Live muziek & optredens

Ik heb bijna hetzelfde voor. Op 1 maat na zijn al mijn maten hip hop fans en die ene maat ziet altijd last minute of em gaat om dan via ticketswap een ticket te kopen. Voor Metallica wil ik echt nog wel dag alleen gaan en zien wat er nog allemaal de moeite is
 
Ik ben al naar enkele festivals geweest maar geen enkele keer naar een band die me ook oprecht interesseert. Hiervoor heb ik helaas de foute vrienden, er is namelijk niemand die ook maar in de buurt komt van mijn muzieksmaak. Zo heb ik enkel nog maar festivals zoals Tomorrowland, Summerfestival, ... gedaan terwijl ik me eerder zou amuseren bij een Rock Werchter of zelfs Graspop.

Iemand van jullie ervaring met het alleen bezoeken van een festival ? Er zijn namelijk enkele bands waar ik mezelf heb voorgenomen om te bekijken no matter what.
Heel grote festivals nog niet alleen gedaan, maar wel kleinere en ook vaak alleen naar concerten geweest. Perfect doenbaar omdat je ingesteldheid er toch op gericht is muziek te gaan beluisteren in plaats van rond te hangen met je maten. Op den duur geraak je misschien toch aan de praat en leer je nieuwe mensen kennen.
 
Voor 1 dag is dat perfect te doen, maar camping op uw eentje is toch maar triestig imo.
 
Ik ga vaak alleen naar festivals waar mijn plusdochter optreed en dat is zeker niet ongezellig. Beetje andere bands checken, wat drinken of vetzakkerij eten, wat rond wandelen over het terrein en de rand animatie checken en sowieso makkelijk met andere mensen aan de praat raken. Er is niks mis met op je eentje er op uit trekken.

Ondertussen toch al weer wat tickets voor deze zomer gefikst

Bart Peeters in de pop up in Middelkerke
Labadoux Zomert met Tourist Lemc
Buikrock deerlijk met Het hof van Commerce
En....Rock Ternat, wat echt een steengoeie affiche heeft op zaterdag.
 
Ik ga vaak alleen naar festivals waar mijn plusdochter optreed en dat is zeker niet ongezellig. Beetje andere bands checken, wat drinken of vetzakkerij eten, wat rond wandelen over het terrein en de rand animatie checken en sowieso makkelijk met andere mensen aan de praat raken. Er is niks mis met op je eentje er op uit trekken.

Ondertussen toch al weer wat tickets voor deze zomer gefikst

Bart Peeters in de pop up in Middelkerke
Labadoux Zomert met Tourist Lemc
Buikrock deerlijk met Het hof van Commerce
En....Rock Ternat, wat echt een steengoeie affiche heeft op zaterdag.
Wat voor muziek maakt u plusdochter?
 
Op en af naar huis gaan? Of op hotel? Hangt wel af van de afstand en het feit of je wil drinken of niet.
Goh ja, ik weet niet of dat zo leuk is.

Alleen naar optredens gaan vind ik fantastisch, leuker dan met vrienden. Volle focus op de band, de muziek, de roes, love it. Alleen een dagje festival meepikken lukt ook nog, maar drie dagen is wel echt veel. Het probleem is dat daar meestal heel wat "lege uren" zijn tussen de optredens door die op je eentje nogal snel zeer saai kunnen worden (een hele dag door naar muziek luisteren is zeer vermoeiend en ook echt niet gezond dus af en toe een pauze is op festivals sowieso cruciaal). Op zo 'n momenten wil je toch vooral op de camping gaan zitten met wat vrienden, maar alleen... meh. Voor één dag heb ik dat er moeiteloos voor over, voor drie dagen zou het al echt een straffe affiche moeten zijn.

Ge kunt u inderdaad ook gewoon een stuk in uw kraag zuipen en wat gaan lallen tegen vreemden, maar ik zit zo niet in elkaar (toch niet wat dat tweede betreft :unsure: ).
 
Wat voor muziek maakt u plusdochter?

Laat ons zeggen dat ze nog wat zoekende is denk ik. Ze werkt aan twee EP's die één geheel moeten vormen waar de ene kant ietwat richting dansbare Electropoprock neigt en de andere meer richting traditionele gitaar-drum-bas-piano set up . Die plant ook effectief te gaan optreden met een show waarin er halverwege de set een korte instrumentale interlude zit waarin de volledige band van outfit verandert en de sound en belichting van de set overslaat qua genre. Die heeft eigenlijk immens veel invloeden en stuitert daar constant tussen, van dansbare synthversies van Ashes to Ashes van Bowie tot pianocovers van Slipknot en Linkin Park nummers tot een versie van Running up that hill van Kate Bush die erg electro begint en waar de gitaren en drums steeds harder door komen. Dat soort covers ligt wat in de lijn van de eigen nummers waar ze mee bezig is.

