Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

• <€500

Stemmen: 45 4,8%
  • €500-€600

Stemmen: 46 5,0%
  • €600-€700

Stemmen: 44 4,7%
  • €700-€800

Stemmen: 57 6,1%
  • €800-€900

Stemmen: 70 7,5%
  • €900-€1000

Stemmen: 99 10,7%
  • €1000-€1100

Stemmen: 92 9,9%
  • €1100-€1200

Stemmen: 76 8,2%
  • €1200-€1300

Stemmen: 76 8,2%
  • €1300-€1400

Stemmen: 69 7,4%
  • €1400-€1500

Stemmen: 58 6,3%
  • €1500-€1600

Stemmen: 43 4,6%
  • €1600-€1700

Stemmen: 21 2,3%
  • €1700-€1800

Stemmen: 18 1,9%
  • >€1800

Stemmen: 114 12,3%

• Totaal aantal stemmers
    928
Cardiff is een dochtermaatschappij van Fortis maar daar werken zij zelf niet mee. Je moet die algemene voorwaarden maar eens checken, als je een ongeval krijgt als je in de vrije tijd met de koersfiets rijdt betalen ze al niet uit. Idem voor met een motor zwaarder dan 49cc. Wij rijden allebei motor dus dat was een no-go.

Bij Argenta is het 1 verzekering op 2 hoofden, maakt het iets goedkoper voor m 36 v 30 beide niet roker. Ik vond het ook veel hoor, maar 2000€ zoals G63 is wel heel erg laag.
Prijsverschil zit zoals altijd wel ergens natuurlijk. Ik denk dat velen denken dat een SSV alles dekt, maar dan kom je wel vrij bedrogen uit. Ga jij skiën en overlijd je daaraan dan in veel gevallen blijf uw partner met lege handen over.

In 2018 heb ik bij KBC lening van 200k (alleenstaande) afgesloten met 2,33%
Zou een herfinanciering lukken en hoe gebeurt da in deze tijden? Kantoor of video call?

In 2018 heb ik bij KBC lening van 200k (alleenstaande) afgesloten met 2,33%
Zou een herfinanciering lukken en hoe gebeurt da in deze tijden? Kantoor of video call?

Hangt er vanaf hoe uw situatie nu is he :) Maar beter als 2,33% zul je zeker kunnen krijgen. Hangt af van de bank, ben toch in vrij veel gevallen gewoon nog naar het kantoor gegaan.

Alles hangt ook veel af van wat je nodig hebt van je bank en hoe je kantoor is. Verder is er wel echt een serieus verschil qua mobile banking tussen de twee. Fortis heeft echt een basic app terwijl de Argenta app vrij veel functionaliteiten heeft en daar ook heel hard op inzet (net zoals Belfius en KBC). Waarom ook eens niet terug gaan naar Argenta met het voorstel van Fortis? Krijg je er misschien iets beter uit.
Ik ben momenteel bij KBC en ben wel heel tevreden van de KBC Mobile App. Die van Argenta is dus ook goed?

De persoon van Argenta zei dat ze liever ineens hun prijs geven dan te gaan marchanderen. Wij hadden Argenta als laatste gezet maar hij reageerde niet echt toen ik de rentevoet van Fortis vermeldde.

...

Ik was eigenlijk ook van plan om de schuldsaldo jaarlijks te betalen in plaats van ineens de hele premie. Pro's/Contra's? Bij Argenta scheelt dit ong 2.000 euro, bij Fortis meer dan 6.000 euro, dus daar dan weer geen optie.

Alvast bedankt!

Pro van SSV éénmalig betalen: lagere totale kost
Groot nadeel: als je achteraf van bank wil veranderen (herzien van je lening), ben je bij de meeste banken heel dat bedrag kwijt ipv enkel wat je de afgelopen jaren betaald hebt. Dat heeft bij ons toch het verschil gemaakt om bij onze bestaande bank te "moeten" blijven, anders hadden we een groter voordeel gedaan met overstappen naar de concurrentie.

Groot nadeel: als je achteraf van bank wil veranderen (herzien van je lening), ben je bij de meeste banken heel dat bedrag kwijt ipv enkel wat je de afgelopen jaren betaald hebt. Dat heeft bij ons toch het verschil gemaakt om bij onze bestaande bank te "moeten" blijven, anders hadden we een groter voordeel gedaan met overstappen naar de concurrentie.

Helemaal kwijt? Dat is toch niet juist denk ik. Zat bij Cardif voor mijn schuldsaldo (lening bnp demetris) en na bijna 5 jaar hebben we deze dus afgekocht als we geherfinancierd hebben bij een andere bank. Pas op, je verliest veel voor die korte periode. Op €7k betaald krijg ik €3,5k terug. Bij nieuwe bank betaal ik nu gewoon jaarlijks.
Nadeel van in 1 keer te betalen is ook dat moest het gebeuren dat die na 5 jaar gebruikt moet worden, dan je dus maar 5 jaar zal betaald hebben en niet de volledige pot.

Ik ben momenteel bij KBC en ben wel heel tevreden van de KBC Mobile App. Die van Argenta is dus ook goed?

De persoon van Argenta zei dat ze liever ineens hun prijs geven dan te gaan marchanderen. Wij hadden Argenta als laatste gezet maar hij reageerde niet echt toen ik de rentevoet van Fortis vermeldde.
Bij BNP Paribas is het rekening bekijken, overschrijvingen doen, domiciliëring, doorlopende opdrachten. Dat zal het zowat zijn denk ik en voor de rest moet je via pc banking. Bij Argenta is het veel meer en echt een alternatief ook voor pc banking.

