Lost Ark

Lost Ark

Welke speed run guide is dit? Die op maxroll.gg? Ik heb die gisteren en vandaag grotendeels gevolgd (sommige islands had ik al completed dus was het soms zoeken welke stap ik mocht overslaan) maar ik zit al op stap 31 en da's de voorlaatste blijkbaar, terwijl ik nog steeds op ilvl 520 met veel te weinig mats over om naar de 600 te geraken. :( Wel al redelijk wat T2 mats gekregen maar ik betwijfel of het genoeg gaat zijn.

Klopt echt iets niet… Doe jij altijd uw daily/weekly quests, en haal je overal uw T1 mats uit:
- Tower
- Ship vendor in’t dock
- Guild vendor met die rode shards
- “Infinite” chaos dungeon vendor

Dit zijn weekly echt een hele hoop mats.

Vind ik idd ook raar. Ik ben ilvl 546.66 nu, met een totaal van 10 fails (pfffff)... maar zelfs zonder die fails zou ik de 600 nog niet gehaald hebben. Maar ik heb wel niet veel chaos dungeons en raid bosses gedaan. Aan de tower run ben ik gisteravond begonnen, voor die cube moet ik blijkbaar eerst nog een groengekleurde quest doen die ik niet heb. Compass Events heb ik nog niet van gehoord, die trade merchant boats zag ik wel maar nog geen interactie mee gehad.

Cube haal je zoveel niet uit.
Maar de aap komt hier wel uit de mouw… chaos dungeons zijn zowat de belangrijkste bron van mats.. guardians ook gekoppeld aan de welcome challenges. Sommige van die challenges geven zot veel mats.

Hate to say it maar tot 580 is het easy, vanaf 580 gaat het retetraag omdat de honing kost zo hoog is en de slaagkans 40% is.

Ik zit aan bijna 90 honing fails. Maar wel in T3.

Die Tower doe je trouwens eigenlijk eerst beter op een alt, dan krijgt je main van elke floor T1 materials. Natuurlijk voor veel mensen niet realistisch.

Nog veel te ver van mijn bed-show (gezien ik als casual nog rustig aan het levelen ben) maar de starting guide op YouTube van Raxx (vnl diablo streamer) lijkt me toch ook zeer handig post 50.
Gewoon de maxroll.gg speedguide volgen, die island route is meest optimaal.

Klopt echt iets niet… Doe jij altijd uw daily/weekly quests, en haal je overal uw T1 mats uit:
- Tower
- Ship vendor in’t dock
- Guild vendor met die rode shards
- “Infinite” chaos dungeon vendor

Dit zijn weekly echt een hele hoop mats.

Cube haal je zoveel niet uit.
Maar de aap komt hier wel uit de mouw… chaos dungeons zijn zowat de belangrijkste bron van mats.. guardians ook gekoppeld aan de welcome challenges. Sommige van die challenges geven zot veel mats.

Hate to say it maar tot 580 is het easy, vanaf 580 gaat het retetraag omdat de honing kost zo hoog is en de slaagkans 40% is.

Ik zit aan bijna 90 honing fails. Maar wel in T3.

Die Tower doe je trouwens eigenlijk eerst beter op een alt, dan krijgt je main van elke floor T1 materials. Natuurlijk voor veel mensen niet realistisch.

- Tower: heb ik nu gedaan tot level 40, zo goed als geen mats. We hebben het over Shadespire he?
- Ship vendor: heb ik niet op gelet, dus nee. :D
- Guild vendor: zit niet in een guild en nog niet van plan om dat te doen.
- Infinite vendor: nooit van gehoord, waar zit die?

Die chaos dungeons vind ik wazig, hoe vaak kan ik die nu doen per dag? En de guardian raids?

Ik heb dus redelijk wat kansen gemist om T1 mats te verwerven maar als ik het goed begrijp, voor T2 mats is momenteel de enige manier via islands en dergelijke zolang ik T1 ben. Dan vraag ik me af hoe ver ik dan kan geraken met 107k life shards, 10.5k guardian stones en 5.8k destruction stones als ik eenmaal in T2 zit.

