Eerste maal Lokerse Feesten, wat een knaller!
Toegekomen rond 18u20 op de parking. Shuttle bus stond klaar. Ritje van 10 minuten. 2 minuten stappen en we konden binnen. Op het VIP deck verwelkomd met een glaasje bubbels (of 3) en heel lekkere hapjes terwijl Wargasm aan het spelen was. Niet slecht. Daarna werden we aan tafel gevraagd om te genieten van een heel lekker gastronomisch 3-gangenmenu. Mooi aangeklede tent waar we tijdens het eten Nova Twins op groot scherm konden volgen. Na het voorgerecht vanop het terras verder gekeken naar het optreden en eens van het Cristal bier geproefd. Men kwam ons telkens halen wanneer het volgende gerecht er was. Top service en heel vriendelijke mensen allemaal.
Tijdens hoofdgerecht was het de beurt aan Frank, goed optreden. Tijdens het dessert keken we naar The Dillinger Escape Plan. Ik volg de meesten hier, wtf was dat zeg. Geen intro, geen opbouw, niets. Na 7 seconden lag de gitarist op de grond en dacht ik dat hij z'n gitaar al kapot ging kloppen. De zanger tierde onverstaandbare teksten terwijl de drummer aan 200 per uur aan het kloppen was terwijl de gitaristen hun pick al tot de helft afgesleten was. Totaal mijn ding niet en ook het volk stond gewoon stil. Enkel een moshpit van 6 man vannvoor rechts die van begin tot einde wat aan het duwen waren.
Toen was het tijd om dat alles weer eens goed door te spoelen met wat frisse biertjes.
Daarna was het eindelijk zover, Korn. Net voor hun 2de nummer (Here To Stay) naar beneden gegaan en tegen dat het lied halverwege was stond ik al goed dicht vooraan rechts. De moshpits zorgden ervoor dat ik helemaal vooraan kon staan in no time. De moshpits waren de max. Ik ben dan al crowdsurfent tot bij Mr. Davis gegaan wat ook wel cool was. Via security terug achteraan aangesloten en mij een weg naar voor aan de linkerkant gebaand. Daar in enkele pittige moshpits geland. Net voor het voorlaatste lied begon had ik heel veel dorst, maar zag het niet zitten om mij terug een weg door al dat volk te banen. Dus terug gecrowdsurft tot vanvoor, om dan via de zijkant in 2 minuten terug op het VIP deck te staan waar ik nog enkele pilsjes achterover heb geslaan tijdens de laatste 2 nummers.
Korn was top. Heel strak en hard gespeeld. Wat een eer om die nog live te mogen zien spelen.
Zalige avond. Goed gegeten en gedronken en ik heb een enorm cool POV filmpje van het crowdsurfen. M'n nieuwe schoenen zijn wel voor de vuilbak alsook m'n spierwitte t-shirt. Mijn been is ook wat toegetakeld van ergens in de moshpit. Hoe dan ook, tot volgend jaar éh!