Live muziek & optredens

Ik zoek op voorhand de straten op in Lokeren waar je gratis kan parkeren, zet me daar of in de buurt en ga te voet verder. Nog nooit langer dan 10 minuten moeten stappen.
Heb je daar nog een lijstje van? wij gaan vanavond en dichtbij + even te voet heeft wel voorkeur op die pendelbussen...

Zeker omdat het morgen ook weer werkdag is :sleep:

Heb je daar nog een lijstje van? wij gaan vanavond en dichtbij + even te voet heeft wel voorkeur op die pendelbussen...

Zeker omdat het morgen ook weer werkdag is :sleep:
De stad Lokeren heeft precies hun site aangepast want ik vind het plannetje niet meer. Vanaf 18u is parkeren in Lokeren in eender welke zone gratis. Dus ik heb toen gewoon op parkings binnen de ring gezocht en heb daar even rondgereden tot ik plek had. Gewoon zo dicht mogelijk plekje zoeken en niet twijfelen wanneer je denkt een goede te pakken te hebben 😉

De dichtste straten kies ik sowieso niet, want kans is daar sowieso klein. Maar ik werk van ietsje verder toe naar dichtbij.

Ik zie jullie allemaal straks bij Korn :biglaugh:

Nu nog aan het chillen op de camping van LF.

Best wel een aangename stad trouwens.

Gisteren waren Pixies ook meer dan degelijk.

3 dagen Lokerse feesten, snelle recap met mijn pro onderverdeling :coolbrows:

zehr zehr gut
Korn
The Warning

zehr gut
Pixies
Sisters Of Mercy
Ila
Frank Carter

gut
Front 242
The Selecter
Vive La Fete
Wargasm

ok
The Damned
La Muerte
Jah Wobble
Bill Ryder Jones
The Murder Capital
Nova Twins
Woyote

meh
Absolute Body Control
Future Islands
Richard Ashcroft

wtf was dat?
The Dillinger Escape Plan

TDEP... iedereen stond eigenlijk vol verbazing te kijken met idd een wtf gevoel. Pure chaos. Ik was wel tevreden met de cover van 'come to daddy'.

Aangenaam verrast door Frank Carter, pak steviger live dan hetgene ik al gehoord had. En hij staat er wel als frontman.

Korn was top.

TDEP was het enige op heel die affiche waar ik had voor willen gaan.

En hierboven dan toch iemand gevonden die Sisters of Mercy nog goed vond. Algemene tendens onder al mijn vrienden en kennissen is dat ze al 10 jaar hadden gestopt moeten zijn.

3 dagen Lokerse feesten, snelle recap met mijn pro onderverdeling :coolbrows:

zehr zehr gut
Korn
The Warning

zehr gut
Pixies
Sisters Of Mercy
Ila
Frank Carter

gut
Front 242
The Selecter
Vive La Fete
Wargasm

ok
The Damned
La Muerte
Jah Wobble
Bill Ryder Jones
The Murder Capital
Nova Twins
Woyote

meh
Absolute Body Control
Future Islands
Richard Ashcroft

wtf was dat?
The Dillinger Escape Plan
Wat was er meh aan Future islands? Helaas zelf niet aanwezig maar die zijn normaal echt top live, jammer om te lezen

En hierboven dan toch iemand gevonden die Sisters of Mercy nog goed vond. Algemene tendens onder al mijn vrienden en kennissen is dat ze al 10 jaar hadden gestopt moeten zijn.
Ja, ik vond het meer dan degelijk, maar moet ook bekennen dat ik er geen fan van ben en er verder ook niks van ken (zou niet speciaal naar een concert voor hun gaan), was ook de eerste keer dat ik ze live zag, dus geen referentiepunt naar vroeger.

Ik ben volledig akkoord met een dikke WTF voor Dillinger Escape Plan.
Begon van 0 naar 10000 - na halve minuut lag die gitarist al op de grond te draaien...

Mijn maat omschreef het als "een metalband die van de trap aan het vallen is" en ik volg hem wel, meer lawaai en chaos dan iets anders IMO.
Ook rare set met veel tempowissels. Halfweg dan een nummer die traag op gang kwam, wat misschien beter als opener was?

Wargasm & Nova Twins waren OK
Frank Carter aangenaam van verrast, beter dan ik verwacht had na paar nr's op Spotify

Korn was top zoals steeds

Organisatie rond shuttlebussen was ronduit slecht...
Stonden soms 3 bussen te wachten maar ze vullen maar 1 tegelijk.