Chaos kan je 2x doen voor een kans op alle zaken die daar getoond worden als drops.
Je kan het erna ook nog doen, en dan krijg je 2 soorten shard drops, die je ook weer kan wisselen bij de chaos vendor die in de buurt van de chaos tower staat. Dat is ook wel weer capped hoeveel je kan wisselen. Denk dat dat is wat affinity bedoeld met "infinite" chaos runs.

tier guardian bosses, 2x kan je extra guardian souls krijgen per char/dag = extra loot
Daarna kan je het nog steeds doen maar zonder die exta loot.
Als je van een bepaalde boss geen extra drops wil, omdat je wil wachten om ze te gebruiken op een hogere boss die dag, dan moet je dat vinkje uitzetten wanneer je de queue joined om geen extra souls te krijgen.

Die ship vendors staan buiten iedere port, zou je eigenlijk iedere week de cap moeten op kopen/wisselen, dus zou dat zeker eens checken ;)

Guild vendor kan je ook doen door een guild te maken met enkel jouw eigen alts, dat is wat ik tot nu toe gedaan heb, het upgraden van je guild om mats te kopen via de guild vendor is dan nog steeds te doen op een weekje of twee (in mijn geval met 4 chars) en dan kan je daar toch al wisselen.
Vandaag is mijn penalty voorbij om mijn guild te leaven en ik ga met mijn bard de beyond guild joinen.

Maar vanaf tier 2 zal het upgraden van je guild met enkel je eigen chars te traag gaan, dus misschien niet aan te raden vanaf tier 2 materiaal. :)

Laatst bewerkt:
Chaos kan je 2x doen voor een kans op alle zaken die daar getoond worden als drops.
Je kan het erna ook nog doen, en dan krijg je 2 soorten shard drops, die je ook weer kan wisselen bij de chaos vendor die in de buurt van de chaos tower staat. Dat is ook wel weer capped hoeveel je kan wisselen. Denk dat dat is wat affinity bedoeld met "infinite" chaos runs.

tier guardian bosses, 2x kan je extra guardian souls krijgen per char/dag = extra loot
Daarna kan je het nog steeds doen maar zonder die exta loot.
Als je van een bepaalde boss geen extra drops wil, omdat je wil wachten om ze te gebruiken op een hogere boss die dag, dan moet je dat vinkje uitzetten wanneer je de queue joined om geen extra souls te krijgen.

Die ship vendors staan buiten iedere port, zou je eigenlijk iedere week de cap moeten op kopen/wisselen, dus zou dat zeker eens checken ;)

Guild vendor kan je ook doen door een guild te maken met enkel jouw eigen alts, dat is wat ik tot nu toe gedaan heb, het upgraden van je guild om mats te kopen via de guild vendor is dan nog steeds te doen op een weekje of twee (in mijn geval met 4 chars) en dan kan je daar toch al wisselen.
Vandaag is mijn penalty voorbij om mijn guild te leaven en ik ga met mijn bard de beyond guild joinen.

Maar vanaf tier 2 zal het upgraden van je guild met enkel je eigen chars te traag gaan, dus misschien niet aan te raden vanaf tier 2 materiaal. :)
Feestje \o/

Morgen gaan we naar guild level 3, dan zijn er weer 2 spots extra :p

En kunnen we de volgende research opzetten so that's nice.

Tis beke kloterij nu omdat we met de altjes een andere gemaakt hebben maar natuurlijk mis je dan een hoop mats van de andere guild levels ma soit. Komt uiteindelijk wel goed.

Ik zit op 1080 sinds gisteren, tis echt wel moeilijk nu met mats. Heb een altje naar 802 gepushed voor wat meer mats te kunne funelle.
Gewoon de maxroll.gg speedguide volgen, die island route is meest optimaal.
Welke server zit jij bezig? Als je T3 zit heb je toch enorm veel tijd al gespendeerd aan het spel?

Ik zit volgens steam ondertussen aan 214 uur, pakt dat daar 20 uur afk van was :p

Net gelezen dat ze de guardian en abyss raids gaan nerfen voor tier 1& 2 de westerse release :eek:
Bij mijn weten nooit gebeurd voor korea/Ru.. blijkbaar veel gezaag dat het te moeillijk is...

Ik vind het eigenlijk allemaal best ok, eens je mechanics door hebt.
Bij die onderwater encounters gaan ze dan blijkbaar de Sea of Indolence nerfen, en dat was de enige van die 3 onderwater dungeons
die te doen was zonder al te veel wipes... tis net die derde onderwater encounter die een hell is imo, en die word niet generfed. Ik snap het niet goed.