Ondertussen bouwt ze podiumervaring en contacten op met backing vocals en support gigs te doen voor diverse grotere bands. Ze heeft fun en ambitie en dat telt uiteindelijk.
 
Goh ja, ik weet niet of dat zo leuk is.

Alleen naar optredens gaan vind ik fantastisch, leuker dan met vrienden. Volle focus op de band, de muziek, de roes, love it. Alleen een dagje festival meepikken lukt ook nog, maar drie dagen is wel echt veel. Het probleem is dat daar meestal heel wat "lege uren" zijn tussen de optredens door die op je eentje nogal snel zeer saai kunnen worden (een hele dag door naar muziek luisteren is zeer vermoeiend en ook echt niet gezond dus af en toe een pauze is op festivals sowieso cruciaal). Op zo 'n momenten wil je toch vooral op de camping gaan zitten met wat vrienden, maar alleen... meh. Voor één dag heb ik dat er moeiteloos voor over, voor drie dagen zou het al echt een straffe affiche moeten zijn.

Ge kunt u inderdaad ook gewoon een stuk in uw kraag zuipen en wat gaan lallen tegen vreemden, maar ik zit zo niet in elkaar (toch niet wat dat tweede betreft :unsure: ).
Ja inderdaad heb zo in Stuttgart Slayer, Anthrax en Alien Weaponry gezien en ge zijt wel meer bezig met de muziek. Twas misschien wat eenzaam op de trein maar twas wel tof om zo wat te observeren. 50 zatte Duitsers aan de deur die om ter luidst 'SLAAAAAAAAAAAYEEEEEEEEEEEEUUUUUR' roepen, crowdsurfers die 2 keer mijn gewicht en lengte zijn die ik vriendelijk op de grond moest zetten en af en toe nen Duits die vriendelijk een babbelke met mij deed. Was hun laatste concert in Europa en al die kerels in tranen zien vertrekken was ook wel mooi
 
De optredens waar ik het meeste van genoten, waren telkens local bands die hier in een café een optreden gaven. Daar werd ik veel meer mee genomen in een muzikale trip dan optredens op een groot festival/ grote zaal. Flipo Mancini blijft voor mij toch op nr 1 staan voor live shows.

The White Stripes een paar keer gezien waar ik wel van heb genoten, alsook Pixies.

Teleurgesteld was voor mij Placebo: dat is echt de enige band die ik op cd 100 keer beter vind dan live. Pearl Jam en The Rolling Stones waren teleurstellend omdat ze niet meer de band van vroeger zijn.
 
Laat ons zeggen dat ze nog wat zoekende is denk ik. Ze werkt aan twee EP's die één geheel moeten vormen waar de ene kant ietwat richting dansbare Electropoprock neigt en de andere meer richting traditionele gitaar-drum-bas-piano set up . Die plant ook effectief te gaan optreden met een show waarin er halverwege de set een korte instrumentale interlude zit waarin de volledige band van outfit verandert en de sound en belichting van de set overslaat qua genre. Die heeft eigenlijk immens veel invloeden en stuitert daar constant tussen, van dansbare synthversies van Ashes to Ashes van Bowie tot pianocovers van Slipknot en Linkin Park nummers tot een versie van Running up that hill van Kate Bush die erg electro begint en waar de gitaren en drums steeds harder door komen. Dat soort covers ligt wat in de lijn van de eigen nummers waar ze mee bezig is.

Ondertussen bouwt ze podiumervaring en contacten op met backing vocals en support gigs te doen voor diverse grotere bands. Ze heeft fun en ambitie en dat telt uiteindelijk.
Waw, sounds interesting. Kom eens wat clips posten in het muziekforum?
 
Goh ja, ik weet niet of dat zo leuk is.

Alleen naar optredens gaan vind ik fantastisch, leuker dan met vrienden. Volle focus op de band, de muziek, de roes, love it. Alleen een dagje festival meepikken lukt ook nog, maar drie dagen is wel echt veel. Het probleem is dat daar meestal heel wat "lege uren" zijn tussen de optredens door die op je eentje nogal snel zeer saai kunnen worden (een hele dag door naar muziek luisteren is zeer vermoeiend en ook echt niet gezond dus af en toe een pauze is op festivals sowieso cruciaal). Op zo 'n momenten wil je toch vooral op de camping gaan zitten met wat vrienden, maar alleen... meh. Voor één dag heb ik dat er moeiteloos voor over, voor drie dagen zou het al echt een straffe affiche moeten zijn.