Korn was om 00:30 gedaan en we zijn om 1u50 aan onze auto geraakt, te voet ging dat rond 1u zijn...

Geen idee waar het blok zat, maar hier mocht toch rekening mee gehouden zijn dat er tijdens de uitstroom wat extra politie is om doorstroom te regelen

Eerste maal Lokerse Feesten, wat een knaller!

Toegekomen rond 18u20 op de parking. Shuttle bus stond klaar. Ritje van 10 minuten. 2 minuten stappen en we konden binnen. Op het VIP deck verwelkomd met een glaasje bubbels (of 3) en heel lekkere hapjes terwijl Wargasm aan het spelen was. Niet slecht. Daarna werden we aan tafel gevraagd om te genieten van een heel lekker gastronomisch 3-gangenmenu. Mooi aangeklede tent waar we tijdens het eten Nova Twins op groot scherm konden volgen. Na het voorgerecht vanop het terras verder gekeken naar het optreden en eens van het Cristal bier geproefd. Men kwam ons telkens halen wanneer het volgende gerecht er was. Top service en heel vriendelijke mensen allemaal.

Tijdens hoofdgerecht was het de beurt aan Frank, goed optreden. Tijdens het dessert keken we naar The Dillinger Escape Plan. Ik volg de meesten hier, wtf was dat zeg. Geen intro, geen opbouw, niets. Na 7 seconden lag de gitarist op de grond en dacht ik dat hij z'n gitaar al kapot ging kloppen. De zanger tierde onverstaandbare teksten terwijl de drummer aan 200 per uur aan het kloppen was terwijl de gitaristen hun pick al tot de helft afgesleten was. Totaal mijn ding niet en ook het volk stond gewoon stil. Enkel een moshpit van 6 man vannvoor rechts die van begin tot einde wat aan het duwen waren.

Toen was het tijd om dat alles weer eens goed door te spoelen met wat frisse biertjes.

Daarna was het eindelijk zover, Korn. Net voor hun 2de nummer (Here To Stay) naar beneden gegaan en tegen dat het lied halverwege was stond ik al goed dicht vooraan rechts. De moshpits zorgden ervoor dat ik helemaal vooraan kon staan in no time. De moshpits waren de max. Ik ben dan al crowdsurfent tot bij Mr. Davis gegaan wat ook wel cool was. Via security terug achteraan aangesloten en mij een weg naar voor aan de linkerkant gebaand. Daar in enkele pittige moshpits geland. Net voor het voorlaatste lied begon had ik heel veel dorst, maar zag het niet zitten om mij terug een weg door al dat volk te banen. Dus terug gecrowdsurft tot vanvoor, om dan via de zijkant in 2 minuten terug op het VIP deck te staan waar ik nog enkele pilsjes achterover heb geslaan tijdens de laatste 2 nummers.

Korn was top. Heel strak en hard gespeeld. Wat een eer om die nog live te mogen zien spelen.

Zalige avond. Goed gegeten en gedronken en ik heb een enorm cool POV filmpje van het crowdsurfen. M'n nieuwe schoenen zijn wel voor de vuilbak alsook m'n spierwitte t-shirt. Mijn been is ook wat toegetakeld van ergens in de moshpit. Hoe dan ook, tot volgend jaar éh!

Dillinger Escape Plan was een ware marteling voor mijn oren. Ik beschouw mezelf nochtans als open minded. Echt compleet niet mijn ding.

Korn was daarentegen fantastisch. Wat een heerlijke sfeer in de voorste vakken, en de band was in vorm (al heb ik wel de indruk dat JD het zwaar heeft).

Eerste maal Lokerse Feesten, wat een knaller!

Toegekomen rond 18u20 op de parking. Shuttle bus stond klaar. Ritje van 10 minuten. 2 minuten stappen en we konden binnen. Op het VIP deck verwelkomd met een glaasje bubbels (of 3) en heel lekkere hapjes terwijl Wargasm aan het spelen was. Niet slecht. Daarna werden we aan tafel gevraagd om te genieten van een heel lekker gastronomisch 3-gangenmenu. Mooi aangeklede tent waar we tijdens het eten Nova Twins op groot scherm konden volgen. Na het voorgerecht vanop het terras verder gekeken naar het optreden en eens van het Cristal bier geproefd. Men kwam ons telkens halen wanneer het volgende gerecht er was. Top service en heel vriendelijke mensen allemaal.

