing... En wat als er in de plinten onderaan een ventilatierooster voorzien wordt? Of moet dat sowieso zowel onderaan als bovenaan?

Best onder en boven om wat draft te hebben, snap eigenlijk niet dat de schrijnwerker u dat advies niet gegeven hebt. Als je dat in een plint doet is dat zo lelijk niet. Als je dat nu in de zijkant gaat doen is dat lelijk imo.

Best onder en boven om wat draft te hebben, snap eigenlijk niet dat de schrijnwerker u dat advies niet gegeven hebt. Als je dat in een plint doet is dat zo lelijk niet. Als je dat nu in de zijkant gaat doen is dat lelijk imo.
Zij hebben het volledig ontworpen en uitgewerkt, dus had gehoopt me met zo'n details niet bezig te hoeven houden. :p Maar die spleet stoort me eigenlijk wel. Net zoals het mij stoort dat ze een wegneembare wand zijn vergeten waar de hoofdgaskraan zit, dus daar kan ik ook niet meer bij.

Iemand een idee of je bij één of andere keuring afgekeurd wordt als je niet aan de gaskraan kunt en je je huis wil verkopen? Ben aan het overwegen om toch te vragen daar alsnog een wegneembare wand te voorzien. Je weet ook niet of je daar mogelijk ooit aan moet kunnen...

De kasten zijn voor de rest goed uitgedacht en mooi ontworpen, maar bovenstaande details vind ik dan wel spijtig.

Terug
Bovenaan