Screenshot-1.jpg

Laatst bewerkt:
Dan vraag ik me af hoe ver ik dan kan geraken met 107k life shards, 10.5k guardian stones en 5.8k destruction stones als ik eenmaal in T2 zit.

Je kan zien in die honing guide hoeveel resources je nodig hebt per level (zonder fails) ;)
Naar onder scrollen en daar luikje aanpassen voor tier 2 of 3.

- Tower: heb ik nu gedaan tot level 40, zo goed als geen mats. We hebben het over Shadespire he?
- Ship vendor: heb ik niet op gelet, dus nee. :D
- Guild vendor: zit niet in een guild en nog niet van plan om dat te doen.
- Infinite vendor: nooit van gehoord, waar zit die?

Die chaos dungeons vind ik wazig, hoe vaak kan ik die nu doen per dag? En de guardian raids?

Ik heb dus redelijk wat kansen gemist om T1 mats te verwerven maar als ik het goed begrijp, voor T2 mats is momenteel de enige manier via islands en dergelijke zolang ik T1 ben. Dan vraag ik me af hoe ver ik dan kan geraken met 107k life shards, 10.5k guardian stones en 5.8k destruction stones als ik eenmaal in T2 zit.

Tower eerste keer krijg je niet echt veel mats, vandaar dat je het beter eerst op een alt cleared, dan kan je main het opnieuw clearen en veel mats krijgen (er zijn andere rewards voor een 2e clear). Maar dat is niet echt realistisch voor velen omdat die niet altijd een vergevorderde alt hebben.

Die Chaos vendor staat in de buurt van de Chaos dungeons idd. Je kan ze 2x per dag doen voor full rewards, vanaf je 3e run krijg je in T1 perception shards waar je dan weekly die Chaos vendor met kan leegkopen (dit gaat om alle T1 mats: guardian stones, destruction stones, harmony shard pouches, harmony leapstones).

Als je uw Chaos dungeons of Guardians een dag niet gedaan heb, krijg je wel een rested bonus. Ik heb m'n guardians bvb 3 dagen niet gedaan, als ik ze nu doe krijg ik 2x rewards ipv 1x. Zo is er dus een catchup mechanic, als ik ze nu elke dag gewoon wel terug 2x kill, heb ik dus 4x rewards.

Una's dailies zijn wel belangrijk om dagelijks te doen, alsook de Una's weeklies.

Ik zit op 1080 sinds gisteren, tis echt wel moeilijk nu met mats. Heb een altje naar 802 gepushed voor wat meer mats te kunne funelle.

Welke server zit jij bezig? Als je T3 zit heb je toch enorm veel tijd al gespendeerd aan het spel?

Ik zit volgens steam ondertussen aan 214 uur, pakt dat daar 20 uur afk van was :p

Nja ik heb inderdaad veel gespeeld ja, elk vrij moment dat ik heb eigenlijk... :') lang geleden dat ik zo verslaafd geweest ben aan een game.
Ik speel op Thirain (EU Central).

Tja dat ze T1-T2 content nerfen boeit eigenlijk niet zo veel toch?
Ik heb amper tijd besteed aan guardians en abyss dungeons in T1, puur omdat het via pugs vaak te lang duurt om progress te maken, en ook omdat T1-T2 gewoon tijdelijke situaties zijn, T3 is de endgame - niet T1 of T2.
Dus dat ze die nerfen vind ik niet erg.

Trouwens ik hoop dat de mensen het hier weten, maar als je ilvl 600 bent moet je dus het volgende continent clearen, daarna kan je de chaos dungeons doen voor ilvl 802 gear (of kopen op AH). Daarna moet je uw oude +15 T1 gear transferen naar uw T2 set, dan ben je meteen 820.

Tja dat ze T1-T2 content nerfen boeit eigenlijk niet zo veel toch?
Ik heb amper tijd besteed aan guardians en abyss dungeons in T1, puur omdat het via pugs vaak te lang duurt om progress te maken, en ook omdat T1-T2 gewoon tijdelijke situaties zijn, T3 is de endgame - niet T1 of T2.
Dus dat ze die nerfen vind ik niet erg.

