Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

  • <€500

    Stemmen: 35 4,2%
  • €500-€600

    Stemmen: 45 5,4%
  • €600-€700

    Stemmen: 37 4,5%
  • €700-€800

    Stemmen: 51 6,2%
  • €800-€900

    Stemmen: 65 7,9%
  • €900-€1000

    Stemmen: 93 11,2%
  • €1000-€1100

    Stemmen: 86 10,4%
  • €1100-€1200

    Stemmen: 68 8,2%
  • €1200-€1300

    Stemmen: 70 8,5%
  • €1300-€1400

    Stemmen: 66 8,0%
  • €1400-€1500

    Stemmen: 50 6,0%
  • €1500-€1600

    Stemmen: 42 5,1%
  • €1600-€1700

    Stemmen: 19 2,3%
  • €1700-€1800

    Stemmen: 16 1,9%
  • >€1800

    Stemmen: 84 10,2%

  • Totaal aantal stemmers
    827
Kan dus toch nog lager. Jammer genoeg weet Fortis dat ik nergens goedkoper af ben dan met hun omdat ik een pandwissel doe. Dus buiten de standaard korting op de nieuwe hypotheek krijg ik niets. Kom daar op 3,45% uit. Maar het grootste stuk is aan 1.87%, wat onverslaanbaar is natuurlijk + dat de SSV al betaald is.

En sowieso is 3,45% niet slecht hoor. Wij zitten in gelijkaardig scenario waar onze huisbank (AXA) 3,37% (op 13 jaar) geeft voor bijkomend krediet en behoud / overdracht van onze bestaande hypotheek (aan 1,63%) op onze nieuwe woning.
Geen enkele andere bank komt zelfs maar in de buurt als je de totaalsom maakt ...

Wel eens benieuwd wat de rentevoeten volgende week gaan doen. OLO 10 jaar is wat gedaald de laatste dagen, dus misschien zit er nog een kleine daling in, hoop ik dan. Bankier mailt ons telkens op vrijdag wat de rentevoeten zijn voor de komende week en zolang die niet stijgen, klikken we nog niets vast, maar genieten we mee van de daling :).
 
En sowieso is 3,45% niet slecht hoor. Wij zitten in gelijkaardig scenario waar onze huisbank (AXA) 3,37% (op 13 jaar) geeft voor bijkomend krediet en behoud / overdracht van onze bestaande hypotheek (aan 1,63%) op onze nieuwe woning.
Geen enkele andere bank komt zelfs maar in de buurt als je de totaalsom maakt ...

Wel eens benieuwd wat de rentevoeten volgende week gaan doen. OLO 10 jaar is wat gedaald de laatste dagen, dus misschien zit er nog een kleine daling in, hoop ik dan. Bankier mailt ons telkens op vrijdag wat de rentevoeten zijn voor de komende week en zolang die niet stijgen, klikken we nog niets vast, maar genieten we mee van de daling :).

Opzich maakt 0,1% ook niet veel uit, op ons bedrag scheelt het 8 euro per maand. Op jaarbasis 100 euro, geen beslissende factor uiteindelijk.
Ben ook niet echt een goede klant vrees ik, ik betaal wel netjes en heb wat spaargeld staan daar. Maar buiten de woningverzekering geen enkele andere verzekering, geen beleggingen (die zitten elders), geen credit kaart (heb ik zelfs niet), wel een pensioenspaarrekening.

Belfius is wel heel opdringerig om ons te laten tekenen, maar dat gaan we dus niet doen uiteindelijk. Zowel de hypotheek is er duurder (3,61%), als de schuldsaldo verzekering is voor ons beide 6k duurder in totaal en dan is BNPP al niet heel goedkoop. Scheelt toch al wat.
 
Ja klopt, dat is 5 maand bij KBC & 7 maand bij Belfius. Verder is KBC de helft duurder qua reserveringsprovisie. 0,1% vs 0,16%.
De 2 maand verschil zit wel al in de vergelijking, het verschil in reserveringsprovisie minder niet (dat scheelt ook maar 50 euro/maand bij 0 opname).
Opnametermijn is gelijk, 2 jaar.
Ook hier recent bij KBC getekend. Op simpel verzoek werd de reserveringsprovisie naar 0.08% gebracht.
 
Initiële lening van mezelf een pandwissel op laten uitvoeren + mutatie vd partner hierop.
Dit nog aan 1,57%, dan vorig jaar een nieuwe lening aangegaan voor het resterende deel aan 2,7%.
 