Tijdens hoofdgerecht was het de beurt aan Frank, goed optreden. Tijdens het dessert keken we naar The Dillinger Escape Plan. Ik volg de meesten hier, wtf was dat zeg. Geen intro, geen opbouw, niets. Na 7 seconden lag de gitarist op de grond en dacht ik dat hij z'n gitaar al kapot ging kloppen. De zanger tierde onverstaandbare teksten terwijl de drummer aan 200 per uur aan het kloppen was terwijl de gitaristen hun pick al tot de helft afgesleten was. Totaal mijn ding niet en ook het volk stond gewoon stil. Enkel een moshpit van 6 man vannvoor rechts die van begin tot einde wat aan het duwen waren.

Toen was het tijd om dat alles weer eens goed door te spoelen met wat frisse biertjes.

Daarna was het eindelijk zover, Korn. Net voor hun 2de nummer (Here To Stay) naar beneden gegaan en tegen dat het lied halverwege was stond ik al goed dicht vooraan rechts. De moshpits zorgden ervoor dat ik helemaal vooraan kon staan in no time. De moshpits waren de max. Ik ben dan al crowdsurfent tot bij Mr. Davis gegaan wat ook wel cool was. Via security terug achteraan aangesloten en mij een weg naar voor aan de linkerkant gebaand. Daar in enkele pittige moshpits geland. Net voor het voorlaatste lied begon had ik heel veel dorst, maar zag het niet zitten om mij terug een weg door al dat volk te banen. Dus terug gecrowdsurft tot vanvoor, om dan via de zijkant in 2 minuten terug op het VIP deck te staan waar ik nog enkele pilsjes achterover heb geslaan tijdens de laatste 2 nummers.

Korn was top. Heel strak en hard gespeeld. Wat een eer om die nog live te mogen zien spelen.

Zalige avond. Goed gegeten en gedronken en ik heb een enorm cool POV filmpje van het crowdsurfen. M'n nieuwe schoenen zijn wel voor de vuilbak alsook m'n spierwitte t-shirt. Mijn been is ook wat toegetakeld van ergens in de moshpit. Hoe dan ook, tot volgend jaar éh!
Vorig jaar ook die supervip gedaan via een leverancier en was inderdaad top.

Alleen toen zeer slecht qua timing. Ik had liever eten tussen de optredens dan net wanneer ze begonnen. Zeker omdat er in die tent niets te horen viel enkel een scherm. Maar de boxen lagen af want dat stoorde voor het eten. Dus kon je amper iets horen van het optreden die bezig was...

Hahaha wat een idee om een band als The Dillinger Escape Plan op de Lokerse Feesten te boeken. Zalig. Als ge ni op voorhand weet wat daar te verwachten dan ja.. Kan ik snappen dat je ni direct weet wat dat voorstelt.

Weet nu zelf ook niet of dat nu nog goed is (in het genre) maar 10 jaar terug ofzo waren die wel oppermachtig. Wat een bom!

Frank Carter ook heel lang geleden nog met Gallows aan het werk gezien op de kleinste stage van Groezrock. Machtige sfeer toen vanvoor.

Hahaha wat een idee om een band als The Dillinger Escape Plan op de Lokerse Feesten te boeken. Zalig. Als ge ni op voorhand weet wat daar te verwachten dan ja.. Kan ik snappen dat je ni direct weet wat dat voorstelt.
Was ook mijn eerste idee toen ze geboekt werden. Op een affiche met wat nieuwe poppy dingen, een punkrockband en Korn... Alsof er ook maar enige overlap is qua fanbase.

Soit, ondertussen al filmpke of 2 gezien en spijt dat ik er niet was, muur van energie. De rest vd affiche stond me jammer genoeg te weinig aan om +€60 te leggen voor DEP.

Vorig jaar ook die supervip gedaan via een leverancier en was inderdaad top.

Alleen toen zeer slecht qua timing. Ik had liever eten tussen de optredens dan net wanneer ze begonnen. Zeker omdat er in die tent niets te horen viel enkel een scherm. Maar de boxen lagen af want dat stoorde voor het eten. Dus kon je amper iets horen van het optreden die bezig was...
Was nu ook wel zo, maar dat vond ik niet zo erg. Ze toonden alles op 't grote scherm en er stonden deftige boxen in elke hoek van de tent, maar ze lagen niet aan. Dat ze die dan iets stiller zetten zodat je toch kan praten aan tafel.

Terug
Bovenaan