Ik heb kunnen onderhandelen bij m'n overstap van BNP naar Argenta dat ik de SSV bij AG insurance gewoon kon behouden.

Helemaal kwijt? Dat is toch niet juist denk ik. Zat bij Cardif voor mijn schuldsaldo (lening bnp demetris) en na bijna 5 jaar hebben we deze dus afgekocht als we geherfinancierd hebben bij een andere bank. Pas op, je verliest veel voor die korte periode. Op €7k betaald krijg ik €3,5k terug. Bij nieuwe bank betaal ik nu gewoon jaarlijks.
Nadeel van in 1 keer te betalen is ook dat moest het gebeuren dat die na 5 jaar gebruikt moet worden, dan je dus maar 5 jaar zal betaald hebben en niet de volledige pot.
Alsook hierbovenop : Als je denkt dat je mogelijks binnen x aantal jaar terug zou gaan verhuizen, dan is dit ook grotendeels weggegooid.

Bovenop het gegeven dat door maandelijks te betalen de "upfront cost" lager is, was dat voor mij de doorslaggevende factor om dit maandelijks (ofja, driemaandelijks) te betalen aangezien ik alleen mijn woning aangeschaft heb. Hierdoor heb ik nu wat meer financiële ruimte ten koste van een eventuele hogere eindprijs, maar ook een lagere eindprijs indien ik in de tussentijd een partner leer kennen waarmee een eventuele andere woning zou worden gekocht.

Het zal van bank tot bank afhangen vermoed ik; bij de potentiële overstappen die wij bekeken waren we die geheel kwijt.

Prijsverschil zit zoals altijd wel ergens natuurlijk. Ik denk dat velen denken dat een SSV alles dekt, maar dan kom je wel vrij bedrogen uit. Ga jij skiën en overlijd je daaraan dan in veel gevallen blijf uw partner met lege handen over.
Je overdrijft, skiën zit er bij mijn weten altijd in, zelfs bij Cardiff.

Voor de schuldsaldoverzekering (niet te verwarren met aanvullende verzekeringen voor overlijden door ongeval) zijn bij Cardiff volgende sporten niet gedekt:
o een sport in wedstrijdverband als beroepssporter;
o speleologie;
o valschermspringen;
o parapente;
o benjispringen;
o alpinisme of rotsklimmen in natuurlijke omgeving

Het zal van bank tot bank afhangen vermoed ik; bij de potentiële overstappen die wij bekeken waren we die geheel kwijt.
Dit hangt toch volledig af van de huidige bank/verzekeringsmaatschappij? Dus jou bank liet je niet toe je huidige schuldsaldo af te kopen? Mijn huidige bank en makelaar zeiden dit eerst ook, afschrikkingsmiddel, maar ze hebben weinig te zeggen als het in het contract staat. Dus ze hebben het uiteindelijk toch gedaan.
Wij hebben bij onze overstap vorig jaar ook gewoon onze huidige SSV mogen behouden.
Ik kon mijn huidige houden en maar een 50/50 nemen bij de nieuwe bank. Maar vermits ik de fout het gemaakt mijn originele schuldsaldo in te geven in de belastingen heb ik toch gekozen ze af te kopen en een nieuwe te nemen.

Ik kon mijn huidige houden en maar een 50/50 nemen bij de nieuwe bank. Maar vermits ik de fout het gemaakt mijn originele schuldsaldo in te geven in de belastingen heb ik toch gekozen ze af te kopen en een nieuwe te nemen.
Wat is daar fout aan? Veel mensen hadden schrik voor de belastingen achteraf, maar die zijn eigenlijk niet zo hoog.
Het was wel totaal fout als uw korf toen vol of quasi vol zat met de lening en je de SSV ingaf zonder er fiscaal voordeel voor te hebben.

Vraagje: Waarom dan niet gekozen om de huidige SSV gewoon door te laten lopen en voor een deel een SSV te nemen bij de nieuwe bank?
Dat lijkt me in veel gevallen voordeliger.

Wat is daar fout aan? Veel mensen hadden schrik voor de belastingen achteraf, maar die zijn eigenlijk niet zo hoog.
Het was wel totaal fout als uw korf toen vol of quasi vol zat met de lening en je de SSV ingaf zonder er fiscaal voordeel voor te hebben.

Vraagje: Waarom dan niet gekozen om de huidige SSV gewoon door te laten lopen en voor een deel een SSV te nemen bij de nieuwe bank?
Dat lijkt me in veel gevallen voordeliger.

Je wordt daar 13 jaar op belast als je de schuldsaldo in de belastingen hebt ingegeven, en toch wel redelijk wat (Zo heb ik het toch begrepen). Ik neem geen 100/100 dekking om dan achteraf toch nog belastingen te moeten betalen erop. Onze korf was leeg maar moesten ze mij dat toen gezegd hebben had ik het niet gedaan.

Het was dan ook een beetje een principe’s kwestie geworden, huidige bank deed alleen maar moeilijk ipv een voorstel te doen toen ik zei dat ik wou herfinancieren. De makelaar via wie dit ging moest ik alles uitleggen ipv hij mij. (Ik ging mijn schuldsaldo niet kunnen afkopen, ik moest zeker 1,5% betere interestvoet krijgen om voordeel te halen uit veranderen van bank,...)

Dus alles er weggehaald en opnieuw begonnen bij Argenta. Het verschil met een 50/50 nemen en de huidige houden was niet zo enorm groot. En nu hangt dat belastingsgedoe niet boven ons hoofd. (Hopelijk is dat natuurlijk nooit nodig)

Terug
Bovenaan