Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

  • <€500

    Stemmen: 36 4,3%
  • €500-€600

    Stemmen: 45 5,4%
  • €600-€700

    Stemmen: 39 4,7%
  • €700-€800

    Stemmen: 51 6,1%
  • €800-€900

    Stemmen: 67 8,0%
  • €900-€1000

    Stemmen: 93 11,1%
  • €1000-€1100

    Stemmen: 87 10,4%
  • €1100-€1200

    Stemmen: 68 8,1%
  • €1200-€1300

    Stemmen: 71 8,5%
  • €1300-€1400

    Stemmen: 66 7,9%
  • €1400-€1500

    Stemmen: 51 6,1%
  • €1500-€1600

    Stemmen: 41 4,9%
  • €1600-€1700

    Stemmen: 19 2,3%
  • €1700-€1800

    Stemmen: 16 1,9%
  • >€1800

    Stemmen: 87 10,4%

  • Totaal aantal stemmers
    837
Dan hangt het er toch ook nog van af of je geld snel beschikbaar kan hebben moest er iets zijn waardoor die aflossing maandelijks een probleem wordt?
 
Hangt af van de zekerheid van die 25k elk jaar. Als dat 100% gegarandeerd is dan is dat minder problematisch dan wanneer er een risico is dat het wegvalt of dat je in de miserie komt met die 950 die over blijft. En dus van uw andere vaste kosten waardoor je met die 950 Euro niet toekomt.

Uiteindelijk zorgt dat dividend ervoor dat je niet met 950 Euro moet toekomen maar wel met 2950 Euro na de lening en dat is toch een serieus verschil hé.

Maar uiteindelijk draait het rond hetgeen waar je u comfortabel bij voelt.
 
Na lang onderhandelen zitten AXA en KBC aan een gelijk %, echter is AXA 900€ goedkoper in hun SSV maar vragen ze wel een loonsverhoging van 2000 naar 3650, terwijl KBC akkoord gaat met dividenduitkering.
Nu, die loonsverhoging zou ik na 4 maand weer wijziging naar 2000 netto, maar mijn inziens verdampt die 900€ verschil toch als ik 4 maand lang extra belastingen betaal op een nettoloon van 3650?
 
Na lang onderhandelen zitten AXA en KBC aan een gelijk %, echter is AXA 900€ goedkoper in hun SSV maar vragen ze wel een loonsverhoging van 2000 naar 3650, terwijl KBC akkoord gaat met dividenduitkering.
Nu, die loonsverhoging zou ik na 4 maand weer wijziging naar 2000 netto, maar mijn inziens verdampt die 900€ verschil toch als ik 4 maand lang extra belastingen betaal op een nettoloon van 3650?
Kan je ook niet daarna nog minder loon uitbetalen dan die 2000 zodat het op jaarbasis hetzelfde blijft?
 
gezamenlijk netto inkomen: 5000
Per lening:
Duurtijd lening: 30 (nog 13 te gaan)
Vaste/Variabele lening: 80.000 de eerste 10 jaar variabel ( veranderlijk elk jaar) daarna voorstel gekregen van de bank voor een vaste rentevoet
maandelijks aflossing (bedrag): 292€
Leeftijd einde aflossing: 54
Extra info: Bij het aangaan van de lening hadden we een netto inkomen van +- 2000€
 
gezamenlijk netto inkomen: +/- €4750
Per lening: €350000
Duurtijd lening: 25
Vaste/Variabele lening: vast
maandelijks aflossing (bedrag): € 1345 (1,17%)
Leeftijd einde aflossing: 62
Extra info: eerste bank voorstel van vriendin haar bank, wacht nog op antwoord van mijn bank (ING en BNP)
+/- €200000 eigen inbreng door verkoop eigen woningen.
Beide 2 kinderen ten laste
Kijken als we richting de 1% raken (of minder)
 
eerste voorstel ing 1,17
voorstel bnp 1,25

beide op 25jaar €350000

Altijd fortis klant geweest, maar toch geneigd om over te gaan.
Morgen bellen naar Axa en Argenta
 
Iemand ervaring om bij je aankoop meteen ook (deel van) je verbouwingen te financieren middels de hypothecaire lening? Meeste informatie online gaat er vanuit dat het pand reeds in je bezit is.

