Auto Lync&Co: auto via abonnement

RuZ

Member
Iemand ervaring met autorijden via een abonnement?
Ik zag dat je met een Lync&co kan rijden voor 550 euro (excl/incl btw?) inclusief onderhoud, banden en verzekering.

Lijkt me te mooi om waar te zijn?
Wat zijn de addertjes?

 
De limiet van 1250km/maand (15000km/jaar) misschien? Lijkt me niet zoveel? Operationele leasings zijn vaak voor het dubbele?
 
Een goede vriend van me gebruikt dit nu x-aantal maanden.
Mijn observaties:
- Voornamelijk voordelig als onderneming, privé "meh"
- De limiet van 1250km/maand is als je huurt, bij leasing is het ook het dubbele. Al kan je met huren maandelijks stoppen, leasen is op termijn
- De auto is goed uitgerust, leuk interieur, rijkwaliteit is goed. Gebouwd op hetzelfde platform als de Volvo XC40 en dat zijn gewoon goede autos
- Er is wel bespaard in de cabine, maar op plekken waar je het niet meteen merkt (materiaalkeuze onderaan de deuren etc, maar boeit dus eigenlijk niet
- Verbruik valt goed mee als je kan laden, als de batterij plat is schiet het snelwegvebruik bv enorm de hoogte in
- Als er iets met de auto is etc parkeren ze een nieuwe voor je deur en nemen ze de andere (tijdelijk) mee
- De service is handig, maar het zou voor mij wel nooit als "mijn" auto voelen. Afhankelijk van hoeveel je dat boeit
- Speakers in de auto zijn "oke", niet top, ook niet slecht
 
De inbegrepen km's per jaar is inderdaad niet zoveel. Ik doe tussen de 18.000 en 20.000 km/jaar.
In het geval van 20.000, zou ik jaarlijks 800 euro moeten bijbetalen, dat valt al bij al nog mee.

Ik sta eigenlijk op punt om een andere auto te kopen.
Plug-in hybride, budget 48.000 incl btw., als ik die zou financieren betaal ik maandelijks 1077,91 euro op 48 maanden (voordeligste lening aan 3,79%).
Daarbij komt dan nog de verzekering (1500 euro jaarlijks of 125 euro per maand), onderhoud en banden (geen idee wat dat kost per jaar).
Ik ga maandelijks dus +/- 1250 euro kwijt zijn.
Op 4 jaar tijd betaal ik dan 60000 euro.

Bij abo Link&Co zou dat 26400 euro zijn + 800 euro/jaar voor de extra kilometers = 29600 euro.
De auto is dan niet van mij, maar het verschil van 30000 euro is groter dan de restwaarde van de aangekochte auto.

En toch heb ik er een raar gevoel bij... ik vertrouw het precies niet zo goed...
 
Geen addertjes hoor. Heb de Lynk nu ook enkele maanden. 1x een klein probleem gehad en is hersteld geweest in de dichtstbijzijnde Volvo garage.

Heel tevreden van voorlopig gezien de heel schappelijke kostprijs voor iets dat maandelijks opzegbaar is.
 
Mijn vriendin heeft daar een halfjaartje gewerkt bij de klantendienst of welke titel ze daar ook gebruiken.
In het begin was ze daar heel tevreden, grondige opleiding, eens in de auto gezeten zodat ze ook kennis heeft waarover ze praat enzo.

De laatste maanden was ze daar heel ongelukkig, veel telefoontjes van mensen met een probleem en dan was het een ramp om dat in orde te brengen. Ik kan nu geen specifieke voorbeelden herinneren, ik weet alleen dat ze dan (terecht) geambeteerde mensen aan de lijn kreeg die al weken op een antwoord aan het wachten waren. Zij wou oprecht helpen maar zij moet dan ook aan een bepaald team uitleg vragen en dat liet op zich wachten en vaak kon ze dus geen concrete oplossing bieden. Dat is ook de reden waarom ze gestopt is (was wel jobstudent) want verdiende heel goed als student, iets van een €2100 voor volledige maand en thuiswerk.

Ook non-stop telefoon, het kan zijn dat je als Vlaming belt en dat er op dat moment geen Nederlandstalige mensen zijn, dan vragen ze of je in het Engels geholpen wilt worden of de dag erna opnieuw wilt bellen,...

Dus de auto zelf en de opleiding voor het personeel en het geheel op zich lijkt me heel mooi maar het is te hopen dat je geen problemen hebt want dan kan het zijn dat je niet goed geholpen wordt.
 
Mijn vriendin heeft daar een halfjaartje gewerkt bij de klantendienst of welke titel ze daar ook gebruiken.
In het begin was ze daar heel tevreden, grondige opleiding, eens in de auto gezeten zodat ze ook kennis heeft waarover ze praat enzo.

De laatste maanden was ze daar heel ongelukkig, veel telefoontjes van mensen met een probleem en dan was het een ramp om dat in orde te brengen. Ik kan nu geen specifieke voorbeelden herinneren, ik weet alleen dat ze dan (terecht) geambeteerde mensen aan de lijn kreeg die al weken op een antwoord aan het wachten waren. Zij wou oprecht helpen maar zij moet dan ook aan een bepaald team uitleg vragen en dat liet op zich wachten en vaak kon ze dus geen concrete oplossing bieden. Dat is ook de reden waarom ze gestopt is (was wel jobstudent) want verdiende heel goed als student, iets van een €2100 voor volledige maand en thuiswerk.

Ook non-stop telefoon, het kan zijn dat je als Vlaming belt en dat er op dat moment geen Nederlandstalige mensen zijn, dan vragen ze of je in het Engels geholpen wilt worden of de dag erna opnieuw wilt bellen,...

Dus de auto zelf en de opleiding voor het personeel en het geheel op zich lijkt me heel mooi maar het is te hopen dat je geen problemen hebt want dan kan het zijn dat je niet goed geholpen wordt.
Je moet wat geluk hebben inderdaad, afgaand op ervaringen uit mijn omgeving. Maar het is nu niet zo dat de algemene service bij de traditionele merken altijd zo fantastisch is. Ik wacht ook al 7 weken op een herstelling van mijn airco in mijn leasewagen.
 
Je moet wat geluk hebben inderdaad, afgaand op ervaringen uit mijn omgeving. Maar het is nu niet zo dat de algemene service bij de traditionele merken altijd zo fantastisch is. Ik wacht ook al 7 weken op een herstelling van mijn airco in mijn leasewagen.
En als ge belt naar de garage voor een herstelling mag je vaak eerst al 3-4 weken wachten voor ze een slot vrij hebben...
 
Terug
Bovenaan