Live muziek & optredens

Beste optreden ooit:
1) Dissection in 2004 in JH Alfa in Brakel
Grote fan van de band, al was de controverse errond was mij toen iets of wat ontgaan (internet was nog niet die bron van informatie die het nu is). Was redelijk intiem omdat het een band van zo’n kaliber was in (tenslotte toch maar) een jeugdhuis. Die CDs draaiden toen overuren thuis - dus was wel cool om dat dan live te zien als 17-jarige.

2) Nocturno Culto in 2004 op Wacken
Had iets magisch, gezien dat toen werd “gepromote” als een unicum gezien Darkthrone als band al jaren niet meer had opgetreden. Was daardoor wel redelijk maf optreden dat mij nog lang is bijgebleven, puur door de sfeer die er hing.
Had daar een shirt gekocht in de merch stand waar “a fist in the face of god” op stond, en mijn moeder vond dat niet zo plezant. Het hoeft dus niet te verbazen dat ik dat shirt nooit meer heb teruggezien nadat ik het in de wasmand smeet :unsure:

3) Leng T’Che in Negasonic in Aalst - geen idde welk jaar. Ook super intiem optreden waar ik geweldig van heb genoten. Muzikaal gene vette (grindcore?), maar dat is bijzaak als het sfeerke goed is. Frontman vd band Isaak/Ninja kende ik via via wel wat, dus was wel heel coole gig.

Edit: hola, dat gaat hier al lang niet meer over favoriete gigs maar over tickets voor RATM.
 
Beste optreden ooit:
1) Dissection in 2004 in JH Alfa in Brakel
Grote fan van de band, al was de controverse errond was mij toen iets of wat ontgaan (internet was nog niet die bron van informatie die het nu is). Was redelijk intiem omdat het een band van zo’n kaliber was in (tenslotte toch maar) een jeugdhuis. Die CDs draaiden toen overuren thuis - dus was wel cool om dat dan live te zien als 17-jarige.

2) Nocturno Culto in 2004 op Wacken
Had iets magisch, gezien dat toen werd “gepromote” als een unicum gezien Darkthrone als band al jaren niet meer had opgetreden. Was daardoor wel redelijk maf optreden dat mij nog lang is bijgebleven, puur door de sfeer die er hing.
Had daar een shirt gekocht in de merch stand waar “a fist in the face of god” op stond, en mijn moeder vond dat niet zo plezant. Het hoeft dus niet te verbazen dat ik dat shirt nooit meer heb teruggezien nadat ik het in de wasmand smeet :unsure:

3) Leng T’Che in Negasonic in Aalst - geen idde welk jaar. Ook super intiem optreden waar ik geweldig van heb genoten. Muzikaal gene vette (grindcore?), maar dat is bijzaak als het sfeerke goed is. Frontman vd band Isaak/Ninja kende ik via via wel wat, dus was wel heel coole gig.

Edit: hola, dat gaat hier al lang niet meer over favoriete gigs maar over tickets voor RATM.
Amai, die Dissection in 2004 is een serieuze blast from the past. Het optreden waar ik als (ook) 17-jarige absoluut naartoe wou maar niet mocht van mijn ouders wegens fucking examens (ja, zeer metal :unsure:). Paar vrienden waren wel geweest. Ik heb ze dan nog wel op Wacken in 2005 gezien maar dat was toch een veel kortere set en in volle namiddagzon, niet bepaald hetzelfde. Dat van in 2004 is daarmee misschien wel hét optreden waarvan ik het meeste spijt heb dat ik het gemist heb. Ik was compleet geobsedeerd door Dissection.

Trouwens, rond die periode heb ik ook wel een paar dingen gezien in de Negasonic. Zou er niet van verschieten dat wij dan wel eens tegelijk in diezelfde kleine ruimte gestaan hebben. Ruim een half leven geleden ondertussen, damn.
 
Klopt, ik kan niet zeggen dat dat niet een beetje wringt. Maar RATM zijn altijd bewust geweest van die hypocrisie, als je het zo wil noemen, ook door samen te werken met huge platenlabel etc. Ze weten dat dat niet helemaal strookt met hun politieke visie, maar ze krijgen wel een gigantisch internationaal platform en zijn verzekerd dat ze daar altijd hun ding kunnen blijven doen en zeggen, en dat ze tenminste op dat gebied geen compromissen moeten maken mbt hun ideologie. Wat Livenation betreft, de ticketprijzen zijn echt through the goddamn roof, maar we hebben wel good ol' Rage om een deel van die centjes te doneren aan goede doelen en ook om de strijd aan te gaan tegen scalping.
 
We hebben dat hier even gehijacked :laugh:

Nu ontopic RATM op Pinkpop was één van m'n alltime favoriete gigs, de dag nadien in het sportpaleis ook :love:
In 2008? Want daar was ik ook. Ik ben geen giga Rage fan, maar dat optreden zit indeed in mijn lijst van top10 best gigs ever :love:.


en dat ze tenminste op dat gebied geen compromissen moeten maken mbt hun ideologie.
...behalve dan dat het hele model een compromis is en haaks staat op hun ideologie?
Ik vind dat precies een vrij loos statement, maar wel leuk dat ze er "bewust" van zijn ja :unsure:.

(mij maakt het overigs niet uit dat ze op een major label zitten en geld scheppen)
 
In 2008? Want daar was ik ook. Ik ben geen giga Rage fan, maar dat optreden zit indeed in mijn lijst van top10 best gigs eve

Yep! In het Sportpaleis stond ik zelf frontrow, ale toch tot halverwege het eerste nummer want het ging er best heftig aan toe :laugh:
 
Yep! In het Sportpaleis stond ik zelf frontrow, ale toch tot halverwege het eerste nummer want het ging er best heftig aan toe :laugh:
Sportpaleis was ik niet, Pinkpop ook het hele optreden in de pit gestaan. Niet zo moeilijk als een band zo massas veel energie uitstraalt :love:
 
lfzKGVi.png


Yeule keert terug naar België. Ik zal wellicht terug naar Brussel gaan.
 
Laatst bewerkt:

Het is een beetje passend dat mijn eerste grote concert van het jaar Bloc Party komende woensdag is.

....na bijna 20 jaar hoop ook ik nog steeds op een miracle.
 
2 ander soort vraagjes:

De tram van de P+R Melsele of Linekeroever naar Sportpaleis, is die gratis ?

Is daar ooit parking tekort ?

Gaat specifiek over Tool deze vrijdag in het Sportpaleis.
 
Terug
Bovenaan