fomix
Well-known member
Dit triggert mij welHuidig huis voldoet niet wegens de ligging, gebrek aan tuin, onmogelijke parkeersituatie met 2 wagens, onveilige buurt,…dit was leuk als renovatieproject echter beiden wensen we eerst volledig ‘gesetteld’ te zijn, m.a.w. een perfect ruim canvas, alvorens het idee kinderen er met verf aan proberen te brengen.
. In één van je eerdere posts claim je 1500€ huur per maand te kunnen krijgen voor je huis. Hier spreek je dan weer van een onveilige buurt en brakke parkeersituatie zonder tuin.Ik ben heel curieus in welk dorp/stad je 1500€ huur kan vragen in een onveilige buurt.
Voor de rest:
Je geeft aan van een jaar of twee samen te wonen. Zoiezo zal bouwen altijd een avontuur zijn
. Maar als ik terugkijk, op mijn 27e wist ik niks
.Ik las ook dat je met het idee voor een verdeling speelt. Praat hier is over met een notaris want de gekozen faciliteiten kunnen echt een enorm verschil maken wanneer het ooit verkeerd loopt. Dingen kpen of bouwen in verdeeldheid is echt a pile shit waiting to happen. In theorie moet je bij elke aanpassing die verdeelsleutel respecteren of naar de notaris lopen om de nieuwe verdeelsleutel te laten vastleggen. En je kan dat allemaal zelf bijhouden, again, tot de shit happens en dan zal ieder proberen zijn slag thuis te halen.
Houd er ook rekening mee dat je nog wel even in uw huidig huis woont en dat je de eerste maanden lening mogelijks zal moeten overbruggen zonder die extra huurinkomsten.
Als het idee is om dat nieuwe huis lang te bewonen zou ik in alle eerlijkheid nog een paar jaar sparen dat je u budget van 500k kan omhoog trekken.
Gebruik de huidige buffer om uw zus al uit te kopen. Die bouwgrond gaat niet lopen en zal niet dalen in prijs.
Maar iedereen die ik ken die zelf gebouwd of verbouwd heeft botst op onverwachte dingen (duh) die de prijs omhoog jagen waardoor er vaak op andere dingen moet beknibbeld worden. En die beknibbelde dingen worden dan vaak een ergernis (hallo kleine berging).
Heb je al is rondgekeken wat je met 500k zet? Is dat ok voor jullie?
. En als ik vriendinnen van de madam mag geloven hebben we 'een wat verwilderde tuin stijl'. Ja, no shit, de tuin/weide is 4000m2. Er is altijd wel ergens een stuk haag niet gedaan, een kale plek of een hoek met wat onkruid. Het is geen biljartvlakke pelouse.