Wat zijn momenteel de gebruikelijke rentes? Voor mijn krediet met 2 ontleners, kredietbedrag ongeveer €255.000 en quotiteit 87% heb ik momenteel een voorstel van 3,22%. Verplicht schuld saldo en brandverzekering. JKP staat er 3,40%.

Is dit een goed voorstel of kan dit beter ?
 
Wat zijn momenteel de gebruikelijke rentes? Voor mijn krediet met 2 ontleners, kredietbedrag ongeveer €255.000 en quotiteit 87% heb ik momenteel een voorstel van 3,22%. Verplicht schuld saldo en brandverzekering. JKP staat er 3,40%.

Is dit een goed voorstel of kan dit beter ?

Voorstel is wel goed. Maar JKP 3,4% met een rente van 3,22% lijkt me incorrect als daar nog SSV en brandverzekering bijmoet.
 
Voorstel is wel goed. Maar JKP 3,4% met een rente van 3,22% lijkt me incorrect als daar nog SSV en brandverzekering bijmoet.
Klopt, ben het even nagegaan. Ze hebben een simulatie gemaakt en gewoon gezegd dat schuldsaldo en brandverzekering verplicht zijn. Zit dus nog niet in het JKP. Ik kan de lening ook nemen zonder schuldsaldo of brandverzekering, maar dan komt er 0,10% bij de rente per verzekering.
 
Klopt, ben het even nagegaan. Ze hebben een simulatie gemaakt en gewoon gezegd dat schuldsaldo en brandverzekering verplicht zijn. Zit dus nog niet in het JKP. Ik kan de lening ook nemen zonder schuldsaldo of brandverzekering, maar dan komt er 0,10% bij de rente per verzekering.

Begin dan maar al eens de SSV en brandverzekering te vergelijken. Denk wel dat je die 0,2% makkelijk dichtrijdt door dat apart te nemen.
Belfius SSV was hier 80%! duurder als BNPP en die zijn al niet van de goedkoopste. Onafhankelijk zou het nog goedkoper kunnen, maar hier is het nieuw te ontlenen bedrag bij BNPP niet zo veel, ik koop de SSV dan ook in 1 keer af.
 
Begin dan maar al eens de SSV en brandverzekering te vergelijken. Denk wel dat je die 0,2% makkelijk dichtrijdt door dat apart te nemen.
Belfius SSV was hier 80%! duurder als BNPP en die zijn al niet van de goedkoopste. Onafhankelijk zou het nog goedkoper kunnen, maar hier is het nieuw te ontlenen bedrag bij BNPP niet zo veel, ik koop de SSV dan ook in 1 keer af.

Oké, ik zal dit al eens vergelijken. Bedankt voor de tip. Ik zal hier ook de verkregen rentes blijven updaten die ik kan krijgen bij andere banken.
 
Wat zijn momenteel de gebruikelijke rentes? Voor mijn krediet met 2 ontleners, kredietbedrag ongeveer €255.000 en quotiteit 87% heb ik momenteel een voorstel van 3,22%. Verplicht schuld saldo en brandverzekering. JKP staat er 3,40%.

Is dit een goed voorstel of kan dit beter ?
3.03% hier voor €200k over 15j (BNP) JKP is 3.39% (zonder brandverzekering).
 
Bij welke verzekeraars zijn de SSV en brand vaak het goedkoopst? Ik mag ze vrij kiezen.
Voor SSV was/is Afi-Esca een prijsbreker, Cardif bij de goedkopere. Offerteaanvraag brandverzekering zou ik aan een of meerdere onafhankelijke makelaars doorspelen.
 
Wat zijn momenteel de gebruikelijke rentes? Voor mijn krediet met 2 ontleners, kredietbedrag ongeveer €255.000 en quotiteit 87% heb ik momenteel een voorstel van 3,22%. Verplicht schuld saldo en brandverzekering. JKP staat er 3,40%.

Is dit een goed voorstel of kan dit beter ?

Voorstellen momenteel voor een lening op 25 jaar van €255.000:

Argenta 3,24%
BNP 3,22%
Belfius 3,44%
Axa 3,22%
 
Deze en volgende week staan er wat afspraken ingepland.
365k te lenen quotiteit van 60%
Benieuwd wat de voorstellen zullen zijn.

Hoe zit de verhouding vast/variabel op dit moment? De rentes zijn wel gestegen afgelopen tijd, maar is vast nog beter? (of variabel met max *2)
Ik hoor ook van vrienden dat je expliciet kan opnemen dat er geen extra kosten zijn als je een deel vroeger zou terug betalen.
We zitten in de situatie waar er mogelijks binnen 2-3jaar terug een grote som geld vrij komt.
 
Terug
Bovenaan