Ge kunt u inderdaad ook gewoon een stuk in uw kraag zuipen en wat gaan lallen tegen vreemden, maar ik zit zo niet in elkaar (toch niet wat dat tweede betreft :unsure: ).
Op Jazz Middelheim heb je er wel wat eenzaten rondlopen die tussen de optredens ergens gaan chillen met een goed boek, maar dat lijkt me op Graspop wel een beetje vreemd. :D
 
Ik ben al naar enkele festivals geweest maar geen enkele keer naar een band die me ook oprecht interesseert. Hiervoor heb ik helaas de foute vrienden, er is namelijk niemand die ook maar in de buurt komt van mijn muzieksmaak. Zo heb ik enkel nog maar festivals zoals Tomorrowland, Summerfestival, ... gedaan terwijl ik me eerder zou amuseren bij een Rock Werchter of zelfs Graspop.

Iemand van jullie ervaring met het alleen bezoeken van een festival ? Er zijn namelijk enkele bands waar ik mezelf heb voorgenomen om te bekijken no matter what.
Ik zit nu wel met kameraden op de camping maar qua muzieksmaak verschillen wij ook serieus dus ik ben ongeveer 90% vd tijd alleen op schok op graspop en dat lukt perfect. Er loopt daar genoeg sociaal volk rond om een random babbeltje mee te doen en er is ook wel nog wat randanimatie (foodtrucks, metalmarket,...) om u mee bezig te houden op die paar uren per dag dat er niet direct iets interessants speelt.

Qua camping lijkt het mij nu ook wel niks eerlijk gezegd. Allez niet dat er op de camping niet gesocialized kan worden maar daar heb je toch meer kliekjes rond hun tent natuurlijk.

Maar uiteindelijk zou het mij niet tegenhouden om naar een festival te gaan mocht de line-up mij echt volledig aanstaan en ik niemand mee zou krijgen.
 
Waw, sounds interesting. Kom eens wat clips posten in het muziekforum?
Komt sowieso goed met de proud dad spam zodra het klaar is :D. De pandemie heeft helaas heel wat stokken in de wielen gestopt en voor vertraging gezorgd want in februari 2020 was ze net begonnen met dingen op te nemen in de safari studios. Deze zomer zal het weer wat optreden worden en geld verdienen om rond mid september weer de studio in te duiken om alles klaar te krijgen voor voorjaar 2022 denk ik.

Dat die nooit een normale 9 to 5 job ging hebben was al erg snel duidelijk, maar de laatste jaren is het wel spannend om zien hoe die steeds grotere stapjes zet richting een muziek/acteer carriere.
 
Geen pint teveel want voor je het weet lig je met ipon op de grond :unsure:
Mits een slaaptekort durf ik anders zelf wel eens slapend tegen de grond te gaan na bescheiden hoeveelheden alcohol, @Obi-Jan kan getuigen. :unsure:

In bepaalde subgenres kom je ook vaak dezelfde mensen tegen tijdens een optreden. Zo zie ik vaak een @de Waaslandwolf rondhuppelen. Af en toe een pint geven en die man is dan best vriendelijk.
Ik heb inderdaad al lang geen andere concertgangers meer gebeten, en daar ben ik trots op.
 
9. Pagan Altar - OJC Kompas, Leuven (2009) - Ook meerdere malen gezien maar dit was denk ik met de langste setlist. RIP Terry Jones.
Ook mogen meemaken, ronduit indrukwekkend, sowieso ook een van mijn memorabele optredens, en dat zijn er ondertussen belachelijk veel.

Achteraf bekeken was 't Kompas een zeer brakke zaal waar ik toch meerdere absolute topconcerten gezien heb. Ufomammut & Lento in 2007 en een geniale passage van Belgian Asociality bijvoorbeeld.
 
Ik ben al naar enkele festivals geweest maar geen enkele keer naar een band die me ook oprecht interesseert. Hiervoor heb ik helaas de foute vrienden, er is namelijk niemand die ook maar in de buurt komt van mijn muzieksmaak. Zo heb ik enkel nog maar festivals zoals Tomorrowland, Summerfestival, ... gedaan terwijl ik me eerder zou amuseren bij een Rock Werchter of zelfs Graspop.

Iemand van jullie ervaring met het alleen bezoeken van een festival ? Er zijn namelijk enkele bands waar ik mezelf heb voorgenomen om te bekijken no matter what.
Daad bij het woord gevoegd en volgende maand ga ik dus naar Tool in het sportpaleis.

Raar dat ik ook nooit op jullie reacties heb geantwoord. Ik zou sowieso nooit naar een camping alleen gaan, ieder voor zich natuurlijk maar het campinggebeuren kan ik me niet zonder vrienden voorstellen.

Ik maak me ondertussen geen zorgen meer ook om alleen naar het sportpaleis te gaan, zeker bij een band als Tool met zitplaatsen denk ik dat de meerwaarde in samen gaan eerder in het napraten zit dan tijdens de show zelf.
 
Terug
Bovenaan