Live muziek & optredens

Metallica was weer top ook al heb ik het nu echt wel gehad met volk dat zit te filmen met hun smartphone waardoor ik niet goed zie, zeker met dat rond podium. Setlist goeie balans tussen de classics en deep cuts/nieuwer werk. Toch maar mooi Orion en Battery live gehoord en they delivered. Benieuwd naar wat ze zondag gaan spelen.

Zanger van Architects speelde gans concert in Spaans voetbal truitje om dan tijdens het laatste nummer dat uit te trekken en verder te gaan in een Engels truitje. Gans dat stadium collectief 'hijo de puta!'

Laatst bewerkt:
Patti Smith op Cactusfestival gisteren. Heel erg goed, natuurlijk rekening houdende dat ze er al 77 is. Paar heel leuke covers, o.a. van The Man in the Long Black Coat - een van mijn favoriete Dylan-nummers - , en een knappe, rouwe versie van Lana Del Rey's Summertime Sadness.

Had je haar liever een jaar of 20 geleden gezien? Zeker. Was het toch echt de moeite om haar nu nog te zien? Absoluut!

Patti Smith op Cactusfestival gisteren. Heel erg goed, natuurlijk rekening houdende dat ze er al 77 is. Paar heel leuke covers, o.a. van The Man in the Long Black Coat - een van mijn favoriete Dylan-nummers - , en een knappe, rouwe versie van Lana Del Rey's Summertime Sadness.

Had je haar liever een jaar of 20 geleden gezien? Zeker. Was het toch echt de moeite om haar nu nog te zien? Absoluut!
En hoe was de sfeer op cactus? Al enkele jaren geleden dat ik nog geweest ben ook al is het op fietsafstand..

En hoe was de sfeer op cactus? Al enkele jaren geleden dat ik nog geweest ben ook al is het op fietsafstand..

Als je dicht genoeg bij het hoofdpodium staat ok, blijft een festival waar veel volk naartoe komt voor het festival/de vrienden en niet voor specifieke bands, en dat voel je wel. Zeker overdag. Bij Het Zesde Metaal stond ik even wat verder van het podium, en daar zit de helft van de tijd het publiek gewoon een klapke met elkaar te doen.

Ão vond ik trouwens ook heel leuk, aanrader om te volgen.

Als je dicht genoeg bij het hoofdpodium staat ok, blijft een festival waar veel volk naartoe komt voor het festival/de vrienden en niet voor specifieke bands, en dat voel je wel. Zeker overdag. Bij Het Zesde Metaal stond ik even wat verder van het podium, en daar zit de helft van de tijd het publiek gewoon een klapke met elkaar te doen.

Door de kleinschaligheid wel handig dat je relatief laat nog (gemakkelijk) dicht bij het podium kan geraken :tongue:

Zal mogelijk voor The War on Drugs iets moeilijker zijn wel.
Straks ook es naar daar trekken, hopelijk geen regen (ziet er niet naar uit alleszins)

Ik stond ooit op 3 meter van het podium bij Goat en de mensen naast me waren aan de babbel over hun kinderopvang. Sindsdien niet meer geweest ongeacht de affiche, als je vooraan staat is het geluid vaak te luid en klopt de mix niet volledig, als je iets verder van het podium staat zit je op een picknick. Erg jammer want die bookers weten van aanpakken.

Ik stond ooit op 3 meter van het podium bij Goat en de mensen naast me waren aan de babbel over hun kinderopvang. Sindsdien niet meer geweest ongeacht de affiche, als je vooraan staat is het geluid vaak te luid en klopt de mix niet volledig, als je iets verder van het podium staat zit je op een picknick. Erg jammer want die bookers weten van aanpakken.
Dit idd. Ik ga altijd naar een festival voor de muziek en dat stoorde me enorm.

Binnen half uur 2de keer Metallica. Ice nine kills was goed F5DP was johnnenmetal van de bovenste plank, niet men ding (zach snyder 300 als intro en cover van house of the rising sun why?). Niet men ding maar kan weinig echt slecht zeggen gewoon zwakke lamb of god kloon die veel te groot is voor zen eige goed

Laatst bewerkt:
Metallica weeral top maar man wat een sfeer. Bijna 100 000 Spanjaarden die eigenlijk ook de match wouden zien. En tijdens het vuurwerk voor One valt het laatste fluitsignaal en gaat heel het Wanda Metropolitano stadion loco

The War on Drugs op Cactus, elk nummer loopt wel een beetje over in het volgende maar wat deert het, wat klinkt dat allemaal goed :love:

P!nk was een bommeke!
Heel leuke show met best veel variatie, goeie setlist ook. En de momenten dat ze zingt zijn wel erg goed. Gelukkig ook heel goeie backing vocals want ze laat best veel over aan die dames.

P!nk was een bommeke!
Heel leuke show met best veel variatie, goeie setlist ook. En de momenten dat ze zingt zijn wel erg goed. Gelukkig ook heel goeie backing vocals want ze laat best veel over aan die dames.
Ik zag ze ook op RW net voor Rammstein en die had me toen ook volledig weggeblazen. Ze heeft de hits (gisteren blijkbaar Funhouse niet gespeeld) en de show zonder in te boeten op het muzikale.

Dat was toen mijn eerste keer en ik was toen ook helemaal weggeblazen. Geen seconde getwijfeld toen de vriendin vroeg of ik eventueel zou willen meegaan.

Ik heb P!nk destijds gezien op TW Classic 2007. Toen was ze nog niet zo'n grote live-act als nu, want ze stond er 'maar' als voor-voorlaatste (voor CCR en Elton John). Dat was toen ook nog niet met zoveel show als nu, bijv. geen acrobatie, maar ik was toch ook onder de indruk en vond het zelfs het beste optreden van de dag, hoewel het op plaat totaal mijn muziek niet is. Terecht dat ze sindsdien is uitgegroeid tot een live-act van stadionformaat.

Ik zit momenteel in Lyon en gisteren speelde ze letterlijk vlak tegenover ons appartement, in een oud Romeins amfitheater (les nuits de Fourviere, ik kende het niet maar knappe optredens). Jammer dat we dat niet op voorhand wisten...

Terug
Bovenaan