Ik vind het net leuk om die abyss mechanics te doen, mijn doel was niet om snel +1300 te zijn.
Want T3 endgame allemaal goed en wel, maar voorlopig zijn er geen Dungeon/raids meer he na die abyss raids op T3, en dat zijn er maar 2.
Zolang we nog geen Argos hebben stop het daar op dit moment.

En niet via matchmaking maar via party finder, dan valt dat goed mee voor te groupen met mensen die de mechanics al weten, of toch al gelezen hebben.

Trouwens ik hoop dat de mensen het hier weten, maar als je ilvl 600 bent moet je dus het volgende continent clearen, daarna kan je de chaos dungeons doen voor ilvl 802 gear (of kopen op AH). Daarna moet je uw oude +15 T1 gear transferen naar uw T2 set, dan ben je meteen 820.
Ik ga hier een heleboel screenshots gaan nemen om te weten wat ik allemaal niet mag vergeten als ik ooit 50 ben 😁

En als je T2 bent kan je in uw stronghold research doen om T1 honing succes rates en cost te verlagen ;-) Zo maak je het alts makkelijker om te gearen.

Ik ga hier een heleboel screenshots gaan nemen om te weten wat ik allemaal niet mag vergeten als ik ooit 50 ben 😁
Ik heb bijna een hele week al die guides gelezen op maxroll, tussen mijn thuiswerk in. Tis inderdaad veel.
Ik probeer ook wat uitleg te geven aan collega's van mij die zijn beginnen spelen, maar merk ik al dat ik chinees klap door de vele zaken te proberen uitleggen. Ben daar ook wat die guides aan pushen. :biglaugh:

Ik heb het vooral moeilijk met een goede build guide te vinden die ook uitlegt hoe en voor welke engravings ge moet voor gaan en welke gems bvb...

Ik heb het vooral moeilijk met een goede build guide te vinden die ook uitlegt hoe en voor welke engravings ge moet voor gaan en welke gems bvb...
AL die builds op maxroll zijn nochtans allemaal heel goed, en overal alle uitleg ivm engravings, runes, gems, cards en tripods.
Ik gebruik ze op al mijn chars, en heb geen klagen ;)
Ik maak na het levellen, net zoals aangegeven in die guides een chaos en een raid build.

Laatst bewerkt:
Tower eerste keer krijg je niet echt veel mats, vandaar dat je het beter eerst op een alt cleared, dan kan je main het opnieuw clearen en veel mats krijgen (er zijn andere rewards voor een 2e clear). Maar dat is niet echt realistisch voor velen omdat die niet altijd een vergevorderde alt hebben.

Die Chaos vendor staat in de buurt van de Chaos dungeons idd. Je kan ze 2x per dag doen voor full rewards, vanaf je 3e run krijg je in T1 perception shards waar je dan weekly die Chaos vendor met kan leegkopen (dit gaat om alle T1 mats: guardian stones, destruction stones, harmony shard pouches, harmony leapstones).

Als je uw Chaos dungeons of Guardians een dag niet gedaan heb, krijg je wel een rested bonus. Ik heb m'n guardians bvb 3 dagen niet gedaan, als ik ze nu doe krijg ik 2x rewards ipv 1x. Zo is er dus een catchup mechanic, als ik ze nu elke dag gewoon wel terug 2x kill, heb ik dus 4x rewards.

Una's dailies zijn wel belangrijk om dagelijks te doen, alsook de Una's weeklies.

Die tower zal ik aan mij voorbij moeten laten gaan vrees ik. Ik heb wel een Powerpass van de Vern questline en zeer gemotiveerd om een Soulfist alt te spelen, maar ik vrees dat ik niet genoeg tijd ga hebben. Alt is iets dat ik eerder ga spelen als het aantal zaken dat ik kan doen op mijn main ferm minder is dan nu.

De chaos vendor heb ik zojuist gevonden! Ik wou al vragen waar ik die perception shards etc moet vandaan halen maar bij deze heb je dat beantwoord. :D

De voorbije 2 dagen heb ik hoofdzakelijk die speedrun van maxroll gevolgd dus heb zo goed als geen Una Tasks gedaan, of Chaos/Guardian... gelukkig stond mijn rested xp nog niet op 100.

Ik ga dan nu focussen op die Una Tasks + Chaos dungeons. Die Chaos is wel leuk eigenlijk, gewoon je AoE skills spammen en mobs go kaboom.