Ik had van KBC begrepen dat je 75% kon bijlenen voor de geschatte renovatiewerken. Iemand ervaring bij andere banken?
 
Iemand ervaring om bij je aankoop meteen ook (deel van) je verbouwingen te financieren middels de hypothecaire lening? Meeste informatie online gaat er vanuit dat het pand reeds in je bezit is.

Ik had van KBC begrepen dat je 75% kon bijlenen voor de geschatte renovatiewerken. Iemand ervaring bij andere banken?
Geen ervating, maar als je energetische renovaties doet (van D/E/F naar A/B/C afhankelijk van appartement/huis) kan je ook een stuk renteloze lening krijgen: https://www.vlaanderen.be/renteloze-lening-voor-nieuwe-eigenaars-in-2021-bij-energierenovatie

Dat aflossingsbedrag gaat waarschijnlijk gewoon bij je maandelijkse aflossing geteld worden (hopelijk zonder rekening te houden met de door de overheid jaarlijks terugbetaalde rente van de renovatielening) en is voor de rest ook onderhevig aan de usual quotiteit/waardebepaling van het uiteindelijke resultaat lijkt me.
 
Geen ervating, maar als je energetische renovaties doet (van D/E/F naar A/B/C afhankelijk van appartement/huis) kan je ook een stuk renteloze lening krijgen: https://www.vlaanderen.be/renteloze-lening-voor-nieuwe-eigenaars-in-2021-bij-energierenovatie

Dat aflossingsbedrag gaat waarschijnlijk gewoon bij je maandelijkse aflossing geteld worden (hopelijk zonder rekening te houden met de door de overheid jaarlijks terugbetaalde rente van de renovatielening) en is voor de rest ook onderhevig aan de usual quotiteit/waardebepaling van het uiteindelijke resultaat lijkt me.

Bedankt, had ik al bekeken. De woning heeft 'helaas' al een D-score dus dat komt niet in aanmerking, vrees ik.

Ik ga er inderdaad vanuit dat het bijkomende ontleende bedrag er gewoon wordt bijgeteld. Met geschatte/ te ontlenen verbouwingskosten, zouden we nog steeds aan Q80 zit, dus zou in principe geen probleem mogen zijn.
 
Aanvraag is binnen bij Argenta: 25j (20/5) - 1,03% - Q90
Belfius (eigen bank) was 25j (vast) - 1,051%

Het is voor aankoop + IER dus ook 60k renteloze renovatie lening
 
Iemand ervaring om bij je aankoop meteen ook (deel van) je verbouwingen te financieren middels de hypothecaire lening? Meeste informatie online gaat er vanuit dat het pand reeds in je bezit is.

Ik had van KBC begrepen dat je 75% kon bijlenen voor de geschatte renovatiewerken. Iemand ervaring bij andere banken?
Ja, wij hebben dit gedaan enkele jaren geleden.
Bij KBC.
Waar je zeker rekening mee moet houden is dat het openstaand bedrag tijdig opgenomen wordt.
Zeker bij verbouwingen en vertragingen, kan het zijn dat facturen pas later beschikbaar zijn.
Hierop betaal je dan een deel provisie. Ik geloof dat wij sommige maanden tot bijna 200 euro moesten betalen hiervoor, weg gesmeten geld!
 
Heeft iemand ervaring met in welke mate vermoedelijke inkomsten uit verhuur van een vakantieverblijf ("verdedigd" in een businessplan) meegerekend worden voor bepaling leningcapaciteit?

Voor een gewone verhuur denk ik wel een goed beeld te hebben, maar voor een vakantieverblijf kan in het niet goed inschatten.
 
Terug
Bovenaan