Tip voor una daily:

Als je de 30 dagen buff hebt, dan zal je 3 BIFROST save points hebben. (4de op roster level 60)
Die bifrost vind je in je menu structuur of via icoontje onder je radar.
Ik zet die 3 bifrosts op 3 makkelijke daily questen en doe puur voor de epona bagde rewards altijd dezelfde.

Zo doe ik alle daily quests momenteel op 4 chars op nog geen 20 min ;)

Ik gebruik die 3 daily quests uit een maxroll guide, eentje waar je wat kisten loot, eentje waar je wat konijnen aanklikt en eentje waar je paar robbers killed. Easy daily :)

Mijn dailies doe ik eigenlijk vooral voor de rep.

Ik heb die bifrosts points allemaal wel maar geen goesting om da te "efficient" te doen. Kvin da wel leuk zo wa me bootje rond gaan.

Kheb bijna genoeg rep bij hypnos en bij peytok voor de twee boten, so that's nice.

Net gelezen dat ze de guardian en abyss raids gaan nerfen voor tier 1& 2 de westerse release :eek:
Bij mijn weten nooit gebeurd voor korea/Ru.. blijkbaar veel gezaag dat het te moeillijk is...
Van wa ik heb gelezen op reddit (korreltje zout) is het zo dat mensen het te makkelijk vonden in beta, en ze daarom de raids me 50% omhoog hadden gedaan in T1 en T2, maar T3 zit op zelfde als korea enal. Waardoor van zodra mensen in T3 kwamen ze iet hadde van "damn dees is easy" maar dus T1/T2 hebben eigenlijk meer hp dan die in Korea. En ze gaan die nu gewoon terug gelijk zetten.

Abyssal weet ik ni waarom ze da zouden nerfen, als ge zo stom zijt om ne mechanic int rood te blijve staan, verdiende het. Tis alleen spijtig da de meeste wel ne group wipe zijn.

Maar ik merk wel da bij abyssals als ge de mechanics kent, het nu al redelijk simpel is en gewoon ne dps check dan. Die 8 man heb ik me guildie gedaan en wij hebben via group finder ene gezocht want matchmaking was een 30 wipe hel waar da wij twee uit wouden en al de rest gewoon bleef decline :p

Van de login rewards heb ik die Crystalline Aura buff o.i.d. maar die extra bifrost spawns wil ik liever niet gebruiken, want als die aura buff aan zijn einde is ben ik niet van plan die te verlengen, ik wil compleet F2P blijven. En als ik die extra spawns gebruik en ze dan verlies, voel ge da wel... Daarom maak ik er ook nu geen gebruik van. Sailing is fun. :D

Van wa ik heb gelezen op reddit (korreltje zout) is het zo dat mensen het te makkelijk vonden in beta, en ze daarom de raids me 50% omhoog hadden gedaan in T1 en T2, maar T3 zit op zelfde als korea enal. Waardoor van zodra mensen in T3 kwamen ze iet hadde van "damn dees is easy" maar dus T1/T2 hebben eigenlijk meer hp dan die in Korea. En ze gaan die nu gewoon terug gelijk zetten.

Abyssal weet ik ni waarom ze da zouden nerfen, als ge zo stom zijt om ne mechanic int rood te blijve staan, verdiende het. Tis alleen spijtig da de meeste wel ne group wipe zijn.

Maar ik merk wel da bij abyssals als ge de mechanics kent, het nu al redelijk simpel is en gewoon ne dps check dan. Die 8 man heb ik me guildie gedaan en wij hebben via group finder ene gezocht want matchmaking was een 30 wipe hel waar da wij twee uit wouden en al de rest gewoon bleef decline :p
Ja tis idd niet omdat je de mechanics kent dat het goed gaat, ik ben zelf ook nogal slordig en kan snel misgaan idd door slechte timing.

Diezelfde mensen die nu issues hebben met guardians op T1/T2 gaan wel flippen als ze ooit aan de clown of Abrelshud raid beginnen.
Heb die raids nu al zoveel zien spelen door veteran spelers op korea en RU versies en guides gelezen en tis nog steeds brainfart voor mij op veel vlakken :biglaugh:

Voor diegene die het niet kennen:
Abrelshud

Kakul-Saydon (clown raid)

Maar eerst nog de "simpele" Argos wanneer die unlocked :biglaugh:
Argos

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan